چه مواردی روی قیمت بازار کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال تاثیرگذارند؟

قیمت ارز دیجیتال در بازارهای مالی دیجیتالی دائما در حال نوسان است. این نوسانات نقش مهمی در جهت‌دهی به معامله ارز دیجیتال دارد. بر این اساس هر معامله‌گر یا تریدری باید با عواملی که روی قیمت بازار کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، آشنا باشد. در این مقاله به بررسی چنین عواملی می‌پردازیم. ضمن اینکه در خصوص قیمت لحظه‌ ای ارز دیجیتال هم مطالبی را ذکر خواهیم کرد. پس لطفاً تا پایان مطلب همراه ما بمانید.

اهمیت پیگیری قیمت ارز دیجیتال

یکی از ویژگی‌های تریدرهای موفق، پیگیری و اطلاع از قیمت ارز دیجیتال است. این مسئله به حدی مهم و حیاتی است که برخی از معامله‌گران تنها با تماشای قیمت لحظه ای ارز دیجیتال معاملات خود را انجام می‌دهند؛ به عبارتی معامله‌گران ارزهای دیجیتال با آگاهی از قیمت این ارزها در حال حاضر و در آینده می‌توانند معاملات سودآوری را برای خود رقم بزنند.

بازار کریپتوکارنسی یک بازار پر از نوسان است. این نوسان در افزایش شدید و گاهی کاهش غیرقابل پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال نمایان می‌شود. هرچند که گاهی قیمت‌ها به ثبات می‌رسند، اما همچنان باید وضعیت یا حرکتی غیرمنطقی و آنی را از این بازار انتظار داشت. اما یک تریدر موفق با پیگیری قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال نه تنها از ضرر این نوسانات در امان می‌ماند، بلکه حتی می‌تواند وارد معاملات پرسود و آینده‌داری شود.

نوسانات قیمت ارز،  قیمت‌‌ جهانی ارز دیجیتال و تفاوت قیمت در صرافی‌ها امکان معاملاتی همچون نوسان‌گیری و آربیتراژ را برای تریدرها فراهم کرده است. به همین جهت آن‌ها می‌توانند با بررسی و پیگیری مستمر قیمت ارزهای دیجیتال معاملات کوچک با سودهای مداوم را به انجام برسانند.

معامله ارز دیجیتال در بهترین حالت؛ اطلاع از عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال

در این بخش به بررسی عواملی می‌پردازیم که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر جدول ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارند و به عبارتی قیمت‌ ارز دیجیتال را بالا و پایین می‌برند. بررسی این عوامل به تریدرها کمک می‌کند تا معاملات خود را در بهترین حالت و با کمترین ریسک انجام دهند.

عرضه و تقاضای ارزهای دیجیتال

در خصوص ارزهای دیجیتال درست همانند هر صنعت دیگری، قانون عرضه و تقاضا بر بازار این پدیده حاکم است. عرضه و تقاضا به طور مستقیم بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد. به این شکل که هر چه میزان تقاضا برای یک ارز بیشتر و عرضه‌ آن محدود باشد، باید انتظار داشت که قیمت آن ارز مشخص افزایش پیدا خواهد کرد.

توجه داشته باشید که  لیست ارز دیجیتال در بازارهای دیجیتالی شامل بیش از 2500 ارز است. این ارزها که در صدها صرافی آنلاین ارز دیجیتال خرید و فروش می‌شوند، غالباً تعداد مشخص و از پیش تعیین شده‌ای دارند و ممکن است در آینده افزایش یابند. در بازار رمزارزها هرچه عرضه کم و تقاضا زیاد باشد، قیمت بالا می‌رود و بالاعکس. بدین ترتیب می‌توان گفت بررسی عرضه و تقاضا عامل و تأثیرگذار بر نوسانات قیمت به شمار می‌رود.

خبرها و رسانه‌ها

رسانه‌ها نقش مهمی در تعیین قیمت ارز دیجیتال و به تبع آن معاملات در بازارهای کریپتوکارنسی دارند. رسانه‌های زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال فعال هستند و اخبار این ارزها را تجزیه و تحلیل می‌کنند. توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال از تأثیر رسانه‌ها بر قیمت‌ ارزهای دیجیتال مطلع هستند و از طریق هیجان رسانه‌ای به معاملات سمت و سو می‌دهند.

