آشنایی با ارزهای پرطرفدار و عالی GLM و API3؛ رمزارزهای جدید بیت پین!

هر روزه ارزهای دیجیتال جدیدی به لیست کریپتوکارنسی‌ها افزوده می‌شوند. برخی از پروژه‌های جدید، ادامه دهنده مسیر سایر پروژه‌های قبلی هستند و برخی دیگر اهداف مستقلی را دنبال می‌کنند. البته گروهی دیگر از ارزهای دیجیتال نیز با وجود اینکه چند سال از ظهور آن‌ها می‌گذرد، اما هنوز در حال طی کردن مسیر تکاملی خود هستند و در صرافی‌های جدیدتری لیست می‌شوند. برای مثال، دو ارز  GLM و ارز API3 به تازگی در صرافی‌های ایرانی همچون بیت پین لیست شده‌اند. بنابراین کاربران ایرانی نیز می‌توانند بدون واسطه و با پرداخت ریالی به خرید این دو ارز دیجیتال بپردازند. اما قبل از این که به جزئیات خرید دو ارز  GLM و ارز API3 بپردازیم، به بررسی ماهیت هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال  GLM چیست؟

ارز دیجیتال جی‌اِل‌اِم «GLM» ارز دیجیتال بومی و اختصاصی پلتفرم گولم «Golem» است. گولم یک نرم‌افزار غیرمتمرکز است که تحت شبکه اتریوم فعالیت کرده و در صدد پیوند زدن کاربران در جهت اشتراک منابع محاسباتی آن‌ها است. به طوری‌که وقتی یک کاربر برای انجام فعالیت‌های خود به یک قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارد، می‌تواند آن از طریق پلتفرم گولم از کاربر دیگری که این قدرت محاسباتی را در اختیار دارد، خریداری کند. پرداخت حق خرید این قدرت محاسباتی با استفاده از دو ارز   GLMو در شبکه گولم انجام می‌شود. این پروژه در سال 2018 توسط مؤسسه گولم فکتری «Golem Factory» که در سال 2016 بنیان‌گذاری شده بود، شروع شد. این ارز دیجیتال اگرچه در حال حاضر نیز با ایجاد پیوند 2P2 بین کاربران، بدون دخالت نهادهای متمرکز برای اشتراک‌گذاری منابع محاسباتی بسیار مورد توجه قرار گرفته، اما پیش‌بینی می‌شود در آینده بتوان از آن در اینترنتی نسل آینده «Web3» نیز استفاده کرد! دانستنی‌های بیشتر در مورد ارز دیجیتال گولم.

ارز دیجیتال API3 چیست؟

ارز دیجیتال «API3» ارز دیجیتال بومی و اختصاصی پروژه «API» بوده که مخفف عبارت «Application Programming Interface» به‌معنای «رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار» است. این سیستم درواقع ارتباط بین دو نرم‌افزار بلاکچینی را ایجاد می‌کند. این پروژه توسط یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز یا دائو «DAO» به‌نام «API3 DAO» مدیریت می‌شود. بسیاری از رابط‌های برنامه‌های کاربردی که امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم متناسب با طراحی برنامه‌های متمرکز ایجاد شده‌اند و نمی‌توانند با دنیای نرم‌افزارهای غیرمتمرکز بلاکچینی ارتباط برقرار کنند. پلتفرم ارز API3 ‌در حقیقت می‌خواهد تا مشکل اوراکل «Oracle Problem» را برطرف کند. این مشکل به عدم دسترسی قراردادهای هوشمند به داده‌های خارج از شبکه بلاکچین اشاره دارد. تلاش پلتفرم ارز API3 این است که بتواند با ایجاد یک رابط کاربری جدید، ارتباط بین محیط‌های غیرمتمرکز را فراهم کند! برای اطلاعات بیشتر درباره ارز دیجیتال API3 کلیک کنید: https://bitpin.ir/academy/what-is-api3/

آیا ارز  GLM و ارز API3 برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند؟

موضوع سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال یک موضوع فرار است که نیاز به بررسی‌های بسیاری دارد. اما اگر در ایجا بخواهیم به‌صورت اجمالی به بررسی ارزش‌های ارز  GLM و ارز API3 برای سرمایه‌گذاری اشاره کنیم، این بررسی به‌صورت زیر خواهد بود:

  • سرمایه‌گذاری روی ارز GLM:

همانطور که گفته شد، ارز GLM ارز دیجیتال اختصاصی پلتفرم گولم «GOLEM» است که روی اشتراک‌گذاری و خرید قدرت محاسباتی بین کاربران اشاره دارد و درواقع به‌عنوان واسطی برای این امر در نظر گرفته می‌شود. اگرچه هم‌اینک نیز کاربران از این پلتفرم برای سهولت در انجام فعالیت‌ها و پروژه‌های خود بهره می‌گیرند، اما این پلتفرم در آینده می‌تواند حتی بیشتر از امروز در اشتراک‌گذاری منابع به‌صورت ابری و البته غیرمتمرکز مطرحیت داشته باشند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاری میان‌مدت یا بلندمدت روی این ارز دیجیتال می‌تواند گزینه مناسبی باشد. البته با وجود این توصیفات، باز هم سرمایه‌گذاری روی هر پروژه ارز دیجیتال با ریسک همراه است و باید این ریسک را بپذیرید تا بتوانید در این حوزه سرمایه‌گذاری نمایید!

