بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم در ایران

سرمایه گذاری فرایندی است که پیر و جوان نسبت به انجام آن از خود اشتیاق نشان می‌دهند. این عبارت در وهله اول مفهومی ساده دارد؛ سرمایه‌گذاری یعنی استفاده سرمایه در دارایی‌هایی که احتمالاً افزایش ارزش آن‌ها در طول زمان وجود دارد. اما اینکه چگونه این دارایی را انتخاب کنیم و یک سرمایه‌گذاری موفق و سودمند داشته باشیم، دیگر به این آسانی نخواهد بود. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران با پول کم آشنا کنیم.

سرمایه گذاری با پول کم، منبع درآمدی برای همه!

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری می‌شود، بسیاری از افراد فکر می‌کنند که فقط افراد ثروتمند می‌توانند درباره این موضوع صحبت کرده و در این زمینه فعالیت کنند. در صورتی که سرمایه‌گذاری در عصر حاضر، یکی از راه‌های مرسوم برای کسب درآمد در عموم مردم است. پس‌اندازهایی که برای روز مبادا کنار می‌گذاشتیم، دیگر نمی‌تواند مقابل تورم مقاومت کرده و مثل گذشته سودمند باشد. در صورتی که با سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف، می‌توان تا حد زیادی در پاسخگویی به نیازهای مالی موفق بود.

سرمایه گذاری در ایران
سرمایه گذاری در ایران

بهترین روش سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران چیست؟

برای شروع سرمایه‌گذاری، نیازی به بودجه‌ای هنگفت نیست! کافی است دانش و مهارت خود را تا حد امکان گسترش داده و با همان مبالغ کم شروع کنید. در واقع چیزی که لازم دارید این است که به دنبال روشی معقول و مناسب بودجه خود برای سرمایه‌گذاری باشید. روشی که در کنار تضمین حفظ دارایی اولیه شما، بازدهی و سود ناشی از سرمایه‌گذاری را هم تا حد زیادی تضمین کند. همچنین توجه به این نکته را فراموش نکنید که ارزش سرمایه‌گذاری شما با گذر زمان مشخص می‌شود. حال این زمان در روش‌های سرمایه گذاری مختلف ممکن است متفاوت باشد.

حال سؤال این است که آیا می‌توان با میزان اندکی از پول وارد سرمایه‌گذاری موفقی در ایران شد؟ بله! اما چگونگی آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

سرمایه گذاری در طلا و ارز

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری با پول کم در ایران، خرید طلا و ارز است. این دو مود همیشه متناسب با نرخ تورم رشد کرده و گزینه‌ای مناسب برای جلوگیری از افت ارزش ریال شما خواهد بود.

ارزش طلا در ایران تا حد زیادی به نرخ دلار وابسته است. اما وابستگی جزئی هم به نرخ انس جهانی طلا دارد. پس شما به عنوان فردی که وارد بازار سرمایه‌گذاری طلا شده‌اید، باید هم‌زمان به قیمت دلار در ایران و روند قیمت جهانی طلا توجهی دائمی داشته باشید. از طرف دیگر ارزهایی مثل دلار، یورو و… تحت تأثیر عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی بوده و دائماً در حال تغییر هستند. بنابراین برای سرمایه‌گذاری در بازار این ارزها باید همواره نوسانات احتمالی آن‌ها را در نظر گرفته و از تصمیمات ناشی از هیجانات زودگذر خودداری کنید.

یکی از مواردی که خرید طلا و ارز را به گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری با پول کم تبدیل کرده است، عدم محدودیت برای خرید آن‌ها خواهد بود. یعنی سرمایه اولیه شما هر چقدر که باشد، می‌توانید آن را به طلا و ارز تبدیل کرده و هیچ حداقلی برای شما وجود ندارد. البته اگر سرمایه‌تان به اندازه خرید سکه است، بهتر است به جای خرید طلا، نسبت به خرید سکه اقدام کنید.

