یک راهنمای جامع برای خرید سرور مجازی

اگر می‌خواهید وب‌سایتی با عملکرد بالا و مقرون‌به‌صرفه راه‌اندازی کنید و در عین حال، مشابه یک سرور اختصاصی، منابع مختص به خودتان از یک سرور فیزیکی را داشته باشید، سرور مجازی می‌تواند بهترین گزینه‌ی شما باشد. به‌طور روزافزون، مدیران کسب‌وکارها و سازمان‌های کوچک یا بزرگ بیش‌تری، با انتخاب و خریدسرورمجازی ابر آروان، گامی هوشمندانه در مدیریت و رشد وب‌سایت‌شان برمی‌دارند. در این مطلب، درباره‌ی چیستی سرور مجازی و کاربردهای آن بحث می‌کنیم و به این پرسش پاسخ می‌دهیم که «چرا خرید سرور مجازی ابر آروان، گزینه‌ی اول بسیاری از کسب‌وکارها و مدیران است؟». تا پایان همراه ما باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا Virtual Private Serve که به‌اختصار VPS هم گفته می‌شود، سرور فیزیکی است که برای اختصاص منابع خود به سرورها، از فناوری «مجازی‌سازی» استفاده می‌کند. بنابراین، سرور مجازی، بسیاری از خصوصیات یک سرور اختصاصی را با فرآیندها و عملکردهای مشابه، کپی کرده و مزایا و ویژگی‌های ارزشمندی را برای کاربران تامین می‌کند.

سرور مجازی، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی است که هزینه کم‌تری نسبت‌به سرور اختصاصی دارد و هم‌زمان، امنیت و عملکرد بسیار بهتری را نسبت‌به هاست اشتراکی ارایه می‌دهد؛ زیرا در یک VPS، کاربران، دسترسی و کنترل کامل به «روت سرور» دارند و هر کاربر، سیستم‌عامل اختصاصی خودش را اجرا می‌کند. هم‌چنین، کاربران، این امکان را دارند که انواع مختلف اپلیکیشن‌ها را نصب و یا تغییرات امنیتی مورد نیازشان را اعمال کنند.

قیمتسرورمجازی

در هنگام خرید سرور مجازی، برای بسیاری از مدیران، قیمت و هزینه سرویس، نقش مهمی دارد. میزبانی سرور مجازی، باتوجه به منابع اختصاصی و مزایای گوناگونی که ارایه می‌کند، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. یکی از مهمترین مزایای سرویس مجازی، مقیاس‌پذیری بالای آن است؛ یعنی نیازی ندارید در ابتدای کار، پیش‌بینی تمام وضعیت‌ها و منابع مورد نیازتان را داشته باشید و یا هزینه منابعی را بپردازید که ممکن است هیچ‌گاه به‌کارتان نیایند.

به‌طور کلی، قیمت سرور مجازی، براساس میزان منابع اختصاصی، مانند تعداد هسته‌ی پردازشی (CPU)، حافظه‌ی تصادفی (RAM)، فضای ذخیره‌سازی، ترافیک مصرفی و تعداد IP، تعیین می‌شود. برای خرید سرور مجازی ابر آروان، انتخاب‌های مختلفی براساس تفکیک دیتاسنتر، نوع سرور مجازی و موقعیت جغرافیایی دارید که همه‌ی آن‌ها در قیمت نهایی، موثر است.

موقعیتجغرافیاییسرورمجازی

پیش‌تر اشاره کردیم که منابع یک VPS، منابع یک سرور فیزیکی است که از طریق فناوری مجازی‌سازی، به سرورها اختصاص داده می‌شود. باتوجه به این‌که دیتاسنتر و سرور فیزیکی اصلی، در چه منطقه‌ی جغرافیایی قرار داشته باشد، سرورهای مجازی را به‌عنوان سرور مجازی ایرانی یا خارجی معرفی ‌می‌کنند. برای مثال، سرورهای مجازی ایرانی ابر آروان در ۳ شهر تهران، تبریز و اصفهان قرار دارند. متناسب با ساختار محیطی و قوانین داخلی، سرورهای مجازی ایرانی، سرعت و دسترس‌پذیری بالاتری را نسبت‌به سرورهای مجازی خارجی -برای کاربران داخل کشور- ارایه می‌کنند.

مانیتورینگسرورمجازی

سرویس میزبانی وب‌سایت‌تان، نقشی حیاتی در کسب‌وکارشما دارد. بنابراین، بسیار مهم است که برای حفظ عملکرد سرور، بر زمان کار و عملکرد کلی آن نظارت داشته باشید. در مانیتورینگ سرور مجازی، وظیفه‌ی ابزارهای نظارتی، اطمینان از عملکرد و امنیت وب‌سایت است. برای مثال، سیستم مانیتورینگ سرور مجازی ابر آروان، داده‌های دقیقی درباره‌ی میزان استفاده از منابع، مانند: پردازنده، رم، تعداد درخواست‌های HTTP و جست‌وجوهای MySQL به شما ارایه می‌دهد. این اطلاعات ارزشمند، به شما کمک می‌کند تا الگوهای ترافیک وب‌سایت و میزان منابع سخت‌افزاری استفاده شده را درک کرده و بتوانید برنامه‌ریزی مناسبی برای ارتقا یا کاهش منابع داشته باشید.

