ارز دیجیتال EGLD چیست؟

انواع کیف پول های ارز دیجیتال EGLD کدامند؟

لوگو ارز دیجیتال EGLD

ارز دیجیتال EGLD, نوعی ارز دیجیتال است که بر روی شبکه ی ELRONDK یک شبکه بلاکچین جدید است که از طریق اثبات سهام Elrond فعالیت می کند.

ارز دیجیتال الروند (Elrond) یک شبکه بلاکچین جدید است که‌ از طریق مکانیسم الگوریتم اثبات سهام به صورت غیرمتمرکز فعال است. این مکانیسم باعث از بین بردن اتلاف انرژی می‌شود.

بلاکچین Elrond در نظر دارد مشکل مقیاس‌پذیری بلاکچین و ‌هزینه بالای بلاکچین‌های قبلی را برطرف کند. همچنین شبکه الروند با تمرکز زیاد بر امنیت، برای اطمینان از مقاومت در برابر مشکلات امنیتی مانند حمله Sybil ساخته شده است. توکن EGLD توکن اختصاصی شبکه ارز دیجیتال Elrond است.

ردیفعنوانتوضیحات
1نام ارزدیجیتال الروندELROND
2نماد ارزدیجیتال الروندEGLD
3دسته ارز دیجیتال الروندارزهای دیجیتال زیر ساخت

شبیه‌سازی‌های اولیه و نتایج تست نت (testnet) نشان می‌دهد که سرعت عملکرد شبکه ارز دیجیتال الروند (Elrond) از متوسط سرعت شبکه ویزا نیز فراتر رفته است و در مقایسه با بلاکچین‌های موجود نیز سرعت بلاکچین الروند سرعتی 1000 برابر را نشان می‌دهد. همچنین شبکه ارز دیجیتال Elrond هزینه‌های ذخیره‌سازی را برای داده‌های بلندمدت به شدت کاهش می‌دهد. Elrond معاملات جهانی بدون مرز را امکان‌پذیر می‌کند و عملکرد آن در راستای توسعه اقتصاد تحت وب است. ارز دیجیتال الروند در جریان یک IEO (IEO مخفف پیشنهاد اولیه مبادله (Initial exchange offering) که نوعی سرمایه‌گذاری جمعی مشابه ICO است) در صرافی Binance در جولای ۲۰۱۹ عرضه شد.

در ابتدای کار، رمزارز الروند با توکن ERD شروع به کار کرد که یک توکن ERC-20 است که تحت بلاک چین اتریوم فعال است. اما با راه‌اندازی شبکه اصلی Elrond، فرآیند انتقال ERD (ERC-20) به EGLD (mainnet) آغاز شده است. EGLD رمزارز اختصاصی شبکه الروند است و تمام توکن‌های ERD به تدریج به توکن‌های EGLD تبدیل می‌شوند.

هیچ تفاوتی در اعتبار EGLD و ERD وجود ندارد به جز در نام و بلاکچین آنها. هر 1000 توکن ERD یک توکن EGLD را تشکلی می‌دهد. می‌توانید به همین نسبت توکن‌های ERD خود را به توکن EGLD تبدیل کنید.توکن EGLD کاربرد‌های زیادی در شبکه ارز دیجیتال الراند (Elrond) دارد که از جمله آنها می‌توان به پرداخت کارمزد تراکنش‌ها و کارمزد‌های برنامه‌های غیرمتمرکز که بر بستر بلاکچین Elrond فعال هستند، اشاره کرد. همچنین اگر فردی بخواهد در شبکه الروند به عنوان نود مشارکت کند، لازم است که توکن EGLD را جهت استیکینگ تهیه نماید. مهم‌ترین کاربرد توکن EGLD کاربرد حاکمیتی آن است ؛ یعنی از این توکن می‌توان برای رأی‌گیری و تصمیمات مدیریتی در شبکه Elrond استفاده کرد.

