بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کی است؟ زمان مناسب خرید بیتکوین

بازار کریپتوکارنسی یک بازار بی‌ثبات و پرنوسان است که می‌تواند فرصت‌هایی را برای به دست آوردن یا از دست دادن مبالغ قابل توجهی ارائه دهد. بازار کریپتوکارنسی یک بازار دائمی است که 24 ساعت روز و 7 روز هفته می‌توان در آن فعالیت داشت. باتوجه به این ویژگی سوالی که مطرح می‌شود این است که بهترین زمان خرید ارز دیجیتال چه زمانی است؟ این سوال را در ادامه با توجه به تایم فریم‌های مختلف و همچنین شرایط مختلف بازار پاسخ می‌دهیم و بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال را مشخص می‌کنیم.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کی است؟

روش‌های زیادی وجود دارد که سرمایه‌گذاران برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین زمان انجام معامله در بازارهای سهام از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما قوانین و الگوهای معاملاتی یکسان همیشه در مورد ارزهای دیجیتال اعمال نمی‌شوند. درست است که خریداران ارزهای دیجیتال می‌توانند در زمان‌های خاصی خرید کنند تا با قیمت مناسب این کار را انجام دهند اما نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، شناسایی الگوهای قابل اعتماد و انتخاب بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال را بسیار دشوار می‌کند.

برخلاف معامله سایر دارایی‌هایی سنتی که عموما از تنوع کمتری برخوردار هستند، معامله ارزهای دیجیتال به علت وجود تعداد زیادی رمز ارز با گسترده خاصی از کاربردها و فناوری‌ها تنوع بالاتری دارد. در کنار این مساله، افزایش تورم جهانی نیز باعث شده است که بسیاری از افراد خرید و فروش ارز دیجیتال را به عنوان راهی برای افزایش درآمدهای جانبی خود انتخاب کنند.

جذابیت تبدیل بالقوه یک سرمایه گذاری کوچک به یک مبلغ بسیار زیاد افراد را وادار می‌کند تا شانس خود را با دارایی‌های دیجیتال امتحان کنند. در نهایت، تبلیغات مداوم در مورد ارزهای دیجیتال باعث شده است که حتی برخی از کسانی که به ارزهای دیجیتال باور ندارند نیز با دقت بیشتری آن را زیر نظر داشته باشند و گاهی از آن‌ها برای کسب سود استفاده کنند.

زمان مناسب خرید بیتکوین
زمان مناسب خرید بیتکوین

خرید ارز دیجیتال مستلزم آن است که افراد از یک کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنند که بتواند با بلاک چین آن رمز ارز تعامل داشته باشد. ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین است. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما هزینه‌های تبدیل می‌تواند در آن‌ها بسیار متفاوت باشد. بنابراین، شما باید قبل از خرید ارز دیجیتال، مطمئن شوید که تمام هزینه‌ها را در نظر گرفته‌اید.

علاوه بر این، هزینه‌های ثبت تراکنش در دفتر کل توزیع شده که همان بلاک چین است نیز می تواند متفاوت باشد. دلیل این تفاوت، تقاضا برای توان محاسباتی، انرژی یا حجم تراکنش‌ها است که می‌تواند بر قیمت نهایی خرید شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، معمولا هزینه ثبت تراکنش در شبکه اتریوم از سایر بلاک‌چین‌ها بالاتر است. با همه این توضیحات، کسانی که می خواهند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنند اغلب از خود می‌پرسند که بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال چه زمانی است؟ در ادامه بررسی جنبه‌های مختلف این سوال و پاسخ آن‌ها می‌پردازیم.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال برای بلند مدت

برای تعیین بهترین زمان خرید ارز دیجیتیال برای بلند مدت بهترین کار توجه به روندهای صعودی و نزولی شکل گرفته در دوره‌های گذشته است. بررسی نمودار خرید بیت کوین به عنوان قدیمی‌ترین ارز دیجیتال بازار نشان می‌دهد که این رمز ارز در طی یک چرخه چهار ساله روندهای خود را تکرار مي‌کند که این زمان با هاوینگ بیت کوین در ارتباط است.

منظور از هاوینگ بیت کوین، رویدادی است که در آن میزان پاداش ماینرهای شبکه بیت کوین از کوین‌های جدید نصف می‌شود تا در نهایت میزان کل بیت کوین‌های تولید شده در شبکه در عدد 21 میلیون تثبیت شود. هاوینگ بیت کوین به صورت حدودی هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد و با کاهش عرضه بیت کوین منجر به افزایش قیمت بیت کوین می‌شود.

