ثبت نام لاتاری 1402

ثبت نام لاتاری 1402 در ماه های مهر و آبان 1402 برگزار می شود. اما  لاتاری چه دوره ای در سال 1402 برگزار می شود؟ اصلا لاتاری چیست؟ چه مزایایی دارد؟ برای ثبت نام لاتاری چه شرایط و مدارکی باید داشته باشید؟ از کجا می توان ثبت نام کرد؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سئوالات هستید در ادامه با ما همراه باشید که با صفر تا صد لاتاری مهاجرتی امریکا آشنا شوید.

ثبت نام لاتاری 1402 برای چه دوره ایست؟

ثبت نام لاتاری 2025 در مهر و آبان سال 1402 برگزار می شود و نتایج این دوره در اردیبهشت 1402 اعلام خواهد شد. چون از لحظه ثبت نام لاتاری تا ورود به امریکا تقریبا دو سال زمان می برد بنابراین ثبت نام هر دوره، دو سال زودتر برگزار می شود.

لاتاری چیست؟

هر ساله اداره مهاجرت امریکا یک قرعه کشی مهاجرتی برگزار می کند و متقاضیان را از سراسر دنیا برای حفظ تنوع نژادی جذب می نماید و به آنها گرین کارت اعطا می کند. 

مزایای شرکت در ثبت نام لاتاری چیست؟

لاتاری در واقع آسانترین و بهترین راه مهاجرت به امریکاست، زیرا شما از طریق لاتاری برخلاف دیگر روش ها می توانید برای خود، همسر و فرزندان زیر 21 سالتان به طور همزمان ویزا بگیرید و از کلیه مزایا و خدمات شهروندی امریکا بجز حق رأی استفاده نمایید.

در واقع، برنده لاتاری که گرین کارت دریافت می نماید با آنکه یک شخص خارجی محسوب می شود، به طور دائم در امریکا زندگی نماید و تحت حمایت قوانین امریکا قرار گیرد. برنده لاتاری با گرین کارت می تواند: 

  • فرصت شغلی بهتری داشته باشد، در واقع می تواند بعد از کسب مجوزهای مورد نیاز در آمریکا مشغول به کار شود و شغل خصوصی یا دولتی داشته باشد.
  • اسپانسر افراد دیگر شود و از بستگان حمایت مالی کند.
  • از مزایای تأمین اجتماعی امریکا برخوردار شود.
  • در امریکا تحصیل و کمک‌هزینه تحصیلی دریافت نماید. همچنین این شخص به‌عنوان فرد مقیم امریکا هزینه تحصیلی کمتری نسبت به دیگر مهاجران خارجی به دانشگاه‌های امریکا پرداخت می‌نماید.
  • شماره ملی آمریکایی دریافت می‌نماید و از مزایای داشتن آن برخوردار می‌شود؛ این موضوع برای افرادی که پیش از بازنشستگی دارای ۱۰ سال سابقه کار در امریکا باشند به همراه برخورداری از مزایای بازنشستگی خواهد بود.
  • بدون هیچ مشکلی به کشور محل تولد خود سفر کند و بدون ویزا به امریکا بازگردد.
  • پس از دریافت شهروندی، با دریافت پاسپورت آمریکایی به ۱۷۰ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر داشته باشد. مدنظر داشته باشید.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری

اول آنکه شما باید متولد یکی از کشورهای مجاز به ثبت نام باشید که خوشبختانه نام کشور ما ایران هر سال در لیست منتشر شده توسط اداره مهاجرت به امریکا قرار می گیرد و شما به عنوان یک ایرانی امکان ثبت نام دارید. اما اگر در کشوری متولد شده اید که جز کشورهای مجاز نیست  نگران نباشید اگر همسر یا یکی از والدین شما متولد یکی از کشورهای مجاز باشند، می توانید ثبت نام کنید. لازم به ذکر است اتباع کشور افغانستان یا دیگر کشورهای همسایه که در ایران سکونت دارند نیز می توانند در لاتاری ثبت نام کنند ولی در سهمیه کشوری که در آن متولد شده اند قرار میگیرند.  شرط دوم لاتاری، داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و یا 2 سال سابقه کار قابل استناد در طول 5 سال گذشته می باشد. همچنین افراد برای ثبت نام به عنوان نفر اصلی می بایست پاسپورت معتبری داشته باشند، که از تاریخ انقضای آن نگذشته باشد.

