کیف پول MyEtherWallet

کیف پول ارز دیجیتال مای اتر – MyEther Wallet مخصوص مدیریت، خرید و فروش اتریوم – ETH و توکن های اتریوم ERC-20 به دو صورت اینترنتی و آفلاین است.

اگر در دنیای رمزارزها تازه وارد نباشید، قطعاً از اهمیت نحوه‌ی کنترل دارایی‌هایتان باخبر هستید. مدیریت ارزهای دیجیتال کار ساده‌ای نیست. این مستلزم آن است که شما از بهترین شیوه‌های امنیتی آنلاین استفاده کنید. خطرات مختلفی در دنیای اینترنت پیش روی شما قرار دارد که می‌توانند دارایی‌های شما را هدف قرار دهند.

اگر دارایی شما را ارز دیجیتال اتریوم – ETH و توکن‌های ERC20 تشکیل می‌دهند، یکی از گزینه‌های مناسبی که می‌توانید از آن برای ذخیره دارایی‌هایتان استفاده کنید، کیف پول ارز دیجیتال مای اتر است. MyEtherWallet یک کیف پول رایگان است که مدیریت، نگهداری، دریافت و انتقال اتریوم و توکن‌های ERC20 را آسان می‌کند. استفاده از این کیف پول توسط برخی از بزرگان دنیای رمزارزها نیز توصیه شده است.

کیف پول ارز دیجیتال مای اتر (MEW) چیست؟

همانطور که از نامش پیداست MyEthJerWallet یک پلتفرم برای استفاده از ارز دیجیتال اتریوم یا توکن‌های ERC20 است. اما اگر هنوز نمی‌توانید به کیف پول MEW اعتماد کنید، توصیه می‌کنیم این مقاله را دنبال کنید.

مای اتر یک کیف پول ارز دیجیتال داغ رایگان، منبع باز و سمت کلاینت است که به شما اجازه‌ی استفاده از بلاک چین اتریوم را می‌دهد. در همین حین، شما می‌توانید کنترل کاملی را روی کلیدهای خصوصی خود و البته دارایی‌هایتان داشته باشید. بنابراین اگر قصد مدیریت، فروش یا خرید بیت کوین را دارید باید از دیگر کیف پول‌های موجود در بازار استفاده کنید.

کیف پول ارز دیجیتال مای اتر - MyEtherWallet

MyEtherWallet دارای یک رابط کاربری مبتنی بر وب و همچنین یک افزونه برای استفاده در مرورگر کروم است، ولی ترجیحاً از نسخه وب آن استفاده کنید. در رابط کاربری نسخه وب آن شما می‌توانید اتریوم یا دیگر توکن‌ها را به صورت مستقیم یا از طریق کیف پول‌های سخت افزاری Ledger Nano S، Trezor و غیره مدیریت کنید.

قابلیت‌های کیف پول MyEtherWallet

برگزیده‌ای از سکه‌ها

در لحظه‌ای که مشغول نوشتن این مقاله هستیم، کیف پول MEW با ارزهای دیجیتالی نظیر اتریوم، اتریوم کلاسیک و دیکر توکن‌های اتریوم مبتنی بر ERC-20 سازگار است. البته اگر قصد دارید ارز اتریوم خود را به دیگر ارزها مانند بیت کوین تبدیل کنید، شما باید از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال استفاده کنید. این پلتفرم برای کار کردن فقط در شبکه Ethereum طراحی شده است و بعید هم به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای گسترش این سازگاری وجود داشته باشد.

موبایل و دسکتاپ

رابط کاربری مای اتر والت اساساً برای استفاده از طریق اینترنت طراحی شده است؛ پس دستگاه موبایل شما هم با توجه به اتصال 4G یا Wi-Fi‌ نباید مشکلی بابت دسترسی به حساب کاربری MEW داشته باشد. شما می‌توانید علاوه بر دسترسی به این کیف پول از طریق سایت Myetherwallet.com ، اپلیکیشن MEW Wallet را نیز در دو پلتفرم اندروید و آی او اس دانلود کنید. این کیف پول یک رابط کاربری منبع باز است که از طریق تمام سیستم عامل‌های محبوب در دسترس قرار می‌گیرد. به جز موبایل، شما می‌توانید آن را در ویندوز، مک یا لینوکس هم اجرا کنید.

