برترین میلیونرهای Bitcoin

میلیونرهای بیت کوین موفق شدند با پیش‌بینی ارزش این ارز دیجیتال به سود بی‌نظیری دست پیدا کنند. رمز ارز Bitcoin آن‌ها را تبدیل به میلیونر کرد.

بیت کوین یک سیستم دارایی و پرداخت دیجیتال، با بازار سرمایه 215 میلیارد دلاری است. از نظر بسیاری یکی از موفق‌ترین ارزهای دیجیتالی که تاکنون ایجاد شده Bitcoin است. جو رو به رشد آن از زمان راه اندازی از سال 2020، میلیاردها دلار را در دسترس قرار داده که تقریبا هر کسی می‌توانست آن را به دست آورد. دنیای ارزهای دیجیتال با ایجاد یک سری تغییر در دنیای اقتصاد، زمینه‌ متنوع و شگفت‌آوری را برای رشد میلیونرهای جدید فراهم کرد.

البته هیچ کس در آن زمان نمی‌دانست که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال با ریسک همراه بوده و این وضعیت همچنان ادامه دارد. تعداد معدودی از برترین میلیونرهای بیت کوین که اکنون به شما معرفی می‌کنیم، این ریسک را پذیرفته و آینده روشن ارزهای رمزنگاری شده، مخصوصا بیت کوین، را به درستی پیش‌بینی کردند؛ Bitcoin برای این افراد تبدیل به سکوی پرتاب شد و آن‌ها را از فرش به عرش رساند!

نکاتی مهم درباره بیت کوین

  • بیت کوین اولین بار در سال 2009 راه‌اندازی شد و هم‌اکنون موفق‌ترین رمز ارز مبتنی بر بلاک ‌چین در جهان است. با وجود نزدیک به 5 هزار ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی، بالای 60 درصد کل معاملات روزانه فقط به بیت کوین تعلق دارد.
  • قیمت بیت کوین با نوسان همراه بوده و تاکنون، سقف تاریخی 19 هزار دلار یا کف 4 هزار دلار را نیز طی سال‌های اخیر دیده است.
  • افزایش کلی و اغلب ناگهانی قیمت، تعداد انگشت شماری از میلیونرهای بیت کوین را به وجود آورد. آن‌ها نخستین پذیرندگان ارز دیجیتالی نام برده بوده و این فرصت سودآور را به رسمیت شناختند. این افراد از اوایل ظهور رمز ارزها، سرمایه‌گذاری روی Bitcoin را آغاز کردند.

میلیونرهای بیت کوین

در ادامه با 5 مورد از موفق‌ترین افراد در بازار پول‌های دیجیتال آشنا خواهیم شد. آن‌ها تنها با خرید بیت کوین وارد فهرست میلیونرهای دنیا شدند.

بری سیلبرت (Barry Silbert)

بری سیلبرت یکی از میلیونرهای بیت کوین مدیر اجرایی و بنیان‌گذار Digital Currency Group است. ماموریت این شرکت سرعت بخشیدن به توسعه سیستم مالی جهانی است و با ساختن و پشتیبانی از شرکت‌های فعال در حوزه بیت کوین و بلاک ‌چین، این ماموریت را انجام می‌دهد.

در یک معامله اخیر، Digital Currency Group شرکت CoinDesk به عنوان یک منبع اصلی اخبار بیت کوین را تصاحب کرد. CoinDesk کنفرانس سالانه صنعت بیت کوین را اداره می‌کند. این شرکت در بیش از 100 شرکت مرتبط با بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است و پیشروترین شرکت در دنیا برای سرمایه‌گذاری در شرکت های مرتبط با این رمز ارز به شمار می‌رود. این اتفاقات به بری سیلبرت کمک کرد نام مستعار «سلطان کریپتو» را از آن خود کند.

کمپانی آقای بری سیلبرت به عنوان یکی از میلیونرهای بیت کوین مالکیت Genesis، یک شرکت تجاری متمرکز بر ارزهای دیجیتال و Grayscale، شرکتی متمرکز روی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. این میلیونر همچنین Bitcoin Investment Trust به عنوان یک صندوق مبادله‌ای را تاسیس کرد که قیمت بیت کوین را ردیابی می‌کند.

بلیث مسترز (Blythe Masters)

بلیث مسترز مدیر عامل J.P. Morgan Chase بود. این میلیونر بیت کوین در حال حاضر مدیر عامل Digital Asset Holdings با نام مخفف DAH است. این شرکت ابزارهای پردازش مبتنی بر رمزگذاری را ایجاد می‌کند که باعث افزایش کارایی، امنیت، انطباق و سرعت تسویه معاملات ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین می‌شود. در ماه می سال 2018 (اردیبهشت 1397) این شرکت وارد یک همکاری بسیار سودآور با گوگل کلاود شد و ابزارهای شرکت خود را برای توسعه‌دهندگان به همراه آورد تا آن‌ها مجبور نباشند کدهای مورد نیازشان را از ابتدا بنویسند.

