کیف پول Abra Wallet

دانلود و آموزش کیف پول آبرا والت Abra Wallet

آبرا والت یکی از خاص‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال است. اکنون به بررسی و آموزش کیف پول Abra Wallet پرداخته و لینک دانلود آن را قرار می‌دهیم.

شرکت سازنده Abra Wallet در حوزه بلاک چین و صنعت ارز دیجیتال پیشرو بوده و کاربران زیادی دارد. این شرکت در وب سایت خود، آبرا والت را خیلی ساده، با سه ویژگی اصلی تعریف کرده است؛ سادگی، قابلیت دسترسی و انعطاف‌پذیری سه ویژگی کلیدی و بسیار مهم این کیف پول ارز دیجیتال به شمار می‌روند. شرکت در سال 2014 تاسیس شد و محصول آن، از تعداد زیادی رمز ارز پشتیبانی می‌کند.

آبرا والت فراتر از یک کیف پول مخصوص رمز ارز ساده با قابلیت ذخیره و نگهداری دارایی است و می‌توان آن را روی دستگاه‌های اندرویدی یا دارای سیستم عامل‌های آی او اس نصب کرد. با وجود ارائه قابلیت‌هایی حرفه‌ا‌ی و ویژه مخصوص تریدرهای حرفه‌ای، Abra Wallet از رابط کاربری ساده و سرراستی بهره برده است، به طوری که افراد تازه وارد نیز خیلی سریع چگونگی استفاده از آن برای امور روتین نظیر دریافت و ارسال دارایی را خواهند آموخت.

تنها نسخه‌ای برای اندروید و آی او اس توسعه یافته و این کیف پول نرم افزاری فاقد نسخه دسکتاپ است. با این حال، این یک نقطه ضعف محسوب نمی‌شود، چرا که طبق آمار، میزان استفاده از والت‌های موبایلی بسیار بیشتر است.

اما کیف پول آبرا والت چگونه کار می‌کند و امنیت آن چقدر است؟ چه تعداد رمز ارز می‌توان در آن نگه داشت؟ وجود چه قابلیت‌هایی سبب شده این والت کریپتوکارنسی نسبت به بسیاری از رقبا چند سر و گردن بالاتر قرار بگیرد؟

بعد از مدتی کار با Abra Wallet به دید خوبی نسبت به آن دست پیدا کرده و با قابلیت‌هایش آشنا شدیم. به همین دلیل در این مطلب تصمیم داریم نحوه کارکرد، میزان و سطح امنیت، قابلیت استفاده و دیگر نکات را درباره کیف پول نام برده ارزیابی کنیم. در نهایت می‌توانید درباره دانلود و نصب یا صرف نظر از آن، تصمیم‌گیری کنید.

ویژگی‌های کلیدی Abra Wallet

سهولت در استفاده: کیف پول ارز دیجیتال آبرا والت دارای رابط کاربری ساده، سرراست و یوزر فرندلی است، به طوری که هر کاربر بدون در نظر گرفتن سطح و دانش وی در دنیای کریپتوکارنسی، قادر به استفاده از اپلیکیشن خواهد بود. از طرفی طراحی برنامه قابل سفارشی‌سازی است تا افراد تازه کار و همچنین تریدرهای حرفه‌ای و کارکشته بتوانند ظاهر آن را متناسب با نیازهای خود پیکربندی کنند.

صرافی یکپارچه داخلی: برای ترید کردن، نیازی به استفاده از اپلیکیشن صرافی بایننس یا هر صرافی ارز دیجیتال دیگر نیست. داخل آبرا والت نه تنها امکان تبدیل رمز ارزها به یکدیگر، بلکه قابلیت تبدیل فیات به کریپتو نیز فراهم شده که کمتر صرافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خوشبختانه پلتفرم خرید و فروش داخلی این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده که برای هر دو دسته کاربران تازه کار و حرفه‌ای قابل استفاده باشد.

تطبیق‌پذیری بالا: این نرم افزاری به شدت تطبیق‌پذیر و همه کار است. نسخه‌ای برای اندروید و نسخه‌ای دیگر مخصوص آی او اس توسعه یافته تا بتوانید در تمامی دستگاه‌های موبایل، گوشی هوشمند یا تبلت، آبرا والت را نصب کنید. از طرفی دیگر، تعداد زیادی رمز ارز شامل معروف‌ترین گزینه‌های بازار نیز پشتیبانی می‌شوند.

