تتر سود چشمگیری را ثبت کرد و از آن برای تقویت ذخایر خود استفاده خواهد کرد

تتر (USDT) روز پنجشنبه اعلام کرد که در سه ماهه دسامبر 700 میلیون دلار سود ایجاد کرده است و از آن برای تقویت ذخایر خود استفاده کرده است.  Tether Holdings Ltd، نهاد پشتیبان بزرگترین استیبل کوین جهان، گفت که بیش از 700 میلیون دلار “سود خالص” در سه ماهه چهارم به ذخایر آن اضافه شد.

تتر نحوه تحقق سود خالص را مشخص نکرد و پیش از این نیز نتایج مالی خود را اعلام نکرده است، و این رقم در گواهی 9 فوریه ذخایر آن که توسط شرکت حسابداری BDO Italia انجام شده، لحاظ نشده است. گواهینامه های شخص ثالث مانند حسابرسی های مالی نیستند و اجازه دسترسی کامل به دفاتر شرکت را نمی دهند.

تتر از کارمزدهای مختلف و اعطای وام به موسسات دیگر و سرمایه گذاری در توکن های دیجیتال و فلزات گرانبها درآمد کسب می کند.

این شرکت مدت‌هاست که درگیر مشکلاتی در خصوص ذخایر خود است. گفته می شود توکن های آن به‌طور کامل توسط ارزش ذخایری معادل یک به یک پشتیبانی نمی‌شود.

بخش زیادی از دارایی های آن (39.2 میلیارد دلار) تا 31 دسامبر به صورت اسناد خزانه داری ایالات متحده نگهداری میشد. مابقی دارایی های 67 میلیارد دلاری آن در میان صندوق های بازار پول، پول نقد و سایر اقلام توزیع شده است. وام های تضمین شده تتر در راستای برنامه ای برای به صفر رساندن آنها در سال جاری، حدود 300 میلیون دلار کاهش یافت.

تتر در روز پنج‌شنبه آخرین گزارش‌های مالی سه‌ماهه خود را منتشر کرد. برترین صادرکننده استیبل کوین جهان برای اولین بار به صورت عمومی اعلام کرد که سود خوبی ایجاد کرده است.

تتر که متعلق به دفتر مرکزی آیفینکس در هنگ کنگ است، در یک گزارش گواهی جدید اعلام کرد که در سه ماهه دسامبر 700 میلیون دلار “سود خالص” داشته است. این شرکت می گوید که این پول را به ذخایر خود اضافه کرده است.

تتر گفت آخرین نتایج سه ماهه آن با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده تقویت شده است که منجر به بازدهی بالاتر بدهی دولت شده است. تتر در نظرات ایمیل شده به CNBC گفت: «تتر هیچ اطلاعات مالی دیگری به جز اطلاعات گزارش شده در CRR [گزارش ذخایر تلفیقی] را افشا نمی کند.

تتر از کارمزدهای مختلف، از جمله کارمزد برداشت 1000 دلاری (با حداقل نیاز به برداشت 100،000 دلار)، و همچنین سرمایه گذاری در توکن های دیجیتال و فلزات گرانبها و همچنین اعطای وام به سایر موسسات، درآمد کسب می کند.

تتر صادرکننده USDT است، بزرگترین استیبل کوین جهان بر اساس ارزش بازار. استیبل کوین ها توکن هایی هستند که قرار است همیشه به طور کامل توسط ارزش معادل دارایی های ذخیره پشتیبانی شوند. ارز دیجیتال تتر با نماد USDT پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا است و حجم معاملات روزانه بیشتری در مقایسه با کوین‌های دیگر دارد. USDT یک استیبل کوین اصطلاحا پگ شده به قیمت دلار آمریکا است، به این معنی که هر واحد تتر (USDT) یک دلار ارزش دارد. پس صرف نظر از نوسان‌های قیمت شدید دیگر رمز ارزها ارزش هر واحد ارز دیجیتال Tether تغییر نمی‌کند.

ایده این است که وقتی شخصی می خواهد اقدام به خرید ارز تتر یا فروش ارز تتر کند، در ازای آن یک دلار دریافت می کند.

اما مدت‌هاست نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه توکن آن به‌طور کامل توسط مقدار ذخایر یک به یک پشتیبانی نمی‌شود.

در ماه مه گذشته، زمانی که terraUSD، یک به اصطلاح استیبل کوین الگوریتمی، به نزدیک 0 دلار سقوط کرد، USDT موقتاً پیوند خود با دلار را از دست داد.

تتر گفت که این نتیجه نوسانات در معاملات USDT است نه انعکاس توانایی آن در بازگشت پول نقد به دارندگان.

با این حال، نگرانی ویژه در خصوص کیفیت ذخایر تتر بود. این شرکت قبلاً بخش بزرگی از دارایی‌های خود را به صورت اوراق تجاری نگهداری می‌کرد که نوعی بدهی کوتاه‌مدت شرکتی بدون وثیقه بود.

این منجر به شیوع ترسی شد که بازخریدهای گسترده سرمایه گذاران منجر به بحران نقدینگی شود.

تتر از آن زمان گفته است که دارایی های اوراق تجاری را به طور کامل از ترازنامه خود حذف کرده و به جای آن اسناد خزانه داری ایالات متحده را جایگزین آن کرده است.

روز پنجشنبه، تتر گفت که دوباره دارایی های بدهی دولت ایالات متحده خود را افزایش داده است به طوری که اکنون بیش از 58 درصد از دارایی های آن را اسناد خزانه تشکیل می دهد.

تتر گفت که وام های تضمین شده در ترازنامه خود را 300 میلیون دلار کاهش داده است. در دوره سپتامبر-دسامبر، این شرکت 67 میلیارد دلار دارایی در مقابل 66 میلیارد دلار بدهی داشت.

علیرغم تلاطم سال گذشته، توکن USDT تتر دوام آورد و ارزش 1 دلاری خود را پس از کاهش بیش از 15 میلیارد دلاری ارزش کل بازار از اوایل ماه مه حفظ کرد.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، پس از پایان پر فراز و نشیب های سال 2022، تتر بار دیگر ثبات، انعطاف پذیری و توانایی خود را در مدیریت بازارهای نزولی و رویدادهای قو سیاه ثابت کرد و خود را از بازیگران بد صنعت متمایز کرد.

با این حال، این توکن و صادرکننده آن همچنان منبع اختلاف در بازار ارزهای دیجیتال هستند. گزارش شده است که وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق از مدیران Tether در مورد کلاهبرداری احتمالی بانکی است.

در ماه اکتبر، بلومبرگ گزارش داد که وزارت دادگستری تیم جدیدی را پس از ماه‌ها تأخیر با هدف بررسی اینکه آیا مقامات شرکت مرتکب جرمی شده‌اند منصوب کرده است.

شرکت‌های استیبل‌کوین مانند تتر و سرکل مدت‌هاست که در مورد توانایی‌شان برای تبدیل شدن به کسب‌وکارهای پایدار با مشکلاتی مواجه بوده‌اند. در ماه دسامبر، Circle برنامه های خود را برای فهرست بندی عمومی از طریق یک شرکت خرید با هدف ویژه یا SPAC کنار گذاشت.

اگر به مقالات مشابه و مطالبی در خصوص بلاکچین و یا بررسی قیمت ارزهای دیجیتال علاقه مندید می توانید به وب سایت صرافی نیپوتو مراجعه کنید.

منبع: نیپوتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.