آموزش ساخت کیف پول در Binance DEX

ساخت کیف پول در بایننس دکس مرحله به مرحله همراه با تصاویر

در این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت کیف پول در بایننس دکس – Binance DEX به عنوان یکی از محبوب‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال غیرمتمرکز بپردازیم.

بایننس دکس یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز (DEX) است که در فوریه سال 2019 معرفی شد. شاید اصلی‌ترین مزیت این صرافی کارمزد پایین آن، غیرمتمرکز بودن، امنیت و ایمنی بالای آن باشد. سیستم تعیین کارمزد در Binance DEX بسیار پیچیده است. این مقدار برای سفارش‌گذار و سفارش‌بردار و البته در هر ارز دیجیتال متفاوت است.

سرورهای دکس در سراسر جهان مستقر شده‌اند. این متفاوت از صرافی‌های متمرکزی است که معمولاً سرورهای آن‌ها در یک محل متمرکز هستند. گستردگی مکان سرورها باعث کاهش ریسک مدت زمان از کار افتادن سرورها می‌شود و این بدان معناست که صرافی‌های غیرمتمرکز عملاً در برابر حملات هکرها مصون هستند. بایننس دکس یکی از پرآوازه‌ترین کیف پول های غیرمتمرکز است که روزانه وجه قابل توجهی ارز دیجیتال معامله می‌شود. اگر شما هم قصد دارید در این صرافی فعالیت کنید، باید حتماً یک کیف پول را در آن ایجاد کنید. اما نحوه ساخت کیف پول در بایننس دکس چگونه است؟

ساخت کیف پول در بایننس دکس

برای شروع ساخت کیف پول در بایننس دکس ابتدا وارد سایت آن به آدرس Binance.org شوید. سپس در سمت راست قسمت بالای این سایت، روی گزینه‌ای با عنوان “Create Wallet” کلیک کنید. سپس از شما خواسته می‌شود طریقه ساخت یک کیف پول در Binance DEX را مستقیماً از طریق سایت بایننس مشاهده کنید. شما به عنوان یک کاربر بایننس دکس مدیریت کامل دارایی‌های دیجیتال خود را بر عهده خواهید گرفت. بنابراین در صورت از دست رفتن کلیدهای خصوصی، عبارت یادآور یا فایل حاوی کلید، حتی خود بایننس نیز نمی‌تواند برای بازیابی به شما کمکی کند.

بعد از آنکه کیف پول را ایجاد کردید،‌ باید از موارد زیر که برای شما ایجاد می‌شود، به خوبی محافظت کنید:

فایل Keystore: یک فایل Keystore شامل کلید خصوصی شما به همراه کلید عمومی و آدرس کیف پول شما است. این فایل توسط رمزعبور و رمزگذاری محافظت می‌شود. این راه پیشنهاد شده‌ای برای دسترسی به کیف پول شما در صورتیست که نمی‌توانید به دستگاه سخت افزاری خودتان دسترسی داشته باشید.

عبارت یادآور (Mnemonic Phrase): یک عبارت یادآور بر پایه‌ی یک لیست کلمه BIP39 ایجاد می‌شود. این عبارت اجازه‌ی دسترسی به کیف پولتان را می‌دهد، اما به طور معمول نباید از آن استفاده کنید.

کلید خصوصی (Private Key): این به شما اجازه‌ی دسترسی به کیف پولتان را می‌دهد، اما نباید به طور معمول از آن استفاده کنید. استفاده از آن فقط برای استفاده به عنوان یک بکاپ پیشنهاد می‌شود.

ساخت فایل Keystore

برای ساخت فایل Keystore شما باید رمزعبور را نیز جهت دسترسی به این فایل انتخاب کنید. وقتی وارد حساب کاربری خود در بایننس دکس می‌شوید، این رمزعبور می‌تواند به عنوان کلید دسترسی به کیف پول نیز مورد استفاده قرار گیرد. زمانی که رمزعبور را وارد کردید، سپس باید روی دکمه‌ی Download Keystore File کلیک کنید.

در گام بعدی، عبارت یادآور شما ایجاد خواهد شد. مطمئن شوید که هیچکسی به جز خدا شما صفحه نمایش را نمی‌بیند. زمانی که عبارت را وارد کردید، اکنون باید روی دکمه‌ی Continue کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید. در اینجا شما می‌توانید با کلیک روی View my Private Key، کلید خصوصی خود را مشاهده کرده و آن را در یک جای امن یادداشت کنید.

از روش‌های پیشنهادی دسترسی به کیف ارز دیجیتال ما به فایل Keystore یا یک دستگاه سخت افزاری پشتیبانی شده اشاره می‌کنیم.

تبریک می‌گویم، شما موفق به ساخت کیف پول در بایننس دکس شدید. اکنون می‌توانید از این کیف پول در شبکه بایننس استفاده کنید.

چند توصیه برای محافظت از کلید خصوصی و عبارت یادآور

  • آن‌ها را در یک دستگاه الکترونیکی (مثل کامپیوتر، گوشی هوشمند و غیره) ذخیره نکنید.
  • آن‌ها را چاپ نکنید. پرینترها هرآنچه شما چاپ می‌کنید را به خاطر می‌سپارند.
  • آن‌ها را با یک قلم روی یک تکه کاغذ بنویسید.
  • این کاغذ را در جیب یا کیف پولتان نگذارید.
  • آن را در یک گاوصندوق بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع https://academy.binance.com/tutorials/binance-dex-creating-a-wallet
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.