مزایا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته بین سرمایه گذاران بسیار محبوب شده اند. در واقع، استفاده و سرمایه گذاری روی رمز ارزها مزایای زیادی دارد و میتواند دارایی های شما را چند برابر کند.

در نظر داشته باشید خرید و فروش ارز دیجیتال در اوکی اکسچنج، بستری امن برای معامله رمزارزها یا کمترین کارمزد میباشد.

البته این مسئله بستگی به آگاهی و تخصص شما از حوزه کریپتوکارنسی دارد. در این مقاله هشت مزیت اصلی که باید در نظر گرفته شود بررسی شده است.

8 مزیت سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه گذاری در رمز ارزها میتواند بسیار سودمند باشد و در مقابله با تورم و حفظ دارایی های افراد کمک بسیاری کند. در ادامه با 8 مورد از مزایا سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا می شویم.

1. سرعت تراکنش

با استفاده از ارزهای دیجیتال شما می توانید در کمترین زمان و بیشترین سرعت دارایی را انتقال دهید. اکثر معاملات و مبادلات مالی، در موسسات و بانک ها حداقل سه روز زمان میبرد اما با استفاده از رمز ارزها میتوانید به صورت آنی پول خود را انتقال دهید.

در واقع یکی از مزایای ارز دیجیتال این است که می توان تراکنشات آنها را در عرض چند دقیقه تکمیل کرد. هنگامی که بلوک با تراکنش شما توسط شبکه تأیید شد، به طور کامل دارایی تسویه می شود و وجوه برای استفاده در دسترس قرار می گیرند.

2. هزینه های معاملات

تراکنش های پول بین المللی ممکن است کارمزد بالایی داشته باشد اما هزینه تراکنش در ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر خدمات مالی نسبتاً پایین است.

تراکنش‌های ارزهای دیجیتال معمولاً هزینه کمتری دارند. با این حال، باید توجه داشته باشید که تقاضا در بلاک چین می تواند هزینه های تراکنش را افزایش دهد. اما به طور کلی میانگین کارمزد تراکنش ها حتی در پرتراکم ترین بلاکچین ها (Blockchain)، کمتر از کارمزد انتقال وجه محاسبه می شود.

3. قابلیت دسترسی

هر کسی می تواند در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کند. تنها ابزارهایی که مورد نیاز است یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت می باشد. فرآیند راه اندازی کیف پول دیجیتال در مقایسه با افتتاح حساب در بانک بسیار سریع تراست. هیچ پیشینه یا بررسی اعتباری در این حوزه وجود ندارد.

ارزهای دیجیتال راهی را برای افراد ارائه می دهد تا بدون نیاز به مراجعه به یک مرجع متمرکز،  به خدمات مالی دسترسی پیدا کنند. 

4. امنیت

تا زمانی که شخصی به کلید خصوصی کیف پول دیجیتال شما دسترسی پیدا نکند، نمی تواند تراکنش ها را امضا کند یا به وجوه شما دسترسی داشته باشد. با این حال، اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، هیچ راهی برای بازیابی وجوه شما نیز وجود ندارد.

علاوه بر این، تراکنش ها با ماهیت سیستم بلاک چین و شبکه توزیع شده رایانه هایی که تراکنش ها را تأیید می کنند، ایمن می شوند. با اضافه شدن قدرت محاسباتی بیشتر به شبکه، امنیت آن نیز بیشتر می شود.

هرگونه حمله به شبکه و تلاش برای اصلاح بلاک چین، به قدرت محاسباتی کافی برای تأیید چندین بلوک قبل از اینکه بقیه شبکه بتوانند صحت دفتر کل را تایید کنند، نیاز دارد. برای بلاک چین های محبوب مانند بیت کوین (BTC 3.61%) یا اتریوم (ETH 2.44%)، این نوع حمله بسیار گران است.

موارد هک حساب ارزهای دیجیتال معمولا در صرافی های نا امن رخ داده است، به همین دلیل توصیه میشود که در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر حساب داشته باشید.

امنیت کریپتوکارنسی
امنیت کریپتوکارنسی

5. حریم خصوصی

از آنجایی که برای انجام تراکنش با ارز دیجیتال نیازی به ثبت نام یک حساب کاربری در یک موسسه مالی ندارید، می توانید سطحی از حریم خصوصی را حفظ کنید.

تراکنش ها مستعار هستند، به این معنی که شما یک شناسه در بلاکچین دارید ( آدرس کیف پول خود ) اما هیچ اطلاعات خاصی در مورد شما وجود ندارد.

این سطح از حفظ حریم خصوصی در کریپتوکارنسی برای بسیاری از سرمایه گذاران مطلوب و قابل توجه است. 

6. شفافیت

نکته جالب توجه این است که همه تراکنش‌ های رمز ارزها در دفتر کل بلاکچین توزیع شده عمومی صورت می گیرند.

ابزارهایی وجود دارند که به هر کسی اجازه می‌دهند داده‌ های تراکنش را جستجو کنند، از جمله اینکه کجا، چه زمانی و چه مقدار از یک ارز دیجیتال را شخصی از آدرس کیف پول ارسال کرده است. هر کسی همچنین می‌تواند ببیند چه مقدار ارز دیجیتال در یک کیف پول ذخیره می‌ شود.

شفافیت در نظر گرفته شده در تراکنش ها می تواند باعث جلوگیری از تراکنش های تقلبی شود. هر فردی می تواند ثابت کند که پول ارسال کرده و یا دارایی دریافت شده است یا می تواند ثابت کند که وجوهی را برای معامله در دسترس دارد.

7. تنوع 

ارزهای دیجیتال تنوع زیادی را به سرمایه گذاران ارائه می دهند. هر چه تنوع در سرمایه گذاری بالا باشد میزان ریسک آن کمتر میشود.

با ترکیب دارایی‌ها با حداقل همبستگی قیمت، می‌ توانید بازدهی پایدارتری ایجاد کنید. اگر تنوع سبد سهام شما کاهش یابد، احتمال سود شما کاهش می یابد. با این حال، کریپتو به طور کلی بسیار بی ثبات است و اگر تخصیص دارایی شما برای کریپتو بسیار سنگین باشد، می تواند منجر به افزایش نوسانات کل مجموعه شما شود.

8. حفاظت از تورم

افراد بسیار زیادی معتقد هستند که بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال را محافظت در برابر تورم می دانند. بیت کوین روی تعداد کل سکه هایی که تا به حال ضرب می شوند، سقف سختی دارد. بنابراین، همانطور که رشد عرضه پول از رشد عرضه بیت کوین پیشی می گیرد، قیمت بیت کوین باید افزایش یابد.

ارزهای دیجیتال بسیار زیادی وجود دارند که از روش های گوناگونی برای محدود کردن عرضه استفاده می کنند و این توانایی را دارند که به عنوان محافظ در برابر تورم عمل کنند.

مقابله با تورم با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
مقابله با تورم با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

جمع بندی

سرمایه‌گذاران کریپتو باید قبل از سرمایه‌ گذاری در این حوزه، دانش و درک درستی از رمز ارزها داشته باشند. 

با در نظر گرفتن تمام مزایایی که در ابتدا ذکر شد، این سرمایه گذاری ریسک های مربوط به خود را نیز دارد.

اما مزایای آن بیشتر از معایب است و این مزایا برای سرمایه‌گذارانی که به معاملات ایمن و سریع اهمیت می‌دهند، ارزشمند می باشد.

در صورت تمایل به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، میتوان از طریق صرافی های ارز دیجیتال در ایران اقدام کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.