خرید و فروش رمزارزهای کریپتوکارنسی در چه بستری باید انجام شود؟

برای انجام معاملات ارزهای دیجیتالی، باید به صرافی‌های ارز دیجیتال یا اکسچنج ها مراجعه کنید که نوعی بازار ساز آنلاین هستند. صرافی ارز دیجیتال امکان مبادلهٔ ارزهای قانونی و ارزهای دیجیتال را با دیگر ارزهای قانونی و رمز ارزها فراهم می‌کند. این صرافی‌ها در ازای تبادل ارزها کارمزد یا پورسانتی تعیین‌شده را دریافت می‌کنند. صرافی‌های کریپتوکارنسی امروزه به‌جای فعالیت فیزیکی، به‌صورت صرافی آنلاین ارز دیجیتال فعالی می‌کنند. این صرافی‌ها به ازای هر معامله‌ای که صورت می‌گیرد، حق کمیسیون و کارمزدی را دریافت می‌کنند که از قبل تعیین شده‌است. درون این صرافی‌ها روش‌های متنوعی برای انجام تراکنش‌های پرداختی وجود دارد که شامل ارز دیجیتال، حواله‌ها، کارت‌های اعتباری و غیره می‌شوند. آن‌ها بایستی براساس مقررات و قوانین جهانی فعالیت کنند و خط‌ومشی‌ها را نیز رعایت کنند.

صرافی ارز دیجیتال چه مفهومی دارد؟

افراد برای انجام معاملات و مبادلات ارزهای دیجیتالی، به صرافی‌های ارز دیجیتال احتیاج دارند، زیرا آن‌ها مبادله را راحت کرده و مشکلات سر راه تبادلات بین فردی و دیگر روش‌ها را مرتفع می‌سازند. در صرافی آنلاین ارز دیجیتال، امکان تبدیل یک ارز دیجیتال به ارز دیجیتال دیگری وجود دارد و حتی می‌توانید آن را با پول ملی کشور خود مبادله کنید.

این صرافی‌ها در پلتفرم‌های مختلفی مانند پلتفرم تحت وب یا اپلیکیشن‌های موبایلی فعالیت می‌کنند. برای ثبت‌نام در صرافی‌های دیجیتال مانند صرافی آنلاین والکس نیازی به حضور فیزیکی ندارید. این برخلاف ثبت‌نام در بورس و انجام معاملات بورسی است که برای ثبت‌نام در آن حتماً باید به‌صورت حضوری در یک کارگزاری خاص ثبت‌نام کنید. دلیل حضوری نبودن ثبت‌نام در صرافی آنلاین ارز دیجیتال، این است که رمز ارزها پول‌هایی دیجیتالی هستند و ماهیت فیزیکی ندارند.

این نوع صرافی‌های ارز دیجیتال معمولاً معامله‌کننده هستند و یا به‌عنوان یک واسطه، حق کمیسیونی را دریافت می‌کنند. در حالت اول کاربران ارزهای دیجیتال خود را به‌صورت مستقیم با خود صرافی معامله می‌کنند و در حالت دوم قضیه متفاوت‌تر است. در دومین حالت، صرافی ارز دیجیتال یک بستر را مهیا می‌کند تا بتوانید قیمت‌های پیشنهادی را برای معامله ارزهای دیجیتالی مشاهده کنید. در این صورت اگر تمایل داشتید، طبق خط و مشی معین، ارزهای دیجیتال خود را با افراد دیگر معامله می‌کنید.

صرافی‌هایی که فعالیت خود را به‌صورت جهانی انجام می‌دهند، معمولاً در مقابل دریافت حق کمیسیون تبدیل به یک واسط بین تریدرها می‌شوند. در بسیاری از صرافی‌ها تریدرها باید حتماً با خود صرافی معامله کنند و امکان معامله با دیگران وجود ندارد.

در بین صرافی‌های دیجیتال که از ابتدای پیدایش رمز ارزها شروع به فعالیت کردند برخی از آن‌ها بیشتر مورد اعتماد هستند. تعداد زیادی صرافی وجود دارند که هم‌زمان با ظهور بیت کوین یا رمزهای پایه‌ای شروع به فعالیت کردند. صرافی آنلاین ارز دیجیتال هم وجود دارد که چند سالی از شروع فعالیت آن‌ها نمی‌گذرد، اما چند سالی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مانند صرافی ارز دیجیتال والکس.

