زمان باقی مانده تا اعلام نتایج لاتاری 2024

گرین کارت

در ابتدا مقاله قصد داریم توضیحات کوتاه و مختصری در مورد اینکه لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا چیست خدمت شما عزیزان باشیم.
لاتاری ساده‌ ترین و ارزان‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکا می باشد. ثبت نام در لاتاری آمریکا که هر سال برگزار می‌شود، نیاز به شرایط خاص و ویژه ای ندارد و تقریبا همه افراد می‌توانند در لاتاری آمریکا ثبت نام و شانس خود را برای دریافت گرین کارت آمریکا امتحان کنند.

افراد خوش شانسی که جزء برندگان لاتاری آمریکا می باشند می توانند پس از دریافت ویزای لاتاری، همراه با خانواده خود (همسر و فرزندان زیر 21 سال مجردشان) وارد کشور آمریکا شوند و مانند یک شهروند آمریکایی زندگی کنند و از خدمات شهروندی مانند کار، افتتاح حساب بانکی، تحصیل، دریافت خدمات درمانی و… بهره‌مند شوند.

نتایج گرین کارت 2024 مشخص شد؟

ثبت نام لاتاری 2024 آمریکا روز چهارشنبه 5 اکتبر 2022 (13 مهرماه 1401) شروع و تا روز سه شنبه 8 نوامبر 2022 (17 آبان 1401)  ادامه داشت. طبق روال سال های گذشته نتایج این قرعه کشی در ماه می 2023 (اردیبهشت 1402) مشخص خواهد شد.

مراحل بعد از قبولی در لاتاری
مراحل بعد از قبولی در لاتاری

اقدامات بعد از قبولی در لاتاری 2024

موضع مهمی شما عزیزان باید به آن توجه کنید مراحل بعد از قبولی در لاتاری می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته در سال های گذشته افراد زیادی بودند که در لاتاری برنده شدند ولی اقدامات بعد از برنده شدن را یا خیلی دیر شروع کردند و یا فرم های مربوط به بعد از قبولی که باید به صورت دقیق و اصولی تکمیل شود را اشتباه انجام دادند و شانس خود را برای دریافت ویزا از دست دادند. معمولا بیشتر افرادی که موفق به دریافت گرین کارت شدند مراحل بعد از قبولی لاتاری خود را به یک مجموعه معتبر واگذار کردند.

در زیر کارهایی که باید بعد از قبولی در لاتاری انجام شود را خدمت شما عزیزان اعلام خواهیم کرد:

تکمیل فرم DS260 (اشتباه تکمیل کردن فرم DS-260 احتمال از دست دادن ویزا را خواهد داشت.)

فرم DS-260 در آدرس ceac.state.gov در دسترس می باشد. این فرم برای برندگان لاتاری و همچنین تمامی متقاضیان ویزاهای مهاجرتی آمریکا می باشد. در این فرم هفت بخش مختلف وجود دارد که بخش های مهم آن اطلاعات هویتی فرد برنده شده، اطلاعات خانواده، سابقه سفر، سابقه شغلی،  تحصیلات و بخش امنیتی است.

ترجمه و ارسال مدارک به مرکز کنسولی

پس از تکمیل فرم DS-260 باید ترجمه مدارکتان را به مرکز کنسولی کنتاکی ارسال نمایید. هر ساله قوانین متفاوتی در این رابطه داده می شود و روند ثابتی برای تعریف آن وجود ندارد.

پیگیری ویزا بولتن

باید در وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا پیگیری کنید و زمانبندی مصاحبه های سفارت را مشاهده نمایید. 

انجام واکسیناسیون

واکسیناسیون در مراکزی مانند هلال احمر و یا مرکز انستیتو پاستور تهران انجام می شود و یک سند به زبان انگلیسی به شما برای تایید انجام واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

مراجعه به پزشک معتمد سفارت

زمانی که سفارت شما مشخص شده است باید به پزشکی که سفارت به شما اعلام می نماید مراجعه نمایید جواب واکسیناسیون، آزمایشات پزشکی و عکس قفسه سینه در یک پاکت بسته از پزشک دریافت و به سفارت ارائه نمایید.

ارائه مدارک و مصاحبه در سفارت

مدارک اصلی که ترجمه نشده و همچنین مدارکی که ترجمه آن ها انجام شده را باید در وقت مصاحبه به سفارت تحویل دهید و بعد از انگشت نگاری که در سفارت از شما انجام خواهد شد نتیجه مصاحبه به شما اطلاع رسانی می شود.

دریافت ویزا

پرونده شما توسط افسر کنسولی به واشنگتون ارجاع خواهد شد تا مرحل اداری انجام شود. بعد از چند روز پاسخ از واشنگتون به سفارت می رسد، و سفارت از شما دعوت میکند تا ویزای آمریکا را به شما تحویل دهند.ورود به آمریکا
در این مرحله  بلیط به آمریکا را تهیه نمایید و بدون مشکل می توانید به این کشور بروید
نکته مهم: پس از دریافت ویزا در حالت عادی 6 ماه فرصت ورود به آمریکا را دارید.

سخن پایانی

طبق توضیحاتی که در این مقاله داده شد کار اصلی افرادی که خوش شانس بودند و برنده لاتاری شدند بعد از مشخص شدن نتیجه می باشد و در صورتی که مراحل ذکر شده در مقاله به صورت غیر اصولی و اشتباه تکمیل گردید شانس دریافت گرین کارت آمریکا به حداقل خواهد رسید.

منبع: کارت سبز https://cartesabz.net/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.