تتا نتورک (THETA)

معرفی تتا نتورک (THETA)

تتا نتورک یک پروتکل بلاکچینی است که به منظور بهبود پخش ویدیویی توسط فناوری‌های متمرکز و بانکدار استفاده می‌شود. این پروتکل جامعه جهانی‌ای از کامپیوترها را تشویق می‌کند تا یک پلتفرم پخش ویدیویی دسنترالایز شده را به اجرا در آورند. در حال حاضر، شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) که شامل شبکه‌های اپراتورهایی با موقعیت جغرافیایی محدود می‌شوند، برای ارسال محتوای ویدیویی به کاربران نهایی پرداخت می‌شوند. اما با افزایش کیفیت پخش ویدیو، این CDNs نمی‌توانند بازدهی مورد انتظار را داشته باشند.

عملکرد تتا نتورک

تتا نتورک اجازه می‌دهد که اعضایش از سراسر جهان، با ارائه پهنای باند و منابع محاسباتی اضافی‌شان، ویدیوها را منتقل کرده و به عنوان پاداش، کریپتوارز TFUEL دریافت کنند. با اضافه شدن اعضا به شبکه تتا، پهنای باند بیشتری در دسترس قرار می‌گیرد که بهبود کیفیت پخش ویدیوها را فراهم می‌آورد.

ارزهای دیجیتال تتا

در اکوسیستم تتا، دو ارز دیجیتال اصلی وجود دارد:

  • THETA: برای رای‌گیری در مورد تغییرات پروتکل و انجام تغییرات مورد نیاز استفاده می‌شود.
  • TFUEL: برای اجرای تراکنش‌ها، پرداخت هزینه‌های تراکنش و پاداش ارائه پهنای باند به کاربران در شبکه استفاده می‌شود.

مکانیسم موافقت در تتا نتورک

تتا از یک مکانیسم BFT (Modified Byzantine Fault Tolerance) تغییر یافته استفاده می‌کند که یک نوع مکانیزم PoS (Proof-of-Stake) است. این مکانیزم به اعضا اجازه می‌دهد که با استیک کردن توکن‌های THETA، در تولید بلوک‌ها و اتخاذ تصمیمات شرکت کنند. اعضای ولیدیتور باید حداقل 10,000,000 توکن THETA را استیک کنند، در حالی که اعضای گاردین برای استیک کردن فقط نیاز به 100,000 توکن THETA دارند. از طریق استیک کردن، اعضا حق رأی‌گیری بر اساس میزان توکن‌های THETA استیک شده را دارند.

این معرفی کلی به تتا نتورک، عملکرد و اجزای اصلی آن را پوشش داده است و بر اساس ساختار مفاهیمی و توضیحات دقیق، به توضیحات مفیدی درباره این پروتکل می‌پردازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.