چه صرافی‌های ارز دیجیتالی مناسب ایرانیان است؟

همان‌طور که می‌دانید، کشور ایران در لیست تحریم‌های دنیا وجود دارد و اکثر صرافی‌های موجود در سراسر جهان ما را از استفاده محروم کرده‌اند. به همین علت کاربران ایرانی امکان استفاده از این صرافی‌ها را ندارند و نمی‌توانند به‌صورت مستقیم فعالیت کنند.

با وجود همهٔ این مشکلات، ترفندهایی وجود دارد که ایرانیان هم بتوانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند و وارد دنیای رمز ارزها شوند. معامله در این بازار برای خیلی از افراد جهان سودهای زیادی داشته که اصلاً قابل‌چشم‌پوشی نیست و ایرانیان را ترغیب می‌کند تا از راه‌های میانبر استفاده کنند. این راه‌ها به دو صورت انجام می‌شوند:

  • ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال خارجی

مشکلات تحریم‌ها که راجع‌به آن صحبت کردیم، تنها درمورد صرافی آنلاین ارز دیجیتال خارجی است و افراد باید به آن دقت زیادی کنند. اگر یک صرافی کشور ایران را در لیست تحریم‌ها قرار داده باشد، دیگر امکان استفاده از خدمات و انجام معامله در این بستر وجود ندارد. بااین‌حال روش‌هایی نیز وجود دارد که به کمک آن می‌توان از این بسترها استفاده کرد. این روش ریسک دارد و اگر می‌خواهید آن را انتخاب کنید، باید ریسک بلوکه‌شدن حساب کاربری و پول‌هایتان را از سوی صرافی بپذیرید.

افراد ایرانی می‌توانند با تغییر آی‌پی، وارد صرافی شوند و ثبت‌نام خود را با اطلاعات فیک درمورد کشور انجام دهند. در این روش به صرافی‌های ایرانی مانند صرافی ارز دیجیتال والکس نیز نیاز دارید. با استفاده از این ترفند، سیستم صرافی کاربران ایرانی را تشخیص نمی‌دهد، اما همچنان در این روش نیز نیاز به استفاده از صرافی‌های ایرانی دارید. معامله‌گران ایرانی پیشنهاد می‌کنند ابتدا از صرافی‌های ایرانی رمزهایی مثل تتر بخرید و سپس به صرافی‌های خارجی انتقال دهید.

  • در صرافی ارز دیجیتال ایرانی ثبت‌نام کنید

از دیگر روش‌های ورود به بازار رمز ارزها و انجام معامله در این بازار استفاده از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال ایرانی است. صرافی‌های ایرانی بسیار برای کاربران ایرانی مناسب هستند، زیرا زبان آن‌ها فارسی است و به دلیل کار با ریال مشکلی برای پرداختی‌ها ایجاد نمی‌شود. صرافی‌های ایرانی معمولاً از رمز ارزهای پرکاربرد در بازار ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و امکان خرید آن‌ها به‌صورت مستقیم و توسط ریال وجود دارد.

همان‌طور که گفته شد، اگر بخواهید از صرافی ارز دیجیتال خارجی هم استفاده کنید، به صرافی‌های ایرانی مانند صرافی ارز دیجیتال والکس نیاز پیدا می‌کنید. در این صورت حتماً باید در یک صرافی ایرانی مانند صرافی آنلاین والکس ثبت‌نام خود را انجام دهید.

سخن پایانی

معاملات رمز ارزی در دنیای کریپتوکارنسی در بستر صرافی ارز دیجیتال انجام می‌شود و افراد برای معامله، نیازی به حضور فیزیکی ندارند. با توجه به این‌که ماهیت ارزها در این بازار دیجیتالی است، معمولاً فعالیت صرافی‌ها نیز در آن به‌صورت آنلاین است. صرافی‌ها امکان معاملهٔ مستقیم و غیرمستقیم را فراهم می‌کنند و در حالت اول با کاربران به‌صورت مستقیم معامله می‌کنند و کارمزدی دریافت می‌کنند. در حالت دوم نقش واسطه را بازی کرده و کمیسیونی را از معاملات پیشنهادی دریافت می‌کنند. مردم ایران به‌دلیل تحریم‌ها امکان ثبت‌نام مستقیم در صرافی‌های خارجی را ندارند و باید از ترفندهای تغییر آی‌پی استفاده کنند. درهرصورت ایرانیان باید در صرافی‌های ایرانی مانند صرافی آنلاین والکس ثبت‌نام کنند. برای بررسی ارزهای دیجیتال و استفاده از صرافی ایرانی به صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید.

منبع :

https://wallex.ir/blog/what-is-cryptocurrency-exchange/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.