شرایط لاتاری امریکا برای ایرانیان 

 لاتاری امریکا ازجمله ساده‌ترین برنامه‌های مهاجرتی دنیا است. برای دریافت اقامت دائم امریکا هیچ راهی سریع‌تر و راحت تری از لاتاری گرین کارت امریکا وجود ندارد. زیرا شرایط ثبت نام لاتاری بسیار ساده است و تقریبا تمام افراد قادر هستند در آن ثبت نام نموده و شانس خود را برای برنده شدن در لاتاری گرین کارت امریکا امتحان نمایند.

اما شرایط لاتاری امریکا برای ایرانیان چیست؟ شرایط لاتاری امریکا برای ایرانیان همانند شرایط کلی ثبت نام لاتاری برای عموم مردم است این شرایط شامل موارد زیر می‌باشند:

  • اولین شرط: متولد کشوری که مجاز به ثبت نام است، باشید.

هر سال لیست کشورهایی که اتباع آن مجاز به ثبت نام لاتاری نمی‌باشند، از طرف اداره مهاجرت آمریکا اعلام می‌گردد. معیار اینکه چه کشورهایی قادر هستند در لاتاری ثبت نام کنند و چه کشورهایی نمی‌توانند در این بخت آزمایی شرکت کنند به تعداد مهاجران آن کشور به امریکا از روش‌های غیر لاتاری وابسته است. بر فرض مثال، با توجه به اینکه ایرانیان کمی هر سال از طریق ویزاهای کاری، خانوادگی، سرمایه گذاری و… به امریکا مهاجرت می‌کنند، بنابراین نه‌تنها ایران یکی‌ از کشورهای مجاز به ثبت نام می‌باشد بلکه سهمیه بیشتری هم نسبت به کشورهای‌ دیگر دارد.

بنابراین یکی از شرایط لاتاری امریکا برای ایرانیان فراهم است.

  • دومین شرط: داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم 

افرادی که می‌خواهند از طریق لاتاری به امریکا مهاجرت نمایند، نیاز است که دارای مدرک تحصیلی حداقل دیپلم باشند یا در صورت نداشتن این مدرک باید دو سال سابقه کار قابل اثبات در پنج سال گذشته را داشته باشند. لازم به ذکر است که بدون داشتن این شرایط نیز افراد قادر هستند فرم ثبت نام لاتاری را تکمیل نموده و حتی برنده شوند ولی در روز مصاحبه، با مشکل رو به رو شده و درخواست ویزای آن‌ها رد خواهد شد. 

نکته مهم این است که اگر بدون دیپلم و یا سابقه کار در لاتاری ثبت نام نموده‌اید، تا زمان تکمیل فرم ds 260 فرصت است که این موارد را فراهم نمایید. چراکه شما باید اطلاعات کامل مدارک تحصیلی و سوابق شغلی را در فرم مربوطه وارد کنید و مدارک ذکر شده را می‌بایست در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید.

  • سومین شرط: داشتن مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

سومین شرایط لاتاری امریکا برای ایرانیان این است که دارای مدارک لازم جهت ثبت نام لاتاری باشند این مدارک شامل موارد زیر می‌باشند:

اطلاعات هویتی که شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ دقیق تولد، جنسیت، شهر و کشور محل تولد، شهر، استان و کشور محل سکونت فعلی، آدرس کامل کد پستی، شماره موبایل و ایمیل، عنوان آخرین مدرک تحصیلی، وضعیت تاهل و تعداد فرزند زیر 21 سال می‌شود.

