زمان بلاک (Block Time) چیست؟

زمان بلوک، در زمینه ارز رمزپایه، معیاری است برای زمان تولید یک بلوک جدید یا پرونده داده در یک شبکه بلاکچین. این مدت زمانی است که برای تأیید وجود یک دسته جدید از توکن‌ها لازم است. به عنوان مثال، اگر در حال استخراج بیت کوین هستید، زمان اعتبار سنجی بیت کوین‌های جدید فرا رسیده‌است.

از نظر تئوری، هر شبکه زمان بلوک مشخص شده خود را دارد. به عنوان مثال، زمان بلوک شبکه بیت کوین حدود ۱۰ دقیقه است درحالی که زمان بلوک شبکه آتریوم حدود ۱۳ ثانیه است.

درک زمان بلوک

زمان بلوک زمان لازم برای ایجاد بلوک بعدی در یک زنجیره است. در اصل مدت زمانی است که یک استخراج کننده بلاکچین برای یافتن راه حلی برای هش، مجموعه تصادفی کاراکترهایی که با بلوک مرتبط هستند، طول می‌کشد.

نکات کلیدی Block Time

زمان بلوک مدت زمانی است که برای ایجاد بلاک یا پرونده جدید در زنجیره ارزهای رمزپایه لازم است.

یک بلاک توسط استخراج کنندگان بیت کوین تأیید می‌شود، آنها برای حل یک مسئله ریاضی که به بلوک متصل است با یکدیگر رقابت می‌کنند.

پاداش موفق بیت کوین در ارز رمزپایه پاداش می‌گیرد.

با این حال، زمان دقیق استخراج بلوک بعدی قابل تشخیص نیست. مدت زمان واقعی برای تولید بلوک بسته به سختی هش متفاوت است.

در اینجا چند تعریف مختصر برای کسانی که سعی در درک زمان بلوک دارند آورده شده‌است:

بلوک پرونده ای است که تعدادی از جدیدترین معاملات ارز رمزنگاری شده را ثبت می‌کند.

هر بلوک حاوی ارجاعی به بلوک قبلی است. (به همین دلیل است که از لحاظ نظری تغییر رمز ارز غیرممکن است)

«استخراج کنندگان» ارز رمزنگاری شده برای حل یک معمای ریاضی تعبیه شده در پرونده با یکدیگر رقابت می‌کنند. به برنده ارز رمزپایه پرداخت می‌شود.

راه حل معما باعث پذیرش ارز به عنوان بلوک جدید در بلاکچین می‌شود. بلوک تأیید شده‌است. (ماینر با ارز رمزپایه پاداش می‌گیرد)

بنابراین، زمان بلوک میانگین زمانی است که یک ماینر برای حل معمای ریاضیات و ایجاد بلوک در بلاکچین طول می‌کشد.

استخراج بیت کوین دیگر یک فرصت شغلی برای علاقه مندان به رایانه با استعداد در ریاضیات نیست. در حال حاضر استخراج ارزهای رمزپایه تحت سلطه «مزارع» استخراج با سیستم‌های رایانه ای پرقدرت است. بر اساس گزارشی از شرکت تحقیقاتی CoinShares، حدود ۵۴ درصد از قدرت محاسبات بیت کوین جهان در استان سیچوان چین واقع شده‌است.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.