ارز دیجیتال دش

همه چیز در مورد رمز ارز Dash

لوگو رمز ارز دش

دش کوین یک رمز ارز متن باز بوده که مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین بوده و از یک سازمان غیر متمرکز پشتیبانی می کند. هدف از ایجاد چنین ارز دیجیتالی، یک پول نقد الکترونیکی همتا به همتای غیر قابل رهگیری ایجاد شده است. 

دش کوین برای اولین بار در سال 2014 معرفی شد و از زمان پیدایش تحت عنوان نام های xcash و darkcoin معرفی شد و سپس با تغییر برند به دش تبدیل شد. ارز دیجیتال دش در کنار تفاوت هایی که با ارز دیجیتال بیت کوین دارد، از شباهت هایی نیز برخوردار است. به عنوان مثال روش استخراج دش مشابه با بیت کوین است. 

ردیفعنوانتوضیحات
1نام ارزدیجیتال دشDash
2نماد ارزدیجیتال DashDASH
3دسته ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال صنعت پرداخت
4قابلیت استخراجدارد
5تعداد سکه ها18,900,000 DASH

ارز دیجیتال دش از محبوبیت بالایی برخوردار است، زیرا حریم خصوصی بهتر و سرعت معامله بیشتری نسبت به بیت کوین دارد. البته عملکرد شبکه ارز دیجیتال دش، با استفاده از یک مدل منحصر به فردی که شامل Masternodes است، قابل ارائه است. 

در واقع مدل Masternodes به عنوان ستون فقرات شبکه دش عمل می کند. ارز دیجیتال دش کوین، برخلاف بیت کوین می تواند بودجه مورد نیاز خود را برای ایجاد پیشرفت بهتر در فناوری دش کوین ایجاد کند.

کیف پول های ارز دیجیتال DASH چیست؟

ارز دیجیتال دش، مانند دیگر ارزهای دیجیتال، هم دارای کیف پول های سخت افزاری است و هم نرم افزاری. با استفاده از چنین کیف پول هایی می توان ارز دیجیتال دش را هم ذخیره، دریافت و ارسال کرد. 

برای ارز دیجیتال دش در حال حاضر، کیف پول های بسیاری عرضه شده است. اما بهتر است از کیف پول هایی استفاده کرد که از امنیت بالاتری برخوردار باشند. در ادامه به معرفی چند نوع کیف پول ارز دیجیتال دش می پردازیم. 

کیف پول الکتروم دش

این نوع کیف پول، امنیت بالایی داشته و کلیدهای خصوصی را به صورت مستقیم بر روی کامپیوتر ذخیره می کند. مزیت اصلی که این مدل کیف پول، عدم نیاز به همگام سازی با بلاک چین ندارد. این نوع از کیف پول، دو ویژگی ارسال فوری و ارسال خصوصی را حمایت نمی کند. 

کیف پول جکس

مورد دیگری از کیف پول های ارز دیجیتال امن دش کوین است که علاوه بر این ارز، از ارزهای دیگری نیز حمایت می کند. به علاوه این نوع کیف پول بر روی پلتفرم های مختلفی قابل اجراست. 

 کیف پول موبایل دش

 ارز دیجیتال دش، بر روی دو سیستم عامل اندروید و ios دارای نرم افزار کیف پول رسمی است. این نوع از کیف پول ها، دارای رابط کاربری بسیار ساده ای است که از امنیت بالایی برخوردار است. 

کیف پول Edg

 یکی از کیف پول های تایید شده و امنی بوده که دارای رابط کاربری بسیار ساده و زیبایی است که بر روی دو سیستم عامل اندروید و ios قابل نصب است. این نوع کیف پول از دیگر ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین، اتریوم و لایت کوین و… پشتیبانی می کند. 

استخراج ارز دیجیتال دش چگونه انجام می شود؟

ارز دیجیتال دش، از الگوریتم اثبات کار برای استخراج ارز خود استفاده می کند. استخراج دش با استفاده از پردازنده، کارت گرافیک و یا دستگاه های استخراج مخصوص ای سیک انجام می شود.

زمانی که برای تولید هر بلاک در دش مورد نیاز است، در حدود 2.5 دقیقه بوده و این بدان معناست که در حدود 56 تراکنش در ثانیه تایید می شود. 

تمامی پاداش هایی که در شبکه استخراج به وجود می آید، مربط به ماینرها نیست. علاوه بر ماینرها گروهی از کاربران هم که مستر نود هستند، برای انجام یک سری از عملکردهای خاص پاداش می گیرند. مسترنودها، ویژگی های دیگری را در شبکه ارز دیجیتال دش بر عهده دارند که شامل این موارد است:

  1. ارسال فوری: با استفاده از این قابلیت، کاربران می توانند با کارمزد بیشتر، تراکنش های خود را سریع تر انجام می دهند.
  2. ارسال خصوصی: با این قابلیت، تراکنش ها به صورت مخفی و بدون نیاز به کد رهگیری ایجاد می شود. 

در واقع برای مستر نود شدن در ارز دیجیتال دش، باید حداقل هزار واحد دش در کیف پول رسمی خود داشته باشید. 

مستر نودها و ماینرها هر یک در حدود 45 درصد از پاداش شبکه را به خود اختصاص می دهند و مابقی پاداش ها در خزانه شبکه نگهداری شده و به توسعه دهندگان تعلق می گیرد. 

مزایای ارز دیجیتال دش DASH  چیست؟

ارز دیجیتال دش از جمله قوی ترین و سریع ترین ارز های رمز نگاری شده در جهان است که استفاده از این نوع ارز دیجیتال مزایی به همراه دارد که شامل موارد زیر است:

عدم مشکلات مقیاس پذیری شبکه بیت کوین را ندارد

سرمایه گذاران در حوزه ارز ذیجیتال بیت کوین فعالیت می کنند، برای بار معامله اول خود نیاز به 8 دلار دارند که برای برای تایید معامله نیاز به یک یا چند دقیقه زمان نیاز است و البته در برخی از موارد ممکن است تایید این معاملات یک روز کاری طول بکشد. 

بودجه توسعه ماهانه 2.5 میلیون دلار دارد

یکی از مزیت هایی که ارز دیجیتال نسبت به دیگر ازهای دیجیتال دارد، بودجه توسعه ماهانه 2.5 میلیون دلاری است. این بدان معناست که ارز دیجیتال دش می تواند منبع خوبی برای ایجاد رشد خود دارد. 

نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال غیر متمرکزتر است

برخی تصور می کنند که ارز دیجیتال دش، به دلیل اینکه مدیر عامل دارد، باید یک ارز دیجیتال متمرکز باشد، در صورتی که این واقعیت ندارد، چرا که ارز دیجیتال دش از بیشتر پروژه های اصلی رمز نگاری، غیرمتمرکزتر است. 

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.