آموزش ثبت نام در فارکس – آموزش گام به گام افتتاح حساب در بروکر فارکس

فارکس یک بازار مالی قدیمی و پرطرفداره که اکثر دولت‌ها، شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ توی اون حضور دارن. حجم معاملات روزانه این بازار بالای 6 تریلیون دلاره و به همین دلیل به عنوان نقدشونده‌ترین بازارمالی جهان شناخته می‌شه. در این مطلب فارکس رو معرفی می‌کنیم و به آموزش ثبت نام در فارکس می‌پردازیم.

معرفی بازار فارکس

بازار فارکس که به نام بازار جفت‌ارز نیز شناخته می‌شه، یک بازار غیرمتمرکز جهانیه که توی اون میشه روی جفت‌ارزها، کامودیتی‌ها، رمزارزها، سهام‌ها و شاخص‌های انرژی معامله می‌شن. این بازار با حجم معاملات روزانه بیش از 6 تریلیون دلار، بزرگ‌ترین و نقدشونده‌ترین بازار مالی در جهانه.

بازار فارکس 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته بازه و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌ده تا روی جفت‌ارزها و شاخص‌های مختلف معامله کنن. در دسترس بودن تو تمام ساعات روز، ثابت فرصت‌های فراوانی رو برای معامله‌گران فراهم می‌کنه تا از نوسانات قیمت‌ها سود ببرن. آموزش ثبت نام در فارکس رو در ادامه همین مطلب ارائه می‌دیم تا بتونین کار خودتون رو توی این بازار شروع کنین.

یکی از ویژگی‌های کلیدی بازار فارکس نقدینگی بالای این بازاره، به این معنی که معامله‌گران می‌تونن به سرعت با کمترین تأثیر بر قیمت‌ها وارد و خارج بشن. این نقدینگی توسط تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان، از جمله بانک‌های مرکزی، بانک‌های تجاری، صندوق‌های تأمینی، و معامله‌گران خرده‌فروش منفرد به بازار تزریق شده.

بازار فارکس به دلیل ماهیت غیرمتمرکز منحصر به فرده. بازار غیر متمرکز بازاریه که در اون فروشنده‌ها و خریدارها با ثبت سفارش تو قیمت‌های مد نظرشون با هم معامله می‌کنن. یعنی طرف معاملات شما بروکری که توش معامله می‌کنین نیست؛ بلکه بروکر پلتفرمی به شما ارائه می‌کنه تا شما بتونین با بقیه‌ی معامله‌گران سرتاسر جهان در ارتباط باشین و باهم معامله‌کنین و سفارشات هم‌دیگه رو پر کنین.

در نتیجه، بازار فارکس فرصت‌های فوق‌العاده‌ای رو برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به طور یکسان ارائه می‌ده. دسترسی جهانی، نقدینگی بالا و تجارت شبانه‌روزی، فارکس رو به بازاری پویا و هیجان‌انگیز تبدیل می‌کنه. ورود به فارکس فرصت خوبی برای تریدکردن و کسب درآمد دلاریه.

پیش‌نیازهای ورود به فارکس

قبل از پرداختن به نحوه ثبت نام در فارکس، چند پیش نیاز وجود دارن که تریدرهای مشتاق باید در نظر بگیرن. این موارد ضروری به ایجاد یک پایه محکم برای مشارکت موفق در بازار کمک می‌کنه. بیاین این پیش‌نیازها رو بررسی کنیم.

آموزش فارکس

کسب درک جامع از بازار فارکس بسیار مهم هست. خودتون رو تو زمینه‌های تحلیل‌های بنیادی و فنی، مدیریت ریسک، استراتژی‌های معاملاتی و شاخص‌های اقتصادی آموزش بدید. این دانش به شما قدرت می‌ده تا تصمیمات آگاهانه بگیرین. آموزش ثبت نام در فارکس بسیار ساده‌ست و اون رو در ادامه آموزش می‌دیم؛ اما پیش از آموزش ثبت نام در فارکس مطمئن بشین که پیش نیازهای لازم رو دارین.

