ارز دیجیتال ایاس (EOS)

معرفی کامل ارز دیجیتال ایاس (EOS)

لوگو ارز دیجیتال ایاس (EOS)

امروز می خواهیم به معرفی ایاس (EOS) بپردازیم. EOS یا رمزارز ای او اس در واقع یک سیستم غیرمتمرکز بر مبنای بلاکچین است که به سرمایه گذاران خود امکان توسعه، میزبانی و اجرای (dApps) را می دهد.

به عبارت دیگر هدف نهایی  EOS ایجاد یک سیستم بلاکچینی غیرمتمرکز با سرعت بالا و دستمزد بسیار کم می باشد. در این سیستم برنامه های غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین با روشی مشابه با برنامه های تحت وب مانند ارائه دسترسی و احراز هویت امن، جمع آوری داده ها، مدیریت دسترسی و… ارائه می شود. به عنوان مثال با استفاده از بلاکچین ایاس می توان نسخه غیر متمرکز فیسبوک را طراحی و اجرا نمود، که در این صورت هیچ شخص و یا دولتی به اطلاعات شخصی کاربران آن دسترسی نخواهند داشت.

ردیفعنوانتوضیحات
1نام ارزدیجیتال ایاسEOS
2نماد ارزدیجیتال ایاس EOS
3دسته ارز دیجیتال EOS پلتفرم قرارداد هوشمند
4خالق ارز دیجیتال EOS براندن بلومر
5سال راه اندازی2014
6قابلیت استخراجدارد
7وبسایت ارزدیجیتال ایاس https://eos.io
8توئیتر ارزدیجیتال ایاس https://twitter.com/block_one_
9ارز دیجیتال ایاس در کوین مارکت کپhttps://coinmarketcap.com/currencies/eos

عملکرد مالی ایاس از ابتدا تا کنون چگونه بوده است؟

بلاکچین ایاس (EOS) یکی از خبر سازترین و پر فراز و نشیب ترین رمز ارزهای موجود در جهان است. اما پیش از معرفی ایاس ( EOS ) بهتر است به تاریخچه این رمز ارز بپردازیم. سیستم بلاکچینی ای او اس (EOS) در سال 7201 میلادی بر اساس یک مقاله سفید (White Paper) طراحی و عرضه شد. در ابتدا توزیع توکن های ایاس(EOS) توسط تیم توسعه دهنده Block.one برروی بلاکچین اتریوم به صورت توکن ERC-20 به سرمایه گذاران ارائه گردید. سپس توکن های خریداری شده به بلاکچین ایاس منتقل شدند.

بلومبرگ در اواسط سال 2019 گزارش داد که شرکت Block.one بیش از 2 میلیارد دلار پول نقد و 140،000 بیت کوین دارد. در ضمن پیتر تیل، سرمایه گذار اولیه فیس بوک و بنیانگذار PayPal، از حامیان برجسته ارز دیجیتالی ایاس(EOS) می باشد. 

تا 31 دسامبر سال 2020 ارز دیجیتالی ای او اس (EOS) شانزدهمین رمز ارز برتر در عرصه ارزهای دیجیتالی بود، اما با انتشار خبر خروج یکی از بنیان گذاران و توسعه دهندگان این رمز ارز (دنیل لارمیر) سهام این ارز دیجیتالی با روند نزولی روبرو شد و براساس تخمین ها این ارز دیجیتالی در عرض چند روز اول بیش از یک میلیارد دلار ضرر کرد. هر چند با گذشت زمان از شتاب روند نزولی کاسته شد، ولی باید منتظر ماند و دید که این رمزارز می تواند به جایگاه پیشین خود باز گردد.

بعد از معرفی ایاس ( EOS ) و با آغازعرضه اولیه توکن های EOS استقبال فراوانی از این رمزارز جدید صورت گرفت. بطوریکه تیم توسعه دهنده بلاکچین ایاس (EOS) توانست طی عرضه اولیه بیش از 4 میلیارد دلار سرمایه برای توسعه شبکه خود جمع آوری کند. به همین دلیل ایاس (EOS) به عنوان ارزی که یکی از موفق ترین عرضه اولیه را داشته، شناخته می شود.