کارمزد

از آنجا که این کیف پول فقط برای دسترسی به بلاک چین اتریوم طراحی شده و از دیگر ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند، هیچ کارمزدی را از کاربران دریافت نمی‌کند. آن همچنین منبع باز بوده و استفاده از آن رایگان است. کارمزدی که از شما دریافت می‌شود، مختص ماینرهای اتریوم خواهد بود.

آیا مای اتر والت امن است؟

همانطور که گفته شد برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های استاندارد کیف پول موجود در بازار، MyEtherWallet فقط مختص استفاده از شبکه بلاک چین اتریوم است. از نظر امنیتی MEW را می‌توانیم در کنار کیف پول‌هایی مانند ترزور ، لجر یا کیف پول رسمی اتر قرار دهیم که همگی در ایمنی مشهور هستند. در واقع سطح امنیتی خود این پلتفرم بالاست و همه چیز به عملکرد خود کاربران مدیریت استفاده از ابزار آن بستگی دارد.

کیف پول ارز دیجیتال مای اتر - MyEtherWallet

MEW به شما امکان ایجاد کیف پول و آغاز معاملات به صورت آفلاین را نیز خواهد داد که به مراتب امن‌تر از استفاده از طریق مرورگر وب است. در اینجا مستندات گسترده‌ای از طریق برگه Help در سایت رسمی این کیف پول وجود دارد که می‌تواند توصیه‌های امنیتی را در اختیار شما قرار دهد.

آموزش کار باکیف پول مای اتر

نحوه ساخت کیف پول در مای اتر

شما در پنج گام ساده می‌توانید کیف پول اتر والت را راه اندازی کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1 – وارد سایت www.Myetherwallet.com شوید و مطمئن شوید سایت جعلی نیست. اگر سایت حقیقی این پلتفرم باشد، می‌توانید عبارت (MYETHERWALLET LLC (US را با رنگ سبز در آدرس بار سایت مشاهده کنید.

2 – سپس در صفحه اصلی این سایت روی گزینه‌ی Create New Wallet کلیک کنید یا روی منوی این سایت کلیک کنید و گزینه‌ی New Wallet را بفشارید. زمانی که به صفحه جدید منتقل شدید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک رمزعبور برای حساب کاربری خود انتخاب کنید و سپس روی دکمه‌ی آبی رنگ Create New Wallet کلیک کنید.

کیف پول ارز دیجیتال مای اتر - MyEtherWallet

3 – زمانی که روی این دکمه کلیک کردید، رمزعبور شما در قالب یک فایل محافظت شده خصوصی به نام KeyStore و با فرمت UTC/JSON ایجاد می‌شود. شما می‌توانید از این فایل برای دسترسی به کیف پول خود استفاده کنید؛ بنابراین محافظت از آن بسیار مهم است. این فایل را در جایی از کامپیوتر خود ذخیره کنید که مطمئن هستید هرگز آن را فراموش نمی‌کنید. همچنین مطمئن شوید که هیچ کسی به جز خود شما به آن دسترسی نداشته باشد. این فایل را با کلیک روی دکمه‌ی Download KeyStore File دریافت کنید. پس از دانلود، روی دکمه‌ی I understand, Continue کلیک کنید.

4 – پس از اتمام دانلود لینک کلید خصوصی‌تان به صفحه بعدی منتقل خواهید شد. ما توصیه می‌کنیم آن را روی یک تکه کاغذ چاپ کنید. آن همچنین با یک کد QR نیز همراه است که می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن کلمات، با اسکن آن خیلی راحت به کیف پول MEW دسترسی پیدا کنید.