Digital Asset Holdings به دنبال استفاده از فناوری بلاک ‌چین در فعالیت‌های معمولی وال استریت است. این شرکت بالغ بر 150 میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده ‌است. جالب این که اولین مشتری آن J.P. Morgan Chase است، شرکتی که فناوری بلاک ‌چین خود را به عنوان یک روش ممکن برای تسویه حساب سریع‌تر معاملات آزمایش کرد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این میلیونر بیت کوین با توجه به اعتبار گذشته و شناخته ‌شده در وال استریت، به بیت کوین مشروعیت زیادی داده است. گفتنی است او در سن 28 سالگی به سمت مدیریت عامل J.P. Morgan Chase منصوب شد. از اکتبر 2018 شرکت وی 6 دفتر در سه قاره دارد.

دن مورهد (Dan Morehead)

دن مورهد یکی دیگر از میلیونرهای بیت کوین بوده و بنیان‌گذار Pantera Capital محسوب می‌شود. این اولین شرکت سرمایه‌گذاری در جهان بود که منحصرا روی ارزهای دیجیتال تمرکز داشت. در سال 2013، Pantera Capital اولین صندوق ارز دیجیتال خود را تأسیس کرد و از اواخر سال 2018، یکی از بزرگترین دارندگان نهادی ارزهای دیجیتال در جهان به شمار می‌رود. این صندوق از زمان آغاز فعالیت خود بازده‌ای با بیش از 24 هزار درصد به سرمایه‌گذاران تحویل داده ‌است. آن‌ها در شرکت‌های مرتبط با ارز دیجیتال نظیر صرافی‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری مانند Polychain Capital و Bitstamp و شرکت‌های ارائه خدمات مبادله کوین مانند Augur سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مورهد یک تاجر سابق Goldman Sachs و همچنین رئیس تجارت کلان و مدیر ارشد مالی Tiger Management بوده است. وی هم‌اکنون در هیات مدیره Bitstamp مشغول فعالیت است. این یک صرافی مبادله‌ای ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

تایلر و کامرون وینکلووس (Winklevoss Twins)

تایلر (Tyler) و کامرون (Cameron) وینکلووس جزو میلیونرهای بیت کوین هستند. آن‌ها پس از شکایت از فیس بوک، غرامت چند میلیونی به دست آورده را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کردند و به دلیل افزایش قیمت Bitcoin در اواخر سال 2017، اولین میلیاردهای بیت کوین شدند. آنها ادعا می‌کنند که تقریبا 1 درصد از کل بیت کوین در گردش را در اختیار داشته و به منظور ذخیره کردن کلیدهای خصوصی مربوط به والت‌های نگهدارنده دارایی‌های خود، یک سیستم پیچیده طراحی کرده‌اند.

دوقلوهای وینکلووس بر ساختن اکوسیستمی متمرکز شده‌اند تا سرمایه‌گذاران نهادی و معامله‌گران را به سمت ارز دیجیتال جذب کنند. برای این منظور، آن‌ها Gemini، اولین صرافی تنظیم شده جهان برای ارزهای رمزنگاری شده را راه‌اندازی کردند. این صرافی به منظور تعیین قیمت‌ بیت کوین برای قراردادهای آتی Chicago Board Options Exchange مورد استفاده قرار می‌گیرد. برادران وینکلووس همچنین برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله بیت کوین اقدام کردند تا ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران خرده فروش در دسترس قرار بدهند. البته کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، نیمه‌های سال 2019 برای دومین مرتبه درخواست آن‌ها را رد کرد.

مایکل نووگراتز (Michael Novogratz)

مایکل نووگراتز از جمله برترین میلیونرهای بیت کوین به شمار می‌رود. البته او یک میلیاردر بوده و حدود 30 درصد ثروتش را در ارز رمزها سرمایه‌گذاری کرده‌ است. وی سرمایه‌گذاری را در سال 2015 آغاز و یک کریپتوفاند (صندوق ارز رمز) 500 میلیون دلاری را که شامل 150 میلیون ثروت خود آقای نووگراتز است، تاسیس کرد.

نووگراتز به عنوان یک شخصیت برجسته در تحولات قیمت بیت کوین تبدیل شده است. وی پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین تا پایان سال 2018 به 40 هزار دلار می رسد که این پیش‌بینی عملی نشد.

