روش های خرید اتریوم در صرافی های ارز دیجیتال

اتریوم رتبه دوم ارزشمندترین کوین‌های بازار کریپتوکارنسی را در اختیار دارد. اما با توجه به کاربردهای فراوان، بسیاری آن را به عنوان پرکاربردترین ارز دیجیتال می‌شناسند. کاربردهای بسیار این ارز دیجیتال در کنار عوامل دیگر باعث شده تا بسیاری از افراد فعال در بازار رمز ارزهای دیجیتال و کارشناسان، آینده بسیار روشنی را برای این ارز دیجیتال متصور شوند. 

همین امر سبب شده تا بسیاری از افراد تازه کار دوست داشته باشند تا اتریوم بخرند اما عدم آشنایی با روش های خرید اتریوم در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی باعث شده تا این کار را انجام ندهند. در این مطلب قصد داریم تا ابتدا در خصوص مراحلی که قبل از خرید (ether) باید به آن‌ها توجه کنید، نکات بیشتری بیان کنیم و سپس روش های خرید اتریوم در صرافی های ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مراحلی که باید قبل از خرید اتریوم به آن‌ها توجه کنید!

برای این که بتوانید کار خرید ارز دیجیتال اتریوم را به راحتی انجام دهید، ابتدا باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. این مراحل عبارتند از:

خرید اتریوم از صرافی ارز دیجیتال
خرید اتریوم از صرافی ارز دیجیتال

مرحله اول: انتخاب کیف پول یا ولت مناسب

یکی از مهم ترین اقداماتی که افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال باید به آن توجه داشته باشد، انتخاب کیف پول یا ولت مناسب است. ولت‌های نرم افزاری و سخت افزاری متفاوتی در بازار وجود دارند. از محبوب ترین و بهترین ولت‌های نرم افزاری می‌توان به تراست ولت و متا مسک اشاره کرد. 

این ولت‌ها را می‌توانید روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید تا بتوانید به خوبی از کوین‌هایی که خریداری می‌کنید، نگهداری کنید. ولت‌های سخت افزاری متفاوتی نیز وجود دارند که از معروف ترین آن‌ها می‌توان به لجر اشاره کرد. پس قبل از این که اقدام به خرید رمز ارز اتریوم کنید، ولت مناسب را با توجه به نیاز خود پیدا کنید.

مرحله دوم: انتخاب صرافی مناسب

انتخاب صرافی یکی دیگر از اقدامات مهمی است که باید قبل از خرید اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال به آن توجه کنید. با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و عدم دسترسی ایرانیان به روش‌های پرداخت بین المللی، افراد نمی‌توانند به راحتی و از طریق صرافی‌های خارجی و روش‌های پرداختی مانند مستر کارت و پی پال اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند. پس باید میان صرافی‌های موجود در ایران، بهترین گزینه را پیدا کنید. 

باید بدانید که صرافی‌های معتبر قیمت لحظه ای انواع ارزهای دیجیتال را به صورت واقعی  به شما نمایش می‌دهند و همچنین به دلیل نقدینگی مناسب، میزان کارمزد آن‌ها کمتر است. این نقدینگی مناسب و بالا یک مزیت دیگر به همراه دارد و آن هم ساده شدن کار خرید و فروش اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال است.

مرحله سوم: احراز هویت

باید بدانید با توجه به قوانین کشور، خرید اتریوم بدون احراز هویت از طریق صرافی‌های معتبر امکان پذیر نیست. از طرف دیگر خرید اتریوم از طریق صرافی‌های نامعتبر نیز بدون ریسک‌ نیست. از خطراتی که انجام این کار دارد می‌توان به عدم پرداخت اتریوم خریداری شده و از دست رفتن سرمایه شما اشاره کرد. روند احراز هویت در بسیاری از صرافی‌های معتبر ایرانی مانند اکسکوینو بسیار مشابه یکدیگر است. 

شما باید مشخصات خود را به همراه تصویر کارت ملی برای صرافی‌ها ارسال کنید. در مرحله بعد باید یک عکس یا ویدیویی از خود برای آن‌ها ارسال کنید. در نهایت با طی کردن مراحل مختلف کار احراز هویت به پایان می‌رسد. البته معرفی کارت عابر بانکی را که به نام خودتان باشد، نباید فراموش کنید. 

نکته دیگری که در این میان وجود دارد این که است که برای ثبت نام و افتتاح حساب در برخی از صرافی‌ها باید از شماره سیم کارتی استفاده کنید که متعلق به خودتان باشد.

