لایت کوین چیست؟

لایت کوین یا Litecoin چیست؟

لایت کوین (Litecoin) یک ارز دیجیتال دقیقا شبیه بیت کوین می باشد. شما می توانید این ارز را تقریبا به طور فوری در سراسر دنیا با کارمزد اندک انتقال دهید. Litecoin یکی از اولین مشتقات بیت کوین می باشد و سازنده ی آن Charlie Lee، کارمند سابق شرکت گوگل، می باشد که در دوراان فعالیتش در این کمپانی این ارز دیجیتال را عرضه نمود.

ارزش لایت کوین (Litecoin) از کجا نشات می گیرد ؟

Litecoin به دلایلی که بیت کوین ارزشمند است ، با ارزش محسوب می شود . یکی از دلایل اصلی ارزشمند بودن بیت کوین کاربرد و کمیاب بودن آن است و دلیل ارزشمند بودن لایت کوین هم همین می باشد . فقط 84 میلیون LTC (واحد ارزی Litecoin) در این حیطه وجود خواهد داشت که دلیل کمیاب بودن آن  می باشد و دلیل کاربردی آن می تواند این باشد که Litecoin را با سرعت بسیار بالا و هزینه اندکی می توانید به سراسر دنیا ارسال نمایید .

چگونگی استخراج لایت کوین یا Litecoin

استخراج لایت کوین از آن چه که مورد انتظار است ، متفاوت تر می باشد .

خرید لایت کوین (Litecoin) چگونه امکان پذیر است ؟

Litecoin یکی از چند صد ارز دیجیتال پرطرفدار است و بنابراین خرید لایت کوین در مقایسه با بسیاری از ارز های دیجیتال که نام آنها زیاد شنیده نمی شود ، انجام می شود . البته متاسفانه وجود تحریم های اقتصادی مانع انجام تبادلات بانکی با سایت های خارج از کشور می گردد و به همین دلیل کاربران ایرانی برای خرید مستقیم با مشکل مواجه می باشند .

مقایسه لایت کوین (Litecoin) و بیت کوین

تنها برتری که لایت کوین در مقایسه با بیت کوین دارا می باشد این است که پتانسیل های بیشتری دارد . ماینر های بیت کوین از انجام یک ارتقا برای سیستم جلوگیری می نمودند تا بتوانند از این طریق سود مالی کسب کنند و ماینر های Litecoin هم بدین صورت ، ولی سرانجام این ارتقا اتفاق افتاد .

این بروزرسانی Segwit نام گرفت و اساسا این بروزرسانی ظرفیت هر شبکه ای که رویش فعال است را دوبرابر می کند . هم اکنون  Segwit روی شبکه Litecoin فعال می باشد اما روی شبکه بیت کوین فعال نیست .

شبکه Litecoin هم اکنون در انجام تراکنش ها 4 برابر ظرفیت بیشتری در مقایسه با شبکه بیت کوین دارا می باشد و از هنگامی که بروزرسانی Segwit روی این شبکه فعال گردید ، ظرفیت آن 8 برابر شد و حتی قابلیت ظرفیتی بیشتر از این را نیز دارد . البته که بسیاری از افراد هم اکنون این ظرفیت ها را مورد استفاده قرار نمی دهند و این ظرفیت روی کاغذ و به صورت تئوری جذاب است و در عمل مردم بیشتر بیت کوین را مورد استفاده قرار می دهند .

Litecoin از هنگامی که بلاک هایش در حدود هر 2.5 دقیقه ایجاد می شود ، سریع تر از بیت کوین می باشد اما بلاک های بیت کوین هر 10 دقیقه تقریبا ایجاد می شود . Litecoin به نوعی برادر کوچک تر Bitcoin شناخته می شود و این دو ارز دیجیتال اغلب زیاد با یکدیگر مورد مقایسه قرار می گیرند .

صرافی های لایت کوین (Litecoin)

بیت کوین را به راحتی می توانید خریداری کنید و تقریبا هر صرافی ارز دیجیتال ، از بیت کوین پشتیبانی می کند . بعضی از این صرافی ها Litecoin را نیز مورد پشتیبانی قرار می دهند اما نه تمامی آن ها .