بررسی نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که بهترین زمان خرید ارز دیجیتال برای بلند مدت حدود یکسال قبل از هاوینگ بیت کوین است که معمولا در آن بیت کوین کف تاریخی خود را ثبت می‌کند. تا زمان هاوینگ و چند ماه بعد آن بیت کوین رشد نزمالی را تجربه می‌کند اما پس از آن نوبت به رشد شارپ می‌رسد و بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال رشدهای خوبی را تجربه می‌کنند.

توجه داشته باشید که این تحلیل براساس چرخه‌های قیمتی قبلی درست است اما الزامی مبنی بر ادامه این روند وجود ندارد. جدای از آن تاریخ دقیقی نمی‌توان برای بهترین زمان خرید ارز دیجیتال برای بلند مدت نمی‌توان تعیین کرد و بهتر است در حوالی زمان اشاره شده کاربران خرید خود را به صورت پله‌ای انجام دهند تا با میانگین مناسب از بازار نیز جا نمانند. کاربران همواره می‌توانند با خرید تترو سایر استیبل کوین‌ها منابع لازم برای زمان مناسب خرید ارزهای دیجیتال را برای خود فراهم کنند.

بهترین زمان روز برای خرید ارز دیجیتال

یکی از مزایای معامله ارز دیجیتال این است که می‌توانید هر زمان که بخواهید به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید اما بسیاری از سرمایه گذاران در ساعاتی که بورس نیویورک (“NYSE”) باز است، به معامله ارزهای دیجیتال می‌پردازند. از آنجایی که می‌توانید در تمام ساعات روز ارز دیجیتال بخرید و بفروشید، باید بدانید بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال در طول روز کدام است.

از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های بازار در بازه‌های بلند مدت، می‌توان متوجه روندهای قیمت در طول روز شد. توجه به زمان مناسب معامله ارزهای دیجیتال با ارزش بازار بالاتر مانند بیت‌کوین، اتر و سولانا می‌تواند به سرمایه‌گذاران جدیدتر کمک کند تا زمان‌های بهتری از روز را برای معامله تعیین کنند، زیرا قیمت‌ سایر ارزهای دیجیتال نیز در بیشتر مواقع هم‌جهت ارزهای با مارکت کپ بالا است.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط کارشناسان بازار ارز دیجیتال بهترین زمان روز برای خرید ارزهای دیجیتال قبل از باز شدن بازار NYSE است زیرا پس از آغاز این بازار روند بازار کریپتو نیز با قدرت دنبال می‌شود. البته ممکن است برای برخی از ارزهای خاص که بیشتر در کشورهای خاص معامله می‌شوند این زمان متفاوت باشد که می‌توان با بررسی نمودار به زمان مناسب آن نیز دسترسی داشت.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در طول هفته

با بررسی روند قیمتی در روزهای مختلف می‌توان متوجه شد که در طول هفته نیز الگوهای قیمتی متفاوتی برای ارزهای دیجیتال وجود دارد و می‌توان از آن‌ها برای انجام معاملات بهینه استفاده کرد. زمانی که بازار خلوت‌تر است، قیمت‌ ارزهای دیجیتال نیز پایین‌تر است. اگرچه شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را در هر زمانی از روز معامله کنید، اما بازار در ساعات کاری معمولی فعال‌تر است و در اوایل صبح، شب و در تعطیلات آخر هفته فعالیت کمتری دارد. از آنجایی که در اکثر کشورهای دنیا روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه و دوشنبه است بازار نیز براساس آن‌های الگوهای خود را شکل می‌دهد.

به طور کلی، قیمت ارزهای دیجیتال از دوشنبه با قیمت پایین شروع می‌شود و در طول هفته افزایش می‌یابد. هنگامی که آخر هفته فرا می‌رسد، قیمت‌ها تا زمانی که فعالیت بازار از دوشنبه بعد آغاز شود، کاهش می‌یابد. از آنجایی که احتمالاً قیمت‌ها به دنبال یک تعطیلات آخر هفته با فعالیت کم معاملات در پایین‌ترین نقطه خود خواهند بود، دوشنبه بهترین زمان هفته برای خرید ارز دیجیتال است. دوباره باید تاکید کرد که بازار ارز دیجیتال بازار دائمی است و ممکن است در شرایط خاص این قوانین به درستی کار نکنند.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در ماه

بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال به صورت ماهانه بخشی از درآمد خود را به خرید ارز دیجیتال اختصاص می‌دهند و به همین دلیل تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در ماه برای اکثر آن‌هخا مهم است. نوسانات قیمت در طول ماه‌ها نیز با تایم فریم‌های دیگر متفاوت است و الگوهای معاملاتی جدید منجر به تغییرات قیمت ارز دیجیتال در طول زمان می‌شود.

