کیف پول اتمیک توسط چه کسی ارائه شده است؟

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتما به کیف پول برای نگهداری از دارایی‌های خود نیاز دارید. در این مقاله قصد داریم کیف پول اتمیک را به شما معرفی کنیم که در دو نسخه دسکتاپ و موبایل در دسترس کاربران قرار گرفته است.

معرفی اتمیک والت

این کیف پول در سال 2017 توسط شخصی به نام کنستانتین گلادیج طراحی و در اختیار فعالان بازار قرار گرفت. کیف پول Atomic چند ارزی است و به شما اجازه می‌دهد تا بیش از 300 توکن مختلف را روی آن ذخیره‌سازی کرده و از طریق نرم‌افزار ویندوز، IOS یا اندروید، دارایی‌های خود را مدیریت کنید.

مهم‌ترین مزیت‌های کیف پول اتمیک

قبل از انتخاب هر کیف پول، بهتر است مزیت‌های مهم آن را بررسی کنید تا از امنیت و کیفیت خدمات ارائه شده توسط توسعه‌دهندگان اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • غیرمتمرکز بودن این کیف، حفظ حریم خصوصی کاربران را تضمین می‌کند.
  • رابط کاربری ساده و جذاب به شما اجازه می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن معاملات خود را انجام دهید.
  • امکان استفاده از ارزهای فیات برای خرید دارایی‌های دیجیتال
  • تبدیل کوین‌ها به یکدیگر (در حال حاضر این قابلیت برای بیش از 60 جفت‌ارز فعال است)
  • امکان رمزنگاری و ذخیره کلید خصوصی در دستگاه
  • رایگان بودن تمام امکانات اتمیک والت

بررسی امنیت کیف پول Atomic

طبق ادعای سازندگان، این کیف پول سه ویژگی مهم دارد:

  1. غیرمتمرکز بودن
  2. ناشناس بودن کاربر
  3. امنیت بسیار بالا

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کاربر برای استفاده از کیف پول اتمیک به احراز هویت نیاز ندارد. در نتیجه هیچ نهاد یا فردی نمی‌تواند دارایی‌های او را مسدود کند. از طرفی، کلیدهای خصوصی به‌هیچ‌عنوان از نرم‌افزار خارج نمی‌شود و رمزنگاری در همین محیط انجام می‌شود. توجه داشته باشید برای حفظ دارایی‌های خود باید کلمات بازیابی را در جایی مطمئن یادداشت و از آن‌ها نگهداری کنید. به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزارهای مشکوک را روی دستگاه خود نصب نکنید. رعایت چنین نکاتی، امنیت کوین‌های موجود در کیف را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

بررسی چگونگی نصب و راه‌اندازی اتمیک والت

برای نصب این کیف باید وارد سایت Atomicwallet شوید و بسته به نوع دستگاه، نسخه مناسب خود را دانلود کنید. پس از باز کردن برنامه، شما باید انتخاب کنید که قصد ایجاد اکانت جدیدی دارید یا هدفتان بازیابی اکانت قبلی است. ما گزینه New Wallet را انتخاب و سپس مراحل زیر را دنبال می‌کنیم.

  1. پسوردی مناسب انتخاب کرده و روی دکمه Set Password کلیک می‌کنیم.
  2. 12 کلمه به شما نمایش داده می‌شود که باید آن را در جایی امن یادداشت کنید؛ زیرا برای بازیابی اکانت و دسترسی مجدد به دارایی‌های خود به آن‌ها نیاز خواهید داشت.
  3. روی دکمه Open wallet کلیک کنید تا وارد کیف پول اتمیک شوید.

