نات کوین بدون هزینه مارکتینگ در کمتر از یک ماه، نیم میلیون کاربر به دست آورد؟ تلگرام وارد بازی بلاکچین شد؟

در خبرخوان ارزدیجیتال مدیا با اخبار روز ارز دیجیتال همراه شوید.

بنیاد TON از Notcoin به عنوان “مسترکلاس ویروسی” یاد می کند.

نات کوین، یک ارز دیجیتال یا رمز ارز نیست.

Notcoin را می توان به عنوان یک بازی “Play-to-Earn” (P2E) با استفاده از فعالیت انسانی به عنوان معیاری برای کسب توکن های درون بازی طبقه بندی کرد. این صورتحساب خود را به عنوان “Tap-to-Earn” ثبت می کند.

Notcoin، یک میم کوین مبتنی بر TON، به عنوان یک بازی مینی اپلیکیشن تلگرام شروع به کار کرد. نسخه بتا Notcoin در نوامبر 2023 راه اندازی شد. ایجاد شده توسط یک تیم کمتر شناخته شده با “توقعات صفر و بدون وایت لیبل”. آنها حتی از آن به عنوان “احتمالا هیچ” یاد کردند.

با این حال، دهان به دهان راهی پیدا کرد تا Notcoin واقعاً به راه بیفتد. در ماه اول، Notcoin تقریبا 500000 بازیکن به دست آورد. در چند ماه آینده، این پروژه به بیش از 650000 گیمر رسید که بیش از 60 میلیارد Notcoin استخراج کردند.

نسخه رسمی در 1 ژانویه 2024 راه اندازی شد. طبق برآورد خود در آن زمان، Notcoin دارای 4.1 میلیون بازیکن بود که تقریباً 1.2 تریلیون Notcoin را استخراج کردند. ده روز پس از عرضه، Notcoin 6.3 میلیون بازیکن داشت.

با وجود اصطلاحات مورد استفاده در بازی، Notcoin یک ارز دیجیتال یا رمزنگاری نیست. در هیچ بلاک چینی وجود ندارد. از رمزنگاری برای ایمن سازی شبکه خود استفاده نمی کند.

اما اگر Notcoin اساساً چیزی نیست، چگونه می توان آن را استخراج کرد؟ نکته کوتاه این است که هیچ ماینینگ واقعی در حال انجام نیست. در عوض، ماینینگ در اینجا به فعالیت درون بازی اشاره دارد.

ارزش Notcoin چیست؟

بیایید یک چیز را واضح بگوییم – در حال حاضر، Notcoin به شکل قابل مبادله وجود ندارد و هیچ ارزش واقعی یا هیچ گزینه نقدی ندارد. خود بازی فاقد مؤلفه‌های استاندارد پروژه‌های راه‌اندازی رمزارز مانند کاغذ سفید و نقشه راه توسعه است.

اگر عباراتی مانند ارزش Notcoin یا قیمت Notcoin را در زمان نوشتن در ژانویه 2024 جستجو کنید، همان پاسخ را خواهید دید – صفر.

Notcoin چگونه محبوبیت پیدا کرد؟

Notcoin در کمتر از یک ماه نیم میلیون پلیر به دست آورد و از پروژه‌های GameFi (اصطلاحی که به بازی‌ها در فضای DeFi اشاره می‌کند) مانند Axie Infinity پیشی گرفت.

جالب اینجاست که ادعاهایی وجود دارد که تیم پشت نوت‌کوین حتی یک دلار هم برای تبلیغات خرج نکرده است، زیرا همه اینها مستقیماً در تلگرام و با تکیه مستقیم بر تعاملات بین کاربران تلگرام انجام شده است. به عبارت دیگر، همه از طریق دهان به دهان بوده است.

بعید است که این کاملا درست باشد، اما اثبات خلاف آن نیز دشوار است. پروژه های کریپتو هزینه بازاریابی و تبلیغاتی دارند که همیشه ساده نیست. به عنوان مثال، برخی از پروژه‌ها با کاهش آتی توکن‌ها به عنوان کارمزد بازاریابی یا نرخی بر اساس موفقیت آتی پس از فهرست شدن یک سکه در بورس موافقت می‌کنند.