چرا از عرضه اولیه ای او اس (EOS)  استقبال زیادی شد؟ 

اولین عرضه توکن های ایاس (EOS) از تاریخ 25 ژوئن سال 20017 شروع و تا چهارم ژوئن سال 2018 ( تقریبا یک سال) ادامه یافت. بنا بر اعلام تیم توسعه دهنده ایاس، عرضه اولیه به این علت زیاد طول کشید، تا تمام افراد بتوانند مقداری EOS را تهیه نمایند. شایان ذکر است که پس از معرفی ایاس ( EOS ) و طی عرضه اولیه، 72 در صد از کل توکن های عرضه شده (معادل 700 میلیون توکن ایاس) بفروش رسید.

هدف از ایجاد بلاکچین ایاس چیست؟

در متن معرفی ایاس ( EOS ) گفته شده است، ایاس بستری بلاکچینی است که مانند یک سیستم عامل تمام خدمات مانند ایجاد دسترسی و امکان احراز هویت ، مدیریت امکانات، جمع آوری اطلاعات و… را به کاربران خود ارائه می دهد. توکن ایاس ارز دیجیتالی مخصوص این سیستم است که انجام تمام تراکنش های درون شبکه را امکان پذیر می کند.

  • یکی دیگر از اهداف بلاکچین ایاس انجام میلیون ها تراکنش در ثانیه است. البته بلاکچین های دیگری نیز وجود دارند که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کنند ولی هیچکدام نمی توانند حجم عظیمی از تراکنش ها را با سرعت بلاکچین EOS پردازش نمایند.
  • یکی دیگر از اهداف بلاکچین ایاس این است که مانع فیلتر کردن اطلاعات توسط برخی از کشورها مانند ترکیه و عربستان شود.
  • مشکل دیگری که بلاکچین ایاس به دنبال حل آن است، کاربردپذیری (Usability) سیستم های بلاکچین محور است. به این ترتیب که توسعه دهندگان می توانند توابع کاربردی مورد نظر خود را به راحتی بر بستر بلاکچینی EOS اجرا نمایند.

آشنایی با بنیانگذاران ارز دیجیتال ای او اس (EOS)

دنیل لاریمر (Daniel Larimer)و برندن بلومر (Brendan Blumer) از افراد سرشناس تیم معرفی ایاس ( EOS ) و توسعه دهنده بلاکچین EOS هستند. توسعه دهنده اصلیِ بلاکچینِ ایاس دنیل لاریمر است که از بنیانگذاران اصلیBitShares  وSteem  نیز می باشد. وی یکی از افراد سرشناس در عرصه ارزهای دیجیتال است که پروژه های موفقی را در زمینه بلاکچین اجرا نموده است.

براندن بلومر نیز مدیریت شرکت خصوصی Block.one ( شرکت توسعه دهنده ی ای او اس) را برعهده دارد. 

بنیانگذار EOS شرکت Block.one  و پروژه ایاس را ترک کرد!

در 31 دسامبر سال 2020 لارمیر با اعلام ترک کردن شرکت  Block.one همه را شوکه نمود. وی در آخرین سخنرانی خود بیان کرد: 

« من همچنان ایجاد بازار آزاد، یافتن راه حل های داوطلبانه برای تأمین زندگی، آزادی، مالکیت و عدالت برای همه را ماموریت خود می دانم. و به این راه ادامه خواهم داد. البته دقیقاً نمی دانم پروژه بعدی چیست، اما اکنون به ساخت فناوری های غیرقابل  سانسور بیشتر علاقه دارم.”

با انتشار خبر خروج لارمیر از توسعه فناوری ایاس روند قیمت ارز EOS نزولی شد، ولی برندن لومبر اعلام نمود که شرکت وی بیش از 140.000 بیت کوین در اختیار دارد. با وجود اینکه EOS طی چند روز اولیه انتشار خبر جدایی لارمیر، دچار زیان هنگفتی شد، ولی در حال حاضر نمودارها از کاهش روند نزولی این ارز خبر می دهند.

مقیاس پذیری بالای EOS برتری این ارز دیجیتالی بر سایر رمزارزها را نوید می دهد

ایاس نیز مانند اتریوم از برنامه های غیرمتمرکز (dApps) پشتیبانی می کند. با این تفاوت که سرعت پردازش در شبکه EOS بسیار بالاتر از سرعت پردازش در اتریوم است. به سرعت پردازش در پروژه های بلاکچین مقیاس پذیری (Scalability) نیز گفته می شود. 