سرمایه مورد نیاز برای ورود به فارکس

مثل هر سرمایه‌گذاری دیگه، تریدکردن در فارکس هم به سرمایه کافی نیاز داره. تعیین کنین که چقدر مایل به سرمایه‌گذاری هستید و مطمئن بشین که این مبلغ، پولیه که در صورت ضرر به زندگی مالی شما آسیبی نمی‌رسونه. آموزش ثبت نام در بازار فارکس آخرین مرحله به حساب میاد. زمانی که مطمئن شدید قابلیت‌های لازم برای موفق بودن و سود کسب کردن در این بازار رو دارید، وقتش هست که برید ثبت نام رو انجام بدین.

کارگزار قابل اعتماد

یک کارگزار معتبر فارکس رو انتخاب کنین که یک پلتفرم معاملاتی کاربر پسند، اسپرد رقابتی، پشتیبانی قابل اعتماد مشتری و مدیریت صندوق ایمن رو داشته باشه. آموزش ثبت نام در بروکر فارکس بسیار کوتاهه و به صورت مرحله به مرحله اون رو خواهیم گفت.

آموزش ثبت نام در فارکس

برای شروع سفر ترید در فارکس، لازمه که آموزش ثبت نام رو پشت سر بزارین. این آموزش شما رو در فرآیند راه‌اندازی یک حساب کاربری، تو یه کارگزاری فارکس راهنمایی می‌کنه و اطمینان می‌ده که شما به ابزارهای لازم برای شروع معامله مجهز هستین.

آموزش ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس

برورکر دلتا اف ایکس یک گزینه جذاب برای کاربران ایرانی به حساب میاد. این کارگزاری حتی از زبان فارسی هم در سایت خودش پشتیبانی می‌کنه. علاوه بر این موارد امکان واریزی با مبالغ کم مثل 10 دلار رو داره که برای افرادی که می‌خوان با موجودی کم سرمایه‌گذاری انجام بدن یک گزینه ایده‌آل به حساب میاد. همچنین تمام حساب‌های این کارگزاری اسلامی (حساب بدون سواپ و بهره‌ی شبانه) هست و با اعتقادات ما سازگاری داره.

در مرحله اول به صفحه ریجستر می‌رین و ایمیل خودتون رو وارد کرده و یک پسورد برای اکانتتون انتخاب می‌کنین و برای تأیید پسورد اون رو در فیلد سوم دوباره می‌نویسید.

آموزش ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس
آموزش ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس

توی این مرحله در قسمت حساب‌ها، از زبانه بالا سمت راست “واقعی” رو انتخاب کرده و بعد روی گزینه افزودن حساب واقعی بزنید.

آموزش ورود و ثبت نام در فارکس دلتا اف ایکس یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان
آموزش ورود و ثبت نام در فارکس دلتا اف ایکس یکی از بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان

چهار نوع حساب این بروکر در اختیار شما قرار میده که هر کدوم ویژگی‌های خاص خودش رو داره که زیر هر نوع ویژگی‌ها و مشخصاتش نوشته شده، نوع مورد نظر خود رو انتخاب کنین و بعد گزینه ساخت حساب رو بزنید.

مرحله آخر ثبت نام در فارکس و اولین قدم ورود به فارکس
مرحله آخر ثبت نام در فارکس و اولین قدم ورود به فارکس

انواع حساب بروکر دلتااف‌ایکس

  • حساب استاندارد
  • حساب ECN
  • حساب نانو
  • حساب فیکس اسپرد

از بین این حساب‌ها، حساب استاندارد بیشترین امکانات رو داره و انواع بونس رو هم به کاربراش ارائه می‌ده. از طرف دیگه حساب نانو قابلیت این رو داره که با کمترین مبلغ فعال بشه. با حساب فیکس اسپرد هم می‌تونین از قبل برای مدیریت اسپرد و هزینه‌های معاملاتیتن برنامه‌ریزی بهتری داشته باشین. حساب ECN، هم یه حساب اسلامیه و هم با اتصال به بازار جهانی باعث می‌شه که کارگزار هیچ دخالتی در اون نداشته باشه.

