تیم دراپر (Tim Draper) کیست؟

تیم دراپر در سال ۱۹۵۸ متولد شده‌است و یک سرمایه‌گذار آمریکایی می‌باشد که در چندین استارت آپ ارز رمزپایه و بلاکچین اقدام به سرمایه‌گذاری نموده‌است. علاوه بر این، این بنیانگذار Draper Associated , Draper Fisher Jurvetson (بعدا به Threshold تغییر نام داد) و Draper University of Heroes، مدرسه ای برای کارآفرینان در مراحل اولیه در San Mateo , CA است.

Draper از طریق هر دو وجه VC خود در شرکت‌های برجسته فناوری (هم فناوری بلاکچین و هم شرکت‌های معمولی فناوری Silicon Valley) سرمایه‌گذاری کرده‌است که شامل Coinbase , OpenNode , Ledger , Skype , Twitch , Tesla و SpaceX از طریق Draper Associated و tumblr ,Giphy , Hotmail , Twitter , AngelList و FourSquare through Threshold است.

دراپر یکی از طرفداران بیت کوین است و از سرمایه گذاران اولیه ارز رمزنگاری شده بود، هنگامی که قیمت بیت کوین ۶ دلار بود، ۲۵۰ هزار دلاربیت کوین خریداری کرد. اگرچه او در هنگام مبادله بیت کوین Mt. کل سرمایه خود را از دست داد. Gox در سال ۲۰۱۴ سقوط کرد، دراپر در حراج حدود ۲۰ میلیون دلار برای ۳۰٬۰۰۰ بیت کوین در حراج مارشال‌های ایالات متحده در اواخر همان سال برنده شد. این حراج برای فروش بیتکوین متعلق به خالق جاده ابریشم، راس اولبریخت سازماندهی شده بود که با دستگیری وی توقیف شد.

در حراج دوم مارشال‌های ایالات متحده در دسامبر ۲۰۱۴، دراپر برنده بیت کوین ۲٬۰۰۰ (در آن زمان تقریباً ۷۵۰٬۰۰۰ دلار) بود.

در سال ۲۰۱۳، دانشگاه قهرمانان دراپر، اولین مؤسسه آموزش عالی شد که شهریه را با بیت کوین پذیرفت.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.