با توجه به پاراگراف قبلی خبرهای دنیای رمزارزها تأثیر مستقیمی در بالا و پایین آمدن قیمت ارز دیجیتال دارد. از این رو تریدرها باید همواره اخبار رمز ارزها را پیگیری کنند و از این طریق در جریان تغییر و نوسانات قیمت‌ها باشند.

بازاریابی و تبلیغ

مثل همیشه تبلیغات و بازاریابی‌های خلاقانه تأثیر مستقیمی در جذب افراد به سمت هر چیزی را دارد. تبلیغات در دنیای رمز ارزها هم نقش خود را نشان داده است. به این صورت که بعضی از توسعه‌دهندگان با انجام روش‌های بازاریابی خلاقانه و انتشار اخبار جذب‌کننده پروژه‌های ارز دیجیتال را نزد مردم بولد یا برجسته می‌کنند. همین امر موجب می‌شود قیمت ارز دیجیتالی خاصی  به شدت افزایش یا کاهش یابد.

جامعه انسانی

یکی دیگر از موارد مهم و تأثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال حضور یک جامعه‌ واقعی و انسانی حمایت‌کننده است. به صورتی که این افراد حامی می‌توانند پروژه‌ خاصی را مشهور کرده و به آن اعتبار بدهند. اعتبار و شهرت باعث افزایش قیمت آن ارز مشخص خواهد شد.

ربات‌های معامله گر را فراموش نکنید

یک تریدر باهوش و کاربلد در بررسی میزان عرضه و تقاضای یک ارز هیجان‌زده نمی‌شود؛ به عبارتی معامله‌گر باید مطمئن شود که آیا تقاضای آن ارز مشخص کاملاً مصنوعی است یا خیر. ربات‌های معامله‌گر در بازار کریپتو وظیفه دارند تقاضای ارز خاصی را به صورت مصنوعی افزایش دهند. چنین حالتی باعث افزایش قیمت و ایجاد تعادل در بازار ارزهای دیجیتالی می‌شود. به همین دلیل به منظور معامله‌ای آینده‌دار و مطمئن باید از تقاضای مصنوعی یا طبیعی ارز مشخص مطلع شد.

 نوآوری‌ها را بررسی کنید

برخی پروژه‌های ارز دیجیتال دائماً در حال به‌روزرسانی هستند؛ به عبارتی توسعه‌دهندگان این رمزارزها با ارائه‌ ویژگی‌های جدید در تلاش‌اند تا خریداران بیشتری را به خود جذب کنند. مردم با اطلاع از این نوآوری‌ها نسبت به خرید توکن یا ارز خاصی اقدام کرده و در کنار آن موجب می‌شود قیمت آن ارز بیشتر شود.

قوانین و مقررات

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت ارز دیجیتال قوانین گاهاً محدودکننده‌ای است که موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود. از این رو یک تریدر حرفه‌ای با بررسی و پیگیری مقررات و اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال خود را برای جریانات و نوسانات غیرقابل پیش‌بینی آماده می‌کند.

جمع بندی؛ منبع ارائه قیمت ارز دیجیتال

امروزه بازارهای ارز دیجیتال و معاملات در این بازار به منبع درآمدی سودآور تبدیل شده است. افرادی که با قدم‌های صحیح و با آگاهی به این بازار روی آورده‌اند، سودهای کلانی را کسب کرده‌اند. معامله‌گران ارز دیجیتال برای موفقیت در بازار رمز ارزها باید نکات مهمی را  مورد توجه قرار دهند. یکی از این نکات مهم آگاهی از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال است.

نکته‌ مهم این است که آیا منبع خاصی برای ارائه قیمت ارزهای دیجیتال و قیمت لحظه‌‌ای آن‌ها وجود دارد. خوشبختانه سایت‌های مختلفی از جمله سایت صرافی والکس در این زمینه فعالیت دارند و منبع خوبی برای مشاهده قیمت ارز دیجیتال محسوب می‌شوند. امیدوارم مطالب ذکر شد برایتان مفید بوده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.