چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟ 0 تا 100 روش ها معتبر

چند سالی است که بسیاری از شرکت‌ها و حتی افراد، برای جذب سرمایه بسیار سریع، توکن اختصاصی خود را در عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) می‌فروشند. بسیاری از سرمایه‌گذاران از نگهداری توکن‌ها هزاران دلار درآمد کسب می‌کنند و تعداد عرضه اولیه‌های ارز دیجیتال روز به روز در حال افزایش است.

اما برخی از عرضه اولیه‌ ارزهای دیجیتال نیز کلاهبرداری‌ محض هستند. برای محدود کردن خطر کلاهبرداری، مطمئن شوید که ICOهایی را که در نظر دارید، در چه سایت‌هایی معرفی شده‌اند. پس در گام اول مهم است که چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟

10 سایت برتر معرفی عرضه اولیه ارز دیجیتال عبارت است از:

CoinMarketCap , Binance Launchpad, CoinList, ICOwatchlist, Coin Apex Dragonchain, ICO Drops, CryptoSlate, Crypto Briefing, Cointelegraph

اینکه چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم، گام اول است. شما ملزم به انجام بررسی‌های لازم برای اطمینان از اعتبار یک عرضه اولیه و توکن آن هستید. اگر می‌خواهید از این فرصت‌ها بهره ببرید، در ادامه بطور کامل به شما می‌آموزیم که عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست و چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم.

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست؟

عرضه اولیه ارز دیجیتال روشی برای جمع‌آوری سرمایه برای پروژه‌های ارزهای دیجیتال است. ‌ICOها مانند‌IPO ها هستند، اما یک شرکت به جای فروش سهام به مردم در ازای پول، ارز دیجیتال غیرنقدی خود به نام توکن را به شرکت‌کنندگان در عرضه اولیه، پرداخت می‌کند. ICO اتریوم یکی از اولین عرضه اولیه‌های موفقیت آمیز در سال 2014 بود که 15.5 میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

مزایا و معایب عرضه اولیه ارز دیجیتال

فرآیند یک ICO را می‌توان به روش‌های مختلفی ساختار داد و در حالی که ممکن است مزایایی داشته باشند، به دلیل فقدان مقررات، خطراتی را نیز به همراه دارند.

ICOها چندین مزیت از جمله مستقیم بودن و حجم نقدینگی بالا را دارند. آنها می‌توانند پذیرندگان اولیه را جذب کنند و پایگاه کاربران اولیه را پشت موفقیت پروژه تراز کنند.

همانطور که در سرمایکس آمده است:

ایجاد توکن‌های دیجیتال برخلاف ظاهر دشوار آن، بسیار آسان است. تقریباً هرکسی که به ساخت توکن علاقه‌مند است، می‌تواند در عرض چند دقیقه توکن دیجیتالی خود را بر بستر برخی شبکه‌های محبوب مانند اتریوم ایجاد کند و سپس آن‌ها را عرضه کند. بنابراین توسعه‌دهندگان نیاز به سرمایه و زمان زیادی برای ایجاد توکن خود در عرضه اولیه ارز دیجیتال ندارند و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه امکان ایجاد و توزیع آن‌ها وجود دارد.

پس از سوی دیگر برخی از‌ ICOها تقلبی هستند یا عملکرد ضعیف یا عمر کوتاهی دارند.

البته شرکت‌هایی که عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) را انجام می‌دهند نیز توسط مقررات کنترل می‌شوند، اما این مقررات و حوزه قضایی آنها نامشخص است. در سال 2015، کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده، بیتکوین را به عنوان یک سرمایه امن معرفی کرد.

چطور یک عرضه اولیه ارز دیجیتال معتبر بیابیم؟

چهار مورد وجود دارد که هنگام ارزیابی یک ICO باید به آنها توجه کنید:

ابتدا توکن را از دید محصول یا پروژه‌ای که به آن منتهی می‌شود، نگاه کنید.