بورس در ایران
بورس در ایران

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال یک نوع دارایی دیجیتال است که با پروتکل‌های رمزگذاری شده طراحی خواهند شد. ارزش این دارایی‌ها به پول وابسته نیست و انواع مختلف بسیار زیادی دارد. بازار ارزهای دیجیتال که به عنوان بازار کریپتوکارنسی نیز شناخته می‌شود، جزو حوزه‌های نوین سرمایه‌گذاری در عصر حاضر بوده و پیچیدگی‌های زیادی دارد. بنابراین لازمه ورود به این بازار، یادگیری مفاهیم و اصول اولیه آن است. ضمن اینکه باید تا حد امکان با خطرات و ریسک‌های احتمالی موجود در بازار کریپتو نیز آشنا باشید. ریسک‌هایی که به واسطه غیرمتمرکز بودن این بازار، چندین برابر خواهد شد.

سرمایه گذاری در بازار رمزارزها همانقدر که پرریسک و پرخطر است، می‌تواند سودمند و مفید هم باشد. به شرط آن که با دانش و مهارت کافی و بر اساس بودجه و شرایط خود شروع به فعالیت کنید. درست است که رمزارزها دارایی‌های ارزشمند هستند، اما با پول کم هم می‌توان نسبت خرید و سرمایه‌گذاری در آن‌ها اقدام کرد. شاید بیت کوین گزینه مناسبی برای شروع نباشد، اما تنوع بسیار زیاد این بازار گزینه‌های متعدد دیگری هم مقابلتان قرار می‌دهد. در ادامه به صورت جزئی‌تر راه‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها با پول کم وجود دارد را مرور می‌کنیم.

سرمایه گذاری با سود روزانه
سرمایه گذاری با سود روزانه

سرمایه گذاری کوتاه مدت با سود روزانه

گستردگی بازار ارزهای دیجیتال به قدری زیاد است که بسترهای مختلفی را برای فعالیت و کسب سود کاربران خود فراهم می‌کند. برای مثال شما به عنوان فردی که قصد سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران را دارد، می‌تواند از فرصت‌های نوسان‌گیری و کسب سود روزانه در بازار کریپتو استفاده کنید. اما برای موفقیت در این کار باید یک استراتژی ترید مناسب داشته و حتماً نسبت به تحلیل بازار و دارایی‌های آن مسلط عمل کنید. ای تسلط با مطالعه مقالات آموزشی، پیش‌بینی‌های متخصصان، گزارش‌های تحلیلگران و بررسی نمودارهای قیمت رمزارزها به دست می‌آید. مواردی که در سایت تالار ارز دیجیتال به راحتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

در مرحله بعد نوبت آن است که بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه را انتخاب کنید. بر همین اساس می‌توانید انتخاب خود را از میان گزینه‌های زیر انجام دهید:

  • ریپل (XRP)
  • سولانا (SOL)
  • فانتوم (FTM)
  • کاردانو (ADA)
  • آوالانچ (AVAX)
  • فایل کوین (FIL)
  • تتر (USDT)

سرمایه گذاری بلند مدت

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همیشه به کسب سود روزانه ختم نمی‌شود. بعضی مواقع شما باید سرمایه اندک خود را در این بازار خرج کرده و منتظر رشد و افزایش آن باشید. اما حتی سرمایه‌گذاری بلند مدت در صنعت کرپیتوکارنسی نیز اصول و قواعد خود را دارد. باید ابتدا درباره تاریخچه قیمتی، نقدینگی، امنیت و شفافیت، نقشه راه، ارزش بازار، بنیانگذاران و نظرات کاربران دارایی‌های مختلف این بازار تحقیق کرده و سپس به مطالعه تحلیل‌ها و مقالات آموزشی معتبر بپردازید. پس از آن می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت با پول کم انتخاب کنید:

  • اپتوس (APT)
  • سولانا (SOL)
  • وی چین (VET)
  • یونی سواپ (UNI)
  • استلار (XLM)
  • آربیتروم (ARB)
سرمایه گذاری بلند مدت
سرمایه گذاری بلند مدت

سرمایه گذاری در انواع میم کوین و شت کوین

میم کوین‌ها و شت کوین‌ها دارایی‌های ارزانی در بازار کریپتو هستند. ریسک سرمایه‌گذاری در این رمزارزها خیلی زیادتر از حد معمول است؛ اما اگر با آگاهی و حساب‌شده عمل کنید، می‌توانید سود خیلی خوبی از آن‌ها به دست بیاورید. بنابراین سرمایه گذاری در میم کوین‌ها و شت کوین‌ها نیز می‌تواند یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران باشد.

