نحوه استعلام خلافی خودرو

اگر راننده‌ای مرتکب تخلفات رانندگی شود، برای پلاک وسیله نقلیه‌ای که سوار است جریمه ثبت می‌شود. بنابراین مهم است که خودرو و وسایل نقلیه خود را به کسی قرض ندهید و بعد از فروش خودرو نیز سریعا تعویض پلاک را انجام دهید.

جریمه‌های ثبت شده برای هر خودرو، سقف مشخصی دارد. این بدان معناست که اگر خلافی خودرویی به بیش از عدد سه میلیون تومان برسد، توقیف می‌شود. بنابراین استعلام خلافی خودرو امر مهمی است که هر مالکی باید انجام دهد و از میزان خلافی و جریمه‌های خودرو خویش باخبر باشد.

استعلام خلافی خودرو با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود. در این مطلب قصد داریم با استعلام خلافی خودرو در سایت باما آشنا شویم. سایت باما به صورت تخصصی در حوزه خودرو فعالیت دارد و همچنین خدمات مختلفی در این حوزه ارائه می‌دهد. یکی از خدمات جدید باما، استعلام خلافی خودرو است که کاربران می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن از خلافی خودرو خود باخبر شوند. پس از اطلاع از خلافی، کاربران می‌توانند از طریق لینک پرداخت، مبلغ خلافی را پرداخت کنند.

استعلام خلافی از سایت باما، ویژگی‌های مختلفی دارد. ابتدا باید بدانید که مبلغ دریافتی برای استعلام، مطابق نرخ تعیین شده از سوی دولت بوده و در تمام پلتفرم‌های آنلاین این مبلغ مشخص رعایت می‌شود. اگر فقط شماره پلاک خودرو را می‌دانید، می‌توانید مبلغ کلی خلافی را مشاهده و پرداخت کنید، اما اطلاع از جزئیات خلافی نیز در این سایت ممکن است. برای مشاهده جزئیات خلافی خودرو، باید اطلاعات مالک خودرو را داشته باشید. در این روش وارد کردن کد ملی مالک خودرو و شماره موبایل وی الزامی است، پس از وارد کردن اطلاعات مالک، لیست تمام خلافی‌ها با جزئیات آن مشاهده می‌شود. یکی از مزایای این نوع استعلام خلافی آن است که کاربران می‌توانند هر خلافی را به طور جداگانه پرداخت کنند.

سابقه استعلام خلافی و پرداخت آن در پروفایل کاربران باما ذخیره می‌شود و هر زمان به آن دسترسی دارند. باما امکان استعلام و پرداخت خلافی موتورسیکلت را نیز ارائه داده است.

سایر پلتفرم‌های آنلاین نیز خدمات استعلام و پرداخت خلافی را ارائه می‌دهند. اما باید توجه داشت که حتما از نام و نشان معتبری استفاده کرد و اطلاعات شخصی را در دسترس هر سایتی قرار نداد.

سایت راهور 120 نیز مرجع اصلی برای مشاهده خلافی خودرو است. کاربران می‌توانند در این سایت خلافی خود را مشاهده و پرداخت کنند. سایت راهور خدمات آنلاین ارائه نمی‌دهد و هر 24 الی 48 ساعت به روز می‌شود.

روش‌های غیراینترنتی دیگری نیز برای اطلاع از خلافی خودرو وجود دارد. یکی از این روش‌ها، استعلام خلافی پیامکی است که در آن باید کد 17 رقمی VIN خودرو را به سرشماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. سپس مبلغ خلافی خودرو و قبض و شناسه پرداخت ارسال می‌شود. برای پرداخت خلافی باید به دستگاه ATM مراجعه کرده و با شناسه آن را پرداخت کنید.

روش بعدی استفاده از کد دستوری است. با شماره‌گیری #110*، و ارائه کد VIN خلافی خودرو را مشاهده می‌کنید. این روش نیز یکی از ساده‌ترین و دردسترس‌ترین روش‌های استعلام است. سپس با داشتن شناسه پرداخت، باید مبلغ خلافی را پرداخت کنید.

روش غیراینترنتی بعدی، استعلام از طریق تماس تلفنی است. کافیست با شماره ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید تا اپراتور راهنماییتان کند. این روش نه نیازی به اینترنت و نه موبایل دارد.

البته باید توجه داشت که در روش‌های غیراینترنتی، تنها مبلغ کلی خلافی به مالک خودرو اعلام می‌شود. بنابراین نمی‌توان خلافی را جزئیات آن مشاهده کرد. اگر قصد دارید از جزئیات خلافی خود باخبر باشید، از طریق سایت راهور 120 و یا سایت باما اقدام کنید. البته می‌توان به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرد و از تمامی جزئیات خلافی با خبر شد. مزیت این روش آن است که پس از پرداخت خلافی، جریمه‌ها بلافاصله حذف می‌شوند. بنابراین اگر عجله‌ای برای حذف خلافی خود دارید، از طریق مراجعه حضوری اقدام کنید.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.