روش های خرید اتریوم در صرافی های ارز دیجیتال

پس از این که با پیش نیازها و مراحلی آشنا شدید که باید قبل از خرید اتریوم به آن‌ها توجه کنید، زمان آن رسیده که با روش های خرید اتریوم در صرافی های ارز دیجیتال آشنا شوید. به طور کلی دو روش معتبر برای خرید اتریوم وجود دارد که این روش‌ها عبارتند از:

1- خرید مستقیم از صرافی

اولین روش از روش های خرید اتریوم که قصد داریم آن را معرفی کنیم، روش خرید مستقیم اتریوم از صرافی‌هاست. روش انجام این کار در بسیاری از صرافی‌های ایرانی بسیار مشابه یکدیگر است و تنها احتمالاً تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر داشته باشند. مراحلی را که باید برای خرید اتریوم از صرافی پشت سر بگذارید، در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

  1. وارد حساب خود در صرافی شوید.
  2. به صفحه خرید و فروش ارزهای دیجیتال وارد شوید و از میان ارزهای موجود، اتریوم را که با نماد (ETH) مشخص شده انتخاب کنید.
  3. در صفحه ای که برای شما باز می‌شود، میزان اتریوم مد نظر خود را برای خرید در کادر مشخص شده وارد کنید.
  4. پس از انجام این کار، مبلغی که باید برای خرید اتریوم‌های خود بپردازید به ریال یا تومان مشاهده خواهید کرد. پس از آن به مرحله بعد بروید.
  5. در این مرحله باید آدرس کیف پول خود را در کادر مشخص شده وارد کنید تا اتریوم‌ها پس از پایان مراحل به کیف پول شما منتقل شود.
  6. در مرحله آخر باید با استفاده از کارت بانکی خود، هزینه خرید اتریوم را پرداخت کنید.

2- خرید تتر و استفاده از پلتفرم‌های دیگر

برخی افراد به دلایل متفاوت دوست دارند که با استفاده از پلتفرم‌های دیگری اقدام به خرید اتریوم کنند. این افراد باید ابتدا اقدام به خرید تتر از صرافی‌های ایرانی کنند تا بتوانند آن‌ها را در پلتفرم مد نظر به اتریوم تبدیل کنند. روش خرید تتر در صرافی‌های ایرانی همانند اتریوم است. تنها باید در صفحه خرید و فروش ارزهای دیجیتال به جای اتریوم، تتر را که با نماد (USDT) مشخص شده انتخاب کنید. همچنین در هنگام وارد کردن آدرس ولت خود باید به شبکه تتر نیز توجه داشته باشید.

حداقل میزان خرید اتریوم

پس از این که با روش های خرید اتریوم در صرافی‌ها آشنا شدید، لازم است یک نکته دیگر را بیان کنیم و آن هم حداقل میزان خرید اتریوم است. با توجه به این که کارمزد خرید و فروش اتریوم بالاست، باید میزان خرید اتریوم شما بیش از آن باشد. 

معمولاً حداقل کارمزدی که شبکه اتریوم از شما برای جا به ‌جایی دریافت می‌کند، 10 دلار است. به همین دلیل شما باید حداقل به میزان 30 تا 40 دلار اتریوم خریداری کنید تا بتوانید آن‌ها را دریافت کنید و در زمان لازم آن‌ها را دوباره برای صرافی جهت فروش ارسال کنید. پس توجه به این نکته را از یاد نبرید.

جمع بندی

  • اتریوم را باید یکی از پرکاربردترین و ارزشمندترین ارزهای دیجیتال دانست که افراد بسیاری دوست دارند حداقل اندکی از آن را در ولت خود داشته باشند.
  • قبل از این که اقدام به خرید اتریوم کنید، باید کیف پول یا ولت مناسب داشته باشید. پس از آن یک صرافی مناسب را پیدا کنید و مراحل ثبت نام و احراز هویت در آن را انجام دهید.
  • از رایج ترین روش های خرید اتریوم، خرید مستقیم از طریق صرافی و خرید تتر و استفاده از پلتفرم‌های دیگر برای خرید اتریوم است.
  • حتماً توجه داشته باشید که به میزان کارمزد خرید و فروش اتریوم توجه داشته باشید. این کارمزد نشان دهنده حداقل میزان خرید اتریوم است. شما باید حداقل 3 تا 4 برابر میزان کارمزد اتریوم خریداری کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.