راهنمای مطمئن برای انتخاب صرافی: نکات کلیدی برای امنیت و رضایت معاملات

اگر بخواهیم فقط سه عامل مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای معامله‌گری در بازار کریپتوکارنسی را معرفی کنیم، امنیت، رضایت کاربران و حجم معاملات و نقدینگی صرافی، بهترین گزینه‌های موجود خواهند بود. البته این سه عامل چندان هم جدا از هم نیستند و قرار نیست شما در یک صرافی که حجم معاملات کمی دارد، امنیت معامله‌گری خوبی داشته باشید و عملاً در صورت نبود امنیت و حجم معاملات بالا خبری از رضایت کاربران هم نخواهد بود. در واقع این سه عامل مهم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در قالب یک کالبد عمل کرده و حالا ما باید بررسی کنیم که هر کدام از صرافی‌هایی که امکان استفاده از خدمات آن برای ما وجود دارد، چه سطح از کیفیتی را در این عوامل برای ما ایجاد می‌کنند.

تا یادمان نرفته لازم به توضیح است که انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال مطمئن اهمیت بسیار زیادی برای یک معامله‌گری حرفه‌ای در بازار کریپتوکارنسی دارد و اگر شما این موضوع را نادیده بگیرید، تحت تاثیر اتفاقات و خطرات بازار ارز دیجیتال قرار گرفته و حتی ممکن است سرمایه‌های ارزشمند خود را به راحتی از دست بدهید. سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی چالش‌های مختلفی  روی سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد که یکی از آنها انتخاب پلتفرم و فضای ایمن برای معامله‌گری و استفاده از خدمات آن است که در این مقاله سعی داریم تا یک راهنمای کامل و مطمئن را برای این منظور به شما ارائه کنیم.

چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

قبل از هر چیزی شما باید هدف خود را از ورود به بازار کریپتوکارنسی تعیین کرده و سپس بر اساس این هدف به دنبال ارزیابی معیارهای مختلف انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باشید. به عنوان مثال تصور کنید که قصد سرمایه‌گذار از ورود به این بازار، انجام معاملات اهرم‌دار به صورت دو طرفه با امکان رسیدن به صعود چند برابری نسبت به سرمایه اولیه است. به نظر شما چنین فردی اصلاً می‌تواند وارد پلتفرمی ‌شود که با وجود داشتن امنیت و حجم معاملات بالا و حتی رضایت کاربران از معاملات اهرم‌دار پشتیبانی نکند؟

سرمایه‌گذار دومی را در نظر بگیرید که به دنبال خرید ارز دوج کوین است. البته کمتر صرافی را می‌توان پیدا کرد که دوج کوین را در لیست خود قرار نداده باشد، اما به هر حال اگر یک صرافی حتی در صورت داشتن امنیت بالا این ارز دیجیتال را در لیست خود نداشته باشد به درد سرمایه‌گذار دوم هم نخواهد خورد.

با این حساب انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال فقط تحت تاثیر معیارهای مهم و کلیدی نیست و خود شما نیز با توجه به هدفی که از سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی دارید، این انتخاب را تحت تاثیر قرار خواهید داد. جدای از این موضوع نکات کلیدی و طلایی وجود دارد که می‌توانند راهنمای خوبی برای انتخاب یک صرافی مطمئن و ایده‌آل برای شما باشند. این نکات را در ادامه با شما در میان می‌گذاریم.

چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟
چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

 امنیت

امنیت از آن دسته از کلید واژه‌هایی است که در بازار ارز دیجیتال معنای متفاوتی نسبت به تمام بازارهای مالی به خود می‌گیرد. در این بازار امنیت فقط به این نیست که شما به دنبال انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن و با اعتبار بالا بروید. همین چندی پیش بود که صرافی کوکوین با وجود قرار گرفتن در لیست ۵ صرافی برتر دنیا مورد حملات هکرها قرار گرفت و دارایی بسیاری از کاربران از این صرافی به سرقت رفت. آیا صرافی کوکوین یک صرافی نامعتبر و ناشناخته است و در نگاه اول گزینه مناسبی برای اقدام برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود؟

یا بدتر از کوکوین چند ماه پیش شاهد ورشکسته شدن صرافی بزرگ FTX که لقب یکی از بزرگترین صرافی‌های آمریکا را به خود می‌گرفت بودیم و خودتان بهتر می‌دانید که چه بلایی سر سرمایه کاربران این صرافی آمده است. با این حساب ملاحظه می‌کنید که امنیت چقدر می‌تواند در بازار ارز دیجیتال مهم باشد و چه تاثیری روی حفظ دارایی کاربران خواهد داشت. بنابراین اگر شما تمام معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال را هم کنار بگذارید نمی‌توانید درباره امنیت هیچ سهل‌انگاری داشته باشید.

با توجه به اینکه ورود به پلتفرم‌های خارجی برای کاربران ایرانی به خودی خود امنیت دارایی آنها را کاهش می‌دهد، انتخاب یک صرافی معتبر داخلی که خدمات ارزنده‌ای را هم در کنار امنیت بالا داشته باشد، کلید اصلی رسیدن به شرایط ایده‌آل در فرایند معامله‌گری در این بازار خواهد بود.

اعتبار و رضایت کاربران

به نظر شما چرا باید کاربران از خدمات یک صرافی رضایت کامل داشته باشند و اعتبار قابل توجهی را برای آن شاهد باشیم؟ داشتن سابقه خوب، ارائه خدمات ارزنده، لیست شدن تعداد قابل توجهی از توکن‌ها، امنیت بالای چه در‌ بخش معاملات و چه در ‌بخش فضای نگهداری از ارزهای دیجیتال، داشتن اپلیکیشن موبایلی مناسب و یک سایت قدرتمند، داشتن فضای کاربری ساده و کاربرپسند و مواردی از این دست از جمله خدماتی هستند که رضایت کاربران را از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایجاد می‌کنند.

با این حساب اگر شما به دنبال انتخاب صرافی باشید که حداکثر رضایت کاربران را دارا است، مزیت‌های بسیار جذابی را در اختیار خواهید داشت و می‌توانید با اطمینان بیشتر سرمایه‌گذاری خود را در بازار کریپتوکارنسی انجام دهید.

حجم بالای معاملات و نقدینگی
حجم بالای معاملات و نقدینگی

حجم بالای معاملات و نقدینگی

برای ما خیلی دشوار بود که حجم بالای معاملات و نقدینگی را برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال با امنیت به صورت جداگانه بررسی کنیم. در صورتی که یک صرافی حجم پایینی در معاملات ارزهای دیجیتال مختلف داشته باشد عملاً شما امنیت خوبی در فرایند معاملات نخواهید داشت. در چنین صرافی اگر شما اقدام به فروش یک ارز دیجیتال در قیمت مورد نظر خود نمایید عملاً خبری از خریدار نخواهد بود و ممکن است حتی ارزش دارایی شما بعد از چند لحظه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

بنابراین برای اینکه معاملات خود را در یک صرافی کاملاً مطمئن و ایمن و در حقیقت در بهترین صرافی ارز دیجیتال انجام دهید لازم است تا به بررسی حجم معاملات و نقدینگی آن نیز بپردازید. در حال حاضر در میان پلتفرم‌های داخلی تعداد کمی از صرافی‌ها چنین شرایطی را دارند و دست گذاشتن روی آنها چندان هم پرچالش و سخت به نظر نمی‌رسد. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.