قیمت لایت کوین (Litecoin)

بی تردید با توجه به برتری هایی که از بیت کوین در مقایسه با لایت کوین بیان کردیم ، قیمت بیت کوین و بنابراین حجم معاملات بازار آن هم بیشتر می باشد . البته Litecoin  می تواند بیشتر رشد کند اما نمی توان گفت این ارز دیجیتال توانایی گرفتن جای بیت کوین را از لجاظ سهم بازار و محبوبیت دارد .

سرعت در شبکه ی لایت کوین 

میانگین مدت تایید تراکنش در شبکه بیت کوین 10 دقیقه می باشد ، در حالی که میانگین مدت تایید تراکنش در شبکه لایت کوین 2.5 دقیقه است . گر چه این اعداد نشانگر آن است که شبکه Litecoin سریع تر می باشد اما شما همچنان احتیاج به 4 تایید لایت کوین دارید تا بتوانید به همان سطح از امنیت مانند بیت کوین دست یابید .

با فعال نمودن Segwit بر روی شبکه لایت کوین ، شبکه سبک تر است اما بیت کوین به دلیل این که از این آپدیت بهره نمی گیرد این چنین نیست و به همین خاطر انجام تراکنش های فوری در شبکه Litecoin ممکن است اما در شبکه بیت کوین خیر . توجه کنید که امکان دارد بیت کوین در آینده به این قابلیت مجهز گردد .

امنیت شبکه لایت کوین (Litecoin)

قدرت هش شبکه بیت کوین بسیار بزرگتر از لایت کوین می باشد و استخراج بیت کوین نامتمرکز تر از لایت کوین به نظر می رسد و هیچگونه رقابت تنگاتنگی در این زمینه میان بیت کوین و لایت کوین وجود ندارد .

در صورتی که قیمت Litecoin افزایش یابد ، قدرت هش لایت کوین هم افزایش پیدا می کند ، اما هم اکنون بیت کوین صنعت استخراج قوی تری در مقتیسه با لایت کوین دارا می باشد .

سرویس BitPay که نقش بسیار مهمی در پذیرش بیت کوین از جانب پذیرندگان (فروشگاه داران و…) ایفا کرد ، لایت کوین را مورد پشتیبانی قرار نمی دهد و در صورتی که BitPay چنین کاری کند اوضاع برای لایت کوین تغییر می کند .

توسعه دهندگان لایت کوین (Litecoin)

Litecoin دارای تیم عظیمی از توسعه دهندگان است اما هنوز به تعداد توسعه دهندگان بیت کوین نمی رسد . همچنین تعداد زیادی از کدهای مورد استفاده در لایت کوین از بیت کوین گرفته و مورد استفاده قرار گرفته است . Litecoin کدنویسی خوبی دارد اما بیشتر توسعه دهندگان ارز های دیجیتال روی بیت کوین متمرکز هستند .

شرایط بازار لایت کوین (Litecoin)

بیت کوین در بازار و فروشگاه ها به عنوان تنها ارز دیجیتال شناخته می شود و به غیر از آن فروشگاه داران ارز دیجیتال دیگری را نمی شناسند . Litecoin اما به نظر دومین ارز دیجیتال  پایدار می باشد اما هنوز از لحاظ پایداری و رواج در بازار به پای بیت کوین نمی رسد . نسبت به لایت کوین ، بازار بیت کوین خیلی عمیق تر و معاملات عظیم تری در بازار بیت کوین انجام می شود .

حریم خصوصی در شبکه لایت کوین (Litecoin)

Bitcoin و Litecoin هر دو به یک اندازه توانایی هایی برای حفاظت از حریم خصوصی دارا می باشند و چیزی خاص و منحصر به فردی در این دو دیده نمی شود . در این شبکه ها تمامی افراد قادر به مشاهده ی ترااکنش ها هستند و تشکیل یک گره کامل در هر کدام از این شبکه ها به طور کامل امن خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.