10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

به نقل از سایت بورسینس: امروزه مردم بسیاری به دنبال سرمایه‌گذاری هستند و در زمینه‌های مختلف جهت کسب سود سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از بهترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری، حوزه ارزهای دیجیتال است. با وجود اینکه بازار کریپتو پرریسک است و نوسانات زیادی دارد؛ اما سودهای خوبی هم برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورده است.

از این رو قصد داریم تا در این مقاله، 10 تا از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و کسب سود که گزینه‌های مناسبی هستند را به شما معرفی کنیم. اگر فکر می‌کنید که در حوزه ارزهای دیجیتال یک فرد مبتدی هستید؛ می‌توانید با مطالعه مقالات در زمینه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، دانش خود را بالاتر برده و سپس با استفاده از مقاله پیش‌رو، سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.

1. بیت‌کوین (BTC)

همانطور که می‌دانید؛ بیت‌کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در سال 2009 ایجاد شد و در سبد سرمایه‌گذاران کریپتو قرار گرفت. بیت‌کوین در طی این سال‌ها، نوسانات زیادی را تجربه کرده و عملکرد نسبتا خوبی از خود نشان داده است. 

یکی از دلایلی که بیت‌کوین را به عنوان اولین گزینه جهت سرمایه‌گذاری نام بردیم، قدرت نقدینگی بسیار بالای آن است که برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار نیز فرصت خوبی ایجاد خواهد کرد.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که به دلیل تعداد عرضه محدود بیت‌کوین و کاهش میزان استخراج آن، احتمالا بعد از هاوینگ سال 2024، قیمت بیت‌کوین بیشتر از قیمت فعلی خواهد بود.

2. اتریوم (ETH)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، اتریوم است. اتریوم، در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 195.330 میلیارد دلار و سهم 19.13 درصدی از کل بازار، در رتبه 2 بازار کریپتو قرار گرفته است.

این ارز دیجیتال پرکاربرد، از یک زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاکچین استفاده می‌کند که بر روی آن، برنامه‌های غیرمتمرکز مختلفی قابل اجرا است. کاربردها و ویژگی‌های اتریوم باعث شده تا مورد استقبال سرمایه‌گذاران و تریدرهای زیادی قرار بگیرد.

3. کاردانو (ADA)

کاردانو در سال 2015 توسط چارلز هاسکینسون راه‌اندازی شد و در همان زمان، اهداف قدرتمندی را برای مخاطبان خود به تصویر کشید. هدف اصلی کاردانو، ایجاد یک پلتفرم مالی جهانی از طریق ایجاد محصولات مالی غیرمتمرکز است.

تعداد هواداران کاردانو در دنیای ارزهای دیجیتال کم نیست و عده بسیار زیادی هستند که با توجه به اهداف بلندپروازانه این ارز دیجیتال، آن را نسل سوم بلاکچین معرفی می‌کنند.

از جمله ویژگی‌های بارز کاردانو می‌توان به امنیت بالای شبکه، انجام سریع معاملات، هزینه تراکنش کم، محدودیت در تعداد عرضه و داشتن یک اکوسیستم قدرتمند اشاره کرد.

4. بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال پرکاربرد است که می‌توان از آن در تجارت و پرداخت هزینه‌های مربوط به صرافی بایننس، استفاده کرد. در زمان عرضه این کوین در سال 2017، صرفا مبادلات در پلتفرم بایننس تسهیل شده بود؛ اما رفته‌رفته بایننس کوین به عنوان یکی از کوین‌های اصلی در پرداخت‌های تجاری، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما مورد استفاده قرار گرفت.

یکی از دلایلی که این کوین را برای سرمایه‌گذار ی نام بردیم، تبلیغات گستره و جوایز و تخفیفاتی است که مردم را به آن ترغیب می‌کند. از طرفی؛ تحلیلگران بر مبنای تحلیل‌های تکنیکال خود، رشد خوبی را برای آن پیش‌بینی کرده‌اند.