برای شروع باید به دنبال میم کوین‌های انفجاری و شت کوین‌های آینده‌دار باشید. یعنی آن دسته از دارایی‌هایی که به دلیل حواشی دنیای اطراف خود توانستند در مدت زمانی کوتاه، رشدی چشمگیر را تجربه کنند. ارزش یک شت کوین انفجاری به واسطه جایگاه آن در شبکه‌های اجتماعی و نظرات کاربران فضای مجازی درباره آن تعیین می‌شود. شت کوین‌ها نام دیگر میم کوین‌ها است که توسط برخی از مخالفان این نوع رمزارزها استفاده می‌شود. شما می‌توانید با پول کم خود یکی از این میم کوین‌ها را به مقدار مناسب خریداری کرده و با داشتن یک استراتژی درست و فروش به موقع آن، یک سرمایه‌گذاری سودمند داشته باشید.

بررسی‌ها و تحقیق‌های انجام شده درباره این بازار حاکی از آن است که شت کوین های انفجاری ۲۰۲۴ شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دوج کوین (DogeCoin)
  • شیبا اینو (SHIB)
  • ایپ کوین (Ape Coin)
  • فلوکی (Floki)
  • دوج‌ ایلان مارس (Dogelon Mars)
  • اویل پپه (Evil Pepe)
  • Burn Kenny
  • Thug Life
  • AiDoge

بازار بورس

بازار بورس نیز جزو آن دسته از مواردی است که امکان سرمایه‌گذاری با پول کم را برای کاربران فراهم می‌کند. شما با حداقل ۵۰۰ هزارتومان هم می‌توانید به یکی از کاربران این بازار تبدیل شده و سرمایه‌گذاری خود را با خرید یکی از نمادهای بازار آغاز کنید. فقط یک نکته مهم را فراموش نکنید؛ اینکه فعالیت در بورس و کسب موفقیت و سود در آن نیازمند صرف زمان، یادگیری اصول پایه و مفاهیم اصلی، یادگیری مدیریت ریسک و کسب دانش تحلیل بازار است.

برای ورود به بازار بورس با پول کم راه‌های مختلفی پیش روی شما خواهد بود که عبارت‌اند از:

  • خرید عرضه اولیه شرکت‌های تازه وارد در دنیای بورس
  • سرمایه گذاری از طریق انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری مثل صندوق اهرمی، صندوق شاخصی، صندوق سهامی و…
  • خرید گواهی سپرده طلا در بورس و شرکت در صندوق‌های مبتنی بر طلا

سپرده‌گذاری در بانک

شاید سپرده گذاری در بانک یکی از ابتدایی‌ترین و آسان‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری با پول کم باشد. زیرا برای این کار کافی است سرمایه خود را (هر چقدر که هست) در یک بانک به سپرده گذاشته و سود حاصل از آن را به صورت ماهانه دریافت کنید. اما این روزها سود پرداختی بانک‌ها چندان مناسب نیست. افزایش قیمت‌ها و شرایط تورمی حاکم بر جامعه باعث شده تا سپرده گذاری پول در بانک‌ها، سود ناچیزی را نصیب فرد سرمایه‌گذار کند.