هنگام معرفی ایاس ( EOS ) تیم توسعه دهنده اظهار امیدواری کردند که بتوانند در آینده به وسیله بلاکچین ایاس بیش از یک میلیون تراکنش را در ثانیه پردازش نمایند. در حالیکه بلاکچین اتریوم می تواند فقط 15 تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

 آینده ارز دیجیتال EOS چگونه خواهد بود؟

با توجه به ویژگی هایی که ارز دیجیتال ایاس دارد، می توان به آینده آن امیدوار بود زیرا این ارز توانایی بالقوه ای برای رقابت و پبشی گرفتن از رمزارز اتریوم را دارد. اما با توجه به جدایی لارمیر از بلاکچین EOS آینده این رمز ارز در هاله ای از ابهام فرو رفته است، که فقط با گذشت زمان و مشاهده عملکرد سرمایه گذاران این رمزارز قابل پیش بینی خواهد بود.

چگونه می توانیم رمزارز ایاس را استخراج کنیم؟

با توجه به اینکه بیشتر توکن های این رمزارز در زمان معرفی ایاس ( EOS ) عرضه شده اند، تعداد استخرهای استخراج EOS بسیار کم است. بهترین راه برای بدست آوردن EOS این است که دستگاه استخراج خود را به استخرهای استخراج اتریوم ملحق نمایید. پس از اینکه مقداری اتریوم استخراج نمودید. به یک سایت صرافی ارزدیجیتال مراجعه کنید و اتریوم خود را با EOS معاوضه نمایید. همچنین این ارز را می توانید از صرافی ارز دیجیتال سرمایکس خرید نمائید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن ارز  دیجیتالی EOS استخراج کنید، استفاده از روش استخراج ابری (Cloud Mining) می باشد. این روش استخراج برای افرادی که با پروسه استخراج ارزهای دیجیتالی آشنایی ندارند، بسیار مناسب است. از جمله پلتفرم های استخراج ابری رمز ارز EOS عبارتند از:

  • Genesis Mining
  • CCG mining
  • Nuvoo Mining
  • Hashflare
  • IQ Mining

مزایای ارز دیجیتال ای او اس چیست؟

همانگونه که در قسمت معرفی ایاس ( EOS ) گفته شد یکی از فاکتورهای مثبت ومهم بلاکچین ایاس سرعت پردازش (مقیاس پذیری) بسیار بالای شبکه آن می باشد. 

  • انجام تراکنش ها درون شبکه ایاس رایگان هستند.
  • شما به اندازه توکنی که دارید، مالک شبکه ایاس نیز می باشید و می توانید به همان اندازه پهنای باند شبکه را در اختیار بگیرید. 
  • طریقه کار با سیستم ایاس بسیار راحت است. توسعه دهندگان با استفاده از این پلتفورم می توانند برنامه های غیر متمرکز خود را همانگونه که می خواهند مدیریت کنند. 
  • با توجه به اینکه بلاکچین ایاس از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز (dApps) پشتیبانی می کند، به دلیل کاربردی بودن خود می تواند عملکرد بسیار موفقی داشته باشد. 
  • در ضمن این بلاکچین از الگوریتم گواهی اثبات سهم محول شده ((DpoS استفاده می کند که باعث افزایش سرعت و کارآمدی شبکه می شود. 

معایب ارز دیجیتال ایاس چیست؟

بلاکچین ایاس نیز همانند سایر سیستم های بلاکچینی دیگر یک پروژه جدید و ناپخته است که سعی می کند خدمات خود را توسعه و بهبود دهد. 

  • یکی از معایبی که می توان برای بلاکچین ایاس تعریف کرد، مسئله تمرکز شبکه ایاس می باشد. 
  • مسئله حاکمیت در بلاکچین ایاس بگونه ای تعریف شده است که در هر زمان فقط 21 تولید کننده بلوک می تواند وجود داشته باشد و عملکرد کلی  شبکه به رای سهامداران آن بستگی دارد. 
  • از همان ابتدا، در هنگام معرفی ایاس ( EOS ) و عرضه اولیه آن، چون گروه توسعه دهنده بدون ارائه نمونه اولیه اقدام به فروش یک میلیارد دلار سکه نمود، انتقادات شدیدی را بر علیه خود بر انگیخت.
  • در ضمن بلاکچین ایاس رقبای زیادی دارد. با توجه به خدمات و ویژگی هایی که ایاس دارد بلاکچین های اتریوم، Tron، Rchain، Neoهمگی جزو رقبای بلاکچین EOS هستند و این ارز دیجیتالی برای اینکه بتواند عملکرد موفقی داشته باشد و بر رقبای خود پیروز شود، باید همواره به بهبود و توسعه سیستم خود بپردازد، تا از قافله عقب نماند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.