ابزارهای ساخت پورتفوی: Abra Wallet اپلیکیشنی فراتر از یک والت موبایلی ساده برای ذخیره‌سازی و نگهداری رمز ارزها است. بهتر است آن را به جای یک والت، یک اپلیکیشن سرمایه‌گذاری کریپتویی با قابلیت‌های کیف پول، خطاب کنیم! علاوه بر امکان ذخیره کردن ایمن دارایی‌های دیجیتال، از طریق آبرا والت قادر به سرمایه‌گذاری در بورس‌های پیشرو از بازارهای بین‌المللی گوناگون، خواهید بود. به لطف این برنامه موبایلی، تریدرهای کریپتو در سراسر دنیا می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس‌های مختلف آمریکا کنند. این موضوع سبب متمایز شدن Abra Wallet از سایر والت‌های کریپتوکارنسی شده است.

پشتیبانی از خریدهای فیات به کریپتو: همانطور که گفتیم، این کیف پول متشکل از یک صرافی یکپارچه داخلی است. از طریق همین پلتفرم قادر به تبدیل ارزهای فیات به رمز ارزها و سپس شروع مبادلات کریپتو – کریپتو خواهید بود. یکی از دغدغه‌های کاربران مخصوصا تازه وارد، به دست آوردن اولیه ارز دیجیتال برای شروع ترید است، چرا که بیشتر صرافی‌های دنیا از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کنند.

پشتیبانی از سپرده‌های نقدی: برخلاف بیشتر اپلیکیشن‌های والت مخصوص رمز ارزها، آبرا والت امکان خرید انواع ارز دیجیتال با استفاده از سیستم‌های پرداخت متداول کنونی را میسر می‌کند. به عنوان نمونه می‌توان به پرداخت هزینه خرید تعداد واحدی مشخصی از یک ارز دیجیتال از طریق اتصال به درگاه بانک و کسر از کارت بانکی، اشاره کرد.

در نظر داشته باشید تمام سرمایه شما داخل Abra Wallet (به جز بیت کوین کش و لایت کوین) به صورت پیش‌فرض در قالب بیت کوین نگهداری می‌شود، اما می‌توانید آن‌ها را به فرم هر ارز دیگری در آورید.

ویژگی‌های امنیتی Abra Wallet

یک کیف پول کریپتوکارنسی، محل نگهداری دارایی‌های رمزنگاری شده شما است. اگر به خوبی امنیت آن را تامین نکنید، سرمایه‌تان را در معرض خطر قرار خواهید داد. خوشبختانه توسعه‌دهنده آبرا والت در زمینه امنیت کوتاهی نکرده و قابلیت‌های خوبی برای اپلیکیشن خود در نظر گرفته است.

رمز عبور: محافظت کردن از Abra Wallet به واسطه یک رمز عددی چهار رقمی، اجباری است. بعد از نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن حتما باید پین کد مشخص کنید.

عبارت بازیابی: بعد از نصب اپلیکیشن و تعیین رمز عبور، یک ریکاوری سید دریافت خواهید کرد. بهتر است این عبارت شامل 12 یا 24 کلمه را روی چند تکه کاغذ یادداشت کرده و در مکان‌هایی کاملا ایمن نگهداری کنید. در صورت گم کردن کلیدهای خصوصی، فراموش کردن رمز عبور به برنامه، حذف شدن اپلیکیشن، به سرقت رفتن یا گم شدن گوشی یا نیاز به تعویض گوشی به عبارت بازیابی نیاز خواهید داشت. در صورت بروز این اتفاقات، بدون در اختیار داشتن عبارت بازیابی، قادر به در دست گرفتن مجدد کنترل دارایی‌های خود در آبرا والت یا هر کیف پول دیگر نخواهید بود.

احراز هویت دو مرحله‌ای: این تکنیک یک لایه امنیتی ضخیم دور والت شما خواهد کشید. قابلیت 2FA با برنامه یکپارچه شده تا به این منظور نیازی به استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر نباشد. به لطف 2FA، آبرا والت را به شماره موبایل خود متصل کرده و در زمان لاگین یا ارسال وجه به دیگر کاربران، یک کد یکبار مصرف دریافت خواهید کرد. عملیات تنها در صورت وارد کردن صحیح این کد، علاوه بر رمز عبور عادی، امکان‌پذیر خواهد بود.

