ظهور کوین های Rune؛ چگونه این طرح جدید بیت کوین از ارزش بازار 1.4 میلیارد دلار گذشت

هاوینگ چهارم بیت کوین، که در آوریل 2024 انجام شد، تا حدودی با سه دوره قبلی متفاوت بود، زیرا هدیه ای را تقدیم این اکوسیستم کرد که در نهایت به یک روند جدید در کل بازار کریپتو تبدیل شد. این هدیه، همان مفهوم کوین Rune بیت کوین بود، که در درجه اول، به منظور ایجاد انگیزه برای ماینرهای بیت کوین به وجود آمد.

پس از گذشت کمی بیشتر از یک ماه، مجموع ارزش بازار کوین‌های Rune از 1.4 میلیارد دلار عبور کرد. اگر نمی‌دانید مفهوم کوین Rune چیست یا دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره سرآغاز این هیجان و آینده آن داشته باشید، این مقاله برای شما مناسب است.

بالاخره این کوین های Rune چیستند؟

کوینRune یک استاندارد توکن جدید برای مینت یا حکاکی میم کوین ها در اکوسیستم BTC با استفاده از پروتکل Runes است که در روز هاوینگ، یعنی 20 آوریل 2024 (مصادف با 1 اردیبهشت 1403) راه‌اندازی شد. این میم کوین ها را Bitcoin runes یا rune coins نیز می خوانند. برخی از محبوب‌ترین Runeهای BTC که تاکنون مینت شده‌اند عبارتند از DOG، RSIC یا Runecoin و EPIC.

DOG چیست؟

DOG•GO•TO•THE•MOON ، یا به سادگی DOG، اولین میم کوین BTC بود که با استفاده از پروتکل Runes حک شد و چهار روز پس از هاوینگ بیت کوین، یعنی در 24 آوریل 2024 مصادف با 4 اردیبهشت 1403، برای دارندگان کیف پول Runestone ایردراپ شد. مبلغ ایردراپ برای هر هولدر کیف پول، 889,806 کوین DOG بود.

مجموع عرضه این میم کوین 100 میلیارد است و تمام آن در بازار در گردش است. به همین دلیل نیز ارزش کل بازار این کوین در زمان نگارش این مقاله به بیش از 760 میلیون دلار می رسد. برای میم کوینی که فقط یک ماه و نیم است که منتشر شده، این عددی بسیار بزرگ است.

Runecoin چیست؟

یکی دیگر از میم کوین های محبوب در اکوسیستم بیت کوین RSIC یا Runecoin با نام کامل RSIC•GENESIS•RUNE است. مجموع عرضه آن 21 میلیارد توکن می باشد که اشاره ای به عرضه 21 میلیون توکنی بیت کوین دارد.

به طور رسمی، این هشتمین rune بود که حک و برای هولدرهای آن ایردراپ شد. هر هولدر معادل 888 ساتوشی Runecoin را از طریق ایردراپ دریافت کرد. درست مانند DOG، عرضه توکن Runecoin نیز به طور کامل در بازار موجود است. این باعث می شود ارزش بازار آن در زمان نگارش مقاله، بیش از 230 میلیون دلار باشد.

EPIC چیست؟

نام کامل EPIC، EPIC•EPIC•EPIC•EPIC است. این سومین میم کوین پس از DOG و Runecoin بود که توجه مخاطبان رمزارز را به خود جلب کرد. برخلاف دو مورد اول، عرضه کل EPIC در مجموع فقط 1 میلیارد توکن است که باعث می‌شود مجموع ارزش بازار آن در زمان نگارش مقاله، بیش از 60 میلیون دلار باشد.

COOK چیست؟

مورد آخر اما مهم، COOK•THE•MEMPOOL یا به سادگی COOK است. این Rune بیت کوین به تازگی از طریق پروتکل Runes حک شده و همانند Runecoin، مجموع عرضه آن 21 میلیارد است. از این تعداد، 442 میلیون توکن اکنون در بازار در گردش هستند. COOK رسما سی و هفتمین Rune در اکوسیستم بیت کوین است.

چشم انداز آینده BTC Runes چیست؟

افزایش ارزش بازار کوین های Rune که تاکنون منتشر شده‌اند حاکی از آن است که کاربران کریپتو به لطف دلبستگی‌شان به پادشاه بازار، بیت‌کوین، به این میم کوین‌ها نیز علاقه مندند. با حکاکی بیشتر و بیشتر این کوین ها، انتظار می رود ارزش بازار آن ها بیشتر نیز افزایش یابد و اکوسیستم BTC را به سمت گسترش سوق دهد.

این کوین ها قطعاً در کوتاه‌مدت همچنان مورد توجه باقی خواهند ماند، به خصوص تا زمانی که هیاهوی پس از هاوینگ تمام شود. با این حال، ممکن است اهمیت آنها در دراز مدت از بین برود، چرا که به عنوان میم کوین، هیچ مورد استفاده واقعی ندارند.

به غیر از آن، هر چه تعداد Rune های بیت کوین بیشتری در بازار منتشر شود، تقاضا برای نسخه های قدیمی نیز کمتر می شود، زیرا همه آنها از پروتکل حکاکی یکسانی استفاده می کنند و هیچ نوآوری یا تمایز عمده ای برای رقابت با یکدیگر یا با سایر میم کوین های محبوب بازار مانند SHIB، DOGE یا PEPE وجود ندارد.

اگر به معاملات رمزارزها علاقه مند هستید، کوینکس بهترین مکان برای دریافت نوسانات و قیمت های فوق العاده است.

*این مقاله شامل هیچ گونه توصیه سرمایه گذاری نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.