چند نکته مهم در سرمایه‌گذاری ایرانیان با پول کم

تا اینجا انواع شیوه‌های سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران را با هم مرور کردیم. اما همه چیز به شناخت این راه‌ها خلاصه نمی‌شود. هر فردی که قصد سرمایه‌گذاری با پول خود را دارد، دلیل متفاوتی برای آن خواهد داشت. ضمن اینکه دارایی افراد مختلف کاملا با یکدیگر متفاوت است. برای مثال فردی ممکن است با یک میلیون تومان شروع به سرمایه‌گذاری کند و فردی دیگر با ۱۰ میلیون تومان! فراموش نکنید که معنای “کم” برای افراد مختلف خیلی متفاوت است. بر همین اساس توجه به چند نکته کلی زیر هنگام شروع سرمایه‌گذاری، می‌تواند امکان موفقیت شما را افزایش دهد.

میزان ریسک پذیری

میزان موفقیت افراد در سرمایه‌گذاری‌های مختلف به شدت ریسک‌پذیری آن‌ها گره خورده است. بعضی از حوزه‌ها میزان ریسک‌پذیری بیشتری می‌طلبد. به این معنا که افراد خطرپذیرتر احتمال موفقیت بیشتری در آن‌ها دارند. بنابراین شما باید ابتدا از خود بپرسید که تا چه اندازه‌ای می‌توانید روی دارایی خود ریسک کنید؟ پاسخ این سؤال به انتخاب گزینه موردنظرتان برای سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد.

هدف سرمایه‌گذاری

افراد مختلف با اهداف گوناگونی تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفته و این اهداف را معمولاً شرایط آن‌ها تعیین می‌کند. برای مثال شاید هدف یک فرد ۶۰ساله از سرمایه‌گذاری دارایی اندک خود، حفظ سرمایه اصلی و کسب سودی معقول برای دوران بازنشستگی خود باشد. در صورتی که یک جوان ۳۰ ساله معمولاً با هدف کسب سود بیشتر و چندبرابر شدن دارایی اولیه خود وارد این عملیات می‌شود. پس حتماً با تسلط به هدف اصلی خود و مطالعه درباره بازارهای سرمایه‌گذاری مختلف، تصمیم بگیرید.

عوامل مالی

حتی اگر با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری با پول کم آشنا شدید، باز هم حداقل سرمایه لازم برای ورود به هر کدام از حوزه‌های مذکور را با دارایی خود مقایسه کنید. زیرا پول کم یک تعریف کلی از میزان دارایی است و ممکن است در شرایط مختلف، مبالغ مختلفی داشته باشد. ضمن اینکه پیش از تزریق دارایی خود به یک بازار سرمایه‌گذاری، حتماً عواملی مثل مخارج روزمره، بدهی‌های مالی، مخارج ضروری احتمالی، میزان درآمد و… را هم در نظر بگیرید.

نقدشوندگی

حوزه انتخابی شما برای سرمایه‌گذاری باید از نظر میزان نقدشوندگی نیز مورد بررسی قرار بگیرد. مخصوصاً اگر در شرایطی هستید که ممکن است به طور ناگهانی به سرمایه اولیه خود نیاز پیدا کنید. بازارهایی که نقدشوندگی خوبی دارند، تضمینی برای بازگشت اصل پولتان هستند. در چنین محیط‌هایی سرمایه شما با سرعت و قیمتی معقولی به پول نقد تبدیل خواهد شد.

نتیجه‌گیری

تا جایی که لازم بود درباره سرمایه‌گذاری با پول کم در ایران صحبت کردیم. راه‌های آن را بررسی کرده و نکات مهم قابل توجه برای کاربران مختلف را ذکر کردیم. در نهایت این شما هستید که باید تمام اندوخته‌ها و اطلاعات خود را کنار هم جمع کرده و تصمیمی عاقلانه بگیرید. در واقع سرنوشت دارایی شما، چقدر هم که کم باشد در دستان شما است. پس بهتر است پیش از هر اقدامی، برای رفع ابهامات و پاسخ پرسش‌های احتمالی خود از طریق سایت تالار ارز دیجیتال اقدام کنید. سپس با اعتماد به نفس و تسلط کافی وارد بازار سرمایه‌گذاری موردنظرتان شوید.

برای آشنایی بیشتر درباره راه های سرمایه گذاری صحیح در بازار ارزهای دیجیتال از وبلاگ آموزشی وبسایت کیف پول سخت افزاری درج (dorj.io) دیدن کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.