ویژگی پروتکل استارگیت فایننس چیست؟

استارگیت فایننس، پروتکلی است که قابلیت تبادل و تعامل بین بلاکچین‌های توکن‌ها را داراست. توکن STG ارز اصلی شبکه Stargate است و به ایمن‌سازی شبکه از طریق استیکینگ و حاکمیت پروتکل کمک می‌کند. ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید تا دربارهٔ این پروتکل و ویژگی‌های آن بیشتر بدانید:

استارگیت فایننس چیست؟

Stargate Finance یک صرافی ارز دیجیتالی غیرمتمرکز مدرن است که هدف از طراحی آن، ایجاد یک پل ترکیب‌پذیر برای دارایی‌های بومی است. از آنجایی که این پروتکل قابلیت انتقال نقدینگی را دارد، بنابراین کاربران می‌توانند از طریق آن نقدینگی استخرها را تأمین و سرمایه را استیک کنند و همچنین دارایی‌های بومی را انتقال دهند. درواقع زمانی که یک کاربر دارایی خود را استیک می‌کند، این امکان را خواهد داشت که در ادارهٔ صرافی نیز مشارکت کند. تیم توسعه‌دهندهٔ صرافی Stargate آن را به نحوی طراحی کرده‌اند که حتی تازه‌کارترین تریدرها نیز بتوانند از آن استفاده کنند، بنابراین این پروژه یک پروژهٔ کاملاً جامعه‌محور است.

رمز ارز اصلی این پلتفرم، استیبل کوین است. دلیل انتخاب آن هم به این خاطر است که خطر از دست دادن پول به دلیل وابستگی قیمت آن به یک دارایی استیبل و پایدار، کمتر است. ذکر این نکته نیز مهم است که برای اتصال به این صرافی، باید از کیف پول استفاده کرد. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که از طریق استفاده از استخر‌های نقدینگی یکپارچه و فارمینگ، سود بیشتری کسب کنند.

استارگیت فایننس چه ویژگی‌هایی دارد؟

این پلتفرم که به‌عنوان اولین بریج دارایی بومی با هدف حل مشکلات مرتبط با بریج شناخته می‌شود، ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر پروژه‌های مشابه جدا می‌کند. در ادامه این ویژگی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • انتقالات Stargate

یکی از ویژگی‌های مهم استارگیت، توانایی آن در دسترسی به استخرهای نقدینگی مشترک است که از آن طریق، دارایی‌های بومی بین بلاک چینهای مختلف را جابه‌جا می‌کند. از طرفی نیز نقل و انتقال بین بلاکچین‌های مختلف نیز تضمین شده‌است و خیال کاربر را از بابت موفقیت‌آمیز بودن تراکنش آسوده می‌کند.

  • استخرها

Stargate Finance  امکان دسترسی به استخر‌های نقدینگی را از طریق شبکه‌های مختلف فراهم می‌سازد که نتیجهٔ آن، امکان نقدینگی در هر استخری برای کاربر است. هم‌چنین تریدرهایی که دارایی خود را در این استخر‌ها قرار می‌دهند، امکان گسترش سبد سرمایه‌گذاری با دریافت پاداش را نیز خواهند داشت.

  • استیکینگ

از دیگر امکاناتی که با سرمایه گذاری بر روی ارز رسمی پلتفرم Stargate وجود دارد، امکان استیک کردن یا تایید تراکنش‌هاست. با انجام استیکینگ نیز امکان مشارکت در طرح‌ها و پیشنهادات شبکهٔ جامعه‌محور استارگیت وجود خواهد داشت.

  • بازده فارمینگ

امکان کشت سود فقط در مواقعی وجود دارد که کاربر نقدینگی استخر را فراهم کرده باشد. در صورتی که شرایط مهیا باشد، می‌توان با فارم کردن توکن‌های استخر نقدینگی، استیبل کوین دریافت کرد. هم‌چنین این امکان برای کاربر وجود دارد که بعد از دریافت توکن، بتواند پرسودترین گزینه را به جهت حفظ یا معامله کردن ارز انتخاب کند. ‌بیلد فارمینگ انتخابی عالی به جهت کسب درآمد و همچنین دریافت پاداشهای منظم برای سرمایه‌گذاری‌های انجام شده‌است.

