کاربردی‌ترین نکات در مورد پرایس اکشن، اسکالپ در فارکس و باينري آپشن

بازارهای مالی دارای پتانسیل‌های سوددهی بسیاری برای تریدرهای این حوزه هستند. اما تنها زمانی می‌توان در این بازارها بازدهی بالایی داشت که مراحل آموزشی کافی در آن‌ها طی شده باشد. یک تریدر مبتدی نمی‌تواند انتظار سود بالایی از بازارهای مالی داشته باشد. چراکه بازدهی وی با سطح دانش مالی‌اش، رابطه‌ای مستقیم دارد. هرچقدر دانش مالی تریدرها بالاتر رود، سود بیشتری از بازار خواهند گرفت. دو مورد از هیجان‌انگیزترین بازارهای جهان، فارکس و باینری آپشن هستند. برخی از استراتژی‌های تحلیل تکنیکال در هر دوی این بازارها می‌توانند ابزاری کاربردی برای فعالیت تریدرها باشند. در ادامه قصد داریم تا علی‌رغم بررسی دو بازار مالی نامبرده، به بررسی استراتژی‌های پرایش اکشن و اسکالپ بپردازیم. پس اگر شما نیز مایلید بدانید پرایس اکشن چیست، اسکالپ چیست و چطور می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فارکس چیست؟

فارکس «Forex» مخفف عبارت «Foreign exchange» به معنی بازار «تبادل ارزهای خارجی» است و به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان شناخته شده است. به طوری که تریدرهایی از سراسر جهان در آن فعالیت دارند. تمام ارزهای رایج جهان مانند دلار، یورو، پوند، فرانک، ین و …. در این بازار به‌صورت جفت‌ارزی در برابر یکدیگر مبادله می‌شوند. البته لازم به ذکر است که در فارکس، علاوه‌‌بر ارزها، سهام آمریکا، نفت، طلا، ارزهای دیجیتال و بسیاری از دارایی‌های مالی دیگر نیز معامله می‌شوند. فارکس در تمام روزهای کاری هفته به‌صورت 24 ساعته در دسترس تریدرها قرار دارد. برای ورود به فارکس، باید در کارگزاری‌های فارکس منسوب به بروکر «Brocker» حساب کاربری باز کرد. در واقع بروکرها، واسط معامله‌گران و بازار فارکس هستند.

باينري آپشن چیست؟

باینری آپشن «Binary Option» به معنای «انتخاب دودویی» است. در سیستم‌های دودویی، تنها دو آپشن در اختیار تریدرها قرار می‌گیرد؛ یعنی یا در آن بازنده می‌شوند یا برنده. هیچ حد وسطی در آن قرار ندارد. بلکه همه چیز در دو حالت صفر و یک «بلی یا خیر» قرار می‌گیرد. باینری آپشن در حقیقت، یک شیوه مالی است که در آن می‌توان با پیش‌بینی قیمت دارایی‌مای مالی در بازار، به کسب سود پرداخت. در معاملات باینری آپشن، اگر نتیجه پیش‌بینی تریدر درست باشد، سود سرشاری از پیش‌بینی صحیح خود خواهد گرفت. بسیاری از افراد، باینری آپشن را همان بازار فارکس در نظر می‌گیرد؛ اما این دو کاملاً از هم مجزا هستند.

البته برای انجام معاملات باینری آپشن نیز باید در بروکرهای مختص این بازار حساب کاربری باز کرد. آن‌گاه تریدر باید یکی از انواع دارایی‌های مالی را در نظر گرفته و مشخص کند که آن دارایی در بازه‌ی زمانی پیش رو سود می‌کند یا ضرر؟! تمام ماجرا همین است. اما برای این که بتوانید جهت سود و زیان آن دارایی را به‌صورت صحیح مشخص کنید، به دانش تکنیکال گسترده‌ای نیاز دارید!

استراتژی پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن «Price Action» به معنای «واکنش‌های قیمت» در نمودارهای مالی است. در پاسخ به این که پرایس اکشن چیست، می‌توان گفت که پرایس اکشن یک استراتژی تحلیلی است که در آن، صرفاً با مشاهده روند قیمت‌ها در بازار می‌توان در مورد خرید یا فروش آن‌ها تصمیم‌گیری کرد. گاهی که می‌پرسیم پرایس اکشن چیست، افراد متوجه منظور ما نمی‌شوند، چراکه برخی از تریدرها این شیوه تحلیلی را تحت عنوان «نمودار برهنه» می‌شناسند. دلیل این نامگذاری به سادگی این استراتژی تحلیلی برمی‌گردد. در واقع، از پرایس اکشن می‌توان در تمام بازارهای مالی اعم از بورس، فارکس، باینری آپشن، کریپتو، طلا و …. استفاده کرد. حتی تریدرهای مبتدی نیز به راحتی می‌توانند از این استراتژی برای انجام معاملات سودمند در بازارهای مالی بهره بگیرند. از جمله حالت‌های مختلف حاصل از استراتژی پرایس اکشن می‌توان دو مورد زیر را نام برد:

  • الگوی «پین بار»

در این مورد، یک بازگشت قیمتی سریع در نمودار قیمت مشاهده می‌شود. این بازگشت قیمت می‌تواند در جهت‌های مختلف بازار به معنی سیگنال خرید یا فروش برای تریدر باشد.

