ارز دیجیتال IOST چیست؟

لوگو ارز دیجیتال IOST

ارز دیجیتال آی او اس تی، مبتنی بر شبکه بلاکچین عمومی است که هدف اصلی آن برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری است. در صورتی که افراد بی شماری بخواهند در عملیات عادی خود، از بلاکچین استفاده کنند، باید بتوانند میلیون ها تراکنش را با سرعت و امنیت بالایی انجام دهند. در اینجاست که ارز دیجیتال آی او اس تی، برای برطرف کردن چنین مشکلی وارد بازار شد.

ارز دیجیتال آی او اس تی، دارای شبکه بلاکچین مستقلی است که نود وکیف پول و پروتکل اجماع مخصوص به خود را دارد.

ردیفعنوانتوضیحات
1نام ارزدیجیتالIOST
2نماد ارزدیجیتالIOST
3قابلیت استخراجدارد
4تعداد سکه ها90,000,000,000 IOST

ارز دیجیتال IOST، همانند اتریوم، استانداردی مخصوص به خود را داشته که به آن IRC20 گفته می شود. توکن IOST، بر روی این پلتفرم قرار دارد. نودهایی که در شبکه بلاک چین ارز دیجیتال IOST، فعالیت می کنند از طریق رای گیری با عنوان Partner انتخاب می شوند. نکته اینجاست که هم رای دهندگان و هم نودهایی که در طی این رای گیری انتخاب می شوند، با توکن IOST پاداش دریافت می کنند. 

افراد و آن شرکت هایی که می خواهند نودی در شبکه باشند، در ابتدا باید درخواست داده و حداقل 2 میلیون و 100 هزار رای جمع آوری کنند. 

ارز دیجیتال IOST چگونه تولید می شود؟

بلاک چین IOST، در حال حاضر 21 میلیارد توکن داشته که به صورت میاینگین هر ساله در حدود 2 درصد توکن برای پاداش دادن به نودهای رسمی، شریک و رای دهندگان مورد استفاده قرار می دهد. حدود یک درصد از توکن ها برای پاداش به نودهایی در نظر گرفته می شود که برای رشد بیشتر ارز دیجیتال IOST مورد استفاده قرار می گیرد. 

بنیانگذار ارز دیجیتال IOST کیست؟

ارز دیجیتال IOST، برای اولین بار توسط یک تیم شش نفره، Jimmy Zhong، Terrence Wang، Justin Li، Ray Xiao، Sa Wang، Kevin Tan تاسیس شد. همه این افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر هستند.

چه چیزی IOST را منحصر به فرد می کند؟

زیرساخت بلاکچین IOST منبع باز بوده و به گونه ای طراحی شده است که ایمن و قابل مقیاس باشد. ارز دیجیتال IOST از یک الگوریتم اجماع “اثبات باورپذیری” برای اطمینان از ایمن و کارآمد بودن تراکنش های شبکه استفاده می کند.

برای درک بهتر ارز دیجیتال IOST، بهترین راه حل این است که با دیگر رقبای بازار ارز دیجیتال همچون Ethereum، EOS، TRON اشاره کرد. 

شبکه IOST، می تواند بیش از 100 هزار تراکنش در هر ثانیه را پردازش کند. این در حالیست که ارز دیجیتال اتریوم می تواند 2000 تراکنش را پردازش کند.

شبکه ارز دیجیتال IOST، با طراحی یک بلاکچین جدید توانسته است، نوآوری جدیدی در سیستم پردازش تراکنش ها ایجاد کند. این نوآوری ها شامل شاردینگ، اثبات باورپذیری و پروتکل تصادفی توزیع شده است که شبکه ارز دیجیتال IOST، همه این نوآوریها را با یکدیگر ترکیب کرده است.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.