راهنمای استفاده از کیف پول اتمیک برای مدیریت ارزهای مختلف

برای تجربه یک معامله امن و آسان، اولین قدم انتخاب یک کیف پول ارزدیجیتال مطمئن است. در میان صدها کیف پول ارز دیجیتال دنیای امروزی، کیف پول اتمیک یکی از خوش‌نام‌ترین آن‌ها است. در این مطلب راهنمای استفاده از کیف پول اتمیک برای مدیریت ارزهای مختلف را مهمان ما هستید؛ از نحوه ثبت نام و استفاده از Wallet اتمیک تا مزایا و معایب آن. همچنین در انتهای همین مطلب یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم تا ا اتصال کیف پول اتمیک خود به حساب کاربریتان در صرافی، در سریع‌ترین زمان ممکن دارایی دیجیتال خود را به تومان تبدیل کنید.

آشنایی با کیف پول اتمیک؛ راه حلی برای حذف واسطه در تراکنشات مالی

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet) یک کیف پول ارز دیجیتال غیر متمرکز با قابلیت مدیریت دارایی‌های دیجیتال است. کیف پول اتمیک این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بدون نیاز به شخص ثالث ارزهای دیجیتال محتلف از بلاک چین‌های جداگانه را مبادله کنند. به عنوان مثال، انجام تراکنش بین بیت کوین و اتریوم بدون استفاده از صرافی یا خرید ریپل از طریق کیف پول اتمیک، امکان‌پذیر است.

کیف پول اتمیک با بیش از 500 ارز دیجیتال محبوب بازار سازگار است. برخی از این کوین‌ها را در لیست زیر برای شما آورده‌ایم.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • لایت کوین
  • ریپل
  • بایننس کوین

همچنین کیف پول اتمیک با بلاکچین‌های محبوب زیر نیز سازگاری دارد.

  • Bitcoin
  • Solana
  • Polkadot
  • EOS
  • TRON

در یک کلام می‌توان گفت هدف کیف پول اتمیک حذف واسطه‌های متمرکز مانند صرافی‌های تنظیم‌شده و ارائه کنترل کامل بر امور مالی به صاحبان ارزهای دیجیتال است. کاربران کیف پول اتمیک ملزم به ایجاد حساب کاربری، گذراندن فرآیند احراز هویت یا گذر از مقررات KYC نیستند. همچنین دارایی‌های مالی نمی‌تواند توسط شخص ثالث مسدود شود. در عوض، کیف پول اتمکی یک رابط امن و واحد را برای کاربران ارائه می‌دهد تا بتوانند بدون هیچ مداخله‌ای دارایی‌های رمزنگاری‌شده خود را در سراسر بلاک چین مدیریت و مبادله کنند.

نحوه ثبت نام در کیف پول اتمیک و استفاده از آن

نحوه ثبت نام و استفاده از کیف پول ارز دیجیتال متامسک بسیار ساده است. با این حال ما راهنمای قدم به قدم این کار را برای شما آماده کرده‌ایم.

دانلود اپلیکیشن کیف پول متماسک

پیش از آنکه بتوانید از کیف پول متامسک استفاده کنید باید اپلیکیشن موبایل این Wallet ارز دیجیتال را داشته باشید. برای این کار وارد وبسایت atomicwallet.io شده و با کلیک بر روی دکمه دانلود، اپلیکیشن کیف پول اتمیک را دانلود کنید.

تنظیم رمز عبور

پس از اتمام فرآیند دانلود اپلیکیشن، برنامه را باز کنید. در اینجا شما دو گزینه خواهید داشت:

  • ایجاد یک کیف پول جدید
  • بازیابی رمز عبور

به عنوان یک کاربر جدید، گزینه اول را انتخاب کرده و اقدام به تنظیم رمز عبور کنید. پس از راه‌اندازی حساب کاربری، یک کد عبارت ۱۲ کلمه‌ای به شما داده می‌شود. اگر اطلاعات کاربری یا دستگاه خود را گم کردید، می‌توانید از این کد برای بازگرداندن کیف پول خود استفاده کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم رمز و کد خود را در یک مکان امن و خارج از گوشی موبایلتان یادداشت کنید.

در نظر داشته باشید که اگر رمزهای خود را گم یا فراموش کنید، در خطر از دست دادن دسترسی به دارایی خود هستید. همچنین مطمئن شوید که این عبارت پشتیبان را به اشتراک نمی‌گذارید. اگر کسی کد شما را داشته باشد، می‌تواند رمز ارز شما را بدزدد.

استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن متامسک

پس از ورود، به صفحه اصلی کیف پول اتمی هدایت می‌شوید. در این بخش به قابلیت‌هایی دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد ارز دیجیتال را ذخیره، انتقال و به اشتراک بگذارید. در بخش زیر به تفکیک هر ویژگی و نحوه استفاده از آن را بررسی می‌کنیم.

