آموزش خرید ترون و بررسی قیمت، استیک و کاربردها

ارز ترون با توجه به فی شبکه پایین و امکان راه اندازی توکن های مختلف در بستر شبکه TRON که در اختیار علاقمندان قرار داده مورد استقبال و حمایت فعالین حوزه کریپتوکارنسی قرار گرفته است. قیمت ترون TRX، ارز شبکه TRON، قبل از جدا شدن Justin Sun جاستین سان موسس این رمز ارز افزایش پیدا کرده بود اما با منتشر شدن این خبر در ابتدای سال 2022 کاهش ارزش پیدا کرد.  اما همچنان خرید ترون برای انتقال تتر (به دلیل اینکه تتر روی بستر ترون TRC20 با کارمزد پایین قابل انتقال است) و همینطور استیک کردن و کسب سود تقاضای بالایی دارد. برای خرید ترون با قیمت مناسب به مقدار کم یا زیاد به راحتی می توانید از صرافی پینگی با پرداخت تومان و تتر اقدام کنید.

ترون چیست ؟

ترون یک پلتفرم غیرمتمرکز برای سرگرمی و به اشتراک گذاری محتوا است که از فن‌آوری بلاک چین و همتا به همتا (P2P) استفاده می‌کند. یعنی این شبکه توسط هیچکس کنترل نمی‌شود و معاملات در آن بدون واسطه‌ انجام می‌شود. ترونیکس (Tronixis) توکن بومی بلاک چین ترون است. این رمزارز با نماد “TRX” شناخته می‌شود. شبکه ترون شروع به گسترش قرار داد‌های هوشمند و بخش‌های dapp با هدف ارائه محصولات و خدمات مشابه اتریوم کرد که از جمله می‌توان به توکن‌های خاص این شبکه اشاره کرد که به کمک آن، توسعه دهندگان می‌توانند برای ایجاد رمزارز‌های مبتنی بر پلتفرم ترون استفاده کنند.

ترونیکس اولین بار در سپتامبر سال 2017 زمانی که توانست به وسیله عرضه اولیه کوین (ICO)، بیش از 70 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کند، ارائه شود. در آن زمان TRX توکنی بود که روی پروتکل ERC20 اجرا می‌شد. کمتر از یکسال بعد از عرضه اولیه کوین ترون و با توسعه بلاک چین آن، این ارز دیجیتال شبکه اصلی خود را ساخت و توکن ترونیکس از بلاک چین اتریوم به بلاک‌چین انحصاری Tron منتقل شد. به همین دلیل ترون یک کوین محسوب می‌شود.

بهترین صرافی خرید ترون در ایران   

بازار معاملاتی و صرافی پینگی به آدرس https://pingi.co یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران است که در آن با پرداخت ریال و تتر برای خرید ترون اقدام کنید. مزایای پینگی نسبت به صرافی ها در زمان احراز هویت، کارمزد و قیمت است. در صرافی پینگی، کارمزد بر حسب حجم معاملات محاسبه می‌شود.

مراحل ساده و سریع خرید ترون در صرافی پینگی

  1. ثبت نام در صرافی پینگی 
  2. تکمیل مراحل احراز هویت با ارائه کارت ملی و عکس سلفی
  3. واریز ریالی به سایت به مبلغ دلخواه برای خرید ترون
  4. انجام معامله و خرید ترون
  5. در صورت تمایل ثبت درخواست برداشت و انتقال ترون به کیف پول با مقصد دلخواه

برای انتقال و یا استیک ترون به کیف پول نیاز دارید. باید کیف پولی انتخاب کنید که از شبکه ترون پشتیبانی کند. در دامه لیستی از انواع کیف پول های ارز دیجیتال که برای ذخیره و نگهداری ترون استفاده می شود را معرفی میکنیم.

معرفی کیف پول های ترون

نام کیف ‌پول ‌انواع  کیف پول
Ledger Nano XLedger Nano Sسخت افزاری
Trust WalletCobo WalletTronWallet.meTron Android WalletWallet.ioاندروید و IOS
Exodus Walletدسکتاپ
BinancePingiKuCoincoinbaseصرافی

کاربردهای ترون چیست ؟

همانطور که پیشتر گفته شد این رمز ارز به دلیل فی شبکه پایین و همینطور امکان راه اندازی توکن در بستر شبکه خود علاقه مندان زیادی را سمت خود جلب کرده است.

