دوج کوین (Dogecoin) چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین یا Dogecoin چه کاربردهایی دارد؟

دوج کوین (Dogecoin) چیست؟

Dogecoin (Doge) یک کریپتوکارنسی منبع باز است. این یک آلت کوین و کوین تقریباً سارکوزی است. Dogecoin در دسامبر ۲۰۱۳ راه اندازی شد، تصویر یک سگ شیبه INU به عنوان لوگو آن را دارد. تکنولوژی پایه آن از لایت کوین مشتق شده‌است. ویژگی‌های قابل توجه از Dogecoin، که از یک الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند، قیمت پایین آن و عرضه نامحدود است.

نمودار قیمت و تکنیکال Dogecoin

نکات کلیدی دوج کوین

  • Dogecoin یک ارز رمزنگاری شده منبع باز است که در سال ۲۰۱۳ توسط جکسون پالمر و بیلی مارکوس آغاز شده‌است.
  • Dogecoin در ابتدا به عنوان یک شوخی بر اساس یک الگوی رفتاری معروف با Shiba Inu (نژاد سگ ژاپنی) شروع شد.
  • این برنامه مبتنی بر Litecoin است و همان فن آوری را در پشت اثبات کار خود دارد.
  • Dogecoin دارای یک جامعه وفادار از طرفداران است که آن را معامله می‌کنند و از آن به عنوان یک پول رایج برای محتوای رسانه‌های اجتماعیاستفاده می‌کنند.

درک Dogecoin

Dogecoin به عنوان یک شوخی آغاز شد، اما پس از ایجاد آن طرفداران زیادی پیدا کرد. در اواخر سال ۲۰۱۷، این شرکت در حباب رمز ارز شرکت داشت که ارزش بسیاری از کوین‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش داد. پس از ترکیدن حباب در سال ۲۰۱۸، Dogecoin مقدار زیادی از ارزش خود را از دست داد، اما هنوز یک طرفدار اصلی دارد که آن را ترید می‌کنند و استفاده می‌کنند.

کاربران می‌توانند Dogecoin را در صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش کنند. آنها می‌توانند Dogecoin خود را در صرافی یا در یک کیف پول Dogecoin انتخاب کنند. تاریخچه Dogecoin در آغاز جکسون پالمر، مدیر محصول در سیدنی، دفتر استرالیا ادوبی شرکت، Dogecoin را در سال ۲۰۱۳ به عنوان راهی برای تحسین برانگیختن هیپوفیزهای اطراف آن ایجاد کرد. پالمر به عنوان یک ناظر «شک و تردید تحلیلی» از تکنولوژی در حال ظهور توصیف شده‌است، و توییت‌های اولیه او در مورد سرمایه‌گذاری جدید کریپتوکارنسی خود زبان در حال انجام بود. اما پس از بازخورد مثبت در مورد رسانه‌های اجتماعی، Domain Domain Dogecoin.com را خریداری کرد.

در همین حال، در پورتلند، اورگان، بیلی مارکوس، یک توسعه دهنده نرم‌افزار در IBM که می‌خواست یک ارز دیجیتال ایجاد کند اما در ترویج تلاش‌های خود مشکلی داشت، صدای Dogecoin را کشف کرد. مارکوس برای دریافت اجازه ساخت نرم‌افزار پشت Dogecoin واقعی با پالمر تماس گرفت.

مارکوس کد Dogecoin را بر اساس Luckycoin بنا نهاد، که خود از Litecoin مشتق شده‌است و در ابتدا از پاداش تصادفی برای استخراج بلوک استفاده می‌کرد، اگرچه در مارس ۲۰۱۴ به پاداش ثابت تغییر کرد. Dogecoin از فناوری رمزنگاری Litecoin استفاده می‌کند و کوین اثبات کار است.

پالمر و مارکوس کوین را در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ به بازار عرضه کردند. دو هفته بعد در ۱۹ دسامبر، ارزش Dogecoin 300% جهش کرد، شاید به این دلیل که چین بانک‌های خود را از سرمایه‌گذاری در ارز رمزنگاری شده منع کرده‌است.