رمزگذاری درجه نظامی: بر اساس گفته‌های توسعه‌دهندگان کیف پول آبرا ولت، این اپلیکیشن اطلاعات حساس بسیاری کمی از کاربران دریافت و جمع‌آوری می‌کند. علاوه بر آن، بخش بسیار کمی از این اطلاعات شامل پسوردها و کلیدهای خصوصی، بعد از رمزنگاری روی خود دستگاه ذخیره شده و برای سرورهای شرکت ارسال نمی‌شوند. همه تعاملات نرم افزار با دیگر اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها، شامل سیستم‌های پرداخت، به طور کامل کدگذاری می‌شوند. در نتیجه می‌توانید از حفظ اطلاعات شخصی خود اطمینان داشته باشید.

والت غیر حضانتی: توسعه‌دهندگان آبرا والت کلیدهای خصوصی شما یا حتی کپی‌هایی از آن‌ها را به سرورهای خود انتقال نداده و از حافظه خود گوشی یا تبلت به منظور نگهداری استفاده می‌کنند. عدم ذخیره شدن کلیدهای خصوصی روی حافظه‌ای آنلاین، خطر از دست دادن دارایی به واسطه حملات سایبری را به شدت کاهش می‌دهد.

قطعی سلسله مراتبی: Abra Wallet همچنین قطعی سلسله مراتبی است، به این معنی که در هر مرتبه، برای تراکنش‌های کریپتویی، به طور خودکار آدرس‌های کیف پول جدیدی ایجاد می‌کند. به لطف این قابلیت ناشناس باقی مانده و احتمال ردیابی تراکنش‌ها توسط دیگران تا رسیدن به منبع معامله، به صفر می‌رسد.

آموزش راه‌اندازی و فعال‌سازی کیف پول Abra Wallet

قدم اول: نرم افزار را از Google Play Store برای اندروید و از App Store برای آی او اس دانلود و نصب کنید. همچنین می‌توانید به وب سایت رسمی شرکت مراجعه کرده و لینک دانلود نسخه‌های نام برده را از آنجا دریافت کنید.

قدم دوم: بعد از نصب و ورود به برنامه آبرا والت باید یک حساب کاربری درون نرم افزار ایجاد کنید. به این منظور باید یک سری اطلاعات از خود نظیر نام، آدرس ایمیل، آدرس فیزیکی و شماره موبایل را قرار بدهید.

قدم سوم: از طریق وارد کردن کد یکبار مصرفی که به شماره موبایل شما ارسال شده است، احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال‌سازی کنید. احراز هویت دو مرحله‌ای یا 2FA روشی ایمن برای مصون نگه داشتن حساب‌های کاربری آنلاین از خطر ورود‌های غیر مجاز است.

قدم چهارم: برای محافظت از اپلیکیشن و جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز، یک پین کد چهار رقمی تعیین کنید. در هر مرتبه ورود به نرم افزار مجبور به وارد کردن این پسورد خواهید بود.

قدم پنجم: آبرا والت یک کد بازیابی (ریکاوری سید) در اختیارتان قرار می‌دهد. آن را در مکانی ایمن، ترجیحا فیزیکی و روی یک تکه کاغذ، یادداشت کرده و در مکانی مطمئن نگهداری کنید. در نظر داشته باشید ریکاوری سید، تنها راه دسترسی مجدد به دارایی‌های ذخیره شده داخل کیف پول در صورت پاک شدن اپلیکیشن، فراموش کردن رمز عبور، به سرقت رفتن گوشی یا گم شدن آن و همچنین تعویض گوشی و نصب برنامه روی دستگاهی جدید است. پس در حفظ آن به شدت کوشا باشید.

قدم ششم: فرآیند نصب اکنون به پایان رسیده و آبرا والت فعال شده است. می‌توانید دارایی به آن اضافه کرده و رمز ارزهای مختلف را با خرید و فروش، به یکدیگر تبدیل کنید. سرمایه‌گذاری از اینجا امکان‌پذیر است.