از خود بپرسید که آیا فکر می‌کنید نیاز واقعی به محصولی که این توکن از آن پشتیبانی می‌کند وجود دارد یا خیر؟

وایت پیپر را نادیده نگیرید.

اطلاعاتی در مورد محصول در وایت پیپر پیدا خواهید کرد که دومین چیزی است که باید بررسی کنید. وایت پیپر نزدیک‌ترین چیزی است که احتمالاً از آن به یک گزارش مناسب می‌رسید. همچنین متوجه خواهید شد که شرکت چقدر حرفه‌ای است.

تیم مدیریت پروژه کیست؟

در حالی که به وایت پیپر نگاه می کنید، باید به بیوگرافی اعضای تیم مدیریت پروژه نیز توجه زیادی داشته باشید. سرمایه‌گذاران می‌خواهند ببینند افرادی که به آنها پول می‌دهند، قبلاً هم نشان داده اند که قادر به ساختن چیزی هستند یا نه؟

فضاهای مجازی و وبسایت شرکت را دنبال کنید.

در نهایت، یکی از راه‌های ارزیابی دقیق‌تر تیم، پیوستن به سایت و رسانه‌های آنها مانند گروه تلگرام، واتس اپ و … است. ارزیابی یک ICO آسان نیست. اما با کمی دقت، کمی تفکر و احتیاط فراوان، می‌توان تصمیمات هوشمندانه‌ای گرفت.

10 بهترین وبسایت‌ معرفی عرضه اولیه ارز دیجیتال

وقتی نوبت به بررسی وضعیت عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) می‌رسد، چند وب سایت وجود دارد که می‌توانید از آنها برای به‌روز نگه داشتن آخرین اطلاعات در مورد ‌ICOها، ارزهای دیجیتال و فناوری‌های زنجیره بلاکچین مانند بیت‌کوین و اتریوم استفاده کنید. برخی از بهترین آنها عبارتند از:

وبسایت CoinMarketCap

این وبسایت یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازار ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای یافتن ICO‌های آتی، آخرین قیمت ارزهای دیجیتال، ارزش بازار و حجم معاملات استفاده کنید.

وبسایت Binance Launchpad

همانطور که در 2fx مرجع معرفی بهترین بروکر فارکس و صرافی ارز دیجیتال آمده است:

صرافی بایننس در حال حاظر با 150 میلیون کاربر ثبت‌نام شده، سقف 38 میلیارد دلار حجم معاملات روزانه بازار رمز ارزها را به خود تعلق داده است.

صرافی بایننس پلتفرمی به عنوان Binance Launchpad دارد که به پروژه‌های مختلف در زمینه جمع‌‌آوری سرمایه از طریق فروش ICO و فروش توکن کمک می‌کند.

صرافی بایننس
صرافی بایننس

وبسایت ICO Drops

این وبسایت اطلاعات جامعی در مورد ‌ICOهای آتی از جمله اعضای تیم ارائه می‌دهد و دارای یک سیستم رتبه‌بندی است که به شما در تعیین اعتبار و پتانسیل هر ICO کمک می‌کند.

وبسایت CryptoSlate

این وب‌سایت دارای یک تقویم جامع ICO است که جزئیات مربوط به فروش توکن های آینده را گزارش می‌کند.

وبسایت Crypto Briefing

این سایت یک بخش اختصاصی برای‌ICO های آینده دارد.

وبسایت Cointelegraph

کوین تلگراف دارای یک تقویم جامع ICO است که جزئیات مربوط به فروش توکن‌های آینده را ارائه می‌دهد.

