آموزش کیف پول MathWallet

برای نگهداری ارز دیجیتال فایل کوین از کیف پول MathWallet استفاده کنید. این جزو نخستین والت های پشتیبانی‌کننده از رمز ارز FileCoin است.

فایل کوین یکی از بزرگترین کاربردهای بلاک چین که تا امروز کمتر به آن توجه شده بود را به ما نشان داد؛ بلاک چین پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای راه‌اندازی یک شبکه ذخیره سازی غیر متمرکز دارد. به لطف چنین سرویسی، هزینه‌‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توانید برای در اختیار داشتن 1 ترابایت فضای ذخیره سازی ابری، به جای پرداخت ماهیانه 25 دلار به آمازون اس 3، فقط 2 دلار به فایل کوین پرداخت کنید!

افرادی که کامپیوتر خود را به شبکه اضافه کرده و هارد دیسک خود را تبدیل به بخشی از  فضای ذخیره‌سازی شبکه فایل کوین می‌کنند، به عنوان پاداش، رمز ارز آن را دریافت خواهند کرد. در اینجا به شکلی متفاوت در مقایسه با بیت کوین و اتریوم، فایل کوین مایل می‌کنید؛ استخراج به جای قرار دادن توان پردازشی در اختیار شبکه، به وسیله ارائه فضای ذخیره‌سازی صورت می‌گیرد. بعد از دریافت هدیه تلاش خود باید آن را در یک والت پشتیبانی‌کننده از توکن FIL نظیر کیف پول MathWallet ذخیره کنید.

در نظر گرفتن آینده روشن FileCoin سبب شده تریدرهای زیادی افزایش قیمت توکن این شبکه را متصور شده و اقدام به خرید فایل کوین به صورت مستقیم قبل از استخراج آن کنند. اگر شما نیز به پتانسیل بالای ارز دیجیتال فایل کوین پی برده و قصد خرید و فروش آن را دارید، باید از کیف پول MathWallet استفاده کنید، چرا که در حال حاضر، متاسفانه والت‌های معروف از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

MathWallet از کدام رمز ارزها پشتیبانی می‌کند؟

خوشبختانه علاوه بر فایل کوین، برای نگهداری و مدیریت سایر رمز ارزهای خود نیز می‌توانید از این والت بهره ببرید. اگر دارایی دیجیتالی شما فقط متشکل از رمز ارزهای زیر است، نیازی به سایر کیف پول‌ها نخواهید داشت.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • فایل کوین
  • پولکادات
  • بایننس کوین
  • ترون
  • اتم
  • آنتولوژی
  • وی چین
  • نئو
  • اتریوم کلاسیک

در تصویر زیر، فهرست کاملی از همه ارزهای پشتیبانی شده توسط کیف پول MathWallet قابل مشاهده است.

چه نسخه‌هایی از کیف پول MathWallet وجود دارد؟

این والت دارای نسخه‌ای برای اندروید و آی او اس، افزونه برای مرورگرهای وب مختلف و یک والت مبتنی بر وب است. در صورتی که از یک کیف پول سخت افزاری شرکت Ledger نظیر لجر نانو اس یا لجر نانو ایکس استفاده می‌کنید، قادر به اتصال این والت از طریق افزونه مرورگر آن خواهید بود. برای دانلود آن‌ها می‌توانید به وب سایت mathwallet.org مراجعه کنید. لینک دانلود نسخه اندروید و آی او را در ادامه قرار می‌دهیم:

آموزش استفاده از والت موبایل MathWallet

در اینجا به طور اختصاصی به آموزش استفاده از کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال فایل کوین می‌پردازیم. وارد والت شده و سپس روی FileCoin ضربه بزنید.

گزینه Create Wallet را لمس کنید.

نام و رمز عبور مربوط به این والت را انتخاب کنید.

عبارت بازیابی که در انتها در اختیارتان قرار می‌گیرد را در مکانی مطمئن یادداشت کنید. ترجیحا نسخه‌ای فیزیکی از آن، روی یک تکه کاغذ، برداشته و عبارت را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید. افشا شدن آن، مساوی افتادن کنترل کل دارایی ذخیره شده داخل کیف پول MathWallet به دست سایر افراد است. گم کردن آن، به معنی عدم امکان بازپس گرفتن کنترل دارایی خود در صورت مفقود یا سرقت شدن گوشی است.

ارسال و دریافت ارز دیجیتال فایل کوین (FIL)

برای ارسال یا دریافت FIL روی آن ضربه بزنید.

اگر قصد دریافت ارز دارید، Receive را لمس کنید. در ادامه یک آدرس متشکل از تعداد زیادی حرف و عدد، در اختیارتان قرار می‌گیرد. برای خرید فایل کوین از بیت 24 کافی است این آدرس را طی فرآیند خرید از داخل داشبورد خود، کپی – پیست کنید.

اگر قصد فروش FIL به صرافی بیت 24 یا انتقال رمز ارز به فردی دیگر دارید، روی Transfer ضربه زده و سپس آدرس مقصد به همراه میزان انتقال را مشخص کنید. در هر دو فرآیند دریافت و ارسال از تایپ آدرس به صورت دستی اکیدا خودداری کرده و فقط به صورت کپی – پیست آن را در قسمت Address قرار بدهید. با توجه به طولانی بودن آدرس و متشکل شدن آن از تعداد زیادی کاراکتر، احتمال بروز اشتباه حین تایپ به شدت بالا است. در صورت واریز به آدرسی غلط، امکان بازپس گرفتن وجه وجود ندارد.

آموزش استفاده از افزونه گوگل کروم MathWallet

اگر برای ترید ارزهای دیجیتال، بیشتر وقتتان را پای دسکتاپ سپری می‌کنید، می‌توانید از افزونه مرورگر گوگل کروم کیف پول MathWallet استفاده کنید. البته این نسخه در حال حاضر از فایل کوین پشتیبانی نمی‌کند، اما برای ذخیره‌سازی بیت کوین، اتریوم و چند کوین دیگر قادر به استفاده از آن هستید. برای دانلود، به فروشگاه chrome.google.com مراجعه کنید.

بعد از نصب و اجرا، پسوردی برای حفاظت از افزونه وارد کنید.

یک بلاک چین (ارز دیجیتال) را انتخاب کنید. در این آموزش ترون انتخاب ما است.

آیکون + را لمس کرده و روی Create Wallet کلیک کنید.

پسوردی برای این والت تعیین کنید.

عبارت بازیابی ارائه شده را در مکانی مطمئن یادداشت کنید. حتما نسخه‌ای فیزیکی از آن (روی کاغذ) بردارید. فراموش شدن ش این عبارت، مساوی از دست دادن دارایی خود بعد از حذف افزونه است.

اکنون کیف پول ایجاد شده است. برای استفاده از آن روی Web Wallet یا DApp Store کلیک کنید.

کیف پول مث

با کلیک روی Web Wallet وارد والت وب شده و قادر به انتقال، دریافت، استیکینگ ارز دیجیتال یا دیگر اقدامات خواهید بود. با انتخاب DApp Store وارد فروشگاه دی اپ‌ها می‌شوید.

بیشتر بخوانید:

منبع https://mathwallet.org/filecoin-wallet/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.