نحوه دریافت، ارسال و افزودن رمز ارز به آبرا والت

اگر می‌خواهید بعد از خرید هر ارز دیجیتال از بیت 24 آن را داخل کیف پول Abra Wallet خود دریافت کنید، این قسمت را به دقت مطالعه کنید. برای فروش انواع کریپتوکارنسی نیز باید با نحوه ارسال آشنا باشید.

دریافت رمز ارز در Abra Wallet

وارد اپلیکیشن شده و به قسمت Portfolio بروید. گزینه Add Money را لمس کرده و سپس ارز دیجیتالی که قصد دریافت آن را دارید، مشخص کنید. در ادامه آدرس مربوط به آن رمز ارز خاص علاوه بر کد QR مرتبط نمایش داده خواهد شد. اگر کیف پول فرد ارسال‌کننده موبایلی است، می‌تواند برای شناسایی آبرا والت شما و ارسال سریع ارز، با دوربین گوشی این QR کد را اسکن کند. بسته به موقعیت و درخواست ارسال‌کننده، کد را برای اسکن کردن یا آدرس را برای کپی کردن برای فردی دیگر، مثلا صرافی بیت 24، ارسال کنید.

یک اشتباه بزرگ در اینجا، اقدام به نوشتن دستی و تایپ آدرس کیف پول به جای کپی – پیست کردن آن است. آدرس کیف پول‌های ارز دیجیتال متشکل از کاراکترهای پیچیده متعددی است، به همین دلیل حین تایپ، احتمال بروز اشتباه به شدت افزایش پیدا می‌کند. حتی اگر یک کاراکتر را اشتباه وارد کنید، واریز‌کننده کوین‌ها را به جای آبرا والت شما، به آدرسی غلط ارسال خواهد کرد. مسئولیت بروز این اشتباه غیر قابل جبران و برگشت ناپذیر بر عهده شما است.

بسته به مدت زمانی که پردازش تراکنش ارسال ارز به شما نیاز دارد، باید مدتی را تا دریافت منتظر بمانید. این زمان از شبکه‌ای به شبکه دیگر متفاوت است.

ارسال رمز ارز در Abra Wallet

ارد اپلیکیشن شده و به قسمت Portfolio بروید. سپس روی گزینه Send Money ضربه زده و ارز دیجیتال مورد نظر را به منظور ارسال مشخص کنید. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، ارسال‌‌کننده به دو روش می‌تواند مقصد را مشخص کند. روش اول دریافت آدرس و کپی – پیست کردن آن است. روش دوم و سریع‌تر، که فقط در کیف پول‌های موبایلی نظیر آبرا والت قابل استفاده است، اسکن QR کد با دوربین به شمار می‌رود. بعد از مشخص کردن آدرس، مقدار رمز ارز را نیز وارد کنید.

همانند زمان دریافت رمز ارز، در اینجا نیز از وارد کردن آدرس مقصد به صورت دستی و تایپ کردن آن به شدت خودداری کنید. در صورتی که تعداد کوین مشخص شده را به آدرسی غلط ارسال کنید، دیگر هیچ بازگشتی در کار نیست.

در نهایت، در صفحه‌ای دیگر، خلاصه‌ای از وضعیت پیش از تایید مشاهده خواهید کرد. در صورت صحت آدرس و مقدار وارد شده، تراکنش را تایید کنید.

سهولت استفاده از Abra Wallet

آبرا والت به شدت یوزر فرندلی است. به عنوان نمونه فرآیند ثبت نام در آن، کاملا سریع و سرراست است و حتی افراد فاقد اطلاعات کافی و تازه وارد نیز بدون نیاز به آموزش دیدن، قادر به انجام این کار خواهند بود. در نظر داشته باشید این حقیقت که آبرا والت از تراکنش‌های فیات پشتیبانی کرده و ثبت نام در آن به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات مالی (Financial Services Provider)، به معنی قرار گرفتن شما در معرض پروتکل‌های KYC و AML مختلف است. در نتیجه تراکنش‌های کریپتویی شما به طور کامل ناشناس نخواهند بود.