ظهور Dogecoin

Dogecoin خود را به عنوان یک نسخه «سرگرم‌کننده» از بیت کوین با آرم Shibu Inu (سگ ژاپنی) به بازار عرضه کرد. ارائه گاه به گاه Dogecoin مناسب حال و هوای جامعه رمزنگاری در حال رشد بود. فناوری رمزگذاری شده و عرضه نامحدود آن استدلالی برای نسخه سریعتر، سازگارتر و کاربر پسند بیت کوین بود.

Dogecoin یک «کوین تورمی» است، در حالی که ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین تورم زا هستند زیرا در تعداد کوین‌های ایجاد شده سقف وجود دارد. هر چهار سال یکبار مقدار بیت کوین منتشر شده از طریق جوایز استخراج به نصف می‌رسد و نرخ تورم آن همراه با آن نصف می‌شود تا زمانی که همه کوین‌ها آزاد شوند.

Dogecoin یا دوج کوین

سرگرمی رایگان Dogecoin در سال ۲۰۱۵ با جدی شدن جامعه رمزنگاری، برخی از خوشحالی‌های خود را از دست داد. اولین نشانه اینکه همه چیز در مورد جامعه Dogecoin خوب نیست، خروج جکسون پالمر است که گفته‌است «یک جامعه سمی» در اطراف کوین و پول تولید شده رشد کرده‌است.

یکی از اعضای آن انجمن سمی الکس گرین، معروف به رایان کندی، یک شهروند انگلیس بود که یک صرافی Dogecoin به نام Moolah ایجاد کرد. الکس گرین (نام مستعار او) در جامعه به عنوان یک دامپاش مجلل شناخته می‌شد که گفته می‌شود به اشتباه به جای ۱۵۰۰ دلار به جمعآوری کمک مالی NASCAR 15000 دلار داده‌است.

تبادل گرین اعضای جامعه را متقاعد کرد که مبالغ زیادی را برای کمک به تأمین بودجه ایجاد مبادلات خود اهدا کنند، اما بعداً مشخص شد که وی از کمک‌های مالی برای خرید بیش از ۱٫۵ میلیون دلار بیت کوین استفاده کرده‌است که به نوبه خود سبک زندگی مجلل او را خریده‌است. جداگانه، کندی در سال ۲۰۱۶ به اتهامات متعدد تجاوز جنایی محکوم شد و به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

Dogecoin در حین و بعد از حباب رمزنگاری ۲۰۱۷–۲۰۱۸

ارزش Dogecoin با بقیه رمزنگار در طی حبابی که در پایان سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید، سر به فلک کشید و با بقیه Cryptoverse بیش از ۲۰۱۸ سقوط کرد. در اوج آن، Dogecoin با ۰٫۰۱۸ دلار معامله می‌شد و بیش از ۲ میلیارد دلار سقف بازار داشت.

در تابستان سال ۲۰۱۹، Dogecoin یک ارزش دیگر همراه با بقیه بازارهای رمزنگاری را مشاهده کرد. علاقه مندان به Dogecoin خوشحال بودند که صرافی رمزنگاری Binance کوین را ذکر کرد، و بسیاری فکر کردند که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، کوین را در یک توییت رمزگذاری تأیید کرده‌است. ۱۱ ۱۲

Dogecoin در دهه ۲۰۲۰

زیرساخت‌های Dogecoin منبع اصلی نگرانی برای توسعه دهندگان کوین نبوده‌است، با این حال، آنها هنوز داوطلب هستند. با این حال، یک دلیل که همچنان به فعالیت و تجارت خود ادامه می‌دهد، جامعه فعال ماینر آن است. همان‌طور که Zachary Mashiach از CryptoIQ می‌گوید:

بسیاری از استخراج کنندگان Scrypt هنوز Dogecoin (DOGE) را بر سایر ارزهای رمزنگاری شده Scrypt PoW ترجیح می‌دهند. در واقع، نرخ هش Dogecoin (DOGE) تقریباً 150 TH / s است. این دقیقاً زیر نرخ هش Litecoin (LTC) 170 TH / s است، احتمالاً به این دلیل که Dogecoin (DOGE) را می‌توان با Litecoin (LTC) استخراج کرد، به این معنی که ماینرها می‌توانند هر دو رمزنگاری را با استفاده از همان کار به‌طور همزمان استخراج کنند.

از ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۰، رتبه‌بندی بازار Dogecoin 43 بود، با سرمایه بازار ۶۱۱ میلیون دلار.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.