نوسانات ضمنی چیست؟

هرآنچه در مرد نوسانات ضمنی (Implied Volatility) در ارز دیجیتال باید بدانید

نوسانات ضمنی مولفه پارامتر مدل قیمت گذاری گزینه است ، مانند مدل Black-Scholes ، که قیمت بازار یک گزینه را به دست می دهد. نوسانات ضمنی نشان می دهد که بازار چگونه به نوسانات در آینده نگاه می کند.

از آنجا که نوسان ضمنی آینده نگر است ، به ما کمک می کند تا احساسات مربوط به نوسانات دارایی یا بازار را بسنجیم. با این حال ،نوسانات ضمنی جهتی را که یک گزینه در آن قرار دارد پیش بینی نمی کند. در این مقاله ، نمونه ای از نحوه محاسبه نوسانات ضمنی با استفاده از مدل Black-Scholes را مرور خواهیم کرد و در مورد دو روش متفاوت برای محاسبه نوسانات ضمنی بحث خواهیم کرد.

نکات کلیدی در مورد نوسانات ضمنی

  • نوسان ضمنی یکی از چندین مولفه فرمول Black-Scholes است ، یک مدل ریاضی که تغییرات قیمت گذاری ابزارهای مالی مانند قرارداد اختیارات را تخمین می زند.
  • پنج ورودی دیگر مدل Black-Scholes عبارتند از قیمت بازار اختیار ، قیمت دارایی پایه ، قیمت اعتصاب ، زمان انقضا و نرخ بهره بدون ریسک.
  • جستجوی تکراری یک روش با استفاده از فرمول Black-Scholes برای محاسبه نوسانات ضمنی است.
  • یک معامله گر می تواند نوسان تاریخی را با نوسان ضمنی مقایسه کند تا به طور بالقوه تشخیص دهد که آیا یک رویداد اساسی وجود دارد که ممکن است بر قیمت دارایی تأثیر بگذارد.

فرمول بلک اسکولز در نوسانات ضمنی

مدل بلک اسکولز ، همچنین به نام مدل بلک اسکولز–مرتون ، توسط سه اقتصاددان – فیشر بلک ، میرون اسکولز و رابرت مرتون در سال1973 ساخته شد. این یک مدل ریاضی است که تغییرات قیمت گذاری در طول زمان ابزارهای مالی را پیش بینی می کند ،  مانند سهام ،ارز ، معاملات آتی یا قرارداد اختیارات. از این مدل ، سه اقتصاددان فرمول Black-Scholes را استخراج کردند.

از زمان معرفی ، فرمول Black-Scholes محبوبیت بیشتری پیدا کرده و مسئول رشد سریع معاملات گزینه ها است. سرمایه گذاران از این فرمول به طور گسترده در بازارهای مالی جهانی برای محاسبه قیمت نظری گزینه های اروپا (نوعی امنیت مالی) استفاده می کنند.  این گزینه ها فقط در انقضا قابل استفاده هستند.

ورودی های نوسان ضمنی

نوسانات ضمنی مستقیماً قابل مشاهده نیست ، بنابراین باید با استفاده از پنج ورودی دیگر مدل Black-Scholes ، حل شود:

  • قیمت بازار گزینه.
  • قیمت سهام اساسی
  • قیمت اعتصاب
  • زمان انقضا
  • نرخ بهره بدون ریسک.

نوسانات ضمنی با در نظر گرفتن قیمت بازار گزینه ، وارد کردن آن به فرمول Black-Scholes و حل مجدد ارزش نوسانات محاسبه میشود. اما روشهای مختلفی برای محاسبه نوسان ضمنی وجود دارد. یک روش ساده استفاده از جستجوی تکراری یا آزمون و خطا برای یافتن مقدار نوسان ضمنی است.

جستجوی تکراری

فرض کنید ارزش گزینه تماس با پول برای Walgreens Boots Alliance، Inc. (WBA) 3.23 دلار است که قیمت دارایی 83.11 دلار باشد ، قیمت اعتصاب 80 دلار است ، نرخ بدون ریسک 0.25 درصد است و زمان  انقضا یک روز است نوسانات ضمنی را می توان با استفاده از مدل Black-Scholes محاسبه کرد ، با توجه به پارامترهای بالا ، با وارد کردن مقادیر مختلف نوسانات ضمنی در مدل قیمتگذاری گزینه.

به عنوان مثال ، با تلاش یک نوسان ضمنی 0.3 شروع کنید. این مقدار گزینه تماس 3.14 دلار را می دهد که خیلی کم است. از آنجا که گزینه های تماس عملکردی در حال افزایش است ، نوسانات باید بیشتر باشد. بعد ، 0.6 را برای نوسان امتحان کنید. این مقدار 3.37 دلار برای گزینه تماس می دهد ، که خیلی زیاد است. با تلاش 0.45 برای نوسان ضمنی ، 3.20 دلار برای قیمت گزینه سود می برد و بنابراین نوسان ضمنی بین 0.45 تا 0.6 است.

روش جستجوی تکراری را می توان چندین بار برای محاسبه نوسان ضمنی انجام داد. در این مثال ، نوسان ضمنی 0.541 یا 54.1٪است.

نوسان تاریخی VS نوسانات ضمنی

نوسانات تاریخی ، برخلاف نوسانات ضمنی ، به نوسانات تحقق یافته در طی یک دوره معین اشاره دارد و به حرکتهای گذشته قیمت نگاه می کند. یک روش برای استفاده از نوسان ضمنی مقایسه آن با نوسان تاریخی است.

سخن آخر درمورد نوسانات ضمنی

ثابت شده است كه فرمول بلك اسكولز قیمتی نزدیك به قیمت های مشاهده شده در بازار دارد و همانطور که دیدیم ، فرمول مبنای مهمی برای محاسبه ورودی های دیگر ، مانند نوسانات ضمنی فراهم می کند. گرچه این فرمول را برای معامله گران کاملاً ارزشمند میکند ، اما به ریاضیات پیچیده ای نیاز دارد. خوشبختانه تریدرها و سرمایه گذاران استفاده کننده از آن نیازی به انجام این محاسبات ندارند.  آنها به سادگی می توانند ورودی های مورد نیاز را به یک ماشین حساب مالی متصل کنند.

بیشتر بخوانید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.