قبل از شروع فعالیت در بازارهای مالی به این نکات توجه کنید!

همانند سایر فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت در بازارهای مالی نیز نیازمند مقدمات و فراهم کردن پیش‌زمینه‌هایی است که به افزایش مهارت و تجربه منجر شده و احتمال موفقیت در معاملات را به بالاترین میزان خود برساند. علاوه‌بر آموزش که یکی از مهمترین مقدمات فعالیت در بازارهای مالی و مخصوصا ارزهای دیجیتال و فارکس است، لازم است با رعایت نکاتی که در ظاهر ساده به‌نظر می‌رسد، پیش‌زمینه فعالیت خود در بازار را آماده کنند.

برای فعالیت در بازارهای مالی در ابتدا لازم است به نکاتی توجه کنید. در ادامه به این نکات اشاره می‌کنیم.

اصول اولیه را بیاموزید

قبل از شروع فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و فارکس، داشتن درک اولیه از معاملات، از جمله اصطلاحات و انواع مختلف تحلیل، مهم است. منابع زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند که می‌توانند به شما در شروع کار کمک کنند، مانند مقاله‌ها، فیلم‌ها و دوره‌های آنلاین.

یک کارگزار معتبر انتخاب کنید

جهت فعالیت در بازارهای ملی باید به افتتاح حساب معاملاتی در یک بروکر یا صرافی اقدام کنید. از اعتبار بروکر یا صرافی اطمینان حاصل کنید و نسبت به مجوزهای فعالیت و سابقه و شهرت آن بررسی‌های دقیق انجام دهید.

یک استراتژی معاملاتی را انتخاب کنید

استراتژی معاملاتی مجموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی است که هنگام انجام معاملات از آنها پیروی می‌کنید. استراتژی شما باید شامل برنامه مدیریت ریسک، نقاط ورود و خروج و انواع تحلیلی باشد که استفاده می‌کنید.

با یک حساب آزمایشی تمرین کنید

بروکرهای فارکس و صرافی‌های ارز دیجیتال امکان استفاده از حساب‌های آزمایشی را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند تا با انجام معاملات بدون ریسک نسبت به ارتقا سطح مهارت و دانش خود اقدام کنند. معامله‌گران می‌توانند از این فرصت برای آزمایش استراتژی معاملاتی خود استفاده کرده و نسبت به شرایط حاکم در معاملات واقعی در بازار را درک کنند.

با مبلغ کم شروع کنید

وقتی آماده شروع معامله با پول واقعی هستید، با مقدار پولی شروع کنید که می‌توانید از دست دادن آن را تحمل کنید. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که قبل از ریسک کردن مقادیر بیشتر، تجربه و اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید.

به یادگیری ادامه دهید

تجارت در فارکس و ارزهای دیجیتال، فعالیت در یک بازار پیچیده و همیشه در حال تغییر است، بنابراین مهم است که به یادگیری ادامه دهید و استراتژی‌های خود را در صورت نیاز تطبیق دهید.

معیارهای انتخاب یک بروکر یا صرافی ارزهای دیجیتال

از مهمترین اقدامات جهت فعالیت در بازارهای مالی انتخاب یک کارگزار معتبر است. اطمینان از قانونمند بود کارگزاری و ارائه امکانات و ابزارهای بیشتر در آن می‌تواند علاوه‌بر دسترسی به معاملات بهتر و بیشتر، برای معامله‌گران نسبت به محل نگهداری سرمایه و افتتاح حساب در مکانی امن اطمینان خاطر قابل قبولی ایجاد کند. در ادامه چند معیار مهم مربوط به انتخاب بروکر و صرافی‌ها را بر می‌شمریم.

قوانین و مقررات

اطمینان حاصل کنید که کارگزار توسط یک مقام مالی معتبر مجوز فعالیت دریافت کرده است. این موضوع ارتباط مستقیم به محافظت از سرمایه‌گذاری دارد و می‌تواند به‌عنوان تضمینی عمل کند که بروکر و یا صرافی تحت دستورالعمل‌های دقیق فعالیت می‌کند.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در بازارهای مالی باید تحت نظارت یک مرجع مالی معتبر، مانند موسسه اعتبارسنجی مالی (FCA) در بریتانیا، انجمن ملی معاملات آتی (NFA) در ایالات متحده، یا کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) در استرالیا، بوده و یا مجوز فعالیت از این سازمان‌ها دریافت کنند.

پلتفرم معاملاتی

به‌دنبال کارگزاری باشید که دسترسی به پلتفرم معاملاتی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. پلتفرم‌های کاربر پسند که از ویژگی‌ها و ابزارهایی متنوع و بسیار پشتیبانی کند می‌تواند دسترسی آسان به امکانات مورد نیاز را در اختیار معامله‌گران گذارد.

