مهم ترین فاکتور های انتخاب شرکت پراپ تریدینگ

امروزه معامله در بازارهای مالی به عنوان یکی از رایج ترین و پرسودترین روش‌های سرمایه گذاری مطرح شده است. با تکامل مداوم تکنولوژی، انتخاب یک شرکت پراپ تریدینگ مناسب می تواند یک تصمیم عاقلانه برای معامله گران حرفه ای باشد. اما این سوال پیش می آید که چگونه می توان بهترین شرکت پراپ تریدینگ برای معامله را انتخاب کرد؟ نگران نباشید، زیرا در این مقاله، ما به اصول و روش‌های انتخاب برترین شرکت‌های پراپ تریدینگ می‌پردازیم تا به شما در یک تصمیم‌گیری مطمئن کمک کنیم.

پراپ تریدینگ چیست؟

پراپ تریدینگ یک استراتژی تجاری است که در آن یک شرکت سرمایه گذاری یا یک موسسه مالی، سرمایه خود را در اختیار معامله گران حرفه ای قرار می دهد تا با این سرمایه در بازارهای مالی مختلف مانند سهام، فارکس و کالا معامله انجام دهند.

در پراپ تریدینگ، معامله گران در استفاده از استراتژی‌های معاملاتی مختلف از جمله تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی برای شناسایی فرصت‌های کسب سود در بازار آزاد هستند.

سرمایه ای که شرکت‌های پراپ تریدینگ در اختیار معامله گر قرار می دهند، بسیار بیشتر از سرمایه‌ی شخصی تریدر است. این کار باعث تقویت سوددهی معامله‌گر می شود و از طرفی دیگر ریسک از دست دادن سرمایه برای معامله گر را به صفر نزدیک می کند، شاید بپرسید چگونه؟

در پراپ تریدینگ، مسئولیت ضررها بر عهده‌ی معامله گر نیست و تریدر تنها در سود کسب شده مشارکت دارد. با این سیاست، تریدر در امنیت کامل مالی می تواند از توانایی‌های معاملاتی خود برای کسب سود کلان استفاده کند. البته برای اثبات توانایی‌های مدیریت سرمایه و ریسک، تریدر باید یک چالش معاملاتی را با موفقیت پاس کند تا وارد مرحله‌ی Live معاملاتی شود.

در ازای تأمین سرمایه و منابع، سهمی از سود کسب شده توسط معامله گران به شرکت پراپ تریدینگ تعلق می گیرد. این سهم ممکن است بسته به نوع پلن معاملاتی، شرکت سرمایه گذار و میزان ریسک تریدر متفاوت باشد.

بهترین سایت های پراپ تریدینگ
بهترین سایت های پراپ تریدینگ

اهمیت انتخاب بهترین سایت پراپ تریدینگ

انتخاب یک شرکت پراپ تریدینگ مناسب برای معامله‌گران حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است. در واقع، شرکت پراپ تریدینگ مناسب می‌تواند تأثیر بزرگی در موفقیت معاملاتی شما داشته باشد. برخی از مهمترین فاکتور های انتخاب شرکت پراپ تریدینگ عبارتند از:

اعتبار و شفافیت

مهمترین ویژگی یک شرکت پراپ تریدینگ در اعتبار و شفافیت آن نهفته است. این شفافیت باید در قوانین و پلن‌های معاملاتی شرکت مشهود باشد.

قیمت مناسب پلن‌های معاملاتی

یکی دیگر از مهمترین فاکتورها برای هر تریدر انتخاب بهترین قیمت پلن های پراپ تریدینگ است. شرکت‌های پراپ تریدینگ برای پلن‌های معاملاتی خود قیمت‌های رقابتی و مناسبی را در نظر می‌گیرند.

پرداخت سود منظم

اعتبار یک شرکت پراپ تریدینگ تا حد زیادی وابسته به پرداخت سود منظم به تریدرهای مجموعه است. معامله گران فارکس معمولا شرکت‌های پراپ تریدینگ با پرداخت سود منظم و شفاف را انتخاب می کنند. 

پشتیبانی ۲۴ ساعته از معامله گران

بازار مالی فارکس یک بازار ۲۴ ساعته است و شما به عنوان یک تریدر در هر زمان از شبانه روز می توانید معامله کنید. بهترین پراپ تریدینگ‌ها پشتیبانی ۲۴ ساعته را برای کاربران خود فراهم می کنند تا تریدر در هر شرایطی از کمک متخصصان در این زمینه بهره بگیرد.

 امتیاز در Trust Pilot

تراست پایلوت یک سایت نظرسنجی برای برند ها و سایت های مختلف در جهان است. کمپانی های پراپ تریدینگ مناسب و معتبر باید نمره ی خوبی را در سایت تراست پایلوت کسب کرده باشند. در نظر داشته باشید نظر کاربران مختلف را در مورد کمپانی سرمایه گذاری مورد نظر چک کنید.