  • متعادل‌سازی مجدد کارمزد‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم Stargate، تکمیل فوری و تضمین فرایند تراکنش دارایی‌های بومی از طریق متعادل سازی مجدد کارمزدهاست. به این ترتیب، کاربرانی که از روش متعادل‌سازی مجدد کارمزد استفاده می‌کنند، باعث پرکردن موجودی دارایی‌ها با ذخایر پایین می‌شوند. به‌نحوی‌که آن‌ها را از انجام تراکنش‌های اضافی که موجب تخلیهٔ ذخایر می‌شود منصرف می‌کند.

  • ترکیب‌پذیری اومنی‌ چین

ترکیب‌پذیری اومنی چین یکی دیگر از قابلیت‌های پلتفرم Stargate  است که امکان انجام مبادله با همهٔ دارایی‌ها و بلاکچین‌ها را تنها با یک کلیک فراهم می‌کند. ارائه این ویژگی کاربردی سبب می‌شود که نیاز به مبادله یک دارایی در یک بلاکچین با دارایی‌های دیگر در بلاکچینی متفاوت برطرف شود.

  • نقدشوندگی فوری بین زنجیره‌ای

اولین صرافی غیرمتمرکزی که به شکل مؤثر از پلتفرم Stargate  استفاده می‌کند، صرافی سوشی است. زمانی که صرافی سوشی راه‌اندازی شد، دسترسی به استخر‌های نقدینگی مشترک از طریق هر بلاکچینی تضمین پیدا کرد. درواقع، هدف از نقدینگی فوری بین زنجیره‌ای، ساده کردن فرایند تراکنش برای تریدرها و همچنین توسعه‌دهندگان است.

  • توکن STG

همان‌طور که در قسمت قبلی اشاره شد، ارز رسمی پلتفرم Stargate Finance، استیبل کوین است. این توکن‌ها برای تأمین نقدینگی، استیکینگ و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به کل پروژه استفاده می‌شوند. درواقع صاحبان STG، از veSTG برای استیک کردن، استفاده می‌کنند تا بتوانند در رای‌گیری‌های شبکه شرکت کنند و به‌نوعی حق مشارکت داشته باشند. هم‌چنین این امکان برای آن‌ها وجود دارد که با نگه‌داری توکن‌های خود، بتوانند به سود بیشتری دسترسی پیدا کنند.

آیندهٔ استارگیت فایننس

Stargate Finance  با ارائه ویژگی‌های جذاب و حرفه‌ای که دارد، سبب جذب سرمایه‌گذاران زیادی شده‌است. به نحوی که حتی تازه‌کارترین افراد در بازار رمز ارزها نیز تمایل به خرید و سرمایه‌گذاری بر روی آن را دارند، چراکه امکان کسب درآمد از طریق این پلتفرم جامعه‌محور از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. به‌علاوه نرخ ریسک مبادله دارایی‌ها از طریق این پلتفرم نیز پایین است که این مزیت یکی دیگر از دلایل خریدوفروش و استیک ارزهای استیبل کوین است. هم‌چنین تمرکز استارگیت بر روی توکن‌های خود، ارزش و اعتبار این دارایی‌ها را تا حد زیادی بالا برده‌است. به شکلی که در مدت کوتاهی بعد از ارائه، استقبال از این توکن‌ها بی‌نظیر بوده‌است.

با توجه به این ویژگی‌های فوق‌العاده و همچنین طبق تحلیل کارشناسان، قیمت ارز دیجیتال استیبل کوین در سال‌های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد و این امکان وجود دارد که بعد از یک دهه، قیمت آن از مرز 75 دلار نیز بالاتر برود. به نظر می‌رسد که با توجه به ویژگی‌های این ارز، عملکرد آن صعودی باشد. رسیدن به اوج نقطه قیمت در سال 2025 نیز دور از انتظار نخواهد بود.

سخن پایانی

استارگیت یک پروتکل نقدینگی با قابلیت ترکیب نقدینگی و تراکنش بین بلاکچینی است که بسیار موردتأیید کاربران قرار گرفته‌است. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال خود را با یک تراکنش بین شبکه‌های مختلف جابه‌جا کنند. به نظر شما مهم‌ترین ویژگی پلتفرم Stargate Finance  چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.