در دهه 2020 چه اتفاقاتی در انتظار ارز های دیجیتال خواهد بود؟

ارز های دیجیتال ارز های نوظهوری هستند که به دلیل ماهیت و هدفی که دارند، توسعه و پیشرفت بسیاری در سال های اخیر داشته است. بسیاری از افراد برای سرمابه گذاری ارز های دیجیتال ریسک نمی کنند و می خواهند در مورد آینده ارز های دیجیتال و ریسک هایی که در سال های آینده امکان رخ دادن آن ها وجود دارد، بیشتر بدانند. اما بدیهی است که هیچ کس نمی تواند آینده را به طور دقیق پیش بینی کنند. تنها راه پیش بینی آینده، ساخت آینده است. 

آرمسترانگ موسس بزرگ ترین موسس صرافی خارجی کوین بیس ( coin base ) آینده ارز های دیجیتال را تا آخر دهه 2020 پیش بینی می کند. در ادامه مقاله با استفاده از نظریه آرمسترانگ، در مورد عوامل تاثیر گذار در آینده ارز های دیجیتال و تاثیرات بلاک چین و ارز های دیجیتال تا 10 سال آینده صحبت خواهیم کرد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. اما قبل از آن در مورد ویژگی هایی که روی آینده ارز های دیجیتال تاثیر میگذارد ، صحبت می کنیم.

ویژگی های مثبت ارز های دیجیتال

ارز های دیجیتال امنیت بالایی دارند. بلاک چین بر اساس معماهای ریاضی بنا شده که رمز گشایی آن کار ساده ای نیست. همین امر باعت امنیت بالای ارز های دیجیتال شده است. علاوه بر این ارز های دیجیتال غیر متمرکز هستند  کمک می کند تا انحصار ارز آزاد و تحت کنترل باشد و هیچ سازمانی نتواند قیمت ارز های دیجیتال را مشخص کند. 

ارز های دیجیتال در زمان انتشار با مقدار مشخصی عرضه می شوند. و هر چه تقاضا در این ارز بیش تر باشد قیمت این ارز بالا می رود . این روند در طولانی مدت می تواند تورم را از بین ببرد. مالکیت و نگهداری هر ارز از عوامل توسعه آن است. معاملات ارز های رمز نگاری شده توسط توسعه دهندگان رمز ارز ها روی سخت افزار ها ذخیره می شوند. آن ها هزینه تراکنش را به عنوان سود دخیره می کنند و سوابق معاملات را به طور دقیق نگه می دارند. به عبارت دیگر ارز های دیجیتال به صورت خودگردان اداره می شوند.

ویژگی های منفی ارز های دیجیتال

  1. استخراج تاثیر منفی روی محیط زیست دارد: استفاده از ارز های دیجیتال برای استخراج برق زیادی را می طلبد و باعث افزایش مصرف انرژی می شود. استخراج کنندگان هم برای تولید برق از ذغال سنگ استفاده می کنند که باعث آلودگی محیط زیست می شود. 
  2. می تواند برای معاملات غیر قانونی استفاده شود: از آنجایی که ارز های دیجیتال امنیت بالایی دارند، برای دولت ردیابی آدرس کیف پول کاربر دشوار است. به همین خاطر از ارز های دیجیتال مثل بیت کوین برای مبادله پول به روش غیر قانونی استفاده می شود. 
  3. از دست داده ها می تواند باعث خسارات مالی شود: توسعه دهندگان برای جلوگیری از حملات سایبری و هک شدن اسکریپت صرافی ارز دیجیتال ، از کلید خصوصی برای هر کاربر استفاده می کنند. اما اگر کاربری این کلید را گم کند باعث ازدست رفتن کل سرمایه او می شود. 

آینده ارز های دیجیتال از نظر آرمسترانگ

مقیاس پذیری

در این دهه شاهد تغییراتی برای حل مشکل مقیاس پذیری خواهیم بود. در این دهه بلاکچین هایی با توان عملیاتی بالا و افزایش سرعت تراکنش را شاهد خواهیم بود. مدیر عامل کوین بیس اعتفاد دارد که حل مشکل مقیاس پذیری می تواند به توسعه و بهبود حوزه ارز های دیجیتال کمک بسیاری کند. 

