ساخت کیف پول گواردا

کیف پول Guarda چیست؟ چگونه کیف پول گواردا بسازیم؟

کیف پول گواردا  به دلیل پشتیبانی از اکثر ارزهای دیجیتال و کوین و توکن های مختلف، امنیت و سرعت در ارائه خدمات کاملا رایگان بین کاربران محبوب شده است.

کیف پول‌های زیادی این روز‌ها برای ارز‌های دیجیتال به وجود آمده‌اند، یکی از این والت‌ها که توانسته شهرت زیادی در صنعت ارزهای دیجیتال برای خود دست و پا کند، کیف پول گواردا است.

در این مقاله نگاهی عمیق به ویژگی‌ها، وضعیت امنیتی و همچنین نقاط مثبت و منفی کیف پول گواردا و در ادامه چگونگی راه اندازی آن می‌پردازیم.

آشنایی اولیه با کیف پول Guarda

کیف پول گواردا یک کیف پول برای چندین ارز دیجیتال است که خدمات کاملا رایگان شامل نگهداری ارزهای دیجیتال، ذخیره‌سازی، ارسال و دریافت ارز را به کاربران ارائه می‌دهد.

این پروژه در سال 2017 توسط شرکت Guardarian OÜ آغاز شد که در اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است. این شرکت دارای مجوز FIU استونی (واحد اطلاعات مالی) به منظور ارائه خدمات قانونی تبادل ارزهای دیجیتال است. تاکنون آنها حدود 10 محصول مختلف از جمله کیف پول، صرافی، راه حل‌های پرداخت ارز دیجیتال، ژنراتورهای توکن و کارت‌های دبیت پیش پرداخت را نیز راه اندازی کرده‌اند.

کیف پول گواردا یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین محصولات این شرکت است، زیرا به دلیل تطبیق پذیری و امنیت بالا، در جامعه ارز دیجیتال بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارزها و کشورهای پشتیبانی شونده

با استفاده از کیف پول گواردا کاربران قادر به ذخیره ، ارسال و دریافت 49 کوین و بیش از 10 هزار توکن مختلف هستند که شناخته شده ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند:

بیت کوین ، بیت کوین کش، بیت کوین گولد، بیت کوین اس وی، کاردانو، اتریوم، اتریوم کلاسیک، دش کوین، دکرید، دیجی بایت، دوج کوین، ایاس، لایت کوین، مونرو، نئو، ریپل، استلار، ترون، تتر، زد کش، زد کوین، وی چین، کیوتوم و توکن‌های بیست گانه اتریوم، ویویز و بسیاری کوین‌ها و توکن‌های دیگر.

به علاوه، کاربران همه کشورها می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند، اگرچه بهتر است قوانین کشورتان را راجع به ذخیره سازی یا تجارت ارزهای دیجیتال بررسی کنید.

سازگاری سیستم

کیف پول دسکتاپی گواردا سازگاری زیادی داشته و قابلیت استفاده بر روی وب، دستکاپ و موبایل را دارد.

کیف پول دسکتاپ

کیف پول گواردا

کیف پول دسکتاپ گواردا با سیستم های لینوکس، ویندوز و مک‌اواس سازگار است و استفاده از آن نیازی به ثبت نام در یک حساب کاربری ندارد.

کیف پول وب

گواردا را می‌توان در هر دستگاهی که به اینترنت دسترسی دارد نصب کرد.  والت وب Guarda را همچنین می‌توان به API لجر وصل کرد.

کیف پول موبایل

کیف پول گواردا

کیف پول موبایل گواردا را می‌توان بر روی دستگاه‌های Android و iOS استفاده کرد. هنگام استفاده از والت Android باید حداقل نسخه اندرویدی 4.4 یا بالاتر را داشت. نسخه iOS، طیف گسترده‌ای از سازگاری دستگاه (iPhone/iPad/iPod Touch) را شامل می‌شود و فقط می‌تواند بر روی نسخه‌های iOS 10.0 یا بالاتر قابل نصب است.

برنامه افزودنی مرورگر

کیف پول گواردا همچنین یک برنامه افزودنی مرورگر در کروم است که با هر یک از dapps مرورگر قابل تعامل است.

کیف پول اس پی وی اندروید

گواردا همچنین برای انواع کوین‌ها، کیف پول منبع باز یک کاره ایجاد کرده است. Android Moxi، کیف پولی است که مخصوص زد کش ساخته‌اند و معاملات محافظت شده‌ای را پشتیبانی می‌کند.

رابط کاربری

رابط کاربری در کیف پول گواردا به گونه‌ای کاربرپسند و آسان طراحی شده است. و همین مسئله سبب شده یک والت محبوب در بین کاربران مبتدی ارزهای دیجیتال باشد که به دنبال خرید و فروش مقادیر کمی ارز دیجیتال هستند.

