قرعه کشی گرین کارت آمریکا در افغانستان

ثبت نام لاتاری در افغانستان

نام کشور افغانستان همیشه در لیست کشور های مجاز به شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا به چشم می خورد. مردم افغانستان و همچنین اتباع افغان مقیم در کشورهای دیگر می توانند در قرعه کشی لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام و شانس خود را برای دریافت گرین کارت آمریکا امتحان کنند. برنامه لاتاری گرین کارت برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده ایجاد شده است و شرایط خاص خود را دارد. یکی از مدارکی که متقاضیان افغان لاتاری برای ثبت نام به آن نیاز دارند، پاسپورت معتبر است. افغان هایی که در کشورهای دیگر سکونت دارند می توانند به عنوان اتباع آن کشور و با پاسپورت مربوطه برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ اقدام کنند. برای مثال، اتباع افغان ساکن ایران می توانند با پاسپورت معتبر ایران یا پاسپورت معتبر افغانستان در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنند. هر سال ۵۵۰۰۰ نفر از میان شرکت کنندگان انتخاب می شوند و گرین کارت آمریکا برای آن ها صادر می شود. دارندگان گرین کارت امکان استفاده از تمامی خدمات تحصیلی، کاری و شهروندی را در خاک آمریکا خواهند داشت.

به طور کلی، لاتاری یک قرعه کشی جهانی است و امکان شرکت در آن برای بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد. لیست کشورهای مجاز و غیرمجاز برای ثبت نام لاتاری هر سال توسط اداره مهاجرت آمریکا منتشر می شود. خوشبختانه، کشور افغانستان هیچگاه در لیست کشورهای غیرمجاز لاتاری گرین کارت آمریکا نبوده است.

ثبت نام لاتاری ۲۰۲۳ اتباع افغان

همانطور که اشاره شد، اداره مهاجرت آمریکا هر ساله لیست کشورهایی که می توانند در برنامه لاتاری گرین کارت شرکت کنند را اعلام می کند. اتباع کشورهایی مانند چین، کانادا، برزیل و هندوستان که بیشترین تعداد مهاجران را به ایالات متحده دارند جزو کشورهای غیرمجاز در لاتاری می باشند. از طرفی دیگر، افرادی که متولد کشورهای مجاز به ثبت نام لاتاری باشند می توانند برای شرکت در قرعه کشی لاتاری گرین کارت اقدام کنند. این لیست بر اساس تعداد مهاجرین کشورها به امریکا از طریق غیر لاتاری تنظیم می شود و کشورهایی که مهاجر بیشتری به امریکا از روش های دیگر دارند امکان ثبت نام در لاتاری را نخواهند داشت. بنابراین افغانستان در لیست کشورهای مجاز قرعه کشی لاتاری قرار دارد و افرادی که در این کشور متولد شده اند می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز در لاتاری ۲۰۲۳ شرکت نمایند. لازم به ذکر است که اگر همسر یا والدین شما متولد کشورهای مجاز به ثبت نام لاتاری باشد، شما نیز می توانید به عنوان زیرمجموعه آن ها در این قرعه کشی شرکت کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که کشور تولد بسیار مهم تر از کشور تابعیت شما می باشد. کشور محل تولد شما مستقل از تابعیتی است که دارید و هنگام ثبت نام لاتاری گرین کارت باید آن را ذکر کنید. به عنوان مثال، اگر اتباع افغان در ایران هستید، کشور محل تولد شما در گذرنامه افغانستان می باشد.

پاسپورت هر کشوری را که داشته باشید، باز هم ملاک کشور محل تولد شماست. بنابراین برای شرکت در قرعه کشی گرین کارت، کشور محل تولد خود را ذکر نمایید. در صورت برنده شدن ، کشور تابعیت شما در سفارت مورد بررسی قرار می گیرد.

ثبت نام لاتاری برای افغان ها درست مانند افراد دیگر است. مردم افغانستان می بایست برای ثبت نام لاتاری مدارکی را تهیه و ارسال نمایند. در قدم اول، اتباع افغان باید با مراجعه به سفارت های افغانستان در ایران یا سایر کشورها درخواست پاسپورت خود را ثبت کنند. مدارکی که اتباع افغان برای دریافت پاسپورت به آنها نیاز دارند شامل عکس مخصوص پاسپورت، مدارک شناسایی و هزینه درخواست پاسپورت می باشد. به یاد داشته باشید که برای درخواست پاسپورت به همراه داشتن کارت آمایش برای افغان ها ضروری می باشد. با کارت آمایش به تنهایی نمی توان در لاتاری ثبت نام کرد و داشتن پاسپورت معتبر الزامی است. اگر قبلا پاسپورت گرفته اید و از تاریخ پاسپورت شما گذشته است، نسبت به تمدید تاریخ آن اقدام نمایید. فرایند ثبت نام شهروندان افغانستان مانند کشورهای دیگر در سایت لاتاری انجام می شود. برای ثبت نام موفقیت آمیز در لاتاری گرین کارت باید کاملا واجد شرایط باشید، در غیر این صورت نام شما از لیست قرعه کشی حذف می گردد. دو شرط اصلی شرکت در لاتاری گرین کارت برای افغان ها، مدرک تحصیلی و یا سابقه کار است. مردم افغانستان مانند کشورهای دیگر باید برای شرکت در قرعه کشی حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند، در غیر ان صورت باید به عنوان زیر مجموعه والدین و همسر ثبت نام شوند.

