ابزارهای تحلیل ارز دیجیتال کدامند؟

در حال حاضر یک دهه از ظهور ارزهای دیجیتال (cryptocurrencies) می‌گذرد و این ارزها توانستند به یکی از پرطرفدارترین نوع سرمایه‌گذاری تبدیل شوند.

به همین علت تحلیل نمودن این ارزها کار سختی است و کسی قادر به انجام تحلیل دقیق این ارزها نیست. ولی یکسری ابزارهایی وجود دارند که می‌توانند مؤثر واقع شوند و کمک کنند محققان و سرمایه‌گذاران با استفاده از آنها تحلیل را انجام دهند.

در این مطلب قصد داریم برخی از این ابزارها که برای تمامی سرمایه‌گذاران بیت کوین و ارز دیجیتال، ضروری می‌باشند بررسی کنیم. اما در نظر داشته باشید که این ابزارها و سرویس‌ها فقط می‌توانند در انجام تحلیل‌ها به شما کمک کنند و در آخر تصمیم گیرندهٔ نهایی خود شما هستید. یکی از مزیت‌های این ابزارها این است که بیشتر آنها به صورت رایگان در دسترس هستند.

CoinMarketCal

به احتمال زیاد این جملهٔ معروف «شایعه بخر و اخبار بفروش» به گوشتان خورده‌است. این جمله در دنیای ارزهای دیجیتال خیلی پرکاربرد است. ولی به نظر شما کجا می‌توان به دنبال شایعات و اخبار بود؟

CoinMarketCal یک ابزار مناسب برای اینکار به حساب می‌آید. این ابزار جامعه محور و بر اساس شواهد می‌باشد و شما می‌توانید استراتژی‌های خود را با در نظر گرفتن آن تنظیم نمایید. اخبارهای موجود در آن صحت دارد؛ چراکه اخبار ارزهای دیجیتال و اطلاعاتی که در آنجا می‌توان یافت، تقریباً بر اساس شواهد می‌باشند و رد یا تأیید آنها امکان‌پذیر است.

ابزار IntoTheBlock

IntoTheBlock یک نوع ابزار تحلیل داده فوق‌العاده به حساب می‌آید که یادگیری ماشینی و آمار پیشرفته را مورد استفاده قرار می‌دهد و با استفاده از آن می‌توان اطلاعات مفیدی در خصوص ارزهای دیجیتال کسب نمود.

کار کردن با این ابزار آسان است و می‌توان آن را به منظور سرمایه‌گذاری بلندمدت و کوتاه مدت به کار گرفت. با کمک این ابزار می‌توان یک تحلیل سریع و مبتنی بر داده در دست داشت و تصمیمات درستی گرفت.

ابزار سبد سهام ارزهای دیجیتال

تمامی ابزارهایی که گفته شد می‌تواند جهت یافتن یک پروژه خوب و مناسب به منظور سرمایه‌گذاری کمک کننده باشد. اما سؤالی که به وجود می‌آید این است چطور می‌توان سرمایه‌گذاری خود را مدیریت نمود. کاری که شما می‌بایست انجام دهید این است که در خصوص کوین‌هایی که در اختیار دارید و ارزش خالص آنها اطلاعات کاملی داشته باشید و برای اینکار مستلزم داشتن یک ابزار سبد سهام ارز دیجیتال هستید.

بدین ترتیب، سرمایه‌گذاران این امکان را دارند که ابزارهای ساده‌ای همچون Cryptocompare را به کار گیرند و تریدرها نیز می‌توانند ابزارهای پیشرفته‌ای همچون cointracking را مورد استفاده قرار دهند. گفتنی است ابزارهای بسیاری برای اینکار وجود دارد اما این دو ابزاری که گفته شد تقریباً می‌تواند تمامی نیازهای سرمایه گذاران و تریدرها را برآورده سازد.