برخلاف بیشتر والت‌های کریپتوکارنسی که در آن‌ها به طور مستمر مجبور به کار با سیستم‌های تبدیل ارز نظیر جانبی نظیر Simplex یا Changelly هستید، Abra Wallet به طور مستقیم از سپرده‌های فیات پشتیبانی می‌کند. این ویژگی بسیار کاربردی است و کاربران زیادی را به استفاده از این والت تشویق می‌کند، چرا که می‌توانید از طریق کارت‌های بانکی عادی یا دیگر روش‌های متداول انتقال وجه در سیستم‌های بانکی، اقدام به خرید انواع رمز ارز کنید.

یکی از جنبه‌های منحصربه‌فرد کیف پول مورد بحث این است که سپرده‌های شما را به صورت پیش‌فرض در قالب بیت کوین نگهداری می‌کند. به این ترتیب اگر 10 هزار دلار داخل والت سپرده کنید، این مقدار به طور خودکار به همان میزان بیت کوین تبدیل خواهد شد. به این ترتیب اگر ارزش هر واحد BTC، مثلا 25 درصد، افزایش پیدا کند، موجودی ارز فیات شما نیز بالاتر می‌رود! البته باید هر دو طرف ماجرا را در نظر گرفت؛ در صورت افت قیمت Bitcoin، به جای کسب سود، متضرر خواهید شد.

این نکته بسیار مهمی است که باید بعد از نصب آبرا والت و قبل از دریافت رمز ارز یا مخصوص پول‌های فیات در آن توجه داشته باشید. همواره می‌توانید ارز دیجیتال قالب را داخل اپلیکیشن مشخص کنید تا کل دارایی‌ها، کریپتوکارنسی یا فیات، بر اساس آن تعیین شوند. برای در امان ماندن از نوسانات بهتر است کوین غالب را یک استیبل کوین نظیر تتر تعیین کنید. قیمت این دسته رمز ارزها همیشه ثابت بوده و از نوسانات قیمت مصون هستند. به عنوان نمونه قیمت هر تتر در تمام شرایط یک دلار است.

ارزها و کشورهای پشتیبانی شده توسط آبرا والت

بر اساس گفته‌ توسعه‌دهنده در وب سایت رسمی Abra Wallet، در نزدیک به 150 کشور دنیا شامل ایالات متحده آمریکا، این کیف پول در دسترس قرار دارد. تا مدتی قبل، امکان ذخیره‌سازی و کار با 30 رمز ارز و 50 پول فیات داخل آبرا والت میسر بود، اما فهرست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط آن اخیرا به میزان قابل توجهی گسترش پیدا کرده است.

بیشتر محدودیت‌ها در کار با اپلیکیشن متوجه کاربران ساکن در آمریکا است. برای افرادی که در سایر کشورهای دنیا زندگی می‌کنند، کیف پول آبرا والت از حدود 200 ارز دیجیتال و ارز فیات پشتیبانی می‌کند. صرافی داخل اپلیکیشن بی‌نظیر بوده و هیچ محدودیتی از نظر تبدیل‌های کریپتو به کریپتو یا فیات به کریپتو ندارد. به همین دلیل قادر به خرید هر رمز ارزی با پرداخت ارز فیات یا تبدیل هر نوع ارز دیجیتال به دیگری خواهید بود.

در ادامه، به رمز ارزهای مورد پشتیبانی توسط Abra Wallet اشاره خواهیم کرد. اگر پورتفوی شما متشکل از رمز ارزهای متعددی است، قبل از دانلود و نصب برنامه، ابتدا فهرست زیر را بررسی کنید. گفتنی است این فهرست مربوط به کوین‌ها و توکن‌های قابل استفاده برای کاربران ساکن در سراسر دنیا به جز آمریکا است. برای افراد ساکن در ایالات متحده، لیست ارزهای پشتیبانی شده محدودتر می‌شود.

