ارز دیجیتال FILECOIN

معرفی رمز ارز فایل کوین با نماد اختصاری FIL و آینده ارز FILECOIN

ارز دیجیتال فایل کوین

پروژه فایل کوین یک بلاکچین همتا به همتا است که برای ذخیره اطلاعات بدور از خطرات هک یا سانسور طراحی شده است. این بلاک چین برای اینکه مطمئن شود اپراتورها داده ها را به بهترین و درستترین شکل ممکن ذخیره می کنند، مشوق های اقتصادی جذابی برای ماینرها ایجاد کرده است.

بلاکچین FILECOIN چیست؟

به جرات می توان گفت بلاکچین فایل کوین یکی از کاربردی ترین، جسورانه ترین و پیچیده ترین بلاکچین های موجود در جهان است. این بلاکچین بر اساس ایده ای بسیار نوآورانه و با اهدافی بلند پروازانه خلق شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر تیم توسعه دهنده فایل کوین بتواند ایده های خود را عملی کند، انقلابی بزرگ در عرصه داده ها ایجاد خواهد کرد.

ردیفعنوانتوضیحات
1نام ارزدیجیتال فایل کوینFILECOIN
2نماد ارزدیجیتال فایل کوینFIL
3دسته ارز دیجیتال فایل کوینارزهای دیجیتال زیر ساخت
4آیا فایل کوین قابلیت استخراجندارد
5تعداد سکه های رمز ارز فایل کوین2,000,000,000 FIL

پروژه فایل کوین به کاربران خود این امکان را می دهد تا پرونده های مهم خود را با قیمتهای رقابتی ذخیره کنند و هر موقع که خواستند آنها را بازیابی نمایند. 

ماینرهای ذخیره سازی رایانه هایی قدرتمند هستند که متعهد می شوند از مجموعه ای از داده ها در طول زمانی معین به بهترین شکل نگهداری کنند. به این ترتیب هر کسی که می خواهد پرونده ها و داده های خود را ذخیره کند یا از ذخیره کردن پرونده های دیگران کسب درآمد کند، می تواند به شبکه فایل کوین بپیوندد. مشتری ها برای اینکه بتوانند فایل های خود را در ماینرهای فایل کوین ذخیره سازی کنند باید هزینه بپردازند. شبکه فایل کوین توسط هیچ شرکتی کنترل نمی شود و نرخ قیمت فضای ذخیره سازی در این شبکه بصورت بازار آزاد و براساس توافق بین طرفین تعیین می شود. 

به این ترتیب ماینرهای فایل کوین می توانند بخاطر حفظ و نگهداری اطلاعات مهم و باارزش بصورت امن، غیرقابل سانسور و هک ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) پاداش بگیرند.

عرضه اولیه فایل کوین 250 میلیون دلار سرمایه در اختیار موسسان این بلاکچین قرار داد.

خوان بنت مدیرعامل Protocol Labs و بنیان گذار فایل کوین است. البته پروژه فایل کوین یکی از خدمات شرکت Protocol Labs می باشد. Protocol Labs در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد پروژه های IPFS و lib p2p و Filecoin از جمله محصولات این شرکت هستند.

عرضه اولیه بلاکچین فایل کوین در آگوست سال ۲۰۱۷ با فروش ۲۰۰ میلیون توکن FIL آغاز شد. عرضه اولیه (ICO) فایل کوین به مدت یک ماه ادامه داشت و توانست سرمایه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار را برای شرکت جمع آوری کند. تیم توسعه دهنده فایل کوین از این سرمایه بعنوان پشتوانه ای برای ارتقا و بهبود شبکه استفاده می کنند.

web3 چیست؟

web3 در واقع همان فناوری است که به بلاکچین فایل کوین اجازه می‌دهد تا بتواند یک پرونده را بین افراد مختلف به اشتراک بگذارد. web3 نرم افزاری است که برنامه‌های متمرکز را به برنامه های غیرمتمرکز تبدیل می کند و با حذف واسطه ها خطر هک شدن یا سانسور شدن اطلاعات را کاهش می دهد. بهره مندی از تکنولوژی web3 به مشتریان این امنیت خاطر را می دهد که اطلاعات آنها بدرستی حفظ و در مواقع لزوم قابل بازیابی خواهد بود.