آموزش کار با اتمیک

به‌طورکلی نرم‌افزار این کیف پول از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

Wallet

والت از چهار بخش تشکیل شده که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • Recevie یا دریافت
  • Send یا ارسال
  • Price chart یا نمودار قیمت
  • Transacation History یا سوابق تراکنش

دریافت

اگر می‌خواهید دارایی‌های خود را به کیف پول اتمیک منتقل کنید باید به صفحه ارز موردنظر خود مراجعه و روی گزینه Recevie کلیک کنید تا آدرس کیف پول کوین مدنظر به شما نمایش داده شود. کافی است روی گزینه Copy کلیک کنید و آدرس را در صرافی که خرید خود را انجام می‌دهید Paste کنید. با این کار ارز به کیف شما منتقل خواهد شد. ازآنجایی‌که آدرس شامل تعداد زیادی حروف انگلیسی و اعداد است، آن را به‌صورت دستی وارد نکنید؛ زیرا احتمال اشتباه افزایش پیدا می‌کند.

ارسال

برای اینکه ارز دیجیتال مدنظر خود را از اتمیک به کیف پول صرافی یا هرجای دیگری انتقال دهید، کافی است روی گزینه Send در صفحه توکن مدنظر کلیک کنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود. سپس باید اطلاعات زیر را وارد کنید.

  1. آدرس کیف پول مقصد (توصیه می‌کنیم به‌صورت دستی وارد نشود)
  2. حجم دارایی که قصد انتقال آن را دارید.
  3. کلیک روی گزینه Send

اگر روی Send all کلیک کنید تمام موجودی شما در کیف پول اتمیک آماده انتقال می‌شود. در بخش Network fee کارمزدی که باید برای انتقال پرداخت کنید به شما نمایش داده می‌شود. با کلیک روی Set fee می‌توانید میزان آن را تغییر دهید.

نمودار قیمت

در این قسمت می‌توانید نمودار تغییرات قیمت ارز دلخواه خود را در بازه‌های زمانی 24ساعته، یک هفته، یک ماه، یک سال و از ابتدای عرضه مشاهده کنید. شما در این بخش می‌توانید کمترین و بیشترین قیمت در تایم فریم مشخص شده را مشاهده کنید.

سوابق تراکنش

از این بخش می‌توانید کلیه تراکنش‌های انجام شده در یک رمزارز خاص را مشاهده کنید. اگر تابه‌حال تراکنشی انجام نداده‌اید در این قسمت چیزی به شما نمایش داده نمی‌شود.

Exchange

با استفاده از قابلیت Exchange در کیف پول اتمیک شما می‌توانید ارزهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید. کافی است وارد این بخش شده، توکن‌‌های موردنظر خود را انتخاب و میزان توکن موجود در بخش You send را تعیین کنید تا موجودی در دسترس برای کوین دوم مشخص شود. سپس با زدن دکمه Exchange تبدیل را انجام دهید.

Buy Crypto

در این بخش شما می‌توانید با استفاده از ارزهای فیات، توکن موردنظر خود را خریداری کنید. کافی است مسترکارت یا ویزاکارت داشته باشید تا به میزان دلخواه، پول به‌حساب خود واریز کنید.

بخش Support در کیف پول اتمیک

در این بخش 4 گزینه در دسترس کاربران قرار گرفته است.

  1. از طرق Knowledge Base می‌توانید به مطالب آموزشی در مورد این کیف پول دسترسی داشته باشید.
  2. با استفاده از گزینه Email Support می‌توانید به تیم پشتیبان اتمیک پیام دهید و سؤالات خود را با آن‌ها در میان بگذارید.
  3. بخش چت آنلاین برای پاسخگویی به سؤالات طراحی شده با این تفاوت که اپراتور به‌صورت آنلاین و در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات شما را برطرف می‌کند.
  4. در Video Tutorials ویدئوهای آموزشی در اختیار شما قرار داده شده تا با نحوه کار اتمیک والت آشنا شوید.

جمع‌بندی

همان طور که در مقاله امنیت اتمیک والت گفته شد، باتوجه‌به توضیحات داده شده، کیف پول اتمیک را می‌توان یکی از امن‌ترین Walletهای موجود در بازار دانست که بدون نیاز به احراز هویت به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن جابه‌جا کنند. در این مقاله، کیف پول و مزیت‌های آن را بررسی کرده و چگونگی کار با آن را به شما آموزش دادیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.