علاوه‌بر‌این، مانیتورینگ سرور، خطاهایی مانند فایل‌های خراب، نقص‌های امنیتی و حتا صف ایمیل-سرور را بررسی می‌کند. مثلن یک صف ایمیل طولانی در انتظار، ممکن است نشان‌دهنده‌ی دسترسی غیر مجاز یک هکر به VPS شما و آماده شدن او برای راه‌اندازی یک کمپین اسپم باشد!

نظارت بر سرور مجازی، می‌تواند راهی ارزشمند برای کندوکاو در داده‌های گذشته باشد. بررسی اطلاعات گذشته، به تحلیل‌گران در تشخیص عملکرد سرور در یک دوره خاص، کمک می‌کند؛ آن‌ها حتا می‌توانند احتمال خرابی یا خاموش شدن سرور را در وضعیتی خاص، پیش‌بینی کنند.

در سرور مجازی ابر آروان، گزارش‌های مانیتورینگ، به‌شکل تصویری در اختیار شما قرار می‌گیرد تا در کوتاه‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن، داده‌ها را بررسی کنید.

فضایذخیرهسازیسرورمجازی

برخی از سرورهای مجازی، به‌‌طور خاص، برای مدیریت حجم بالایی از داده‌ها طراحی می‌شوند که به آن‌ها Storage VPS نیز می‌گویند. این نوع از سرورهای مجازی، عمومن برای نگه‌داری از پایگاه داده‌ی اصلی شرکت و هر نوع داده‌ی دیگر که ممکن است به فضای ذخیره‌سازی بالا نیاز داشته باشد، استفاده می‌شوند.

از آن‌جایی که VPSهای ذخیره‌سازی، فقط برای ذخیره‌سازی داده‌ها طراحی شده‌اند، مزایایی را ارایه می‌دهند که VPSهای معمولی، آن‌ها را ندارند. برای مثال، سرورهای مجازی ذخیره‌سازی، معمولن رم بیش‌تر و CPU قدرتمندتری نسبت‌به سرورهای مجازی معمولی دارند که به آ‌ن‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌های پیچیده‌تر را به‌راحتی اجرا و مدیریت کنند.

تبدیلسرورمجازیبههاستدانلود

بسیاری از مدیران وب‌سایت‌های دانلود نرم‌افزار، فیلم و آهنگ، ترجیح ‌می‌دهند فایل‌های پرحجم و سنگین را در سرور آپلود کنند و سپس به‌شکل «لینک دانلود» در وب‌سایت‌شان برای دانلود کاربران قرار دهند. تمایل به تبدیل سرور مجازی به هاست دانلود، به دلیل هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ی سرور مجازی در ذخیره‌سازی فایل‌های پرحجم و سنگین است.

تبدیل سرور مجازی به هاست دانلود، نیاز به مهارت تخصصی و فنی ندارد. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای اتصال ریموت (مثل «ریموت دسکتاپ مایکروسافت»)، به‌طور مستقیم وارد سرور مجازی خود شوید و تنظیمات لازم را اعمال کنید. هم‌چنین با کمک دیسک نصب ویندوز و کانفیگ IIS در «ویندوز سرور» نیز می‌توانید سرور مجازی خود را به هاست دانلود تبدیل کنید.

تبدیلسرورمجازیبههاست

با این‌که از سرور مجازی برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود، با این حال، عموم کاربران، سرور مجازی را به‌عنوان سرویسی محبوب برای میزبانی وب‌سایت می‌شناسند. بنابراین، دور از ذهن نیست که بسیاری از کاربران، در جست‌وجوی روش‌های تبدیل سرور مجازی به هاست باشند.

برای انجام این کار، شما می‎توانید از کنترل پنل سرور مجازی استفاده کنید یا پس از اتصال امن SSH به سرور مجازی، از خط فرمان برای مدیریت VPS خود استفاده کنید.

بهتر است قبل از خرید سرور مجازی، مشخص کنید که قصد پیاده‌سازی و راه‌اندازی چه نوع وب‌سایتی را دارید تا در هنگام خرید‌، سیستم‌عامل مورد نیازتان را به‌درستی انتخاب کنید. در وب‌سایت ArvanCloud.ir تمام موارد مهم را برایتان توضیح داده است.

سخنپایانی

سرور مجازی، یک گزینه‌ی عالی برای میزبانی وب‌سایت‌هایی است که نرخ ترافیک ورودی بالا یا روبه‌رشدی را تجربه می‌کنند. سرور مجازی ابر آروان، مزایای منحصربه‌فردی نظیر دیسک ابری، IP شناور، مانیتورینگ قدرتمند، فایروال اختصاصی، اسنپ‌شات و… را ارایه می‌کند.

مزایای پرشمار سرور مجازی ابر آروان، آن را به گزینه‌ی اول کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل کرده است. شما نیز می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی اختصاصی خرید VPS ابر آروان، با چند کلیک ساده و در سه گام کوتاه، سرور مجازی دلخواه‌تان را با منابع و سیستم‌عامل مورد نیاز، راه‌اندازی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.