FILECOIN چگونه کار می کند؟

ارائه دهنده گان بلاکچین فایل کوین در واقع ماینرها یا کامپیوترهایی هستند که می توانند به اینترنت وصل شوند و فضای دیسک اضافی برای ذخیره اطلاعات دارند. این ماینرها با مشارکت در زنجیره ذخیره سازی اطلاعات می توانند ارز دیجیتال فایل کوین (FIL) پاداش بگیرند. از سوی دیگر ارائه دهندگان ذخیره سازی در شبکه فایل کوین نیازی به تبلیغ خود ندارند. زیرا بلاک چین فایل کوین به گونه ای طراحی شده است که با ایجاد فضای کاربری راحت و شفاف، اکوسیستم خلاقانه و غیرمتمرکز به بهترین شکل ارائه دهندگان را به مشتریان متصل می کند.

همه ارائه دهندگان ذخیره سازی باید به تعهدات خود در زمینه ذخیره اطلاعات پایبند باشند. این پایبندی به وسیله تایید اثبات فضا زمان  (PoSt) در پروتکل استخراج بیت کوین ثبت می شوند. پروتکل PoSt به مشتریان اجازه می دهد تا بررسی کنند و مطمئن شوند که ذخیره سازی اطلاعات مورد توافق توسط ماینر به درستی انجام شده است.

بلاکچین فایل کوین از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

بلاکچین فایل کوین در واقع مجموعه ای از گره های بازیابی، گره های ذخیره سازی و مشتری ها است. ارزدیجیتال FIL ارز واسطه ای است که این 3 گروه بوسیله آن با یکدیگر به معامله می پردازند.

گره های ذخیره سازی در واقع همان‌ ماینرهایی هستند که نسخه‌ای از اطلاعات کامل بلاک چین، تراکنشهای بین کاربران و داده های مورد نظر مشتری را به شکلی که توافق شده است، ذخیره می‌کنند.

ماینرهای بازیابی اطلاعات را استخراج و به مشتری تحویل می دهند. گاهی ماینرهای ذخیره سازی به عنوان ماینر بازیابی نیز در شبکه فایل کوین به فعالیت می پردازند.

ماینرها هزینه های خود را خارج از زنجیره بلاک چین دریافت می کنند. بنیانگذاران فایل کوین پیش بینی کردند که پرداخت هزینه‌ها داخل زنجیره فایل کوین می تواند باعث ایجاد گلوگاههای اعتبارسنجی پرداخت ها و کاهش سرعت شبکه شود. به همین دلیل تصمیم گرفتند کلیه پرداخت ها در خارج از شبکه بلاک چین انجام پذیرد و فقط در مواقعی که اختلاف پیش می آید از بلاکچین استفاده شود.

هر آنچه که درباره ارز دیجیتال FIL باید بدانید.

در مجموع حدود 2 میلیارد رمزارز FIL در جهان وجود دارد، که قرار است طی ۱۶ سال آینده به تدریج به عنوان پاداش استخراج بلوک به بازار عرضه شوند. طبق سیاست پولی که موسسان فایل کوین در نظر گرفته اند مقرر شده است که حدود 70% رمز ارزهای موجود به عنوان پاداش بمرور در اختیار استخراج کنندگان قرار می گیرد. سازمان Protocol Labs به عنوان توسعه دهنده این شبکه 15% از ارزهای دیجیتال FIL را در اختیار دارد. حدود 10% از توکن های این شبکه طی عرضه اولیه بلاکچین فایل کوین در اختیار سرمایه گذاران اولیه این پروژه قرار گرفت. 5% از آن برای اجرایی کردن برنامه های بلند مدت این شبکه در اختیار بنیاد فایل کوین قرار دارد.