بهترین شرکت های پراپ تریدینگ
بهترین شرکت های پراپ تریدینگ

بهترین شرکت های پراپ ایرانی و خارجی

  1. FTMO

FTMO یکی از اولین کمپانی های پراپ تریدینگ‌ در جهان است که در سال 2015 تاسیس شد و در مدت کمی توانست جایگاه معتبری در میان شرکت‌های سرمایه گذاری در جهان کسب کند. این شرکت به معامله گران حرفه ای در بازار فارکس کمک می‌کند تا با حساب‌های فاند معاملاتی در بازار فارکس ترید کنند. تیم FTMO امکانات مناسبی را برای تریدر‌ها فراهم نموده است که این شرکت را تبدیل به گزینه‌ی جذابی برای تریدرهای جهانی کرده است. کمپانی FTMO واقع در کشور جمهوری چک می باشد و مطابق قوانین اتحادیه‌ی اروپا فعالیت می کند. در حال حاضر به دلیل تحریم‌های بین المللی این شرکت به معامله گران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهد. اما اگر در خارج از کشور به کار در فارکس مشغول هستید و تابعیت قانونی یک کشور ثانی را دارید، می‌توانید با پراپ تریدینگ FTMO همکاری کنید.

  1. سرمایه گذار برتر (SGB)

سرمایه گذار برتر (SGB) یکی از سایت‌های معتبر و محبوب در زمینه سرمایه‌گذاری و پراپ تریدینگ است. این سایت به عنوان یک پلتفرم آنلاین برای سرمایه‌گذاری و معاملات در بازارهای مالی عمل می‌کند. سرمایه گذار برتر در مدت 2 سال فعالیت و همکاری با نزدیک به 40,000 تریدر فعال به یکی از پرطرفدارترین سایت‌های سرمایه‌گذاری و پراپ تریدینگ تبدیل شده است. از سرمایه گذار برتر به عنوان اولین پلتفرم پراپ تریدینگ ایرانی نیز یاد می‌شود که از سال 2021 فعالیت حرفه ای خود را شروع کرده است. سرمایه گذار برتر در کشور امارات مستقر است و خدمات خود را به صورت بین المللی در اختیار تریدرهای فارکس قرار می‌دهد. این کمپانی از همان روزهای اول توانست اعتماد تریدرهای حرفه ای ایرانی را به خود جلب کند و با پرداخت سود منظم و شفافیت در قوانین  پراپ تریدینگ ، تبدیل به اولین پراپ تریدینگ ایرانی شود. اگر شما یک تریدر حرفه ای ایرانی می‌باشید و به دنبال پراپ تریدینگ معتبر هستید، سرمایه گذار برتر می تواند نیاز‌های شما را برآورده کند.

  1. TOPSTEP

سایت TOPSTEP در سال 2010 و در ایالات متحده‌ی آمریکا تأسیس شد، و از آن زمان به بررسی و ارزیابی معامله گران حرفه‌ای در بازارهای مالی می‌پردازد. هدف اصلی تاپ استپ، کمک به تریدر‌های حرفه‌ای برای بهبود عملکرد و دستیابی به سودآوری بیشتر در معاملات مالی است. چالش معاملاتی پراپ تریدینگ TOPSTEP دارای یک مرحله است و معامله گرانی که به دنبال چالش‌های یک مرحله ای هستند، می‌توانند با این شرکت سرمایه گذاری همکاری کنند. البته حد ضرر کلی پلن‌های معاملاتی در این کمپانی کمتر از حد معمول است و معامله گران باید نهایت دقت خود را در مدیریت ریسک و سرمایه انجام دهند. شایان ذکر است که به دلیل قوانین ایالات متحده‌ی آمریکا و تحریم‌هایی که علیه تریدرهای ایرانی اعمال شده است، در حال حاضر امکان همکاری این پراپ تریدینگ با ایرانیان داخل کشور وجود ندارد، اما اگر تابعیت کشور ثانی را دارید، می‌توانید با پراپ تریدینگ TOPSTEP همکاری کنید. 

 نتیجه

کسب سود در بازار فارکس مبتنی بر مدیریت سرمایه و ریسک شما می باشد. در صورت رعایت نکردن قوانین و استراتژی های معاملاتی ضررهای هنگفتی را متحمل خواهید شد. بهترین گزینه برای معامله گرانی که به دنبال تضمین سرمایه ی شخصی خود هستند، همکاری با کمپانی های پراپ تریدینگ است. در استراتژی پراپ تریدینگ شما می‌توانید با آرامش کامل در بازار فارکس استراتژی های معاملاتی خود را پیاده کنید و به کسب سود بپردازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. mari می گوید

    از ftmo چالش گرفتم ولی ریسکه خیلی سخت با ایرانیا کار میکنن