چگونگی ساخت و نصب کیف پول گواردا

بر خلاف کیف پول‌های دیگر ، کیف پول گواردا  نیاز به ثبت نام ندارد و هیچ آدرس ایمیل، شماره تلفن یا شناسه دیگری لازم به ارائه ندارد.

در اینجا مراحل ساخت کیف پول دسکتاپ را بررسی می‌کنیم:

  1. برنامه کیف پول گواردا را روی رایانه خود بارگیری و نصب کنید؛
  2. برنامه را راه اندازی کنید.
  3. روی گزنیه ” Create a new wallet” کلیک کنید.
  4. یک رمز عبور قوی برای کیف پول خود انتخاب کنید.
  5. آن را در جایی امن بنویسید؛
  6. روی ” I’ve written it down” کلیک کنید
  7. برای ذخیره فایل پشتیبان خود ، روی “Download Backup” کلیک کنید.
  8. کیف پول شما ایجاد شده است ، و شما به داشبورد حساب خود برده خواهید شد.
  9. برای هر ارز دیجیتال می‌توانید یک کیف پول ایجاد کنید.

البته گزینه‌ای وجود دارد که براساس آن می‌توانید هر کیف پولی را که از قبل دارید وارد کرده و نیازی نیست والت جدیدی ایجاد کنید:

  1. به این ترتیب که ابتدا کیف پول گواردا را روی رایانه خود باز کنید؛
  2. بر روی عبارت “Import or Restore” کلیک کنید.
  3. هر ارز دیجیتالی را که می‌خواهید، در اینجا انتخاب کرده و کلید خصوصی کیف پول موردنظرتان را تایپ کنید.
  4. روی “Add wallet” کلیک کنید.
  5. پس از این ، روی “Import” کلیک کنید.
  6. رمز عبور را برای کیف پول Guarda خود انتخاب کنید.
  7. برای ذخیره فایل پشتیبان کلیدها ، روی “Download Backup” کلیک کنید.

نحوه استفاده از کیف پول گواردا

مانند هر والت ارز دیجیتال، دو گزینه ارسال ارز و دریافت ارز از طریق خرید و فروش از اهمیت برخوردار هستند که در اینجا به طور ساده مراحل هر دو را برای شما توضیح می‌دهیم:

نحوه ارسال ارز دیجیتال

  1. به برگه ” Send” کیف پول گواردا خود بروید و روی آن کلیک کنید.
  2. کیف پول مبدا را در قسمت “From” کپی کنید ، که والت مورد نظر شما برای ارسال ارز است.
  3. آدرس دریافت کیف پول مقصد را در قسمت “To” وارد کنید، این کار را یا به صورت دستی یا با اسکن کد QR انجام دهید.
  4. مبلغ مورد نظر برای ارسال را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بر روی دکمه ” Send all” کلیک کنید تا تمام بودجه موجود در کیف پول خود را ارسال کنید.
  5. روی ” Next” کلیک کنید.
  6. با دقت جزئیات صحت معامله خود را بررسی کنید، اگر درست بود روی گزینه ” Confirm” کلیک کرده و برای ویرایش اشتباهات روی “Back” کلیک کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال

  1. به کیف پول گواردا خود بروید و روی برگه “Buy” کلیک کنید.
  2. کشور محل اقامت خود را از فهرست منوی کشویی انتخاب کنید.
  3. مقدار ارزی را که قصد خرید آن را دارید، در قسمت “From” انتخاب کرده و نوع فیات را تعیین کنید.
  4. نوع ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید را نیز در قسمت “Wallet” انتخاب کنید.
  5. روش پرداخت خود را انتخاب کنید (انتقال کارت/ بانکی)؛
  6. روی “Next” کلیک کنید
  7. جزئیات معامله را تأیید کرده و بر روی کلید “Confirm” کلیک کنید.
  8. شما به دروازه پرداخت Simplex هدایت می‌شوید.
  9. برای تکمیل سفارش، دستورالعمل ارائه شده را دنبال کنید.

ویژگی‌های دیگر کیف پول گواردا

کیف پول گواردا، به عنوان یک والت امن و قابل اعتماد برای خرید و فروش و مبادله ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، با این حال این کیف پول برجسته ویژگی‌های متفاوت دیگری نیز دارد:

خرید مستقیم سکه

گواردا به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از ارزهای فیات یا از طریق انتقال بانکی یا کارت اعتباری، ارزهای دیجیتال را مستقیماً از کیف پول خود خریداری کنید. انتقال بانکی از طریق همکاری با Coinify انجام می‌شود و خرید با کارت اعتباری از طریق مشارکت با Simplex با آن‌ها امکان پذیر شده است. کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را با ارزهای فیات زیر خریداری کنند:

یورو (EUR) ، دلار آمریکا ، پوند انگلیس (GBP) ، روبل (RUB) و کرون دانمارکی (DKK).