 عکس لاتاری نیز از دیگر مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری است‌. عکس لاتاری یکی از ارکان اصلی ثبت نام می‌باشد. ثبت عکس، در سامانه به معنی صحیح بودن آن نیست چراکه سامانه ثبت نام از نامناسب بودن عکس ارسالی اطلاعی نمی‌دهد. به همین علت، مجموعه کارت سبز سخت گیری‌های زیادی برای عکس لاتاری داشته و در صورت نامناسب بودن عکس، این مجموعه با ارائه راهکار صحیح گرفتن عکس در منزل شما را راهنمایی می‌نماید.

لازم به ذکر است که خدمات عکاسی در مجموعه کارت سبز به صورت تخصصی ارائه می‌شود.

آیا داشتن اسپانسر از شرایط لاتاری امریکا برای ایرانیان است؟

خیر. بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ کل محدودیت‌های مهاجرتی برای برندگان لاتاری لغو گردید. پس افرادی که در لاتاری آمریکا ثبت نام می‌نمایند، بعد از برنده شدن به داشتن اسپانسر نیازی ندارند. بنابراین در صورتی که هیچ فامیل یا آشنایی در آمریکا ندارید، نگران نباشید‌، چراکه نه برای ثبت نام لاتاری و نه برای مراحل بعد از برنده شدن لاتاری به اسپانسر، حساب بانکی در آمریکا، جاب آفر و یا سایر موارد نیازی نیست. پس اگر شرایط ثبت نام در لاتاری آمریکا را دارید، می‌توانید با خیالی راحت در این بخت آزمایی ثبت نام کرده و شانس خود را امتحان نمایید.

از کجا می توان برای لاتاری گرین کارت امریکا ثبت نام کرد؟

با همه اینها لاتاری یک راه آسان اما پر فراز و نشیب است. افراد برای موفقیت در لاتاری علاوه بر آنکه باید از جایی مطمئن ثبت نام نمایند، می بایست با آگاهی لازم و بررسی اطلاعات و عکس مخصوص لاتاری طبق استانداردهای لازم جلوی ضررهای هنگفت احتمالی در آینده را بگیرند. برای ثبت نام لاتاری می توانید از موسسه های متخصص و مجرب در زمینه مهاجرت به آمریکا کمک بگیرید.

سوالات درمورد ثبت نام لاتاری امریکا 

  • آیا تمام افراد با هر سطح سواد و با هر شغلی قادر هستند در لاتاری ثبت نام نمایند؟

شرایط شرکت در لاتاری بسیار آسان می‌باشد. تمام افراد از کل جهان فارغ از جنسیت، مذهب و بدون نیاز به مدرک زبان فقط با داشتن شرایط ذکر شده در این مقاله قادر هستند در لاتاری شرکت نموده و شانس خود را جهت اخذ ویزا و گرین کارت ایالات متحده امریکا امتحان کنند.

  • در صورت نداشتن حضانت فرزند می‌توان به تنهایی در لاتاری ثبت نام نمود؟

خیر، می‌بایست اطلاعات فرزندان در فرم ثبت گردد. ولی می‌توان بدون او به امریکا مهاجرت نمود.

  • چه کسانی می‌توانند از امتیاز ثبت نام سه شانسه بهره مند شوند؟

فقط افراد 18 الی 21 سال مجرد می‌توانند هم به صورت مستقل و و هم به عنوان زیر مجموعه پدر و بار دیگر به عنوان زیر مجموعه مادر در لاتاری ثبت نام کرده و از این امتیاز بهره مند شوند.

  • آیا از دیگر شرایط لاتاری امریکا برای ایرانیان داشتن پاسپورت است؟

خیر. افراد می‌توانند بدون داشتن پاسپورت در این قرعه کشی ثبت نام کنند ولی برای مهاجرت به امریکا به پاسپورت معتبر نیاز خواهد بود.

  • اگر برای مهاجرت به امریکا فقط سرپرست پاسپورت داشته باشد کافی است؟

خیر. برای مهاجرت به امریکا باید تمام اعضای خانواده دارای پاسپورت معتبر باشند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. عبدالله می گوید

    عالی