5. پولکادات (DOT)

پولکادات، یک ارز دیجیتال منحصر به‌فرد است که براساس الگوریتم اثبات سهام (PoS) ایجاد شده و از اهداف اصلی آن، ایجاد همکاری بین شبکه‌های بلاکچینی است. در واقع؛ پروتکل این شبکه برای اتصال بلاکچین‌های عمومی و خصوصی طراحی شده تا تمام این شبکه‌ها به راحتی با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

از مهم‌ترین مشکلات بلاکچین‌ها، مقیاس‌پذیری کم و عدم وجود خاصیت تعامل‌پذیری در آن‌ها است که به لطف پولکادات این مشکل حل شده است. این موضوع باعث شده تا پولکادات جزو آینده‌دارترین ارزهای دیجیتال به شمار بیاید.

6. مانا (MANA)

ارز دیجیتال مانا، توکن بومی بازی دیسنترالند است و بر بستر بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شده است. تاکنون این ارز دیجیتال، جزو ارزهای خوب برای سرمایه‌گذاری بوده و با داشتن حجم بازار 1.567 میلیارد دلار در رتبه 36 ارزهای دیجیتال قرار دارد.

با توجه به اینکه بازی دیسنترالند یک بازی متاورسی است و دنیای متاورس به تازگی ایجاد شده، این فرصت وجود دارد که با گسترش فضای متاورس و بازی‌های آن، توکن مانا نیز رشد چشمگیری را تجربه کند.

7. سولانا (SOL)

سولانا از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند که با داشتن سرعت تراکنش بالا و هزینه کارمزد تراکنش بسیار کم، از رقیبان سرسخت ارزهای دیجیتال بازار کریپتو به شمار می‌آید.

یکی از ویژگی های مهم سولانا نسبت به اتریوم، استفاده از لایه دوم برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری است.

8. آوالانچ (AVAX)

این پروژه از جمله رقبای اتریوم محسوب می‌شود که از نظر سرعت انجام تراکنش‌ها، از سایر ارزهای دیجیتال مثل سولانا پیشی گرفته و جزو ارزهای خوب برای سرمایه‌گذاری است.

بلاکچین جدید و پیشرفته آوالانچ، می‌تواند 4500 تراکنش را در مدت 1 ثانیه پردازش کند و مدت زمان تایید هر تراکنش نیز 3 ثانیه ذکر شده است.

9. الروند (EGLD)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری، ارز دیجیتال الروند هست. الروند نوعی شبکه بلاکچینی است که از تغییر نوآورانه تکنولوژی‌های جدید برای ایجاد یه شبکه قدرتمند جهت حل مشکل مقیاس‌پذیری بهره می‌برد که این موضوع باعث می‌شود تا محبوبیت زیادی به دست آورد.

10. وی چین (VET)

وی چین یک پلتفرم مدیریت تامین زنجیره مبتنی بر بلاکچین است که در سال 2015 به جامعه کریپتو معرفی شد. این ارز دیجیتال، از حاکمیت توزیع شده و فناوری اینترنت اشیا جهت ساخت اکوسیستم‌ استفاده می‌کند. فناوری به کار رفته در وی چین، باعث شده تا از آن به عنوان یک ارز دیجیتال با پتانسیل رشد نام ببریم.

سخن پایانی

در میان ارزهای دیجیتال بسیار زیادی که در بازار کریپتو وجود دارد، پیدا کردن ارزهای معتبر و آینده‌دار کمی دشوار است. ما در این مقاله سعی کردیم که با استفاده از تاریخچه پروژه‌های ارزهای دیجیتال و اهداف آن‌ها، 10 تا از بهترین ارزهای دیجیتال که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند را برای شما انتخاب کنیم. شما می‌توانید با خرید و نگهداری این ارزها در کیف پول ارز دیجیتال خود، به صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری را آغاز کرده و سود خوبی به دست آورید.

منبع: https://www.bourseiness.com/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.