انتقال تجربه 

یکی از اعضای quora، روش خود را برای اینکه چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم، اینگونه شرح می‌دهد:

همانطور که قبلاً اشاره کردم، چند کلاهبرداری در بازار وجود داشت، بنابراین به فکر افتادم که از طریق برخی از سایت‌ها سر بزنم و سعی کنم برخی از‌ICO ها را پیدا کنم که معتبر هستند و همچنین پتانسیل قابل توجهی را ارائه می‌دهند. حتی بهتر است به یک سایت انکوباتور ICO بروید که همه‌ICO های آینده را دارد و قادر به میزبانی تأمین مالی جمعی است. CoinList یکی از موارد خوبی است که برخی از pre-ICO های معتبر و سودآور را در بازار ارائه می‌دهد. ICOwatchlist همچنین تعداد زیادی ICOهای خوب را ارائه می دهد و حتی یک پلت فرم خوب برای تحقیق برای هر ICO خاصی فراهم می‌کند.

پیروی از یک سایت انکوباتور خوب، اول از همه، شک یک ICO تقلبی را برطرف می‌کند و همچنین جدیدترین‌ICO هایی را که به درستی منتشر می‌شوند، ارائه می‌دهد. Coin Apex یک انکوباتور پایه نیویورک است که معاملات بسیار خوبی را هم برای مالکان و هم برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. جایگزین خوب دیگر Dragonchain است که تعداد زیادی ICO و Pre-ICO برای جمع‌آوری میلیون‌ها دلار دارد.

شما ملزم به انجام بررسی‌های لازم هستید و هیچ یک از وبسایت‌های ذکر شده در اینجا به هیچ وجه توصیه یا تأیید نشده‌اند. بهتر است از یک وبسایت حداکثر استفاده را ببرید، بنابراین این موارد را امتحان کنید و یک Pre-ICO پیدا خواهید کرد که ممکن است نتایج خوبی به شما بدهد.

As I mentioned before, there were a few frauds and scams going around in the market, therefore I thought of going through some sites and try to find some of the pre-ICOs which are authentic as well as offer substantial potential. Its even better to get through to an ICO incubating site which has all the upcoming ICOs and are able to host crowdfunding. CoinList is one of the good ones that provide some authentic and profitable pre-ICOs in the market. ICOwatchlist also provides a lot of good ICOs and they even provide a good platform for research for any particular ICO.

Following a good incubator site will, first of all, remove the doubt of a fraudulent ICO, and it will also offer the latest ICOs that come right out. Coin Apex is a New York base incubator which offers some seriously good deals for both owners as well as investors. Another good alternative is Dragonchain, which has already got a lot of pre-ICOs and ICOs to raise millions of dollars.

You are required to conduct your own due diligence and none of the websites mentioned here are recommended or endorsed in any manner. It’s better to get the most out of a single website, so try these out and you will find a pre-ICO which may give you good results.

نحوه خرید توکن در صرافی

اگر در یک ICO توکن نمی‌خرید، می‌توانید توکن‌ها را در صرافی خریداری کنید. بهترین صرافی‌ها برای ایرانیان را می‌توانید در پلتفرم نقد و بررسی بهترین صرافی‌های 2FX، مشاهده کنید. به کمک معیارهای بررسی شده در این مقاله، کاربران می‌توانند بهترین صرافی ارز دیجیتال را برای فعالیت انتخاب کنند.

به یکی از صرافی‌ها بروید، یک حساب کاربری ایجاد کنید، آن را شارژ کنید. توکن‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید، بیتکوین یا اتر خود را با توکن‌ها مبادله کنید و آن را ترجیحاً به کیف پول سخت افزاری خود منتقل کنید. دو کیف پول سخت افزاری معروف ترزور و لجر هستند .

سوالات متداول

1.عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) چیست؟

عرضه اولیه ارز دیجیتال یک روش جمع‌آوری سرمایه است که شرکت‌ها و پروژه‌های جدید برای تأمین منابع مالی از طریق فروش توکن‌های خود به سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنند.

2.چه مزایا و معایبی برای سرمایه‌گذاران در عرضه اولیه ارز دیجیتال وجود دارد؟

مزایا شامل فرصت برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نوظهور، احتمال بازده بالا و دسترسی به توکن‌های جدید است. اما معایب ممکن شامل عدم پایبندی به قوانین و مقررات، ریسک‌های امنیتی و عدم موفقیت پروژه‌ها است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.