بیت کوین کلاسیک چیست؟

هرآنچه در مورد بیت کوین کلاسیک Bitcoin Classic باید بدانید

بیت کوین کلاسیک یک هارد فورک پیشنهادی از Bitcoin Core است که پیشنهاد می کند حداکثر اندازه بلوک های معامله را افزایش دهید. علی رغم موفقیت های اولیه، Bitcoin Classic نتوانسته است به طور گسترده توسط جامعه بیت کوین پذیرفته شود و در نهایت تحقق پیدا نکرد. در عوض، Bitcoin Cash اولین فورک موفقی بود که در عمل به بلوک های بزرگتر رسیدگی می کند.

نکات کلیدی بیت کوین کلاسیک

  • بیت کوین کلاسیک یک راه حل پیشنهادی برای نگرانی در مورد اندازه بلوک محدود بیت کوین بود.
  • این پیشنهاد ممکن است به یک فورک سخت منجر شود ، اما هرگز حمایت کافی از جامعه را برای راه اندازی کسب نکرد.
  • بحث اندازه بلوک نتیجه افزایش علاقه و حجم معاملات در بیت کوین در اواخر سال 2010 بود.
  • چندین پیشنهاد دیگر مانند Bitcoin Cash اجرا شد.

درک کلاسیک بیت کوین

بیت کوین اصلی توسط Satoshi Nakamoto ناشناس تهیه شده است ، که مقاله ای را در سال 2008 با عنوان “Bitcoin: A system peer-to-peer Electronic cash” منتشر کرد. در این مقاله استفاده از شبکه همتا به همتا به عنوان یک راه حل برای  مشکل هزینه دو برابر (استفاده از بیت کوین برای بیش از یک معامله) ، با جزئیات معاملات به پایان بلاکچین ها اضافه می شود.

به دلیل قدرت محاسباتی مورد نیاز برای حمله و رمزگشایی بلاکچین ، بیت کوین قادر است سطح بالایی از امنیت را حفظ کند. این امر نیاز به انجام معاملات از طریق اشخاص ثالث متمرکز ، مانند موسسات مالی را محدود کرده است.

قلب بیت کوین نرم افزار مرجع آن است. استاندارد نرم افزاری بیت کوین توسط Satoshi Nakamoto در سال 2008 منتشر شد و از آن‌ با عنوان بیت‌ کوین یا Bitcoin Core یاد می شود. از زمان راه اندازی آن ، تعدادی پیشرفت در نرم افزار ارائه شده است. این پیشنهادات غالباً بر افزایش تعداد تراکنش هایی که سیستم می تواند انجام دهد ، یا با سرعت بخشیدن به فرآیند ها یا با افزایش اندازه بلاک های بیت کوین ، متمرکز هستند.

بلوک ها پرونده هایی هستند که داده های بیت کوین به طور دائمی در آنها ثبت می شود. آنها زمانی ایجاد می شوند که ماینرها، افرادی که قدرت محاسباتی مورد نیاز برای نگهداری سوابق معاملات بیت کوین را تأمین می کنند.

از طریق الگوریتم هش کردن اطلاعات معاملات جدید را اضافه می کنند. هر بار که یک بلوک تکمیل می شود، جای خود را به بلوک بعدی در بلاکچین می دهد، بلاک ها در Bitcoin Core محدود به یک مگابایت هستند.

با افزایش تعداد معاملات ، این محدودیت اندازه منجر به ایجاد تنگناهایی شده است که سرعت پردازش معاملات را کند کرده اند. Bitcoin Classic با افزایش اندازه بلوک ها به دنبال حل این مسئله ظرفیت بود.

بحث اندازه بلوک در Bitcoin Classic

در سال 2016 ، بیت کوین کلاسیک پیشنهاد افزایش اندازه بلاکچین را از 1MB به 2MB داد. در واقع، این تعداد معاملات را‌‌ که می تواند در هر ثانیه پردازش شود، دو برابر می کند.

افزایش پیشنهادی نسبت به آنچه توسط Bitcoin XT پیشنهاد شده بود، که در سال 2015 افزایش اندازه بلوک ها را به 8MB پیشنهاد کرد، کمتر تهاجمی است.

از آنجا که بیت کوین توسط یک موجود واحد کنترل نمی شود، تصمیمات مربوط به تغییرات از طریق اجماع اتخاذ می شوند.  هرگونه تغییر پیشنهادی باید مورد حمایت قابل توجه جامعه بیت کوین بیشتری قرار گیرد. یکی از دلایل اصلی این رویکرد این است که هر سازمانی که با تغییر روبرو شود و گروههای دیگر با آن موافقت نکرده باشند ، می تواند منجر به «انشعاب» شود، این بدان معناست که شبکه ای که بیت کوین را اجرا می کند بین استانداردهای مختلف تقسیم می شود.

اطمینان از اینکه اکثریت پیشنهادی از پشتیبانی برخوردار می شود، احتمال استفاده از استاندارد های متناقض توسط گره ها و استخراج کنندگان مختلف بیت کوین را کاهش می دهد. با پذیرش استاندارد جدید، استانداردهای قبلی نرم افزار منسوخ می شوند.

با وجود افزایش تعداد بلوک های بیش از حد و هزینه های تراکنش، تعداد گره هایی که از Bitcoin Classic استفاده می کنند هرگز به جرم بحرانی نرسیدند و سیستم عامل از آن زمان متوقف شده است. در پایان سال 2016 ، Bitcoin Classic موضع خود را از افزایش اندازه بلوک به 2MB تغییر داد تا به گره ها و استخراج کنندگان اجازه دهد اندازه بلوک های خود را تعیین کنند، رویکرد مشابهی که Bitcoin Unlimited در پیش گرفت. تا نوامبر سال 2017 ، به طور کلی بسته شده بود.

با این حال ، مشکل مقیاس پذیری بیت کوین همچنان برای توسعه دهندگان و کاربران مهم است و بسیاری هنوز افزایش اندازه بلاکچین را بهترین راه برای سرعت بخشیدن به زمان معاملات با افزایش تعداد معاملات می دانند. هارد فورک بیت کوین دیگر به نام Bitcoin Cash هنوز بر اساس این اصل عمل می کند. با این حال، تعداد کل معاملات Bitcoin Cash هنوز معاملات بیت کوین را کوتاهی میکند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.