انواع کیف پول های ارز دیجیتال EGLD

برای خرید و نگهداری ارز دیجیتال EGLD می توانید از والت ها (کیف پول ها)مختلفی استفاده کنید، تفاوت این کیف پول ها در امنیت و همینطور تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط آن ها است.

به طور کلی کیف پول های ارزهای دیجیتال به 3 نوع دسته بندی می شوند :

  1. کیف پول های آنلاین (تحت وب) 
  2. کیف پول های نرم افزاری
  3. کیف پول های سخت افزاری

کیف پول های آنلاین توسط سایت خود صرافی ها ارائه می شوند و از امنیت بسیار کمی در نگهداری ارزهای دیجیتال برخوردار هستند، پس بهتر است که فقط برا یChange کردن از آن ها استفاده کنید. و بعد از اینکه معامله و ترید خود را انجام دهید ارزهای دیجیتالتان را به کیف پول های نرم افزاری یا کیف پول های سخت افزاری منتقل کنید.

کیف پول های نرم افزاری : این کیف پول ها از امنیت نسبتا بهتری برخوردار هستند و قابل دانلود از شبکه اینترنت و اپلیکشین ها هستند. در هنگام انلود و نصب این کیف پول ها به این موارد توجه کنید که 1. کیف پول مورد نظر شما حتما ارز دیجیتال شما را پشتیبانی کند 2. این والت بر روی سیستم عامل مورد نظرشما قابل نصب و استفاده باشد چون بعضی از والت ها برای موبایل طراحی شده اند و بعضی ها برای کامپیوتر و لب تاب هستند و بعضی ها برای سیستم عامل android و IOS و. .. استفاده  می شوند.

انواع روش های خریدن ارز دیجیتال EGLD

برای خریدن ارز دیجیتال EGLD می توانید از چند روش اقدام کنید. 

  1. خریدن ارز دیجیتال EGLD از افراد فروشنده و یا سایت های واسطه
  2. خریدن ارز دیجیتال EGLD از طریق صرافی های معتبر

خریدن ارز دیجیتال EGLD از افراد فروشنده و یا سایت های واسطه

طبیعی است که خریدن ارز دیجیتال  EGLD طریق افراد فروشنده روشی مطمئن و قابل اعتماد نیست!

اگر قصد خریدن ارز دیجیتال EGLDاز اشخاص فروشنده را دارید ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما با ملاقات های حضوری با فرد فروشنده از صحت این معامله اطمینان حاصل کنید، علت آن هم این است که مساله ی شناخت افراد ، برای اینکه دچار تله ی افراد سودجو نشویم موضوع مهمی است که باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد.

خریدن ارز دیجیتال EGLD از سایت های متفرقه هم مساله ی پر ریسکی است که باید حتما مورد تحقیق قرار بگیرد چراکه چون امروزه سایت های کلاهبرداری هم شدیدا دارایی های شما را هدف به سود رسیدن خودشان قرار داده اند ؛ پس قبل از هر اقدامی در مورد اعتبار معامله ی خود و اعتبار سایت و فرد خریدار تحقیق کنید و از صحت آن اطمینان حاصل کنید.

خریدن ارز دیجیتال EGLD از طریق صرافی های معتبر

روش دیگر خریدن ارز دیجیتال این است که درخواست خرید و فروش خود را در صرافی های مختلف ثبت کنید. 

ما در این مقاله قصد داریم تا مرحله به مرحله روش های خرید ارز دیجیتال EGLD را به شما آموزش بدهیم.

چگونه ارز دیجیتال EGLD را از صرافی بایننس بخریم؟

با توجه به تحریمات کشور ایران شما نمی توانید مستقیما با استفاده ازحساب های بانکی و ارزهای فیات ( مثل دلار و ریال و…) ، ارزهای دیجیتال را خریداری کنید.

برای اینکار ابتدا باید در یک صرافی ایرانی مقداری توکن خریداری کنید ( مثلا تتر) و سپس بعد از آن توکن را به سایت بایننس واریز کنید، بعد از انجام این مراحل می توانید وارد معامله شده و ارز مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.