نکته: لازم به ذکر است که روش های پرداخت گفته شده برای کاربران ایرانی تحریم است.

ادغام با کیف پول لجر

گواردا به شما امکان می‌دهد تا کیف پول خود را با کیف پول سخت افزاری لجر ادغام کنید که این ویژگی بدون هیچ مشکلی در کیف پول وب در کروم، موزیلا، فایرفاکس و اوپرا عمل می‌کند.

ژنراتور توکن

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط Guarda، ژنراتور توکن‌های ERC-20 است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا توکن ارز دیجیتال خودتان را، خواه برای ICO ، یک تجارت یا صرفاً برای تجربه تولید کنید.

کارمزدهای کیف پول

کلیه نسخه‌های کیف پول گواردا رایگان هستند و تنها کارمزد هزینه‌های شبکه بوده که هیچ ارتباطی با کیف پول ندارد.

ویژگی‌های امنیتی

کیف پول گواردا هیچ یک از کلیدهای خصوصی/عمومی، گذرواژه‌ها یا اطلاعات شخصی کاربران را در سرورهای خود نگه نمی‌دارد. به این ترتیب کاربر تنها شخصی است که می‌تواند بر روی سرمایه خود کنترل داشته باشد و این مسئله احتمال از دست رفتن داده‌ها یا کلیدها در حمله هکرها در سرورهای گواردا را کاهش می‌دهد.

گواردا از کاربر می‌خواهد که هر مرتبه، هنگام ایجاد یا واردسازی دوباره کیف پول، فایل پشتیبان را ذخیره سازد. همچنین یک گزینه پایان زمان خودکار وجود دارد که در صورت عدم فعالیت برای مدت زمان خاصی، کاربر را از حساب خارج می‌کند. تهیه نسخه پشتیبان‌ از کیف پول ضروری است، زیرا اگر کلیدهای خود را گم کنید، این کار تنها راه دستیابی مجدد به کیف پول شما است.

علاوه بر این ، کلیه نسخه‌های پشتیبان از طریق رمزگذاری AES (استاندارد رمزنگاری پیشرفته)  محافظت می‌شوند، الگوریتمی که قابل اعتماد بوده و برای امنیت داده‌های حساس در قالب الکترونیکی استفاده می‌شود.

نسخه تلفن همراه را می‌توان پیکربندی کرد که قفل Touch ID / Face ID را در دستگاه‌های سازگار باز کند.

پشتیبانی مشتری

پشتیبانی مشتری Guarda از یک سیستم فروش بلیط و بخش گسترده سؤالات متداول تشکیل شده‌است که پاسخ و توضیحات بیشتر سوالات را ارائه می‌دهد. اکثر کاربران گزارش داده‌اند که گواردا هر زمان که بلیطی ارسال می‌کنند ، سریعاً پاسخ می‌دهد.

گزارش شده که تیم پشتیبانی بسیار فعالی در گواردا به صورت آنلاین حاضر است و به همه نظرات، پیشنهادات و انتقادات و همچنین کلیه سئولات پاسخ می‌دهد، این توجه و پاسخگویی باعث شده که آنها نقدهای مثبت زیادی را به صورت آنلاین بدست آورند.

اعتبار گواردا

اکثریت وسیع نظرات کاربران مثبت است و گزارش می‌شود که از محصول کیف پول و خدمات آن راضی هستند. با این حال ، برخی انتقادات نیز صورت گرفته و مدعیان می‌گویند که گواردا، ارزهای دیجیتال آن‌ها را دزدیده است. با این حال با توجه به اینکه کیف پول هیچ کلیدی از کاربران را ذخیره نمی‌کند، ممکن است مدیریت بد از جانب کاربر موجب از دست رفتن دارایی‌ها شده باشد.

موضوع دیگری که گزارش شد، مربوط به نرخ بد تبادل ارز بوده است. در کل، گواردا به خاطر حفظ تعهداتش در زمینه امنیت و خدمات سریع، محبوبیت زیادی را در جامعه کاربران دیجیتالی به دست آورده است.

نتیجه

گواردا یک کیف پول چندمنظوره که قادر به ذخیره مقادیر زیاد و متنوع ارز دیجیتال و توکن در یک محیط امن است و کاربر تمامی دارایی‌های خود را شخصا در کنترل دارد.

منبع coindoo.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.