با انتخاب و افتتاح حساب مد نظرتون تو دلتااف‌ایکس، شما حسابتون رو در این بروکر ایجاد کردین و حالا می‌تونین پس از شارژ حساب به معامله بپردازین. همچنین یکی دیگه از امکانات جذاب بروکر دلتا‌اف‌ایکس (Deltafx) بخش معامله‌گر حرفه‌ای هست که امکان کپی ترید هم داره که می‌تونید در اون بخش هم یه حساب ایجاد کنین و به عنوان سرمایه‌گذار و یا پروایدر در این بخش حضور داشته باشین. همه‌ی این‌ها در نهایت مزایای بسیار منعطف و خوبی رو به معامله‌گران حرفه‌ای ارائه می‌ده.

نحوه ثبت نام در بروکر آلپاری فارکس

برای حساب بازکردن توی بروکر آلپاری اول باید به وب سایت این صرافی برین و روی گزینه ثبت نام کلیک کنین. توی این بخش اطلاعاتی که از شما خواسته شده رو وارد کنین و یک حساب برای خودتون درست کنین. پس از اینکه اطلاعاتی مثل نام، نام خانوادگی (حتماً به زبان انگلیسی)، شماره همراه، ایمیل و موارد این چنینی رو وارد کردین، باید تایید کنین که قوانین این بروکر رو می‌پذیرین و به اون‌ها عمل می‌کنین.

در مرحله بعدی باید تابعیتتون و شهر و محل سکونت رو وارد کنین و در نهایت یک رمز قوی برای حساب خودتون انتخاب کنین. به این ترتیب شما حساب کاربری‌تون رو درست کردین و حالا نوبت به احراز هویت می‌رسه. بعد از ثبت نام باید به بخش ارسال مدارک برین و تصویری از کارت شناسایی خودتون به نحوی که واضح و خوانا باشه آپلود کنین. حالا باید منتظر بمونین تا هویتتون تایید بشه.

نحوه ثبت نام در بروکر فارکس تایم

بروکر فارکس تایم بسیار مطرح هست ولی دسترسی به اون داخل ایران یکم پیچیده و سخته. معمولاً افرادی که خارج کشور هستن از این بروکر استفاده می‌کنن. مراحل ثبت تام توی فارکس تایم هم شبیه بروکر قبلی هست. اول وارد سایت فارکس تایم می شین و بعد از قسمت Trading Account روی گزینه Trading Account Comparison کلیک کنین.

توی این مرحله یک صفحه به شما نشون داده میشه که یک لیست از تمام حساب‌های این بروکر و شرایط معامله با هر کدوم از اون‌ها رو گفته. شما می‌تونید تمام این حساب‌ها رو باهم مقایسه کنین و در نهایت یکی‌شون رو انتخاب کنین. پس از این مرحله یک فرم ثبت نام به شما نشون داده میشه که باید اطلاعاتتون رو به صورت دقیق و صحیح توی فیلدهای مورد نظر بنویسین. پس از تکمیل کردن این فرم لازمه که ایملتون رو تایید کنین و بعد از اون می‌تونید شروع به انجام معاملات فارکس کنین.

اما این بروکر معمولاً گزینه خوبی برای کاربران ایرانی به حساب نمیاد به خاطر همین بهتره از کارگزاری‌های دیگه استفاده کنین. یکی از بروکرهایی که برای کاربران ایرانی گزینه بسیار خوبی به حساب میاد، بروکر دلتا اف ایکس هست که خدمات خوبی هم ارائه می‌کنه و رابط کاربر پسندی هم داره. در ادامه به آموزش تصویری ثبت نام توی این بروکر می‌پردازیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.