  • الگوی «اینساید بار»

از این روش برای پیش‌بینی بازگشت قیمت استفاده می‌شود. بازگشت قیمت می‌تواند در روند صعودی یا نزولی باشد. صعودی یا نزولی بودن بازگشت، ورود یا خروج از معامله را تعیین می‌کند.

به غیر از الگوهای فوق، الگوی شکست نافرجام، الگوی HTS و …. نیز در جریان استراتژی پرایس اکشن مورد استفاده قرار می‌گیرند. هیچ محدودیتی برای استفاده از این الگوها در بازارهای مالی مختلف وجود ندارد. بنابراین در هر بازاری که فعالیت کنید، این ابزارها را در دست خواهید داشت!

اسکالپ چیست و اسکالپر به چه کسی گفته می‌شود؟

پس از بررسی اینکه پرایس اکشن چیست، به یک استراتژی کاربردی دیگر می‌رسیم که در تمام بازارهای مالی اعم از فارکس و باینری آپشن قابل استفاده است. اسکالپ «Scalp» یا اسکالپینگ «Scalping» به معاملات کوتاه و متعدد اشاره دارد؛ معاملاتی که طول آن‌ها چند ثانیه یا چند دقیقه است. به تریدرهایی که از این روش معاملاتی استفاده می‌کنند، «اسکالپر» گفته می‌شود. اسکالپرها از معامله اسکالپی که انجام می‌دهند، سود بسیار اندکی کسب می‌کنند. اما یک اسکالپر در طول روز چندین معامله کوتاه را با این روش باز کرده و به پایان می‌رساند. در نهایت، در پاسخ به این که مزیت استراتژی اسکالپ چیست، می‌توان گفت سودهای اندک حاصل از معاملات متعدد اسکالپ، سود روزانه خوبی را برای تریدر رقم می‌زند. از این استراتژی معاملاتی می‌توان در تمام بازارهای مالی استفاده کرد. اما بازارهایی که نوسانات شدیدتری را در طول روز تجربه می‌کنند، پتانسیل بیشتری برای سوددهی از این روش دارند!

تأثیر استراتژی‌های پرایس اکشن و اسکالپ در عملکرد تریدرها

حالا که می‌دانیم پرایس اکشن چیست و اسکالپ چیست، طبیعتاً می‌دانیم که در مقام یک تریدر به سمت کدام‌یک از این استراتژی‌ها تمایل بیشتری داریم. در واقع، تریدرهای مبتدی باید انواع روش‌های معاملاتی را امتحان کنند، تا بتوانند در نهایت براساس روحیه و سبک معاملاتی خود، بهترین استراتژی ممکن را برای انجام معاملات خود انتخاب نمایند. هر شیوه یا استراتژی تحلیلی اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند برای تریدر کارآمد باشد. البته برخی از تریدرها از ترکیبی از استراتژی‌ها برای انجام معاملات خود در بازارهای مالی مختلف بهره می‌گیرند. در بازارهای فارکس و باینری آپشن نیز می‌توان پرایس اکشن و اسکالپ را اجرا کرد. اما برای این که بتوانید از اجرای این شیوه‌ها سود بگیرید، باید به درستی در زمینه آن‌ها آموزش ببینید!

آموزش استراتژی‌های مالی در دوره‌های آموزشی «دلفین وست»

طبیعتاً برای اینکه تحت آموزش صحیح و اصولی قرار بگیرید، باید از یک منبع آموزشی به‌روز و غنی استفاده کنید. خوشبختانه این امر در وب فارسی، با استفاده از بستر آموزشی «دلفین وست» مهیا شده است. وب سایت دلفین وست، دربر گیرنده به‌روزترین و کامل‌ترین دوره‌های آموزش معامله‌گری در بازارهای مالی است که کاربران ایرانی می‌توانند به سادگی به محتوای آن دسترسی داشته باشند. همان‌طور که در این مطلب متوجه شدیم پرایس اکشن و اسکالپ چیست، می‌توانید آموزش این استراتژی‌های مشهور را با شرکت در دوره‌های آموزشی دلفین وست آغاز نمایید.

آموزش اصولی شیوه تریدینگ باینری آپشن به سبک اساتید دلفین وست

باینری آپشن یک شیوه جذاب معاملاتی است که بسیاری از تریدرها به سمت انجام آن تمایل دارند. اگرچه فعالیت کلی در بازارهای مالی مختلف به یک شیوه انجام می‌شود، از جزئیات این بازارها با هم تفاوت دارد. اگر شما به تازگی می‌خواهید وارد مسیر معامله‌گری یا تریدینگ شوید، پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا حتماً تحت آموزش قرار بگیرید و سپس با مقدار سرمایه اندک به این بازارها ورود کنید. آن‌گاه با ارتقا دانش مالی خود، سرمایه بیشتری را وارد کار کنید. اصول آموزشی مطرح شده در دلفین وست، تمام احتیاط‌های لازم در مسیر معامله را از نظر فنی و روانی به شما آموزش می‌دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.