شانس افغان ها در قرعه کشی لاتاری نسبتا مطلوب است. قرعه کشی لاتاری گرین کارت برای افرادی است که معمولا شانس ندارند! این قرعه کشی یک فرصت برابر برای تمام مردم جهان جهت اخذ گرین کارت آمریکا می باشد. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که برای همه کشورها ها عادلانه باشد و نژاد های ایالات متحده را متنوع نگه دارد. هر ساله تعداد مشخصی گرین کارت برای هر قاره و هر کشور تعیین می شود که سهم آسیا و آفریقا در این قرعه کشی به مراتب بیشتر از قاره های دیگر است.

مجموعه کارت سبز خدمات لاتاری گرین کارت را برای مردم سراسر جهان، چه ایرانی و چه اتباع غیر ایرانی و افغان ارائه می دهد. اگر در مورد قوانین یا شرایط قرعه کشی لاتاری ابهامی دارید، می توانید خدمات مشاوره را از کارشناسان کارت سبز به صورت حضوری و آنلاین دریافت نمایید. پس از تکمیل مدارک مورد نیاز ثبت نام و دریافت   پاسپورت معتبر از سفارت افغانستان، مجموعه کارت سبز برای ثبت نام لاتاری و ارائه مشاوره در تمام مراحل امور لاتاری در خدمت شماست.

منبع: https://cartesabz.net/diversity-immigrant-visa-afghanistan

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 نظرات
  1. عبدالخالق می گوید

    من از افغانستان خارج شده
    آمدم ایران آیا امکان دارد بروم خارج از ایران

    1. Musawer می گوید

      I wanna leave Afghanistan because I want to have my education

  2. Mohammad می گوید

    خیلی خوب است

  3. سید حسیب الله می گوید

    من از افغانستان خارج شدم آیا میتانم

  4. خانم لشکری می گوید

    سلام خانم لشکری هستم اتباع افغان در ایران فعلآ سفارت پاسپورت نمیدهد آیا با مدارک دیپلم ودانشگاه نمیشه ثبت نام کرد ممنون

  5. همایون فرهمند می گوید

    سلام وقت بخیر همایون هستم از افغانستان خارج شده ام آمدم ایران من یک دانشجو رشته مهندسی در دانشگاه پولی تخنیک کابل هستم نسبت به اوضاع خراب بودن وطن نمیتوانم دیگر به وطن بر بگردم بنابراین میخواهم ادامه تحصیل ام را در آمریکا به پایان برسانم

  6. سید مصیب سادات می گوید

    بسیار عالی است

  7. zabihabidii می گوید

    من در ایران زندگی میکنم امکان در بروم خاج

  8. Guhlamjailany می گوید

    من غلام جیلانی گارد نیروهای متحده آمریکا در ولسوالی گییان ودرولسوالی اورگون ولایت شرانه بودم و بعد به سربازی رفتم اوردوی ملی افغانستان بودم حالا ناچار استم چند بار لتوکوب شدم آز طرف طالبان من میخواهم پناه ببریم به همرای فاملم هزینه ندارم حالا ناچار استم من در افغانستان هستم ولی نمیتوانم از بین‌الملل ویا از آمریکا میخواهم هرچه زودتر و بیشتر من بکشید از افغانستان امیدواریم

  9. Masood می گوید

    من در افغانستان هستم میتانم بروم خارج

  10. انعام الله ایلیار می گوید

    به گرین کارت آمریکا ثبت نام میکنم اما د تخار هستم از همين‌جا چه قسمی ثبت نام کنیم؟

  11. Mursal می گوید

    سلام من ۲۷ سال عمر دارم مجرد هستم چطور می توانم فورم خانواده گی پر کنم

  12. زین العابدین می گوید

    سلام من در گرین کارت ۲۰۲۴ کامیاب شدم و فورم ds260 را نیز پر کردم سفارت در افغانستان وجود ندارد و پاکستان هم وضعیت خراب دارد کجا باید انترویو بدهیم

  13. Naqibullah Muhmand می گوید

    سلام چگونه ثبت نام کنیم به گرین کارت

  14. Zabi farahi می گوید

    گرین کارت

  15. Guhlamjailany می گوید

    من غلام جیلانی گارد نیروهای متحده آمریکا بودم ولی فعلا در افغانستان استم اسناد هم دارم زندگی من در ختر است طالبان مزکور باربارجلب روان میکوند طالبان من را جاسوس متحده آمریکا میدانند اما من ناچار استم لتفن من را کومک کنید تشکر از شما