هزینه‌های معاملاتی

هزینه‌های معاملاتی را در نظر بگیرید، از جمله اسپرد، پورسانت، و هر هزینه دیگری که می‌تواند تاثیر مستقیم در بهای تمام شده یک معامله و میزان سود آن داشته باشد را به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که این هزینه‌ها منطقی و رقابتی هستند.

پشتیبانی مشتری

به دنبال کارگزاری باشید که پشتیبانی عالی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.زمان فعالیت در بازارهای مالی گاهی لازم است برای پشتیبانی فنی، مسائل مربوط به حساب یا سؤالات دیگر با کارگزار تماس بگیرید، بنابراین مهم است که در زمان مناسب پاسخگو بوده و اطلاعات و راهنمایی‌های مفید را به کاربر ارائه دهد.

شهرت و سابقه

با خواندن نظرات و گروه‌های آنلاین، اعتبار بروکر یا صرافی را بررسی کنید. به دنبال کارگزاری باشید که سابقه خوب و بازخورد مثبت از سایر معامله‌گران داشته باشد.

انواع حساب

انواع مختلف حساب‌هایی را که برای معامله‌گر فراهم شده ، مانند حساب آزمایشی، حساب خرد یا حساب استاندارد را به دقت بررسی کنید. نوع حسابی را انتخاب کنید که برای نیازهای معاملاتی و بودجه و مهارت و تجربه شما مناسب باشد.

منابع آموزشی

یک سرویس دهنده خدمات مالی خوب باید منابع آموزشی مانند آموزش‌های معاملاتی، وبینارها و تجزیه و تحلیل بازار را ارائه دهد تا به شما در بهبود مهارت‌ها و دانش معاملاتی خود کمک کند.

مشکلات ایرانیان برای فعالیت در بازارهای فارکس و ارز‌دیجیتال

با توجه به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده توسط ایالات متحده و سایر کشورها علیه ایران، ممکن است باز کردن حساب در بروکرها و صرافی فارکس و ارزهای دیجیتال مستقر در برخی کشورها برای معامله‌گران ایرانی دشوار باشد. برخی از کارگزاران فارکس به دلیل این محدودیت‌های قانونی و نظارتی از پذیرش مشتریان از ایران خودداری کنند.

علاوه‌بر این، این محدودیت‌های قانونی بر مبادلات ارزی ممکن است برای انتقال وجه توسط معامله‌گران ایرانی به داخل و خارج از کشور چالش برانگیز باشد. بسیاری از روش‌های پرداخت مانند کارت‌های اعتباری و کیف پول الکترونیکی نیز برای معامله‌گران ایرانی در دسترس نیست.

برای معامله‌گران ایرانی مهم است که در مورد الزامات و محدودیت‌های قانونی و مقرراتی برای فعالیت در بازارهای مالی در کشور خود تحقیق کرده و کارگزاری را انتخاب کنند که خدمات مالی را به مشتریان ایرانی ارائه، گزینه‌های پرداخت مناسب و ابزارهای معاملاتی را در اختیار این مشتریان قرار دهد.

همانطور که اشاره شد فعالیت معامله‌گران ایرانی به دلیل اعمال محدودیت‌های قانونی در بازارهای مالی با چالش‌هایی روبروست. با وجود مشکلاتی که ممکن است در ارائه خدمات به معامله‌گران ایرانی ایجاد شود، صرافی‌ها و بروکرهایی متعددی اقدام به پذیرش این کاربران داشته و خدمات مالی در بازار را به این مشتریان که تعداد قابل توجهی از کاربران بازارهای مالی را در بر می‌گیرند، ارائه می‌دهند و در صورت بروز مشکلاتی در ورود و احراز هویت اقدامات لازم را در جهت رفع مشکلات انجام می‌دهند.

به عنوان مثال کاربران صرافی کوکوین مشکلاتی در ورود به حساب معاملاتی و احراز هویت روبرو شدند، که به محض اطلاع از این مشکل، صرافی نسبت به حل مشکل ورود به کوکوین، احراز هویت ایرانیان و مشکل کد دو عاملی اقدامات لازم را انجام داد و برای کاربران خود اطمینان خاطری از محل نگهداری سرمایه‌هایشان فراهم کرد.

با این حال فعالیت در بازارهای مالی با مخاطراتی روبرو‌ست که تنها با اموزش و افزایش مهارت و انجام بررسی‌های دقیق نسبت به ارائه دهندگان خدمات مالی تنها می‌توان احتمال وقوع این مخاطرات را به حداقل رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.