  • سرمایه‌گذاری روی ارز API3:

در مورد ارز API3 نیز گفته شد که این ارز متعلق به رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار در محیط بلاکچین است. درواقع ارز API3 می‌تواند مشکل اوراکل و درسترسی قراردادهای هوشمند به دنیای خارج از بلاکچین برای دریافت داده‌های موردنیاز را برطرف کند. چراکه برخی از برنامه‌ها برای اجرای صحیح خود به منابع خارج از شبکه نیاز دارند. برای مثال، برای اجرای یک برنامه غیرمتمرکز هواشناسی، قراردادهای هوشمند آن برنامه باید به منابع اطلاعات آب‌وهوایی در خارج از شبکه دسترسی پیدا کنند. پلتفرم ارز API3 در همین جهت ایجاد شده است. بنابراین می‌تواند به‌عنوان یکی از پروژه‌های کاربردی در حوزه کریپتو مطرحیت داشته باشد. از این رو سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند ارز API3 را به پرتفوی خود اضافه کنند، البته بعد از این که ریسک‌های مربوط به این پروژه را قبول کردند!! برای خرید API3 کلیک کنید: https://bitpin.ir/coin/API3/

اگرچه ماهیت سرمایه‌گذاری با ریسک عجین شده است، اما سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات قیمت بیشتری که دارد، با ریسک بالاتری به نسبت سایر بازارها همراه است. به همین خاطر است که سرمایه‌گذاران و تریدرها قبل از خرید یک ارز دیجیتال، به تحلیل و بررسی نمودار قیمت و همچنین قابلیت‌های یک ارز دیجیتال می‌پردازند!

خرید ارز  GLM و ارز API3 از صرافی‌های بین‌المللی

اگر شما پس از بررسی و تحلیل دو ارز  GLM و ارز API3 به خرید آن‌ها تمایل دارید، می‌توانید آن‌ها را از طریق صرافی‌های برتر بین‌المللی مانند بایننس «Binance»، کوکوین «KuCoin»، کراکن «Kraken» یا دیگر صرافی‌های شناخته شده خریداری نمایید. اما باید توجه داشته باشید که به دلیل عدم پشتیبانی این پلتفرم‌ها از پرداخت ریالی، امکان خرید مستقیم این ارزها برای کاربران ایرانی وجود ندارد. به طوری‌که کاربران ایرانی برای خرید ارز  GLM و ارز API3 از صرافی‌های خارجی باید ابتدا یکی از ارزهای دیجیتال پایه مانند تتر «USDT» را از صرافی‌های داخلی خریداری کرده و سپس آن را به صرافی‌های خارجی انتقال دهند و سپس در برابر پراخت تتر، ارز  GLM یا ارز API3 را خریداری کنند. این پروسه ممکن است برای برخی از کاربران چالش‌برانگیز باشد.

بنابراین اگر دو ارز  GLM و ارز API3 در صرافی‌های ایرانی لیست شده باشند، می‌توان به‌صورت مستقیم، با پرداخت ریالی و حتی با حداقل سرمایه آن‌ها را به سبد سرمایه‌گذاری خود اضافه کرد.

مزایای خرید ارز  GLM و ارز API3 از صرافی «بیت پین»

صرافی بیت پین «Bitpin» یکی از صرافی‌های محبوب ایرانی است که خرید و فروش از بیش از 100 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه به تازگی دو ارز  GLM و ارز API3 نیز به لیست ارزهای دیجیتال این صرافی اضافه شده‌اند و دیگر کاربران ایرانی مجبور نیستند برای خرید ارز  GLM یا ارز API3 مسیر طولانی نقل و انتقال ارز از صرافی ایرانی به صرافی خارجی را طی کنند. بلکه می‌توانند به‌صورت مستقیم و حداقل سرمایه 100 هزار تومان به خرید ارز  GLM یا ارز API3 از طریق صرافی بیت پین بپردازند.

مزایای صرافی بیت پین در خرید ارزهای دیجیتال

از جمله مزیت‌های صرافی بیت پین برای خرید ارزهای دیجیتال مانند ارز  GLM و ارز API3 یا دیگر انواع ارزهای لیست شده در بازار کریپتو می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب و پرطرفدار مثل بیت کوین، دوج کوین، اتریوم، شیبا و…
  • امکان کسب درآمد بدون سرمایه‌گذاری با دعوت دوستان
  • سیستم سفارش‌گذاری حرفه‌ای
  • آموزش تخصصی ارزهای دیجیتال و بلاکچین
  • پشتیبانی 24 ساعته آنلاین، تلفنی و تلگرامی
  • انجام معامله با جفت ارزهای تومان و تتر
  • خرید آسان و سریع بیش از 150 ارز دیجیتال با 3 کلیک
  • اپلیکیشن حرفه‌ای سریع موبایل (اندروید و آی‌او‌اس)
  • پشتیبانی از شبکه‌های محبوب و کاربردی بلاکچین

با توجه به ویژگی‌های فوق، می‌توان با خیال راحت به خرید ارز  GLM، ارز API3 یا هر ارز دیجیتال دیگری از طریق پلتفرم بیت پین پرداخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.