  • کیف پول (Wallet): کیف پول حاوی جزئیات هر دارایی شماست. مثلا نام ارز، مبلغی که در اختیار دارید و ارزش کل بازار آن و سود/زیان 24 ساعته آن در این بخش قابل مشاهده است.
  • صرافی (Exchange): بخش صرافی امکان مشاهده سکه‌های قابل معامله را برای شما فراهم می‌کند.
  • دکمه «کریپتو بخرید» (Buy Crypto): اگر هیچ ارز دیجیتالی ندارید، از اینجا شروع می‌کنید. برای خرید، ارزی را که میخواهید مبادله کنید و توکنی را که مایلید خریداری کنید انتخاب کنید.
  • تاریخچه (History): این تب تاریخچه تراکنش‌های گذشته شما را نشان می‌دهد.
  • استیکینگ (Staking): در این بخش می‌توانید ارز دیجیتال خود را از طریق کیف پول اتمیک به اشتراک گذاشته و از اعتبارسنجی‌ها پاداش دریافت کنید. کیف پول اتمیک هیچ کارمزدی از شما بابت استیکینگ دریافت نمی‌کند و نیز تخمینی از میزان سود در یک سال از سکه‌های مختلف ارائه می‌دهد.
  • تنظیمات (Setting): گزینه های تنظیمات امکان تغییر اطلاعات حساب کاربری را برای شما فراهم می‌کنند. شما می‌توانید از این بخش برای تغییر رمز کیف پول، دریافت اطلاعات کلید خصوصی و مشاهده عبارت پشتیبان 12 کلمه‌ای خود استفاده کنید.
  • پشتیبانی (Support): از طریق این بخش می‌توانید به مرکز پشتیبانی و راهنمایی کیف پول اتمیک درشبکه‌های اجتماعی و غیره دسترسی داشته باشید.

مزایای استفاده از Atomic Wallet

حالا شما با کلیت کیف پول اتمیک و نحوه استفاده از آن آشنایی کامل دارید. بنابراین بد نیست بپرسیم چه چیزی کیف پول اتمیک را از سایر جایگزین‌های موجود در بازار متمایز می‌کند؟

رابط کاربری ساده

همه ما می‌دانیم سرمایه‌گذاری در کریپتو برای اولین بار می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد و آخرین چیزی که نیاز داریم، یک رابط کاربری پیچیده برای خرید آن‌هاست. یکی از بهترین ویژگی‌های کیف پول اتمیک، سهولت استفاده و رابط کاربری آسان آن است.

عدم نیاز به احراز هویت

کیف پول اتمیک با هدف تمرکززدایی ایجاد شده است. برخلاف اکثر صرافی‌ها که به اطلاعات شما برای احراز هویت نیاز دارند در کیف پول Atomic می توانید بدون فاش‌کردن هویت خود، معامله کنید.

تنوع ارزها دیجیتال

کیف پول اتمیک از بیش از 500 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. بنابراین تفاوتی ندارد که شما مایل به خرید بیت کوین هستید یا قیمت ترون را برای معاملات رصد می‌کنید؛ اتمیک راهکاری عالی خواهد بود.

معایب استفاده از کیف پول اتمیک

علیرغم مزایای بسیار کیف پول اتمیک، این ولت ارز دیجیتال نیز عاری از اشکال نیست.

  • عدم سازگاری با کیف پول‌های سخت‌افزاری؛ عدم سازگاری با هیچ کیف پول سخت‌افزاری یک نقطه ضعف بزرگ برای سرمایه‌گذارانی است که ترجیح می‌دهند وجوه خود را آفلاین نگه دارند.
  • کارمزد بالا؛ کیف پول اتمیک برای هر تراکنش یک کارمزد ثابت 2٪ به اضافه کارمزد شبکه دریافت می‌کند که بالاتر از اکثر صرافی‌ها است.

صرافی تریتکس؛ بهترین گزینه برای مدیریت دارایی

برای آنکه بتوانید دارایی‌های مختلف خود را به تومان تبدیل کنید، قدم بعدی انتخاب یک صرافی ایرانی مناسب است. در نظر داشته باشید که با توجه به Fee بالای متامسک، بهتر است به سراغ صرافی‌های ایرانی با کارمزد کم‌تر بروید.

در میان لیست بلندبالای صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، تریتکس یکی از امن‌ترین صرافی‌های فارسی‌زبان است که با کارمزد رقابتی، بهترین انتخاب برای طرفداران کیف پول متامسک به‌شمار می‌آید. برای تبدیل ارز دیجیتال خود کافی است قدم‌های زیر را دنبال کنید.

  • وارد وبسایت 3tex.io شوید.
  • مراحل ثبت نام و احراز هویت را تکمیل کنید.
  • پس از انتخاب ارز دیجیتال دلخواهتان در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به تومان تبدیل کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که در تریتکس می‌توانید از بخش «دعوت از دوستان» در پنل حساب کاربری، کد/لینک معرفی بگیرید و با هر معامله دوستانتان، درآمد کسب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.