با سهام اولیه و حداقل امکانات، می توان به استخراج فایل کوین پرداخت

ماینرها برای اینکه بتوانند به استخراج ارز دیجیتال فایل کوین بپردازند ابتدا باید سهام اولیه ای به عنوان وثیقه در اختیار شبکه فایل کوین قرار دهند. بلاکچین فایل کوین به گونه ای طراحی شده است که هر کسی که به اینترنت و یک هارد درایو یک ترابایتی با کیفیت دسترسی داشته باشد، می‌تواند به استخراج فایل کوین بپردازد. به این ترتیب برای شروع استخراج ارز دیجیتال فایل لازم نیست دستگاه های پیچیده خریداری نمایید بلکه با حداقل امکانات می توان به استخراج فایل کوین پرداخت. به همین دلیل است که افراد باید سهام اولیه (وثیقه) را در اختیار شبکه فایل کوین قرار دهند، تا در صورتی که ماینر به تعهدات خود به درستی عمل نکند بلاکچین بتواند با ضبط کردن سهام اولیه ماینر خاطی را جریمه نماید. 

نظر کارشناسان درباره آینده فایل کوین چیست ؟

سی گیت (Seagate) پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۷۵ میلیارد ترابایت داده برای ذخیره وجود خواهد داشت. حتی با استفاده از سرویس های ابری که امروزه باعث افزایش سرعت و کاهش هزینه ی ذخیره داده ها شده اند، نیز نمی توان این حجم عظیم داده را ذخیره نمود. از سوی دیگر اکثر سیستم های ذخیره سازی داده هایی که فعلا مورد استفاده هستند به صورت متمرکز فعالیت می کنند. در سیستم های متمرکز ذخیره اطلاعات همیشه خطر هک شدن، تقلب، سانسور یا سوء استفاده از داده ها وجود دارد.

 بلاکچین فایل کوین یک پروژه بلند پروازانه است که قصد دارد با ذخیره اطلاعات به صورت نامحدود و غیرمتمرکز انقلابی در جهان داده ها برپا کند. بدلیل ساختار و امکانات ویژه ای که بلاک چین فایل کوین در اختیار کاربران خود قرار می دهد، بسیاری از کارشناسان معتقدند که آینده ای روشن در انتظار این پروژه است. پروژه فایل کوین به کاربران خود این امکان را می دهد که بتوانند اطلاعات مهم خود را براحتی و بطور کاملا امن و دور از دسترس هکرها و… حفظ نموده و در مواقع لزوم بازیابی نمایند.

مزایای استفاده از فایل کوین چیست؟

  • فایل کوین به ماینرهای خود برای ذخیره هیچ چیز نیز پاداش می دهد! شاید به نظر عجیب باشد اما هدف از این کار این است که بلاک چین همواره مطمئن باشد که جای خالی برای ذخیره اطلاعات بیشتر دارد.
  • مشتریان در شبکه فایل کوین می‌توانند با توجه به نیازهای خود از بین ارائه دهندگان، ماینری را که هزینه و سرعت افزونگی متناسب با نیازشان دارد را انتخاب نمایند. 
  • در پروژه فایل کوین بر خلاف سیستم های ذخیره سازی متمرکز نیازی نیست که برای هر ارائه دهنده ای،  API متفاوتی پیاده سازی شود.
  • بلاک چین فایل کوین ایده ای بسیار کاربردی دارد و کار با آن آسان است. به همین دلیل پیش بینی می شود جامعه مشتریان زیادی را به خود جذب نماید. 
  • کاربران این شبکه هوشمند نیازی نیست که برای جذب مشتری به تبلیغ ماینر خود در سطح شبکه بپردازند.
  • در بلاکچین فایل کوین مهم نیست که شما چه زمانی برای استخراج فایل کوین به شبکه بپیوندید. این سیستم بگونه ای طراحی شده است که همیشه تازه واردها نیز بتوانند از پاداش استخراج ارز دیجیتال فایل کوین بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.