  • 0x (ZRX)
  • Algorand (ALGO)
  • Ark (ARK)
  • Augur (REP)
  • Bancor (BNT)
  • Basic Attention Token (BAT)
  • Bitcoin (BTC)
  • Bitcoin Cash (BCH)
  • BitShares (BTS)
  • Bitcoin SV (BSV)
  • BlackCoin (BLK)
  • Bytom (BTM)
  • Cardano (ADA)
  • Celo (CELO)
  • Chainlink (LINK)
  • Compound (COMP)
  • Crypto.com Coin (CRO)
  • Crown (CRW)
  • Crypto.com Coin (CRO)
  • CureCoin (CURE)
  • Dai (DAI)
  • Dash (DASH)
  • Decentraland (MANA)
  • Decred (DCR)
  • DigiByte (DGB)
  • Dogecoin (DOGE)
  • Einsteinium (EMC2)
  • Endor (EDR)
  • Enjin (ENJ)
  • Ether (ETH)
  • EOS (EOS)
  • Ethereum Classic (ETC)
  • ExclusiveCoin (EXCL)
  • Expanse (EXP)
  • Flo (FLO)
  • Feathercoin (FTC)
  • GameCredits (GAME)
  • GeoCoin (GEO)
  • Golem (GNT)
  • Groestlcoin (GRS)
  • Gulden (NLG)
  • Haven Protocol (XHV)
  • Hedera Hashgraph (HBAR)
  • Horizen (ZEN)
  • ICON (ICX)
  • I/OCoin (IOC)
  • Komodo (KMD)
  • LBRY Credits (LBC)
  • Lisk (LSK)
  • Litecoin (LTC)
  • Loom Network (LOOM)
  • Loopring (LRC)
  • Memetic (MEME)
  • Mercury (MER)
  • Metal (MTL)
  • MonaCoin (MONA)
  • Monero (XMR)
  • MonetaryUnit (MUE)
  • Myriad (XMY)
  • NAVCoin (NAV)
  • NEM (XEM)
  • NEO (NEO)
  • Obyte (GBYTE)
  • Orchid (OXT)
  • OKCash (OK)
  • Ontology (ONT)
  • Paxos Standard (PAX)
  • Peercoin (PPC)
  • PinkCoin (PINK)
  • Pivx (PIVX)
  • Radium (RADS)
  • RavenCoin (RVN)
  • SaluS (SLS)
  • Siacoin (SC)
  • Sibcoin (SIB)
  • Solve.Care (SOLVE)
  • Spendcoin (SPND)
  • Sphere (SPHR)
  • Stably Dollar (USDS)
  • Status (SNT)
  • Stealth (XST)
  • Steem (STEEM)
  • Stellar (XLM)
  • Stratis (STRAX)
  • SysCoin (SYS)
  • Tezos (XTZ)
  • Tether (USDt)
  • TNC Coin (TNC)
  • TRON (TRX)
  • TrueUSD (TUSD)
  • Ubiq (UBQ)
  • USD Coin (USDC)
  • Verge (XVG)
  • VeriCoin (VRC)
  • Vertcoin (VTC)
  • VeChain (VET)
  • ViaCoin (VIA)
  • WavesTRUE (WAVES)
  • WAX (WAXP)
  • XRP (XRP)
  • Zcash (ZEC)
  • Zilliqa (ZIL)

هزینه‌ها و کارمزدهای کیف پول Abra Wallet

دانلود و نصب اپلیکیشن نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. همچنین برای فعال‌سازی کیف پول یا ذخیره‌سازی رمز ارزهای خود هیچ مبلغی پرداخت نخواهید کرد. اما در هر مرتبه تلاش برای ارسال کریپتوکارنسی، کارمزد پردازش تراکنش از شما دریافت می‌شود. این کارمزد متغیر بوده و توسط ماینرهای بلاک چین (در شبکه‌های مبتنی بر الگوریتم PoW) یا دیگر اداره‌کنندگان شبکه جمع‌آوری خواهد شد. به عبارتی دیگر، مبلغ پرداخت شده متعلق به کارمزد شبکه‌ی رمز ارز در حال انتقال بوده و آبرا والت چیزی دریافت نمی‌کند. نوع ارز دیجیتال مورد نظر و میزان ترافیک شبکه در زمان اقدام، مهمترین فاکتورهای تعیین کارمزد تراکنش به شمار می‌روند.

داخل اپلیکیشن، باید کارمزد تبدیل ارزها به یکدیگر را بپردازید. تعرفه‌های این کار توسط آبرا والت مشخص شده و مبلغ مشخصی وجود ندارد. در نظر داشته باشید اگرچه برای برداشت وجه، Abra Wallet هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند، اما پردازنده‌ی فرآیند پرداخت، اغلب کارمزدی برای تراکنش حین سپرده‌گذاری داخل کیف پول تعیین خواهد کرد.

