قیمت تتر امروز چقدر است؟ + تفاوت انواع تتر

تتر امروز چقدر است؟ آیا قیمت انواع تتر متفاوت است؟ اینها سوالاتی هستند که هر یک از کاربران این بازار باید با آنها آشنایی کامل داشته باشند. 

تتر (USDT)، یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال است بر خلاف سایر رمزارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم دارای قیمت ثابتی می‌باشد. قیمت هر تتر معادل یک دلار آمریکا می‌باشد و قیمت هر تتر امروز به تومان در محدوده 51,000 تومان است (مشاهده قیمت لحظه ای تتر). این ارز دیجیتال به دلیل محبوبیت زیادی که دارد در شبکه‌های بلاک چین  (Blockchain)  مختلفی از جمله بیت کوین، اتریوم، ترون و … ارائه شده است.

اگرچه همه تترها ماهیت یکسانی دارند، اما تفاوت‌های زیادی میان آن‌ها وجود دارد. تفاوت‌هایی که باعث می‌شوند نتوان آن‌ها را به جای یکدیگر استفاده کرد. در صورتی که بدون آگاهی قبلی این کار را انجام دهید، سرمایه خود را از دست خواهید داد؛ بنابراین هنگام خرید تتر از صرافی ارز دیجیتال می‌بایست به نوع تتر پشتیبانی شده توسط آن‌ صرافی دقت کنید. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال همتاپی قصد داریم ضمن معرفی انواع تتر (USDT) برخی از تفاوت‌های آنها را بررسی کنیم.

انواع تترهای موجود در شبکه‌های بلاک ‌چین

  • تتر اُمنی  (OMNI)

تتر (USDT)، برای اولین بار بر روی شبکه بلاک چین اُمنی راه‌اندازی شد که ارز دیجیتال بیت‌ کوین (Bitcoin) نیز روی آن اجرا شده است. این نوع تتر به دلیل کارمزدهای بالا و سرعت انجام تراکنش‌های پایین نتوانست طرفداران زیادی پیدا کند.

برای تشخیص کیف پول‌های تتر اُمنی از سایر کیف پول‌های تتر، می‌توان به ابتدای آدرس آنها توجه کرد. اگر آدرس کیف پول تتر دارای 34 کاراکتر باشد و با عبارت bc1  یا اعداد یک و سه آغاز شود، آدرس کیف پول تتر شما اُمنی خواهد بود.

  • تتر اتریومی یا تتر ERC20

بلاک چین ERC20 یکی از پرکاربردترین شبکه‌های بازار ارزهای دیجیتال است. این بلاک چین همان شبکه‌ای است که ارز دیجیتال اتریوم (ETH) نیز بر روی آن اجرا شده است. پس از عرضه تتر اُمنی، به دلیل سرعت بالای شبکه ERC20، توسعه‌دهندگان تتر به این توافق رسیدند که استیبل کوین خود را بر روی این شبکه نیز ارائه دهند. انتقال تتر در بلاک چین اتریوم  در مدت زمان بسیار کوتاهی بین 10 تا 15 ثانیه انجام می‌شود و بر خلاف شبکه امنی کارمزد کمتری نیز دارد.

آدرس کیف پول‌ تترهایی که در شبکه بلاک چین ERC20 قرار دارند، مانند آدرس کیف پول‌های اتریوم با 0X آغاز می‌شوند و شامل 42 کاراکتر می‌باشند.

  • تتر ترونی یا تتر TRC20

TRC20  نام شبکه‌ دیگری است که ارز دیجیتال ترون (TRX) در آن پیاده‌سازی شده است. این شبکه به دلیل کارمزد بسیار کم و سرعت بالا، مورد توجه سرمایه‌گذاران زیادی قرار گرفته است. توسعه‌دهندگان تتر (USDT) پس از بوجود آمدن پروژه‌های دیفای و افزایش کارمزد شبکه اتریوم، بستر ترون (Tron) را برای توسعه تتر مهیا کردند. این تترها سرعت انتقال بالا و کارمزد بسیار کمی نسبت به تتر اُمنی و تتر اتریومی دارند.

آدرس کیف پول‌های تتر TRC20 با حرف T آغاز شده و دارای 34 کاراکتر مختلف می‌باشد.

  • تتر در دیگر شبکه‌های بلاکچین 

از انواع دیگر تترهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال، می‌توان به تتر در بلاک چین‌های ایاس (EOS) ،  لیکوئید (Liquid)، سولانا (Solana)، الگورند  (Algorand) و بایننس اسمارت چین (BEP-20) … اشاره کرد. تترهای موجود در این شبکه‌ها همانند انواع دیگر تتر که در بالا توضیح داده شد، با هدف افزایش سرعت انتقال و کاهش کارمزد توسعه یافته‌اند که در حال حاضر به دلیل استقبال کم در صرافی‌های کمی ارائه می‌شوند.

کارمزد انتقال تتر چقدر است؟

کارمزد انتقال تتر در شبکه‌های متفاوت با توجه به شلوغی شبکه‌ و صرافی ارز دیجیتال متفاوت است. 

صرافی ارز دیجیتالهزینه انتقال تتر
صرافی بایننس0.29 تتر (شبکه BEP-20)، 3.2 تتر (شبکه ERC-20)، 0.8 تتر (سولانا) و 0.8 تتر (شبکه ترون) 
صرافی کوکوین25 تتر (شبکه اتریوم)، 1 تتر (شبکه ترون)، 1 تتر (شبکه سولانا) و 5 تتر (شبکه BEP-20)
صرافی کراکن3.55 تتر (شبکه اتریوم)، 2.5 تتر (شبکه TRC-20)
صرافی بای بیت10 تتر‌ (شبکه اتریوم) و 1 تتر (شبکه ترون)

در میان صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و تمام شبکه‌های پرطرفدار، هزینه انتقال تتر در شبکه BEP-20 از طریق صرافی بایننس کمترین میزان (0.29 تتر) می‌باشد. 

هنگام انتقال تتر حتما به شبکه پشتیبانی شده در صرافی ارز دیجیتال و هزینه های آن صرافی دقت نمایید. 

کدام نوع تتر مقبولیت بیشتری دارد؟

تحقیقات نشان می‌دهد در حال حاضر بسیاری از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال برای انتقال تترهای (USDT) خود بین صرافی‌ها و یا انجام معاملاتشان از بلاک چین ترون و BEP-20 در مقایسه با بلاک چین اتریوم بیشتر استفاده می‌کنند.  بسیاری از کارشناسان افزایش کارمزد شبکه اتریوم را دلیل این رویداد می‌دانند. چرا که کاربران با استفاده از این شبکه‌ها هزینه به مراتب کمتری را برای انتقال پرداخت می‌کنند.

از آنجایی که تتر در شبکه‌های مختلفی عرضه شده است، حتما هنگام خرید و انتقال آن می‌بایست از شبکه مورد پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که دارایی‌های تتری خود را اشتباها به شبکه‌ی دیگری انتقال دهید ممکن است دارایی شما هیچ‌گاه در شبکه تایید نشده و برای همیشه به صورت معلق باقی بماند.

برای اطلاع از آخرین مطالب آموزشی و خبری به سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی مراجعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.