هشدار!!! بدون این نکات سراغ میکروفون یقه ای نروید

میکروفون یقه ای که با گیره کوچک به یقه متصل می شوند به دلیل قدرت فرکانس بالا، سایز کوچک و وزن پایینی که دارند یک نوع میکروفون کاربردی برای کسانی محسوب می شوند که تمایل دارند بدون در دست داشتن میکروفون، قدرت فرکانس بالایی را در اجراهای خود تجربه کنند و نگران پنهان کردن میکروفون خود نباشند. 

چرا از میکروفون یقه ای استفاده می کنیم؟ کاربردهای میکروفون یقه ای

این میکروفون کوچک و پرطرفدار به علت ویژگی های خوب خود می تواند بسیار کاربردی باشد.

میکروفون یقه ای میکروفونی است با سایز دلخواه که می توانید همه جا از آن استفاده کنید و کاربردهای زیر را دارد:

  • میکروفون های یقه ای تمام مدت به یقه شما وصل هستند و نیاز به پایه نگهدارنده ندارند.
  • از فولاد زِد زنگ تشکیل شده اند و در برابر خوردگی مقاوم هستند.
  • نویز کم و صدایی با کیفیت را فراهم می کنند.
  • با گوشی های هوشمند و دوربین ها سازگارند.
  • امکان ارتباط با تعداد زیادی از سیستم های بی سیم را دارند.
  • وزن پایینی دارند و دارای سیستم مدیریت کابل هستند.

تمامی این کاربردها سبب شده است که میکروفون های یقه ای جای خوبی را در بازار خرید میکروفون باز نمایند.

نحوه استفاده از میکروفون یقه ای

گیره میکروفون یقه ای خود را به لبه لباس خود مانند: یقه کُت، درز پیراهن، لبه کراوات وصل کنید . یادتان باشد میکروفون بر روی قفسه سینه شما قرار گیرد و به اندازه 20 تا 30 سانتی متر با دهان شما فاصله داشته باشد. اگر قصد دارید آن را به دستگاهی وصل کنید توجه کنید آیا به اتصال بی سیم نیاز دارید یا خیر؟ اگر قصد دارید میکروفون خود را به گوشی یا رایانه خود وصل کنید از کابل مخصوص  استفاده کنید. مثلا می توانید فیش میکروفون را به درگاه هدفون متصل کنید و از آن استفاده نمایید.

در خرید میکروفون یقه ای به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای این که یک میکروفون یقه ای خوب خریداری کنید به چند نکته توجه کنید:

اگر از باتری برای منبع تغذیه میکروفون استفاده می شود آیا باتری های قابل شارژ مناسبی در بازار وجود دارد؟ و این که باتری ها تا چه زمانی شارژ دهی مناسبی برای میکروفن یقه ای ایجاد می کنند؟

میکروفون را در چه متراژ مساحتی استفاده می کنیم؟ و این که قرار است برای چه کاری از این نوع میکروفون ها بهره ببریم؟ این سوال ها باعث می شود شما انتخاب بهتری داشته باشید. 

  • حساسیت داشتن به نویز یکی از فاکتورهای مهم در خرید می باشد. شما باید میکروفونی را انتخاب کنید که حساسیت بالایی به نویز داشته باشد و امکان این را داشته باشد تا در صورت نویز، آن را حذف کند تا صدایی با کیفیت برای شما ایجاد کند.
  • گارانتی نیز یکی از موارد مهم است که در هنگام خرید میکروفون یقه ای باید به آن دقت کنید زیرا در صورت بروز مشکل، گارانتی می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.
  • میکروفون های یقه ای اصل را خریداری کنید چون کیفیتشان به علت بهره داشتن از قطعات اصل بسیار بالا می باشد و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

میکروفون های یقه ای برای اجرای تئاتر یا اجرای برنامه های خبری که باید دست بازیگر و مجری آزاد باشد بهترین گزینه هستند. با استفاده از این نوع میکروفون شخص آزادی عمل بیشتری خواهد داشت و به بوم برای نگهداری نیاز ندارد. براحتی پنهان می شود و برای اجرای کنسرت ها، مجالس، عروسی ها و سخنرانی ها بهترین گزینه ای است که سبب می شود صدای با کیفیت را تجربه کنید و از جمع و جور بودن آن و قابلیت های بی نظیرش لذت ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.