کیف پول Dark Wallet

کیف پول کیف پول Dark Wallet (دارک) یک تلاش اولیه برای بهبود ناشناس بودن معاملات بیت کوین بود. از دسامبر سال 2020 ، به نظر می رسید که دیگر نمیتوان از طریق موتورهای جستجوی استاندارد یا وب دارک به سایت کیف پول دارک دسترسی پیدا کرد. کودی ویلسون و امیر تااکی کیف پول دارک را ایجاد کردند. این کیف پول دیجیتالی بود که با مبهم سازی معاملات بیت کوین ، ناشناس ماندن اطلاعات را افزایش میداد. از کیف پول دارک نیز گاهی به عنوان DarkWallet یا Darkwallet یاد می شد.

گرچه کیف پول دارک هرگز به طور کامل تکمیل نشد ، اما از بسیاری از پروژه های ناشناس ماندن بعدا الهام گرفت. Samourai Wallet و Electrum on Tails بسیاری از مزایای ناشناس ماندن را برای کاربران بیت کوین ارائه می دهد که یک بار کیف پول Dark را قول داده بود. با این حال ، از آن زمان ارزهای رمزنگاری شده دیگر به دلیل ناشناس ماندن از بیت کوین پیشی گرفته اند. Monero بسیاری از ویژگی های کیف پول دارک را دارد که در ارز رمزنگاری شده تعبیه شده است. ZCash روش دیگری را در پیش می گیرد ، اما در عین حال گزینه ای عالی برای ناشناس ماندن است.

  • کیف پول دارک یک تلاش اولیه برای بهبود ناشناس بودن معاملات بیت کوین بود.
  • پروژه های بعدی، مانند کیف پول سامورایی و مونرو ، از کیف پول دارک الهام گرفته شده اند.
  • کیف پول دارک شامل آدرس های مخفیانه و مخلوط کردن کوین ها بود که از ویژگی های سایر کیف پول ها و ارزهای رمزپایه شد.

کیف پول دارک چگونه کار کرد؟

Dark Wallet یک سایت زیرزمینی بود که به نصب نرم افزار در مرورگر Chrome یا Firefox نیاز داشت. پس از اتمام مراحل نصب ،یک کیف پول دیجیتالی جدید با یک دانه یا کلید کیف پول ایجاد شد – یک رمز ورود برای دسترسی به کیف پول مورد نیاز است. کیف پول مجهز به سه جیب بود – هزینه ، تجارت و پس انداز – و محدودیتی در تعداد جیب های ایجاد شده توسط کاربر نداشت. هر جیب آدرس مخفی کاری خاص خود را داشت که می توانست از طریق آن معاملات بیت کوین انجام شود.

کیف پول دارک به دو روش ناشناس بودن و حفظ حریم خصوصی کاربران خود را ارائه می داد: آدرس های پنهانکاری و اختلاط کوین.

آدرسهای مخفی

کاربری که از طریق یک تراکنش با استفاده از برنامه Wallet Dark پرداخت می کند ، آدرس جدیدی برای واریز وجه ایجاد کرده است. با رمزگذاری معامله ، حتی پرداخت کننده نیز نتوانست آدرس گیرنده را بگیرد یا ردیابی کند. از همه مهمتر ، پرداخت از طرف اشخاص ناخواسته پنهان مانده است که سعی در بررسی تاریخچه معاملات هر دو کاربر دارند.

مخلوط کردن کوین (یا CoinJoin)

این ویژگی با مخلوط کردن یا ترکیب معامله کاربر با معاملات کاربر تصادفی که اتفاقاً همزمان معامله می کردند ، قابلیت ردیابی را کاهش می دهد. اگر کوین ها با تعداد کافی از کاربران بیت کوین در سیستم وصل شوند ، ردیابی معاملات از دفتر چالش برانگیز است.  معاملات زیر را که همزمان انجام شده اند در نظر بگیرید. A موردی را از B خریداری می کند ، C موردی را از D خریداری می کند ، و E موردی را نیز از F خریداری می کند. دفتر کل بلاکچین با تمام شفافیت خود ، برای هر آدرس سه معامله را ثبت می کند.

کیف پول دارک اما با پیوستن به آنها فقط یک معامله منفرد را ثبت کرد. این دفتر نشان می دهد که بیت کوین از آدرس A ، C و E به B ،D و F پرداخت می شود. با پوشاندن معاملات انجام شده توسط همه طرفها ، یک ردیاب نمی تواند با اطمینان تعیین کند که چه کسی بیتکوین را برای چه کسی ارسال کرده است.

اختلاط کوین همچنین زمانی انجام می شود که کاربر در حال انتقال کوین ها از یکی از جیب های خود به دیگری باشد. ویلسون و تااکی ابراز تمایل به افزایش تعداد کاربرانی کردند که معاملات آنها می تواند به یکی از این مجموعه ها بپیوندد. گسترش اختلاط کوین به عنوان یکی از روشن ترین راه ها برای افزایش بی هویتی در معاملات ارزهای رمزپایه دیده شد. مونرو در نهایت این استراتژی را دنبال کرد.

نگرانی در مورد کیف پول دارک

منتقدان نگران بودند که کیف پول دارک درب بسیاری از فعالیت های غیرقانونی از جمله بودجه تروریستی ، پولشویی ، قاچاق مواد مخدر و پورنوگرافی کودکان را باز کند. با این حال ، مشاغل قانونی که از نظارت و هک کردن داده ها احتیاط می کنند ، از کیف پول دارک به عنوان ابزاری برای مقابله با مسائل رو به رشد حریم خصوصی و ناشناس ماندن اطلاعات استقبال کردند.

آینده کیف پول دارک

اولین نسخه آلفای Dark Wallet در ماه مه سال 2014 منتشر شد و این سیستم عامل چندین نسخه جدید را قبل از انتشار نسخه هشتم آلفا در ژانویه 2015 منتشر کرد. دیگر به روزرسانی نشده است و به نظر نمی رسد که این پروژه دیگر در دست توسعه باشد. با این حال ، بسیاری از کیف پول ها و ارزهای رمزنگاری شده مشابه حریم خصوصی ، در سال های بعد ظهور کردند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.