محدودیت‌های سپرده‌گذاری و دریافت پول نقد

توسعه‌دهنده، محدودیتی برای میزان پول نقد قابل سپرده‌گذاری یا دریافت از کیف پول آبرا والت تعیین کرده است. به عنوان نمونه کاربران آمریکایی هر روز حداکثر قادر به انتقال 30 هزار دلار هستند. علاوه بر آن، در هر روز تنها برای 2 هزار دلار سپرده‌گذاری یا برداشت بانکی مجاز هستید. این میزان در طول هفته به 4 هزار دلار و در طول ماه به 8 هزار دلار می‌رسد. محدودیت در سپرده‌گذاری یا برداشت به واسطه کارت‌های اعتبار باز هم شدیدتر شده و به روزانه 200 دلار و ماهیانه هزار دلار محدود می‌شود.

در طول روز می‌توانید به شکل نامحدود و به هر میزان، بیت کوین به لایت کوین تبدیل کنید. برای سایر تبدیل‌ها، حداکثر میزان در هر روز 5 بیت کوین (بر حسب ارزش) است.

پشتیبانی از مشتریان

صفحه سوالات متداول وب سایت رسمی آبرا والت خیلی خوب و حرفه‌ای تکمیل شده و تقریبا به تمامی پاسخ‌های خود در رابطه با این کیف پول در همین صفحه دست پیدا خواهید کرد. ویژگی بسیار مهم دیگر وب سایت، داشتن یک وبلاگ به‌روز و فعال است. در صورت اضافه شدن قابلیت‌های جدید به نرم افزار بعد از انتشار نسخه‌ای جدید، با مطالعه پست‌های وبلاگی به آن‌ها، علاوه بر نحوه استفاده، پی خواهید برد. با گشت زدن در آرشیو مطالب وبلاگی می‌توانید بر Abra Wallet و تمام امکاناتش تسلط پیدا کنید.

برای سوالات سفارشی و خاص، بهتر است از طریق وب سایت، ایمیل یا مخصوصا شبکه‌های اجتماعی با تیم پشتیبان تماس برقرار کنید. آن‌ها در تلگرام، توئیتر، ردیت و فیس بوک فعالیت دارند. بهترین روش، رفتن به وب سایت، ورود به آن با حساب کاربری و ارسال یک تیکت پشتیبانی است.

نگاهی به مزایا و معایب کیف پول آبرا والت

چرا باید آبرا والت را به سایر کیف پول‌های کریپتوکارنسی ترجیح بدهید؟ همچنین چرا با وجود قابلیت‌های فوق‌العاده آن، باید نگاهی به سایر والت‌ها نیز داشته و بعد از مقایسه دقیق اقدام به انتخاب کنید؟

مزایای Abra Wallet

  • آبرا والت یک کیف پول همه کاره (آل-این-وان) است که نه تنها شبیه به سایر موارد مشابه، امکان ذخیره‌سازی رمز ارزها را فراهم می‌کند، بلکه توانایی سرمایه‌گذاری در بورس سهام‌های مختلف را نیز میسر خواهد کرد.
  • کیف پول Abra Wallet دارای یک صرافی داخلی با پشتیبانی نامحدود از تبدیل‌های کریپتو به کریپتو و فیات به کریپتو است. به این ترتیب برای ترید یا خرید رمز ارز از طریق کارت بانکی نیازی به نصب دیگر اپلیکیشن‌ها نیست.
  • والت مورد بحث علاوه بر رمز ارزها، از پول‌های فیات نیز پشتیبانی می‌کند. کمتر کیف پول مخصوص کریپتوکارنسی چنین قابلیتی در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • می‌توانید ارز پایه و غالب کیف پول را مشخص کنید. به صورت پیش‌فرض تمام دارایی‌ها به بیت کوین تبدیل می‌شوند، اما می‌توان برای در امان ماندن از نوسانات کاهشی، ارز غالب را از نوع فیات در نظر گرفت.
  • نصب اپلیکیشن، فعال‌سازی و ذخیره‌سازی و نگهداری کوین‌ها کاملا رایگان است.