  1. پرداخت هزینه شبکه برای انتقال تتر و سایر ارزهای موجود در بستر ترون
  2. استیک ترون و کسب درآمد
  3. خرید و فروش NFT ها از طریق APENFT در سایت https://apenft.io

تاریخچه قیمت ترون، تحلیل قیمت ترون در آینده

 بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده هستند که که سال 2023 میلادی سالی پر از نوسان برای ارز دیجیتال ترون خواهد بود و احتمال می‌دهند قیمت ترون بعد از سقوط شدید از قیمت 0,84164 دلار در نوامبر سال 2022 میلادی به 0,017345 دلار در دسامبر سال 2022 خواهد رسید. همچنین تخمین زده می‌شود قیمت ارز دیجیتال ترون در ژانویه سال 2024 میلادی از مرز 0,1 دلار عبور کند. قیمت ترون در سال 2025 میلادی و همچنین در سال 2026 این ارز روند صعودی خواهد داشت.

کمترین قیمتبیشترین قیمتسال
0.23$0.28$2022
0.34$0.40$2023
0.57$0.50$2024

دلیل افزایش قیمت ترون چیست ؟

 تقاضا و عرضه، مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده‌ی قیمت ترون و دیگر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و این یک اصل اساسی در اقتصاد محسوب می‌شود. به طوری که اگر میزان عرضه‌ی توکن یک ارز دیجیتال زیاد باشد اما تقاضای کمی از سوی کاربران و تریدرها وجود داشته باشد، ارزش این ارزها کاهش خواهد یافت. و برعکس آن نیز صادق است، اگر عرضه‌ی یک ارز دیجیتال محدود بوده و تقاضا برای آن زیاد باشد، ارزش آن ارز افزایش خواهد یافت.

رسانه‌ها و احساسات عمومی نیز تأثیر بسیار زیادی روی رشد ارزهای دیجیتال گذاشته است. اگر در مورد یک توکن یا پلتفرم، تبلیغات منفی در رسانه‌ها دیده شود، خواهید دید که قیمت ارز مربوطه کاهش پیدا می‌کند. درحالی‌که اگر همان ارز از حمایت و پوشش رسانه‌ای خوبی برخوردار باشد، قیمتش افزایش خواهد یافت.

 تتر ترون (TRC20) چه تفاوتی با تتر اتریوم (ERC20) دارد؟

 تتر ترون یا TRC20 به تتری گفته می‌شود که روی شبکه ترون ایجاد شده است و تتر اتروم (ERC20) هم تتری است که روی شبکه اتریوم قرار گرفته است. این دو توکن کاملاً شبیه به یکدیگر هستند اما کارمزد انتقال تتر در شبکه ترون معمولاً کمتر از کارمزدی است که باید در شبکه اتریوم پرداخت کنید. در جدول زیر، تفاوت‌های تتر ERC20 و TRC20 شرح داده شده است:

انوع تتر
شبکهTRC20ERC20
سرعت انتقالاتریومترون
کارمزداز چند دقیقه تا یک ساعتاز چند ثانیه تا چند دقیقه
امنیتبسته به شلوغی شبکه ممکن است کارمزد انتقال (GAS FEE) خیلی زیاد باشدکارمزد انتقال بسیار اندک است
مناسب برایتراکنش‌هایی با مقدار متوسط یا نسبتا زیادتراکنش‌هایی با مقدار کم و تعداد زیاد

استیک ترون چگونه انجام می شود؟

استیک ترون یا کوین دیگر به شما این امکان را می‌دهد تعداد کوین‌های خود را با قفل یا مسدود کردن مقداری از دارایی، افزایش دهید. در طی این فرآیند دارندگان با قفل کردن دارایی‌های خود در امنیت شبکه و تایید بلوک شرکت کنند و در ازای انجام این کارها پاداش دریافت کنند. برای استیک ترون در تراست ولت کافیست تا پس از خرید ترون از پینگی آدرس کیف پول خود را در بخش انتقال ثبت نمایید. پس از آن با انجام مراحل استیک ترون در تراست ولت ارز شما استیک شده و به ازای زمان باقی ماندن در این حالت به صورت سالانه سود دریافت می کنید.

مقدار سود شما از استیکینگ ترون در تراست ولت به مقدار رمز ارز و تعداد روزهایی که توکن‌های خود را استیک می‌کنید، بستگی دارد.  برای مشاهده دقیق کسب سود از استیکینگ ترون به آدرس stakingrewards.com مراجعه کنید.

در صرافی پینگی به سادگی می توانید به معامله و فروش و خرید ترون TRON بپردازید. در بلاگ پینگی تمامی اطلاعات لازم راجب نگهداری و همینطور استیک ارز ترون در اختیار شما قرار گرفته است.

در بازار معاملاتی و صرافی ارز دیجیتال پینگی بدون واسطه و محدودیت، تمامی کریپتوکارنسی ها (Cryptocurrency) را با بهترین قیمت جهانی رمز ارزها و کمترین کارمزد در بازارهای تومان و تتر آنلاین خرید و فروش کنید. علاوه بر پشتیبانی 24 ساعته در سایت در صورت نیاز میتوانید به دفتر صرافی در اصفهان سیتی سنتر طبقه سوم واحد A3-01  مراجعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.