با این وجود، هیچ گونه تبلیغات سنتی وجود ندارد و خود Notcoin دلایل ویروسی بودن آنها را شناسایی کرده است. آن‌ها تمام الزامات نصب را حذف کردند، به کاربران تلگرام این امکان را دادند که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه، بازی را انجام دهند و به آنها برای معرفی دوستانشان پاداش دادند. به زبان ساده، آنها در همان ابتدا تا حد امکان موانع ورود را از بین بردند.

آیا Notcoin یک کلاهبرداری است؟

با وجود تعداد کاربران رو به رشد، پروژه Notcoin هنوز در روزهای ابتدایی خود است و هنوز زود است که مشخص شود آیا این یک کلاهبرداری است یا خیر. همانطور که بخشی از جامعه اظهار داشت – ممکن است واقعی یا جعلی باشد.

این تجزیه و تحلیل می تواند تا حدی به دلیل اطلاعات موجود در حال حاضر انجام شود. یکی از ویژگی های رایج سکه های میم، عدم کاربرد آن است. از این جنبه، Notcoin با سایر میم کوین ها تفاوتی ندارد. در حال حاضر هیچ کاربردی برای Notcoin وجود ندارد.

به‌عنوان یک پروژه رمزنگاری، فاقد برخی عناصر حیاتی است که اعتباری مانند کاغذ سفید، وب‌سایت، نقشه راه تعریف‌شده و تیمی شفاف از بنیان‌گذاران و توسعه‌دهندگان را فراهم می‌کنند.

از آنجایی که در حال حاضر هیچ ارزشی در دنیای واقعی ندارد، معامله با این سکه به این دلیل است که یک تجربه بازی سرگرم کننده بدون هیچ گونه سرمایه گذاری مورد نیاز یا هزینه نصب است.

چگونه بازی Notcoin را بازی کنیم؟

بازی Notcoin به یک بازی مبتنی بر مرورگر اشاره دارد که به گیمرها اجازه می دهد تا Notcoin کسب کنند. از اصطلاح استخراج استفاده می کند، اما نه به معنای واقعی در کریپتو. به جای استفاده از سخت افزار و الگوریتم های پیچیده برای حل معادلات یا اعتبارسنجی تراکنش ها، کاربران Notcoin باید روی صفحه نمایش خود کلیک کنند تا Notcoin تولید کنند. در دنیای Notcoin، روی «معادن» Notcoin ضربه بزنید.

به نظر نمی رسد که بازی Notcoin از نظر فنی با بلاک چین TON مرتبط باشد. اما این پروژه به ادغام ویژگی های بیشتر از شبکه TON در آینده اشاره می کند – از جمله استفاده از آن در بلاک چین TON.

اگر می‌خواهید درباره بازی‌های رایگان Play-to-Earn (P2E) اطلاعاتی کسب کنید، راهنمای ما را بررسی کنید: «آیا بازی‌های رمزنگاری رایگان Play-to-Earn وجود دارد؟».

داخل گیم پلی Notcoin

بیایید نگاهی به اصول اولیه پیرامون گیم پلی Notcoin بیاندازیم.

گزینه Tap-2-Earn به فرآیند استخراج Notcoins اشاره دارد. این مکانیسم به کاربران امکان می دهد تا به سادگی با ضربه زدن روی نماد Notcoin در وسط صفحه، Notcoin های جدید استخراج کنند.

هر ضربه به کاربران با یک نوت کوین در هر ضربه شروع می شود. با این حال، تعداد در هر جلسه محدود است، و تازه کردن بر اساس تقویت های خریداری شده است.

بازیکنان می توانند از حالت موشک استفاده کنند که هر 10 دقیقه یکبار فعال می شود. حالت Rocket در هر 30 ثانیه 10 بار رعت را افزایش می دهد. می توان آن را با دعوت از دوستان برای بازی یا با پیوستن به یک Squad تمدید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.