راجر ور (Roger Ver)

وی متولد سن خوزه در کالیفرنیای آمریکا است و اکنون در پایتخت ژاپن زندگی می‌کند. او یکی از نخستین طرفداران بیت کوین بوده و به وسیله سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های مرتبط با نخستین رمز ارز دنیا، به ثروتی عظیم دست پیدا کرد. راجر وی اکنون با داشتن حدود 520 میلیون دلار سرمایه جزو میلیونرهای برتر بیت کوین به شمار می‌رود.

در نظر گرفتن آزادی اقتصادی ارائه شده توسط Bitcoin در مقایسه با سیستم‌های بانکی و ارزهای فیات رایج، این فرد را به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال نام برده ترغیب کرد. عده‌ای لغب «عیسای بیت کوین» (Bitcoin Jesus) را به وی داده‌اند! یکی از نکات قابل توجه درباره راجر ور در مقایسه با بسیاری از میلیونرهای بیت کوین فعالیت‌های خیرخواهانه و کمک‌های وی به موسسات خیریه است.

چارلی شرم (Charlie Shrem)

او در بروکلین، یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های نیویورک، متولد شد. به جرات می‌توان چارلی شرم را تاثیرگذارترین میلیونر بیت کوین خطاب کرد. او در اقدامی کاملا هوشمندانه، پیش از انفجار قیمت Bitcoin، اقدام به خرید تعداد زیادی از این رمز ارز کرد. این اقدام در کنار یک سری سرمایه‌گذاری دیگر، 450 میلیون دلار برای وی رقم زد!

فعالیت‌های بسیار پرسود او محدود به خرید بیت کوین پیش از انفجار قیمت آن نمی‌شود. چارلی شرم بخشی از سرمایه‌اش را در کنار کمکی که از راجر ور دریافت کرده بود، صرف تاسیس BitInstant کرد. البته متاسفانه این حرکت، منجر به اتهام پول شویی برای بازار بدنام دیپ وب یعنی The Silk Road شد. آقای شرم بعد از آزادی از زندان در سال 2016 بیزینس دیگری به نام Intellisys Capital راه‌اندازی کرد. کار Intellisys Capital فروش اوراق بهادار شرکت‌های حوزه بلاک چین است.

دیو کارلسون (Dave Carlson)

او سایر میلیونرهای بیت کوین متفاوت است، چرا که 350 میلیون سرمایه‌اش را نه با خرید بیت کوین، بلکه با استخراج آن به دست آورد! او اهل آمریکای شمالی بوده و در واشینگتن، فعالیت‌هایش در زمینه ماین کردن بیت کوین را از سال 2010، یک سال بعد از پیدایش این رمز ارز، آغاز کرد.

در رزومه وی، فعالیت به عنوان یک مهندس در شرکت مایکروسافت دیده می‌شود. او با پی بردن به ظرفیت بسیار بالای Bitcoin، شرکت MegaBigPower را به منظور استخراج ارزهای دیجیتال مختلف تاسیس کرد. فعالیت وی در این زمینه، ماهیانه 8 میلیون دلار سود داشت! گفتنی است MegaBigPower چندی پیش توسط Giga Watt خریداری شد. آقای دیو کارلسو اکنون به عنوان مدیر عامل Giga Watt مشغول فعالیت است.

جرد کنا (Jered Kenna)

سرمایه‌گذاری در بیت کوین به اندازه‌ای جذابیت دارد که افرادی از تمامی رشته‌های شغلی و زمینه‌های فعالیت به آن علاقه‌مند می‌شوند. به عنوان نمونه می‌توان به تفنگدار نیروی دریایی آمریکا، جرد کنا، اشاره کرد. او اهل سانفرانسیسکو بوده و یک شرکت سازنده نوشیدنی و همچنین شرکتی با نام 20Mission برای حمایت از استارتاپ‌ها در اختیار دارد.

او زمانی با آینده‌نگری، به قیمت تنها 20 سنت، تعداد زیادی بیت کوین خریداری کرد. او تمام بیت کوین‌هایش را در نهایت به قیمت 200 دلار به ازای هر کوین فروخت و به سود زیادی دست پیدا کرد. بعد از این که شیرینی این موفقیت به دهانش مزه کرد، جرد کنا به راه‌اندازی استخرهای ماینینگ رو آورد. جالب است بدانید در سال 2010، فرمت کردن یک هارد دیسک سبب شد جرد کنا، 200 هزار دلار بیت کوین خود را از دست بدهد!

بیشتر بخوانید:

منبع https://www.investopedia.com/articles/people/083016/who-are-top-5-bitcoin-millionaires.asp
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.