از آنجایی که روند در بازار کریپتو به طور مداوم در نوسان است، تصمیم‌گیری در مورد بهترین زمان خرید ارز دیجیتال در ماه به صبر و شکیبایی نیاز دارد زیرا شما باید با روند قیمت گذاری رمزارزهای مورد علاقه خود نیز آشنا باشید. در حال حاضر، بهترین زمان خرید ارز دیجیتال اواخر ماه است. قیمت ارزهای دیجیتال در هفته‌های اول ماه قبل از سقوط، افزایش می‌یابد و سپس تا پایان ماه به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

شایان ذکر است که ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات خود بدنام هستند، به این معنی که الگوها و روندهایی که در یک ماه صادق هستند، می‌توانند به طور گسترده‌ای متفاوت باشند. به عنوان مثال چند ماه روند نزولی می‌تواند یک روند صعودی پرقدرت را به دنبال داشته باشد. یادگیری نحوه پیروی از ارزش‌های ارزهای دیجیتال و نوسانات بازار به زمان و تلاش نیاز دارد.

نکات مهم در تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

در بخش‌های قبلی به صورت کلی و با تکیه بر داده‌های موجود بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را برای بازه‌های زمانی مختلف بررسی کردیم اما این داده‌ها الزاما همیشه درست نیستند و گاهی اوقات ممکن است به دلیل شرایط خاص کاملا رفتار مخالف داشته باشند. بنابراین توجه به این متغیرها نیز در تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال مهم است. در ادامه چند مورد از نکاتی که ممکن است در بهترین زمان خرید ارز دیجیتال تغییر ایجاد کند را بررسی می‌کنیم.

  • تصمیم‌های فدرال رزرو و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به صورت خاص در مورد ارزهای دیجیتال و به طور عمومی در مورد شاخص‌های اقتصاد کلان ممکن است نوسانات قیمتی در بازار ایجاد کند. بنابراین، زمان برگزاری جلسات مربوط به این نهادها بازارها ممکن است با نوسانات غیرعادی روبه‌رو شوند. این مورد در مورد نهادهای قانون‌گذاری سایر کشورها نیز صادق است اما تاثیر آن‌ها به مراتب کمتر است.
  • بررسی شرایط تحلیل تکنیکال بازار می‌تواند در تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال فارغ از دیدگاه‌های عمومی گفته شده موثر باشد. گاهی اوقات فارغ از اینکه چه ساعتی از روز، چه روزی از هفته و چه ماهی از سال هستیم قیمت با رسیدن به حمایت یا مقاومت خاص جهش شدیدی را تجربه می‌کند.
  • اخبار خاصی مثل جنگ بین کشورهای مختلف یا شیوع بیماری‌های خاصی مثل کرونا می‌تواند منجر به نوسانات شدید در بازارهای مالی به خصوص بازار ارز دیجیتال شود. این نوسانات می‌تواند بهترین زمان خرید ارز دیجیتال یا فروش آن باشد.
  • انتشار اخبار و شایعات مثبت یا منفی در مورد یک ارز دیجیتال خاص می‌تواند تاثیر قیمتی شدید در آن بر خلاف جهت بازار داشته باشد. به عنوان مثال، هک شدن یک پروژه می‌تواند منجر به افت قیمت ارز دیجیتال آن پروژه شود یا مشکلات قانونی یک صرافی می‌تواند منجر به کاهش قیمت رمز ارز آن شود.

جمع‌بندی

اگرچه تعیین بهترین زمان خرید ارز دیجیتال بسیار سخت است اما بررسی داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که می‌توان در تایم فریم‌های مختلف بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را با دقت خوبی مشخص کرد. مهم این است که مانند هر سرمایه گذاری دیگری، خریداران ارزهای دیجیتال از تحمل ریسک خود و شرایط بازار آگاه باشند. برخی از استراتژی‌های معاملاتی که به خوبی در بورس کار می‌کنند ممکن است در بازار ارزهای دیجیتال کارامد نباشند.

به طور کلی هر زمان که آماده سرمایه‌گذاری هستید بهترین زمان خرید ارز دیجیتال است اما باید به یاد داشته باشید که بیش از آن چیزی که توان از دست دادنش را دارید وارید بازار نکنید و قانون خرید پله‌ای را هموراه در ذهن خود داشته باشید. هنگامی که در مورد یک موقعیت تصمیم گرفتید، از این راهنما استفاده کنید تا متوجه شوید بهترین زمان برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال برای شما چه زمانی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.