ترجمه پادکست متاورسی زاکربرگ و لکس فریدمن در مدرسه صفر تا صد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، مجدد به پادکست لکس فریدمن بازگشت. اما این بار، آن‌ها مکالمات خود را به عنوان آواتارهای فوتورئالیستی در داخل متاورس انجام دادند.

فریدمن به عنوان کسی که محقق هوش مصنوعی MIT است، با بیش از 300 شخصیت باهوش جهان، از جمله جک دورسی و ایلان ماسک مصاحبه کرده و درباره هر چیزی از تجارت و علم گرفته تا تاریخ، هوش، فناوری و فلسفه صحبت کرده است.

مارک زاکربرگ سومین دفعه‌ای است که مهمان این پادکست می‌شود. اما تفاوت بزرگ این اپیزود با اپیزودهای قبلی در این است که این بار، هم لکس و هم مارک به عنوان آواتارهای فوتورئالیستی با هم صحبت می‌کنند. قبلا در مورد زندگی‌نامه لکس فریدمن مفصل صحبت کرده‌ایم و در همان بخش هم گفتیم که او یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین چنل‌های پادکست‌ دنیای تکنولوژی و کسب و کار را ساخته است. آنچه که در این قسمت از پادکست لکس فریدمن جذاب‌تر از اپیزودهای دیگر است، بحث واقعیت مجازی و استفاده از VR است.

لکس:” این یکی از باورنکردنی‌ترین تجربه‌های زندگی من بود. واقعا احساس می‌کردیم که به صورت زنده باهم صحبت می‌کنیم، اما کیلومترها از هم دور بودیم.”28 سپتامبر 2023

فریدمن همیشه دوست دارد تا مکالمات صمیمی و راحتی داشته باشد، به همین دلیل هم مخالف پادکست از راه دور است. اما به نظر می‌رسد که این سبک از مصاحبه، تغییر خوبی بود، چون زاکربرگ آواتارهای جدید VR را در آن به نمایش گذاشت.

خیلی جالب است که این صمیمیت مکالمه را می‌توان از راه دور هم تجربه کرد. این فقط یک انتقال باورنکردنی به چیز دیگری است. یک نوع ارتباط متفاوت. فریدمن گفت: ” این سیستم همه موانع از جمله موانع فیزیکی و جغرافیایی را از بین می‌برد.”

قبل از مکالمه، فریدمن و زاکربرگ هر دو اسکن شدند و با استفاده از “آواتارهای کدک” پیشرفته با هدست Meta Quest Pro وارد متاورس شدند. زاکربرگ می‌گفت این تکنولوژی هنوز نیاز به تغییرات و پیشرفت زیادی دارد اما از طرفی معتقد است فرآیند اسکن باید برای کاربران معمولی هم خیلی راحت در دسترس باشد.

زاکربرگ کاملا واضح گفت چهره‌های آن‌ها اسکن شد تا ظاهر آواتارهای طبیعی و واقعی به نظر برسد و این روش باعث شد که کارکترها بهتر به نظر برسند. می‌توانیم بگوییم اولین پادکست متاورسی جهان، پادکست لکس فریدمن و مارک زاکربرگ بوده است که شما میتوانید با مراجعه به مدرسه صفر تا صد ویدیو ترجمه شده آن را ببینید.

این اسکن‌ها به یک کدک تبدیل شدند و به آواتارهای واقع‌گرایانه اجازه می‌دادند به صورت آنلاین منتقل شوند. نتیجه، ایجاد آواتارهایی بود که ویژگی‌های انسان را از نزدیک منعکس می‌کردند. حتی این آواتارها چین و چروک، کک و مک و سایر نواقص را هم به خوبی نشان می‌دادند.

زاکربرگ می‌گوید: ” این دقیقا همان هسته‌ی چشم‌انداز پیرامون واقعیت مجازی است. یعنی ارائه حس حضوربدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستید.”

مدیر عامل متا حتی گفت که این آواتارهای جدید با هدف تکرار احساسات ظریف انسانی، مخصوصا احساساتی که توسط چشم‌ها ثبت می‌شوند، در متاورس ساخته شدند. بعد از نمایش نسخه اولیه این آواتارها در سال گذشته، زاکربرگ با ترولینگ قابل توجهی روبرو شده بود و بسیاری از کاربران فضای مجازی می‌گفتند این آواتارها شبیه به گرافیک بازی‌های ویدئویی قدیمی مثل Quake 1996‎‏ و ‏Second Life‏ ‏در سال 2007 هستند.

ساخت این آواتارهایی که جزییات زیاد و دقیقی دارند منابع و زمان قابل توجهی نیاز دارد، اما زاکربرگ زمانی را پیش‌بینی می‌کند که کاربران بتوانند آواتارهای شخصی خودشان را تنها با یک گوشی هوشمند بسازند.

در طی این مصاحبه یک ساعته، زاکربرگ و فریدمن همچنین در مورد Meta’s Quest 3، راجع به ماهیت واقعیت، مدل‌های LLM و آینده بشریت هم بحث کردند.

سخن پایانی

مکالمه مارک زاکربرگ و لکس فریدمن در پادکست متاورس، نگاهی جذاب به آینده‌ی دنیای تکنولوژی و دیجیتالی است. بینش‌های قابل تامل و دیدگاه مشترک آن‌ها برای دنیای مجازی یکپارچه، راه را برای انقلابی در نحوه تعامل، کار و بازی مردم هموار می‌کند. با ترکیب تخصص و اشتیاق این دو اسطوره، شکی نیست که متاورس در آستانه تبدیل شدن به واقعیت است.

آن‌ها در این پادکست لکس فریدمن، در مورد موضوعاتی مثل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ادغام هوش مصنوعی در دنیای متاورس صحبت کردند. به همین دلیل دیدن و گوش دادن به این پادکست بسیار جذاب خواهد بود.ما در مدرسه صفر تا صد، ویدئوی ترجمه شده این پادکست را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم تا بتوانید از نکات و صحبت‌هایی که لکس و مارک بیان می‌کنند استفاده کنید. در واقع به چشم یک کلاس درس متاورس این پادکست را ببینید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.