معایب Abra Wallet

  • به عقیده برخی، نرخ کارمزد تبدیل رمز ارزها به یکدیگر داخل صرافی یکپارچه‌ی آبرا والت، بالا است.
  • با نگهداری سپرده‌های پول نقد خود داخل Abra Wallet، موجودی‌تان را در معرض ریسک نوسانات کریپتوکارنسی قرار خواهید داد، چرا که به شکل پیش‌فرض، موجودی در اینجا بر اساس بیت کوین محاسبه می‌شود. در صورتی که یک کاربر بعد از نصب اپلیکیشن از این موضوع اطلاع نداشته باشد، احتمال متضرر شدن وجود دارد. البته از احتمال کسب سود در صورت نوسان افزایشی نباید غافل شد.
  • اپلیکیشن با وجود داشتن رابط کاربری یوزر فرندلی، شما را درگیر رویه‌های پروتکل‌های KYC و AML می‌کند. این موضوع، برخلاف تلاش دنیای کریپتوکارنسی و بلاک چین برای ناشناس نگه داشتن هویت‌ها است.

مقایسه کیف پول Abra Wallet با دیگر والت‌های محبوب

آبرا والت را نباید با کیف پول‌های عادی، که تنها برای ذخیره‌سازی رمز ارز کاربرد دارند، مقایسه کرد، چرا که Abra Wallet فراتر از یک اپلیکیشن موبایلی ساده بوده و در اصل پلتفرمی برای خرید، تبدیل و سرمایه‌گذاری در کنار نگهداری از دارایی به شمار می‌رود. وقتی آن را با اپلیکیشن‌هایی نظیر eToro مقایسه می‌کنید، به آسودگی در استفاده به خاطر رابط کاربری یوزر فرندلی و همچنین ویژگی‌های منحصربه‌فرد و خاصش پی خواهید برد.

به عنوان مقال، برخلاف صرافی داخلی eToro که از نظر جفت‌ رمز ارزهای پشتیبانی شده به منظور تبدیل به یکدیگر دارای محدودیت‌هایی است، آبرا والت محدودیتی نداشته و از بی‌شمار جفت تبدیل پشتیبانی می‌کند. همچنین از روش‌های سپرده‌گذاری و برداشت گسترده‌تری شامل سیستم‌های پرداخت Teller پشتیبانی می‌شود. البته eToro از نظر تعداد ارزها و توکن‌های پشتیبانی شده در مجموع، وضعیت بهتری داشته و ایمن‌تر محسوب می‌شود.

در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری، مخصوصا لجر نانو اس و لجر نانو ایکس، آبرا والت پشتیبانی ضعیف‌تری از رمز ارزها داشته و امنیت پایین‌تری دارد. دو کیف پول شرکت Ledger از حدود 1500 کوین و توکن پشتیبانی می‌کننده که رقمی غیر قابل مقایسه با رقیب نرم افزاری آن‌ها است. در عوض، شبیه به هر والت موبایلی دیگر، Abra Wallet قابلیت دسترسی بهتری داشته و راحت‌تر می‌توان از آن استفاده کرد.

آیا آبرا والت ایمن است؟

توسعه‌دهنده تلاشی موفق برای ساخت یک اپلیکیشن موبایل همه کاره، پیشرفته و در عین حال ساده به منظور استفاده داشته است. نه تنها تمام کاربران می‌توانند به شکل کاملا رایگان از اپلیکیشن استفاده کنند، بلکه ابزارهایی ویژه، فراتر از قابلیت‌های سایر والت‌های عادی، در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به واسطه آبرا والت به طور مستقیم به داده بازار نظیر قیمت رمز ارزها و رویدادهای پیش روی صنعت ارز دیجیتال و بلاک چین دسترسی دارید.

در زمان انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال، امنیت، برای بسیاری از کاربران نخستین و مهمترین فاکتور است. آبرا والت از این نظر در وضعیت مناسبی قرار دارد. این کیف پول در دسته‌بندی غیر حضانتی‌ها قرار می‌گیرد، در نتیجه کلیدهای خصوصی را به سرورهای خود انتقال نداده و بعد از رمزنگاری، روی دستگاه خود کاربر نگهداری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

منبع https://www.forex.academy/abra-wallet-review-here-is-everything-you-need-to-know-about-abra-crypto-wallet/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.