ابزار CoinCheckup

این ابزار چند منظوره می‌باشد و راهکاری کامل جهت تحلیل ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود که به‌طور رایگان در بازار وجود دارد. این پلتفرم تحقیقاتی می‌تواند اطلاعات زیادی را در خصوص ارزهای دیجیتال گوناگون در دسترس شما بگذارد. CoinCheckup جوانب گوناگون این ارزها را بررسی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به وضعیت نمودار، ویژگی‌های بنیادین، ویژگی‌های فنی کوین و غیره اشاره نمود.

همچنین این ابزار، آماری از سرمایه‌گذاری عمومی در یک ارز به خصوص را را به شما ارائه می‌دهد و این تصویری از نوسانات بازار را در یک دوره زمانی خاص نشان می‌دهد. با کمک این ابزار امکان کسب اطلاعات خاص در خصوص یک دارایی برای شما فراهم خواهد شد و می‌توانید خرید و فروش یا نگهداری یک ارز را انجام دهید.

ابزار CryptoMiso

پیش از آنکه بر روی ارزی در فضای بلاک چین سرمایه‌گذاری کنید می‌بایست توسعهٔ آن را در نظر بگیرید و اگر تا به امروز این کار را انجام نداه اید دچار اشتباه شده‌اید. گفتنی است که ارزهای دیجیتال پروتکل‌هایی نرم‌افزاری محسوب می‌شوند و در صورتی که به خوبی توسعه و بهبود نیابند، نمی‌توانند آینده ای داشته باشند. پس همواره می‌بایست توسعه پروژه‌های بلاک چینی و کریپتویی را مورد توجه قرار داد. به دلیل اینکه بیشتر این پروژه‌ها به صورت متن باز یا Open Source و روی پلتفرم Github می‌باشند، پیگیری آنهاخیلی راحت است. اما نمی‌توان خیلی به Github مراجعه کرد و تک تک ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار داد؛ دلیل اهمیت ابزارهایی همچون CryptoMiso نیز همین است.

ابزارهای گردآوری کننده اخبار ارزهای دیجیتال

ابزارهای بسیاری به منظور گردآوری اخبار ارزهای دیجیتال در دسترس هستند. این موضوع موجب می‌گردد که سرمایه‌گذاران در موقعیت خوبی قرار بگیرند و قادر به تشخیص اخبار واقعی از شایعات باشند.

این ابزارها اخبار را از انتشارات معروف ارزهای دیجیتال مانند CoinTelegraph و Bitcoinist و همین‌طور اخبار توییتر گردآوری می‌کنند. بدین صورت، این امکان برایشان فراهم می‌شود که از اخبار ارزهای دیجیتال گوناگون مطلع شوند و با در نظر گرفتن این اخبار اقدام به برنامه‌ریزی نمایند. برخی از این ابزارها عبارتند از CryptoPanic و CoinBuzz.

ربات‌های تریدر و ابزارهای تعادل دوباره

در صورتی که شما فردی ماجراجویی باشید، از ابتدای کار حواستان به ربات‌های تریدر و ابزارهای تعادل مجدد سبد سهام بوده‌است.

این امکان وجود دارد که ربات‌های تریدر را به صرافی‌ها وصل نمود و از آنها برای ترید بهره گرفت. این ربات‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال دارای فواید زیادی هستند؛ چراکه کوین‌های گوناگون در صرافی‌های مختلفی فهرست شده‌اند. علاوه بر این، به دلیل وجود بازارهای خرسی و گاوی، همیشه نمی‌توان گفت که نگهداری کوین‌ها کار مناسبی است و نیاز به ایجاد تعادل دوبارهٔ سبد سهام در دنیای ارز دیجیتال است.

ابزارهای پیشنهاد شده در این زمینه عبارتند از ربات 3Commas و Shrimpy.

نتیجه‌گیری ابزارهای تحلیل ارز دیجیتال

ابزارهایی که در این مطلب گفته شد، می‌بایست پیش از آنکه سرمایه‌گذاری کنید و پول واقعی را وارد این فضا کنید، به کار گرفته شوند و به شکل ترکیبی آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

شایان ذکر است که به‌کارگیری این ابزارها بدین معنی نیست که سود را تضمین کند و فقط برای این است که شما بتوانید با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.