ظهور کسب و کار بر بستر ارز های دیجیتال

در این دهد می توانیم شاهد استارتاپ هایی باشیم که در بستر ارز های دیجیتال شکل گرفته اند. در حال حاضر می توانیم مقدمات این ارز را مشاهده کنیم. این ایده را “داتکام” مطرح کرده است. تا10  سال آینده استارتاپ هایی را می بینیم که بخشی را برای ارز دیجیتال خواهند داشت. 

استارتاپ ها برای راه اندازی کسب و کار خود با چالش هایی مواجه خواهند بود و هدف آن ساختن چیزی است که مردم به آن احتیاج دارند. استفاده از ارز های دیجیتال می تواند به آن در به کارگیری شبکه های اجتماعی غیر متمرکز و کسب درآمد به آن ها کمک کند. علاوه بر همه این ها کسب و کار هایی که در حال فعالیت هستند هم می توانند از ارز های دیجیتال به عنوان روشی برای پرداخت استفاده کنند. 

ارز های دیجیتال ملی

در حال حاضر کشور هایی آمریکا و چین در حال رقابت در حوزه ارز های دیجیتال هستند. این دو کشور قصد دارند تا پول ملی خود را به صورت دیجیتالی عرضه کنند. برای مثال کشور چین با آغاز دیجیتالی کردن یوان و متمرکز کردن سرمایه گذاری ها روی بلاک چین این کار را آغاز کرده است. آمریکا هم به دنبال راه حلی برای حل این مسئله باشند. که شاید usd coin  بتواند به آن ها کمک کند. این کوین یک ارز دیجیتال با ثبات است. آرمسترانگ معتقد است که بعد از این شاهد سبدی از ارز های دیجیتال متمرکز خواهیم بود که توسط صندوق بین المللی پول عرضه می شوند.

کامل شدن ساختار بازار

در حاضر صرافی های ارز دیجیتال ، بازار ارز های دیجیتال را تشکیل می دهند و صاحبان صرافی ها از طریق طراحی سایت صرافی امکان خرید و فروش ارز های دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می دهند. در دهه 2020 این ساختار تکامل پیدا خواهد کرد و عملکرد آن از نظر قانونی و حقوقی جدا خواهد شد. این اتفاق تا حدودی در صرافی کوین بیس اتفاق افتاده است. به عنوان مثال بخش امانت داری صرافی از مقامات مجوز گرفته است. 

تغییر جایگاه ثروتمندان

آرمسترانگ و دوستانش پیش بینی می کنند که تا 10 سال آینده بیش تر از نیمی از ثروتمندان جهان از سرمایه گذاران حوزه ارز های دیجیتال خواهند بود. در واقع پیش بینی این موضوع به این معنی خواهد بود که در دهه 2020 ، افرادی که در ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند، می توانند مقادیر زیادی از سرمایه را کسب کنند. همین موضوع هم باعث ورود افراد زیادی به حوزه ارز های دیجیتال خواهد.

در پایان… 

ما آینده ارز های دیجیتال را از نظر آرمسترانگ به طور خلاصه بررسی کردیم. همین الان هم می توانیم ببینم که برخی از آن ها در حال عملی شدن هستند. اما باید ببینیم که در پایان دهه 2020 چه تعداد آن ها برآورده شده اند. اگر شما هم قصد راه اندازی صرافی ارز دیجیتال و یا سرمایه گذاری را دارید این مقاله میتونه کمک بسیاری را به شما کند.  

تیم ویستا با داشتن تجربه کافی در زمینه طراحی سایت صرافی مشابه والکس و نوبیتکس و با توجه به امکانات مورد نیازتان برای شما طراحی می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی ها و نمونه کار های صرافی ارز دیجیتال ویستا، از طریق شماره تلفن 02188551470 و 09128754765 با کارشناسان ویستا در ارتباطر باشید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.