MyEtherWallet

5 – در مرحله‌ی بعدی با کلیک روی دکمه‌ی Save Your Address می‌توانید به آدرس عمومی کیف پول خود دسترسی پیدا کرده و آن را روی صفحه مشاهده کنید. سپس از شما با عبارت How would you like to access your wallet پرسیده می‌شود که تمایل دارید چگونه به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، راه‌های مختلفی برای دسترسی شما فراهم است. به طور مثال می‌توانید برای دسترسی از فایل KeyStore دانلود شده استفاده کنید. پس از انتخاب این راه، شما باید فایل مورد نظر را از مکانی از کامپیوتر که ذخیره کرده‌اید انتخاب کنید. برای این کار روی دکمه‌ی Select wallet file کلیک کنید. پس از انتخاب فایل، کافیست رمزعبور کیف پول خود را وارد کنید.

اکنون شما به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده‌اید و می‌توانید کار با شبکه اتریوم را آغاز کنید. دسترسی به کیف پول MEW از چهار طریق MEWconnect، Hardware، MetaMask و Software انجام می‌شود. MEWconnect برای دسترسی از طریق اپلیکیشن موبایلی MEW است. Hardware برای دسترسی به کیف پول روی والت‌های سخت افزاری لجر و ترزور است. MetaMask برای دسترسی به کیف پول‌ها از طریق افزونه مرورگر کروم استفاده می‌شود. و در انتها Software همانطور که از نامش پیداست، به شما اجازه‌ی دسترسی به کیف پول به روش نرم افزاری از طریق کلیدهای خصوصی را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست و چگونه کار می‌کند؟

نحوه ارسال و دریافت اتریوم

برای ارسال و دریافت اتریوم شما می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1 – در بالای سایت MEW، گزینه‌ی Send Ether & Tokens را از طریق منو انتخاب کنید.

2 – روش مناسب برای دسترسی به کیف پول مای اتر را انتخاب کرده و حساب کاربری خود را فعال کنید.

3 – آدرس کیف پول را در بخش To وارد کنید.

4 – مقداری اتریومی که می‌خواهید ارسال کنید را وارد کنید.

5 – Gas Limit کارمزد تراکنش شما خواهد بود. اگر آن را در حالت پیشفرض خود قرار دهید، بسته به میزان ارزی که قصد ارسال آن را دارید، کمترین کارمزد انتخاب می‌شود. هرچه کارمزد بیشتر باشد، ارز با سرعت بیشتری منتقل می‌شود.

6 – در انتها روی دکمه‌ی Generate Transaction کلیک کنید تا تراکنش تأیید و ارسال شود.

مزایا و معایب

مزایا

  • کیف پول رایگان
  • رابط کاربری ساده و دارای ویژگی‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را در کیف پول‌های سخت افزاری یافت
  • پشتیبانی از توکن‌های ERC20

معایب

  • امنیت کیف پول‌های سخت افزاری بیشتر از MEW‌ والت است
  • کیف پول‌های سخت افزاری از دیگر ارزها مانند بیت کوین و لایت کوین نیز پشتیبانی می‌کنند.

جمع‌بندی

MyEtherWallet همیشه در صدر کیف پول‌های اتریوم قرار دارد. خصوصاً از وقتی اپلیکیشن آن با ظاهری دلپذیر و رابط کاربری کاربرپسند آن برای دو پلتفرم اندروید و آی او اس عرضه شده است. این کیف پول علاوه بر اینکه به شما اجازه‌ی استفاده به صورت آنلاین و از طریق یک مرورگر وب را نیز می‌دهد، بلکه می‌تواند با کیف پول‌های سخت افزاری نیز ارتباط برقرار کند تا به صورت آفلاین ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنید و استرس هکرها را نداشته باشید.

پس فرقی نمی‌کند از آن به عنوان یک کیف پول معمولی برای معاملات اندک خود استفاده می‌کنید یا مای اتر والت را برای جابجایی مقدار گسترده‌ای ارز دیجیتال به کار می‌گیرید، کیف پول مای اتر انعطاف بالایی دارد و به شما اجازه می دهد به هرشکلی که خواستید از آن استفاده کنید. نحوه‌ی کار با آن نیز پیچیدگی خاصی ندارد و حتی کاربران تازه‌کار ارز دیجیتال اتریوم و توکن‌های اتریوم مبتنی بر ERC20 نیز می‌توانند روی آن حساب کنند.

منابع:

  1. coinsutra.com
  2. bitdegree.org

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.